Jokerijohdon tekemiset-yhdistetty ketju

  • 78 189
  • 409

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avaan keskustelua Jokerien johdon tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
Voi olla että kauden päätyttyä olisi sopivampi ajankohta ruotia toimintaa kuin juuri uuden kauden alla, mutta en malta olla puuttumatta aiheeseen. Cobol aiheellisesti asiasta kirjoittikin viime keväänä mutta ketju ei oikein ottanut tuulta purjeisiin. Itse en päässyt silloin mukaan kun ei tunnaria tänne ollut ja silloin oli hakemuksissa ruuhkaa.

Cobol oli listannut lukuisan joukon sekoiluita joita akselilla H&M oli tehty ja tehtiin. Nyt muutama kuukausi myöhemmin itse joukkue näyttää suht hyvältä, vaikkakin on erittäin vaikea käsittää miksei Santalan lähtöön reagoitu nopeammin vaan vasta nyt etsitään tosissaan korvaajaa.
Olen Cobolin kanssa täysin samaa mieltä siitä että on käsittämätöntä ettei "Chelsean" resursseilla saada parempaa (urheilullista) tulosta aikaiseksi. En tiedä mikä viime kauden katastrofin taloudellinen tappio kaiken kaikkiaan oli, puhumattakaan nöyryyttävästä tuloksesta itse sarjassa. Eikä 2000-luku muutenkaan kovin hyvältä näytä vaikka kannu kertaalleen nostettiinkin kohti Areenan kattoa.

En tiedä kuinka kykyjenetsintä/joukkueen kokoaminen HPK:ssa hoidetaan mutta olen vuosikausia ihaillut heidän hinta-laatusuhdettaan. Olenkin heittänyt että Jokerien kannattaisi ostaa se mies meille tekemään jengiä. Mutta eihän siitä tulisi mitään kun Virmanen hoitaa hommaa "laadukkaasti" eikä tarvetta muutoksille nähdä Jokerijohdossa...
Myös Kärpissä tuntuu olevan kompetenssia hoitaa asiat mallikkaasti.

Seurataan kumpi, Masa vai Pena, kyykyttää ja millä tavalla. Miksei sekin tietysti ole hauskaa seurattavaa mutta pitäisikö keskustella "oman pesän puhdistamisesta" enemmän. Olisiko aika uusille tuulille ja tuoda joukkueen taustajoukkoihin jotain tuoretta ja raikasta ulkopuolelta ? Sivusta näyttää siltä että H&M tempoilevat melko lyhyellä tähtäimellä eikä suunnitelmallisuutta ole. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta eikö meillä muka tarvita UTJ:ta tai vastaavaa, joka huolehtisi omista lupaavista junnuista ja heidän tiestään liigaan, kuin myös katselisi muualle silmät auki. Tosin puolustukseksi sanottakoon se että olemme paremmin pystyneet pitämään parhaat junnut VIELÄ joukkueessa toisin kuin naapuri jonka parhaita viedään päältä.

Kaikki ei varmaan kuitenkaan ole niin musta-valkoista kuin sivusta näyttää ja kai ne siellä parhaansa yrittävät. Kuitenkin Jokereiden resuilla pitäisi pystyä parempaankin eikä joka vuosi tarvi välttämättä pelata kannusta, jos tehdään pidemmän jakson suunnitelma jolloin jengi rakennetaan rauhassa ja mielellään mahdollisimman pitkälle omista junnuista.

No, siinä vähän mietteitä keskustelun avaamiseksi. Kaikesta huolimatta täysi tuki Jokereille nyt ja aina :-) !
 
Viimeksi muokattu:

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Minusta kovin pitkäjänteinen toiminta pelaajasopimus asioissa ei tule onnistmaan. Pelaajat jotka tekevät pitkiä sopimuksia tuppaavat usein "passivoitumaan" esim. Vertala, Turunen (Jokerit) ja Vahalahti (TPS) tuli heti mieleen). Lisäksi on tuo NHL peikko, sillä lähes kaikilla pelaajilla taitaa olla NHL pykälä sopparissa. Valmentaja on nähdäkseni ainoa, jolle voisi kuvitella tekevän pitkän sopparin, sillä edellytyksellä että kaverilla olisi todella vahvat näytöt. Näin voisi saada jatkuvuutta pelaajamateriaaliin ja pelityyliin.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Gandalf kirjoitti:
...Nyt muutama kuukausi myöhemmin itse joukkue näyttää suht hyvältä, vaikkakin on erittäin vaikea käsittää miksei Santalan lähtöön reagoitu nopeammin vaan vasta nyt etsitään tosissaan korvaajaa...
Mistä olet vetänyt johtopäätöksen, että Santalan korvaajaa etsitään vasta nyt? Minusta johtopäätös, mistä sen olet vetänytkään, on älytön.
Monet luulevat edelleen, että pelimiehiä on tuolla jossain runsaasti ja heidät pitää vain "löytää".Kylmä tosia-asia on että markkinat ovat edelleen tyhjät ja kunnon pelimiehiä ei vain yksikertaisesti ole vapaana ja Santalan varmaa korvaajaa ei ole ja ainoa mahdollisuus on tehdä löytö ja Jokereiden resuseilla, vaikka suomen mittapuulla isot ovatkin, homma on lottoa.

Mielestäni Stapleton on hyvä lottorivi ja sillä voi tulla hyvinkin, jos ei ehkä täysosumaa niin ainakin joku pienempi voitto;-)
 

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hull16 kirjoitti:
Mistä olet vetänyt johtopäätöksen, että Santalan korvaajaa etsitään vasta nyt? Minusta johtopäätös, mistä sen olet vetänytkään, on älytön.
Monet luulevat edelleen, että pelimiehiä on tuolla jossain runsaasti ja heidät pitää vain "löytää".Kylmä tosia-asia on että markkinat ovat edelleen tyhjät ja kunnon pelimiehiä ei vain yksikertaisesti ole vapaana ja Santalan varmaa korvaajaa ei ole ja ainoa mahdollisuus on tehdä löytö ja Jokereiden resuseilla, vaikka suomen mittapuulla isot ovatkin, homma on lottoa.

Mielestäni Stapleton on hyvä lottorivi ja sillä voi tulla hyvinkin, jos ei ehkä täysosumaa niin ainakin joku pienempi voitto;-)

Santalan korvaajassa viittaan Cobolin viesteihin kesän mittaan. Mulle tuli vahvasti se kuva että asialle olisi voitu tehdä jo aiemmin jotain ja ehdokkaitakin taisi olla mutta ei signattu ketään. Voit toki syyttää sinisilmäisyydestä jos näin ei ole, mutta muutaman kuukauden näitä juttuja lukeneena tullut sellainen kuva että se äijä puhuu asiaa.

Mitä tulee Stapleen, niin olen samaa mieltä. Hyvä veto !
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Älä helvetissä

hull16 kirjoitti:
Aivan, niin kuin minäkin totesin Peltosia ja Metroja nyt ei vain ole saatavissa, mutta yhtä paljon rahaa saa kyllä menemään helposti huonompiin jätkiin.
Siitä meidän organisaatiolla taitaa olla ylivoimaisesti eniten kokemuksia. Totuus on se, että meillä on liigan ammattitaidottomin johto. Joka vuosi säntäillään laidasta laitaan, ilman mitään pitkän tähtäimen suunnitelmia. Toivotaan, että joukkue onnistuu, mutta tasapaksultahan toi nippu näyttää. Ollaan sitten helvetin yllättyneitä, jos sorrutaan maalinteko-ongelmiin. Se aika ei ole kaukana, kun Hjallis lyö hanskat tiskiin Jokereiden osalta. Mä en luota hurriluopioon pätkääkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tumba kirjoitti:
Totuus on se, että meillä on liigan ammattitaidottomin johto. Joka vuosi säntäillään laidasta laitaan, ilman mitään pitkän tähtäimen suunnitelmia. Toivotaan, että joukkue onnistuu, mutta tasapaksultahan toi nippu näyttää. Ollaan sitten helvetin yllättyneitä, jos sorrutaan maalinteko-ongelmiin. Se aika ei ole kaukana, kun Hjallis lyö hanskat tiskiin Jokereiden osalta. Mä en luota hurriluopioon pätkääkään.

Tästähän nyt ei olla kuin täysin samaa mieltä, mutta mä yritän pitää itseni Jokeri-hengessä ja sen takia olen tehnyt tiukan jaon:

a) toisaalla on Jokerit Sheddenin johdolla ja se on mun joukkue ja toisaalla taas on
b) Hjallis & Virmanen, jotka ovat todellinen osaamishautomo :)

Jos noita jälkimmäisiä ajattelee, niin eihän voi muuta kuin vittuuntua totaalisesti. Siksi yritänkin pitää ajatukseni vain kohdassa a).
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Lojaalisuudesta

cobol kirjoitti:
b) Hjallis & Virmanen, jotka ovat todellinen osaamishautomo :)

Jos noita jälkimmäisiä ajattelee, niin eihän voi muuta kuin vittuuntua totaalisesti. Siksi yritänkin pitää ajatukseni vain kohdassa a).

Mä olen seurannut jokereita vuodesta -78. Nousua Makarovin &co.avulla, kuolemanpeliä Saipan kanssa, divaria jne.Ratkaisevaa nousukamppailua kuuntelin Riihimäen viestirykmentissä n. 10 metrisen antennin avulla. Sitten uutta tulemista liigassa joka osoittautuikin kivikkoiseksi tieksi narreille. Mäkisen "50-luvun taitokiekkoilu" ja "yksi mies osaa kaiken" -linja ei oikein toiminut. Sitten muuttui kaikki, tuli Hjalmari, mestaruudet, hallit, jääkiekon uusi renesanssi Suomeen. Oton pesäpallolyöntimestaruuden iltana kannettiin Hjalmaria sankarina kentälle. Nyt saa mies niskaansa vain syytöksiä, oikealta ja vasemmalta. Sama koskee Virmasta. Mulla ainakin on kauhuskenaario tulevaisuudesta Jokereitten osalta jos tehoduo lyö hanskat tiskiin. Siperia on opettanut. Kahtotaas ny miten käy... ainakin on tuleva kausi mielenkiintoisempi kuin aikoihin (kiitos ns. yllätyksellisen viime kauden...).

Takaisin aiheeseen...

Toivoisin nyt jos koskaan Jokerifanitoiminnan aktivoitumista entisestään. Paljoa ei puutu että saadaan halliin vihdoinkin älämölöä. Ilmiö voi paisua entisestään jos riittävä määrä innostuneita on mukana kuvioissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
laredo kirjoitti:
Oton pesäpallolyöntimestaruuden iltana kannettiin Hjalmaria sankarina kentälle. Nyt saa mies niskaansa vain syytöksiä, oikealta ja vasemmalta. Sama koskee Virmasta.

Näistä ajoistahan jokainen on antanut heille kiitoksia, samoin monesta muusta asiasta. Jokereilla oli silloin tulossa erinomainen nippu pelaajia ja Hjallis tajusi ammattitaitoisten kiekkoihmisten neuvomana (ennen kaikkea Mr Jokeri, II valmentaja ja junnutuntija, velho Leo Äikäs) tehdä oikeat ratkaisut.

Kaikki meni päin vittua siitä alkaen kun Hjallis luuli ymmärtävänsä itse kiekosta ja valinnoista ja pelistä jotain, pisti ammattimiehet sivuun ja palkkasi Virmasen apulaisekseen. Siitä asti homma on ollut urheilullisesti ja taloudellisesti kuralla.

Kai sen nyt voi sanoa suoraan ilman joka kerta Hjalliksen ylistämistä takavuosien saavutuksista?
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
Näistä ajoistahan jokainen on antanut heille kiitoksia, samoin monesta muusta asiasta. Jokereilla oli silloin tulossa erinomainen nippu pelaajia ja Hjallis tajusi ammattitaitoisten kiekkoihmisten neuvomana (ennen kaikkea Mr Jokeri, II valmentaja ja junnutuntija, velho Leo Äikäs) tehdä oikeat ratkaisut.

Kaikki meni päin vittua siitä alkaen kun Hjallis luuli ymmärtävänsä itse kiekosta ja valinnoista ja pelistä jotain, pisti ammattimiehet sivuun ja palkkasi Virmasen apulaisekseen. Siitä asti homma on ollut urheilullisesti ja taloudellisesti kuralla.

Ihan tulee ikävä Leksaa, sen verran fiksu äijä kyseessä on.

Pitäisi perustaa ketju jatkoajan keskustelun Jokeriosioon "Aika jälkeen Hjalliksen, kenet sinä haluat Jokerien johtoon?".

Mikseivät muut osakkeenomistajat muuten pane Hjalmaria ja Masaa aisoihin? Liian pieni osuus - liian pieni päätäntävalta?
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
cobol kirjoitti:
Tästähän nyt ei olla kuin täysin samaa mieltä, mutta mä yritän pitää itseni Jokeri-hengessä ja sen takia olen tehnyt tiukan jaon:

a) toisaalla on Jokerit Sheddenin johdolla ja se on mun joukkue ja toisaalla taas on
b) Hjallis & Virmanen, jotka ovat todellinen osaamishautomo :)

Jos noita jälkimmäisiä ajattelee, niin eihän voi muuta kuin vittuuntua totaalisesti. Siksi yritänkin pitää ajatukseni vain kohdassa a).
Viisaita sanoja. Kyllä minäkin viimeistään kauden alussa rypistän itseni kohtaan a). Kohta b) on vain tällä hetkellä pahasti niskan päällä.

Mä en voi vaan ymmärtää, miksi huonosti menneen kauden jälkeen lähdetään aina siitä että kaikki tehtiin väärin. Valmennus ja veskaripeli epäonnistui täydellisesti, ja sitä myöten kaikki. Nyt haetaan ilmeisesti uutta viime vuoden Hifkiä, joka onnistui keskinkertaisella jengillä odotuksiin nähden ok. Tempun toistaminen voi olla vaikeaa, kun epävarmuustekijöitä on jo sääntömuutosten takiakin paljon. Miksei puolustukseen hankittu, esim Kuparisen/Pulkin tilalle/lisäksi saletimpaa ja kovempaa kaveria veden takaa? Yksi norttoni piristäisi kummasti marraskuista runkosarja pakkopullaa. Stapletonille pitää antaa sauma, ja jos ei onnistu niin sentterin luulisi olevan pakkohankinta. Virran loukkaannuttua on myös laituripaikka avoinna, mutta meillä ei taida olla rahaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
MC61 kirjoitti:
Ihan tulee ikävä Leksaa, sen verran fiksu äijä kyseessä on.

Pitäisi perustaa ketju jatkoajan keskustelun Jokeriosioon "Aika jälkeen Hjalliksen, kenet sinä haluat Jokerien johtoon?".

Mikseivät muut osakkeenomistajat muuten pane Hjalmaria ja Masaa aisoihin? Liian pieni osuus - liian pieni päätäntävalta?

Jep, Leksa oli todella mahtava. Muistan aina kun Teemu, Otto ja monet muut kehuivat häntä erinomaiseksi valmentajaksi, mutta myös helvetin hienoksi ihmiseksi - ja se oli heidän mukaan erittäin harvinainen yhdistelmä. Ikävintä minusta on se, että Äikäs näki sen mihin Hjalliksen jääkiekkopuolen ammattitaito on johtamassa ja lähti seurasta. Olen jutellut Äikäksen kanssa nykymenosta ja jos olisin saanut luvan julkaista sen, mitä Äikäs Hjalliksen ja Virmasen kiekko-osaamisesta ajattelee, kyllä tulisi mielenkiintoista tekstiä. Äikäs osaa dokumentoida äärettömän tarkasti sen, mitä on tehty ja mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä pitäisi tehdä nyt. Mutta ei puhettakaan, että Virmanen olisi häneltä apuja kysellyt esim. viime kaudella...

Hjallis omistaa yhdessä liittolaistensa kanssa enemmistön, joten näillä mennään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
laredo kirjoitti:
Mä olen seurannut jokereita vuodesta -78. Nousua Makarovin &co.avulla, kuolemanpeliä Saipan kanssa, divaria jne.Ratkaisevaa nousukamppailua kuuntelin Riihimäen viestirykmentissä n. 10 metrisen antennin avulla. Sitten uutta tulemista liigassa joka osoittautuikin kivikkoiseksi tieksi narreille. Mäkisen "50-luvun taitokiekkoilu" ja "yksi mies osaa kaiken" -linja ei oikein toiminut. Sitten muuttui kaikki, tuli Hjalmari, mestaruudet, hallit, jääkiekon uusi renesanssi Suomeen. Oton pesäpallolyöntimestaruuden iltana kannettiin Hjalmaria sankarina kentälle. Nyt saa mies niskaansa vain syytöksiä, oikealta ja vasemmalta. Sama koskee Virmasta. Mulla ainakin on kauhuskenaario tulevaisuudesta Jokereitten osalta jos tehoduo lyö hanskat tiskiin. Siperia on opettanut. Kahtotaas ny miten käy... ainakin on tuleva kausi mielenkiintoisempi kuin aikoihin (kiitos ns. yllätyksellisen viime kauden...).
Juu samat on koettu, liityttyäni seuraan vuonna 1972. En nyt ihan lähtisi Muulin aikakautta Jokereissa kritisoimaan, sillä vaikka äijissä meni miten meni 70-luvun alun jälkeen, niin junnupuolella toiminta oli suvereenia. Mitä tulee Hjallikseen, en missään tapauksessa aliarvioi hänen tekemisiään Jokereiden ja koko suomalaisen jääkiekkoilun eteen. Kiistatta yksi merkittävimmistä kiekkovaikuttajista Suomessa. Yhdestä asiasta minä kritisoin Hjallista ja se on Matti Virmanen. Hjalliksen sokea luotto Virmaseen ja viimeistään Virmasen nostaminen markkinointipäälliköstä toimitusjohtajaksi aloitti Jokereiden alamäen, pl. yhtä mestaruuskautta jolloin täysin ylivertainen Kari Lehtonen ja Vladimir Machulda Summasen komennossa toi kultaa ja kunniaa. Jokereiden resursseilla Virmasen track record toimitusjohtajana on suorastaan ala-arvoinen. Siinä minun mielipiteeni Hjalliksesta ja Virmasesta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Ikävintä minusta on se, että Äikäs näki sen mihin Hjalliksen jääkiekkopuolen ammattitaito on johtamassa ja lähti seurasta.
Tämä ei minun mielestäni ole totta. Leksa lähti silloin, kun hänen "omat" poikansa olivat jo muilla mailla tai muutoin valmiita kiekkoilijoita. Hjallis tarjosi Leksalle koutsin paikkaa, Leksa kieltäytyi ja palasi vanhoihin hommiin. Näin minä asian näin/näen.

Ei silti, kyllähän kiekko-osaamiselle käyttöä olisi. Eniten oikeastaan ihmetyttää se, että kyllähän Hjalliksella kohtuullinen näkemys siitä on miten menestytään. Huippukoutsi, huippuveskari ja se ykkösketju/sena. Näitä ei vaan ole viiime vuosina paria poikkeusta lukuun ottamatta löydetty. Jokin näistä on puuttunut ja sitä kautta kaikki.

OT. Tuossa viikonloppuna golf-kisan yhteydessä kaverien kanssa pohdittiin, että miten Masasta lopulta tuli Jokerien toimari ja miten hän ylipäänsä Hjalmariin törmäsi. Kukaan meistä ei oikein osannut sanoa ja silti 80-luvun alusta kaikki pitäisi olla suht tarkasti seurattu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Tämä ei minun mielestäni ole totta. Leksa lähti silloin, kun hänen "omat" poikansa olivat jo muilla mailla tai muutoin valmiita kiekkoilijoita. Hjallis tarjosi Leksalle koutsin paikkaa, Leksa kieltäytyi ja palasi vanhoihin hommiin. Näin minä asian näin/näen.

Ei silti, kyllähän kiekko-osaamiselle käyttöä olisi. Eniten oikeastaan ihmetyttää se, että kyllähän Hjalliksella kohtuullinen näkemys siitä on miten menestytään. Huippukoutsi, huippuveskari ja se ykkösketju/sena. Näitä ei vaan ole viiime vuosina paria poikkeusta lukuun ottamatta löydetty. Jokin näistä on puuttunut ja sitä kautta kaikki.

OT. Tuossa viikonloppuna golf-kisan yhteydessä kaverien kanssa pohdittiin, että miten Masasta lopulta tuli Jokerien toimari ja miten hän ylipäänsä Hjalmariin törmäsi. Kukaan meistä ei oikein osannut sanoa ja silti 80-luvun alusta kaikki pitäisi olla suht tarkasti seurattu.


1. No, Leksan lähdöstä on erilaisia näkemyksiä. Virallinen näkemys on se, että hän lähti itse koska ei halunnut panostaa enää jääkiekkoon. Minä esitin sitten toisen ja mielestäni uskottavamman: täysin läpeensä kiekkomies ja erinomainen valmentaja ei jätä lajia, jos kaikki asiat ovat kunnossa. Käväisepä juttelemassa Leksan kanssa Jokereista ja jääkiekosta joku päivä, niin viisastut.

2. Hjalliksen pääongelma joukkueen rakentamisessa ei ole se, että hän ei ymmärtäisi Summasen näkemystä menestyskonseptista. Raatohan sen Hjallikselle kauppasi. Pääongelma on se, että hänellä ei ole kykyä arvioida pelaajia joukkueen rakentajan silmin. Eikä Hjalliksella pidäkään sitä olla. Miksi pitäisi? Hänen oikealla kädellään pitäisi olla tämä puoli hanskassa, mutta kuten jokainen tietää, Virmasella ei ole tästä puolesta minkäänlaista käsitystä, jos kriteerinä on jääkiekon ammattijohtaminen ja joukkueen kasaaminen. Jokerien pelaajabudjetti on ollut vuosia virallisesti noin 2.4 milj euroa. Siihen päälle todellisen ja virallisen budjetoitu erotus eli 20 prosenttia ja siihen päälle todellinen toteutuma eli 50 prosenttia tappiosta eli vähintään 0.5 miljoonaa lisää. Puhutaan siis noin 3.4 miljoonan pelaajabudjetista. Kuka tahansa saisi sillä rahalla hankittua muutaman onnistuneen nimipelaajan ja paljon kalliita työmiehiä sekä pari täydellistä turistia - aivan kuten Virmanen :)

3. Virmanen törmäsi Hjallikseen palattuaan Norjasta. Virmanenhan pelasi Jokereissa joskus 79-80 tms muutaman ottelun pakkina, mutta kun taidot eivät riittäneet, hän lähti Norjaan. Sieltä Virmanen palasi joskus 1985 ja meni Vantaalle ja pelasi pakkina. Sittemmin Virmanen möi muistaakseni 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa Jokerien fanikamoja automyyjänä olemisen ohella. Vantaalla Virmanen toimi pelaavana valmentajana ainakin jossain vaiheessa ja tässä kuviossa Hjallis tutustui paremmin Virmaseen muistaakseni farmiseuraan liittyvien neuvottelujen kautta kun Jokerien pelaajia pelasi Vantaalla. Hjallis antoi Virmaselle ensin vähäpätöisiä myynti- yms hommia ja sitten Virmanen yleni Jokerien markkinointipäälliköksi. Tässä vaiheessa Jokereissa oli vielä useampi ammattikaveri hoitamassa kiekkohommia, kuten Hirvonen fysiikkaa, Äikäs junnupuolta ja kakkosvalmentajaa, Kapanen valmennuspäällikkönä jne. Virmanen nousi toimitusjohtajaksi [Leena Harkimon tilalle] ennen kaikkea siksi, että hän onnistui vakuuttamaan Hjallikselle pystyvänsä myymään mitä tahansa ja hoitamaan kiekolliset asiat ammattitaitoisemmin kuin kukaan muu ja muita ei välttämättä tarvittaisikaan... Hjallis uskoi ilman muuta, olihan Virmasella pätevät näytöt pelaajaurastaan aina kansainvälisiä kenttiä myöten ja autokaupassa Masa oli parhaimmillaan - joidenkin ilkeämielesten mukaan sanan kaikkein negatiivisimmassa merkityksessä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset cobolille tuosta Masan "historiasta". Mekin kaikki muistimme toki Vantaan ajan ja olihan Masa siellä koutsinakin, mutta se miten hän nykyiseen asemaan päätyi oli hämärän peitossa. Ei ole enää, so thanks.

Leksan osalta on varmaan useampi totuus. Tuo oma versioni perustuu Leksan sanomisiin silloin, kun hommat Jokereissa jätti.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Virmanen nousi toimitusjohtajaksi [Leena Harkimon tilalle] ennen kaikkea siksi, että hän onnistui vakuuttamaan Hjallikselle pystyvänsä myymään mitä tahansa ja hoitamaan kiekolliset asiat ammattitaitoisemmin kuin kukaan muu ja muita ei välttämättä tarvittaisikaan.

Mä olen täysin varma, että Virmanen tietää Hjalliksesta jotain sellaista, mikä ei ikinä saa tulla julkisuuteen ja siksi julkisuudessa pysyykin Virmanen itse :) Mikään muu ei selitä Masan vankkaa asemaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isaksson kirjoitti:
Mä olen täysin varma, että Virmanen tietää Hjalliksesta jotain sellaista, mikä ei ikinä saa tulla julkisuuteen ja siksi julkisuudessa pysyykin Virmanen itse :)
Eikös se aina ole ollut niin, että jonkun ne paskahommat on hoidettava. Masa lienee niissä spesialisti.

Ensi kauden Jokerit. Perkele, annetaan kuitenkin Masalle tunnustus. Meillä on rosterissa ne omat junnut jotka haluttiin. Masalle propsit, tällä näytöllä yksi beduiini sallitaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
Mä olen täysin varma, että Virmanen tietää Hjalliksesta jotain sellaista, mikä ei ikinä saa tulla julkisuuteen ja siksi julkisuudessa pysyykin Virmanen itse :) Mikään muu ei selitä Masan vankkaa asemaa.

Mikään salaisuushan ei ole se, että Virmanen on hoitanut Hjalliksen puolesta kaiken likaisen työn mm. FC Jokereissa. Eräs Jatkoajan nimimerkki kertoi noista kuvioista silloin tuoreeltaan paljastaen senkin, että Jokerien resursseja palaa hillittömät summat sekoiluun Suomessa ja Euroopassa (Newcastle, Tukholma, Hampuri). Siihen aikaan Jokereista annettiin julkisuuteen aivan erilaista kuvaa eikä asiaa puitu edes mediassa. Asiaa käsitteli myös varsin näkyvästi eräs Jatkoajan toimittaja. Jatkoaika avasi osaltaan myös median ja kaikkien muidenkin tietoisuutta Jokerien todellisuudesta... Virmasella oli roolinsa näissä kaikissa operaatioissa ja tuolta ajalta löytyy varmasti temppuja jos toisiakin.

Mutta nyt minä seniili lopetan osaltani vanhojen muistelun & OT-jauhamisen.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
cobol kirjoitti:
Mutta nyt minä seniili lopetan osaltani vanhojen muistelun & OT-jauhamisen.

Äläs nyt vielä lopeta, kun pääsit vasta alkuun. Aletaan nyt ruotimaan kunnolla, kun kissa on nostettu pöydälle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Leksan osalta on varmaan useampi totuus. Tuo oma versioni perustuu Leksan sanomisiin silloin, kun hommat Jokereissa jätti.

No tämä on aivan totta ja muistan hyvin itsekin sen, mitä Leksa sanoi lopettaessaan. Satuin nimittämään tekemään asiasta juttua erääseen mediaan. Jo siihen aikaa kiekkotoimittajien pienessä piirissä puhuttiin sellaista, että kaikki asiat eivät ole ihan sellaisia Hjalliksen impeuriumissa kuin ne julkisuudessa olevan haluttiin ja että Äikäs olisi mielellään jatkanut jossain suppeassa roolissa. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta Äikäs ei silloisten sanojensa mukaan muuta voinut tehdä kuin panostaa siviiliuraansa jääkiekon kustannuksella ja että hän ei voinut ottaa vastaan päävalmentajan hommia. Sittemmin hän on itsekin todennut, että olisi voinut toisaalta jotain vielä jääkiekolle ja Jokereille antaa.

Niin tai näin, suosittelen kaikille joille se on mahdollista keskusteluja Leksan kanssa. Yksi hänen legendaarisista ajatuksistaan oli joskus vuosia sitten se, että mitä helvetin järkeä on Jokereissa pyörittää junioritoimintaa kun lupaavimmat pelaajat hukataan ilmaiseksi muihin seuroihin ja samaan aikaan Jokerit rahtaa maakunnista täytemiehiä kalliilla rahalla. Että eihän tällä tavalla voi syntyä mitään...

Äikäs oli ainoa Jokerien valmentaja, josta en koskaan kuullut pelaajilta negatiivista palautetta. Ja Leksa teki työtään täysin varjossa, muiden takana. Koskaan hän ei pitänyt melua itsestään, vaikka juuri Leksa oli se valmentaja, joka mahdollisti Jokerien nousun omine poikineen 1990-luvun alussa ja jonka panoksesta Jokerien nousun eteen Hjallis ja Virmanen saisivat olla ikuisesti kiitollisia.

Viime kaudella Jokerien nykyjohto olisi tehnyt viisaasti, jos se olisi hädän hetkellä kääntynyt Leksan puoleen ja pyytänyt häntä mukaan. Tällainen esityskin oli olemassa, mutta Virmanen arvioi hoitavansa nämäkin hommat itse paremmin "ja Jokerien menevän keskiryhmästä ohi heittämällä seuraavien pelien aikana."

Loppu onkin sitten historiaa.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Hjallis ole äidin puolelta Hackman ? Taisi nuorena poikana asua ainakin kesäisin Sorsakoskella ? Olisikohan Virmasella jotain juuria sieltä päin. Näin olen joskus kuullut. Jokereilla oli aikoinaan tapana pitää kesäleirit jossain jäähallissa myös siellä päin. Ehkä Hjallis - Virmasen tausta on vanhempaa luokkaa? Mutta vielä opiskeluaikoinahan Hjallis oli HIFK - fani henkeen ja vereen.
 

scholl

Jäsen
RoopeS kirjoitti:
Mutta vielä opiskeluaikoinahan Hjallis oli HIFK - fani henkeen ja vereen.

Hjallis oli henkeen ja vereen IFK fani vielä yksinpurjehduksensa jälkeen. IFK otti kuokkaan Tapparalta finaalissa ja Hjallis oli studiossa kommentoimassa. Väitti siellä pelanneensa jopa IFK:n A-junioreissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
RoopeS kirjoitti:
Eikö Hjallis ole äidin puolelta Hackman ? Taisi nuorena poikana asua ainakin kesäisin Sorsakoskella ? Olisikohan Virmasella jotain juuria sieltä päin. Näin olen joskus kuullut. Jokereilla oli aikoinaan tapana pitää kesäleirit jossain jäähallissa myös siellä päin. Ehkä Hjallis - Virmasen tausta on vanhempaa luokkaa? Mutta vielä opiskeluaikoinahan Hjallis oli HIFK - fani henkeen ja vereen.

Hjallis on äidin puolelta Hackman ja kuten olen muutaman kerran todennut, ei Hjallis aivan tyhjästä kaikkia Jokerien sponsoreita alussa hankkinut :) Ja pesunkestävä julli hän on edelleenkin. Täysin 100 prosenttinen, vaikka Jokerit omistaakin.

Sen sijaan Virmasen ja Hjalliksen yhteisen taustan suhteen erehdyt. Tämä sen pohjalta, jos asiassa on luottaminen Matti Virmasen sanaan. Jota ei ole syytä epäillä.

Ja todettakoon Virmasen osalta taas kerran sekin, että yksi parhaita toimitusjohtajia SM-liigassa kun puhutaan pelaajien ja fanien palvelemisesta. Yhtään ei kannata väheksyä sitä puolta.

Minulta tulee aivan liikaa kritiikkiä Virmasta kohtaan, joten on hyvä muistaa tämä toinenkin puoli. Jos Jokerien jääkiekkojoukkueen kokoaisi ja suunnittelisi ja johtaisi täysin oikeuksien jääkiekkojohtamisen ammattilaiset seuraavat viisi vuotta, Jokerit olisi Suomessa dynastia jo parin kauden kuluttua. Tämä puoli ei Virmaselta tule koskaan onnistumaan, mutta muuten hän on hyvä jätkä. Ja nimenomaan jätkä, ei herra.
 

scholl

Jäsen
cobol kirjoitti:
Minulta tulee aivan liikaa kritiikkiä Virmasta kohtaan, joten on hyvä muistaa tämä toinenkin puoli. Jos Jokerien jääkiekkojoukkueen kokoaisi ja suunnittelisi ja johtaisi täysin oikeuksien jääkiekkojohtamisen ammattilaiset seuraavat viisi vuotta, Jokerit olisi Suomessa dynastia ja parin kauden kuluttua. Tämä puoli ei Virmaselta tule koskaan onnistumaan, mutta muuten hän on hyvä jätkä. Ja nimenomaan jätkä, ei herra.

Eivät kaikki voi olla herroja, kun siellä on kuitenkin de la Chapelle. Jonkun pitää olla kahvia ja konjakkia kantamassa.

Tuosta Hackman connectionista tulee se mieleen, että nyt kun Iittala piti pelastaa niin silloin Hjallis & muu sukuhan olivat talkoissa nimenomaan kattilarahoillaan mukana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
scholl kirjoitti:
Eivät kaikki voi olla herroja, kun siellä on kuitenkin de la Chapelle. Jonkun pitää olla kahvia ja konjakkia kantamassa.

Tuosta Hackman connectionista tulee se mieleen, että nyt kun Iittala piti pelastaa niin silloin Hjallis & muu sukuhan olivat talkoissa nimenomaan kattilarahoillaan mukana.

Totta molempiin.

Hjallis on mukana vähemmistöosakkaana monen muun kanssa Iittalassa. Muistaakseni talkoissa on mukana johtoa ja pääomistus on nykyään futisseura Ajaxin pääsponsorin ABN-Amron hallussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös