On December 11, KHL President Dmitry Chernyshenko had his annual meeting with the directors of the KHL’s clubs. During the discussions, various amendments to the KHL’s regulations were reviewed. The most significant changes concern the implementation o ...
en.khl.ru
Juttua mm. tulevien kausien suunnitellusta palkkakatosta ja kaukalokokojen linjauksesta. Mikäli uutista on uskominen, Jokerit siirtyy ensi kaudella välimallin kaukaloon, eli 60 x 28m.
Hyvä tiivistelmä. Ja samalla paljastui, että palkkakatto on pikemminkin reikäsiivilä. Esimerkiksi yksittäinen bonus alle 20 % pelaajan palkasta per kerta, joukkuebonus alle 20 % palkoista per kerta, palkiot kolmelle parhaalle pelaajalle, palkkiot neljän parhaan joukkoon menosta playoffeissa jne eivät sisälly palkkakatoon.
Olisivat vaan ottaneet mallia NHL:stä, niin olisi parempi. Palkkalattia ja palkkakatto ja vähemmän muutuvia osia. Ensi kaudella voi maksaa vain 60 miljoonaa palkkoja, kunhan pilkkoo sen menestykseen sopivissa osissa. Ja senkin päälle voi maksaa vaikka toiset 50 miljoonaa, kunhan maksaa KHL:lle siivun.
Ei minua yllättänyt, mutta joku voi aidosti pettyä, jos luuli Jokerien mahdollisuuksien parantuvan. Itse luulen, että Norilsk saa käskyn pudottaa Jokerien osuutta eli omaa rahaa tulee löytyä aiempaa enemmän, jotta voi maksaa sen about 9 miljoonaa pelaajille.