Puljun itsensä peliesitysten perusteella voisi olla parasta koettaa jossain toisessa sarjassa. Täällä kaivataan että Edmontonin valmennus ja organisaatio antaisi kaverille enemmän luottoa ja roolia, mutta mielestäni jos noinkin tehottomalta pelaajalta nähdään vielä kolmannella kaudellaan noin alokasmaisia otteita, niin saa päinvastoin olla kiitollinen paikasta NHL-kokoonpanossa. Jos olisin itse kriisijoukkueen valmentaja jolla kenties alkaa pallikin heilua, niin en tiedä peluuttaisinko Jesseä.
Toivoin todella, että Puljun preesens olisi täksi kaudeksi löytynyt, ja harjoituskaudella siitä minusta näkyi ajoittaisia viitteitä, mutta turha toivo. Väistämättä tullut pelejä katsoessa mieleen, että tekisikö vuoden Euroopan-visiitti - ei maitojunalla vaan suunnitelmallisesti ja päättäväisesti kehittymään - hyvää ellei meno tämän (onneksi vielä pitkän) kauden aikana parane. Nykyisellään riskinä on, että jämähtää NHL-tasolla täytemieheksi tai jopa koko NHL-ura murenee.
Olen nimittäin kuitenkin osan kanssa eri mieltä siitä, etteikö Pulju olisi huipputalentti. Joskus se oivallus, kun nuori pelaaja löytää sen NHL-peleihin tarvittavan auktoriteetin, tapahtuu melkein kuin nappia painamalla. Toivotaan, että Jesselle kävisi näin, sillä luulen, että hän on kiekonhallinnan, tasaisuuden ja ratkaisukyvykkyyden suhteen tällä hetkellä lähellä mutta kuitenkin kaukana. Pahaa pelkään, että NHL-peleissä mukana roikkumalla se nappi ei löydy, ja ainakaan aiemmilla farmivisiiteillä ei ole ollut sitä päättäväisyyttä sen etsintään.