Tampereen suunnalta huutelen ja vielä vastustajan puolesta, että siellä tätä kokeiltiin vuosituhannen vaihteessa:Vaikka tämä ei nyt suoranaisesti talouteen liitykään, niin olen tässä vuosia jo miettinyt miksi Jokerit ei rakennuttanut junioritoiminnalleen mitään harjoituskompleksia HKI-VAN -seudulle?
Eikös siellä nyt ole joku uusi halli nousemassa?
No, yhtä kaikki. Tarkoitan tällä Tikkurilan tyylistä hallia (2-3k kapasiteetti), joka olisi junnujen päänäyttämö peleissä ja tämän ympärille 2-4 rataa, jotta jääaikaa on rajattomasti käytössä omille junnuille, ja ylimääräisen voi myydä ulos?
Sitten juuri isot ruokalat, oheisharjoittelutilat, toimistot jne.
Tapparan junioreille jäähalli
Mikäli oikein ymmärsin ja muistan, kaikki ei mennyt aivan kuten piti. Jäähallin käyttö(ja rakennus?)kustannuksia maksatettiin vanhemmilla korottamalla kuukausimaksuja reilusti.
Kuten maikkarin uutisessakin lukee, halli oli aluksi suunniteltu Tapparan junnuille ja taitoluistelijoille. Vanhan hallin puolella tämä onkin näkyvissä suihkutiloissa vielä nykyisinkin. Näin se olikin alkuun, mutta muutamassa vuodessa kustannukset nousivat niin suuriksi, että Ilves ja KooVeekin "piti päästää" halliin harjoittelemaan.
Jokereilla tilanne toki hieman erilainen, mikäli samankaltaista suunnitelmaa siellä olisi. Vaikka Tapparan taustallakin rahaa on paljon, niin tilanne kuitenkin eri Jokereilla. Tampereelta ainakin voi apua kysyä siitä, miten asiaa ei kannata hoitaa.
Halli(t) itsessään ovat ainakin omien kokemuksien mukaan erinomaiset ja uusi halli rakennettiin kylkeen 2012. Nykyisin alueella on siis kolme jäätä ja aivan vieressä iso Spiral-halli salibandya varten.
Itse olin tuona aikana kertotauluja lukemassa ja karvoja kasvattamassa muualla kuin Pirkanmaalla, niin hallin historia ja taustat ei ole niin hyvin hallussa. Uskoisin, että joku fiksumpi pystyy paremmin valaisemaan.