Rehellisesti sanottuna isompi pelaajabudjetti vain laiskistuttaa enkä uskoisi sen tuovan mitään iloa taivaalle samassa suhteessa kuin se euromääräisesti kasvaisi. Ainakaan nykyisellä kahden miehen skouttausjärjestelmällä.
Totta, näin helposti käy. Tilanne muuttuu, jos kova palkkakatto astuu KHL:ssä voimaan siten, että sen kiertäminen ei onnistu.
Jokereiden pitää pystyä olemaan ponnistuslautana Euroopan sarjojen ja NHL:n välillä muutenkin kuin pelkällä rahalla. Valmennus, NHL:ää vastaavat olosuhteet kuten kaukalon koko jne., oheisfasiliteetit ja yleinen pelaajista huolesta pitäminen.
Samaa mieltä. Mutta NHL:ään pyrkivälle pelaajalle on tarjottava myös pelillisesti sellainen ympäristö, että se tukee tavoitetta. Erinomainen ja riittävän yksilöllinen valmennus + joukkue.
2000-luvun Liigajokerit on loistava esimerkki siitä, että rahalla ei saa yhtään mitään onnea vaan melkein enemmänkin ongelmia kun se laiskistuttaa tekemisen laatua niin valtavasti. Miksi tehdä laadukkaita löytöjä vähän alemmasta korista, kun voi vaan ostaa ne toisten kaikista parhaat isolla rahalla?
Kyllä, juuri näin kävi. Monta tarinaa löytyisi, joissa tarkoitus oli hyvä ja isolla rahalla tehtiin, mutta tulos vaihteli kehnosta karmeaan.
Et niin, mutta olet kyllä indikoinut, että Hjalliksen vaihtuminen Kurriin ja eritoten venäläisten de facto-omistajien vaihtuminen pakotelistojen ulkopuolisiin oligarkkeihin muuttaisi Jokereiden olemusta jollain tapaa vähemmän vastenmieliseksi - vaikken tähän viestilläni kyllä viitannutkaan.
Toisin sanoen, et sitten löytänyt mitään väitteesi tueksi, jonka mukaan olisin todennut Jokerien olevan muiden kuin venäläisten hallussa.
Vähän samaa kuin
@V-G- tuossa yllä olen ihmetellyt, että kuinka
@Cobol on nielaissut venäläisten omistajavaihdoksen kohoineen päivineen. Useaan otteeseen olet Cobol todennut, että nyt on parempi kun pakotteen alaisista venakoista päästy eroon. Toki pr-mielessä ja muutenkin näin toki on. Mutta ei se juurisyytä muuta miksikään. Jokerit pelaa edelleen todellisuudessa ns. likaisella rahalla. No toisille tämä venäläisten tekemä omistajavaihdoksen propaganda uppoaa helpommin kuin toisiin.
Olen keskittänyt Venäjään ja KHL:n ongelmiin liittyvät kirjoitukset 100 % vapaan puolelle. En sinusta tiedä, mutta parin vuoden aikana istuin kymmenkunta pelikieltoa, kun käsittelin Venäjän politiikkaa - joka liittyy Jokerien pelaamiseen KHL:ssä - tässä osiossa. En toimi enää niin.
Tämän vuoden (2020) aikana olen vapaan puolella ehtinyt pelkästään KHL:ään liittyen kirjoittaa, että KHL tulisi lakkauttaa nykyisessä muodossa ja venäläisjoukkueiden pelaaminen Venäjän ulkopuolella tulisi estää.
Minulle Rotenberg oli alun jälkeen vastenmielinen hahmo ja Jokerien rahoitus pakoteoligarkeilta vielä vastenmielisempää. Pikahaulla katsoen toin tämän esille satoja kertoja. En ole kantaani tästä muuttanut.
Kun rahoitus tulee nyt suomalaiselta yritykseltä laillisesti ja laillisista liiketoimista, se on mielestäni erittäin paljon parempi kuin aikaisempi tilanne. KHL:n roolia Venäjän politiikassa se ei muuta. Sen totesin muutama päivä sitten tässä samaisessa ketjussa.
Edelleen, olen tässä samaisessa keskustelussa ottanut kantaa sen puolesta, että Jokerit palaisi Suomeen ja jättäisi KHL:n.
Mitään ei siis jäänyt jäljelle sinunkaan väitteestäsi.