Nyt tulee ihan subjektiivinen mielipide pienehköllä otannalla. Minusta suurimmat ongelmat ovat a) hyvän ja huonon päivän isohko ero b) huonojen päivien dominoiva suhde hyviin verrattuna. Toki valmentaja voi olla idiootti (Matthewsilla on muuten aivan saatanan hyvä valmentaja), mutta joskus on mahdollista sekin, että vika on pelaajassa itsessään.
Tuo melkein sadan NHL-pelin näyttöpaikka ja 28 pistettä hiukan huolestuttaa.
@Leon sanoikin jo ylhäällä että voisiko vika olla pelaajassa itsessään? Miten Puljujärvi on mielestäsi kehittynyt?
Siitä olen samaa mieltä, että Puljun hyvän ja huonon pelin ero on liian suuri, mutta onhan se hirvittävän iso Laineen ja kumppaneiden kohdallakin, eikä heitä sen takia koirankopissa pidetä. Kuten olen tässä ketjussa aiemminkin sanonut, on Puljun kohtelu esim. Hurricanesin tulokkaiden käsittelyyn nähden kuin eri planeetalta. Viestihistoriaani voi varmaan kaivaa tämän asian suhteen, mutta en ole mikään psychodad, joka näkee salaliittoteorioita kun oma lempipelaaja ei onnistu. Yleensä näen - kuten valmentajakin - syyn olevan pelaajan omissa suorituksissa.
Puljujärven kohdalla lieka tuntuu vain olevan aivan uskomattoman lyhyt siihen nähden, miten McLellanin tietyt luottopelaajat saavat pelata vaikka ilman luistimia ilman, että se heidän peliajassaan näkyy. Tuntuu, etten ole välttämättä tässä ihan hakoteillä, koska joukkueen kannattajilla tuntuu olevan samanlaisia näkemyksiä, vaikka heillä lienee enemmän koko joukkueen etu mielessä kuin minulla.
Peluutuksen suhteen puhutaan kuitenkin valmentajasta, joka tosiaan peluuttaa viiden leftin ja viiden rightin ylivoimaviisikkoja, luulee Benningiä NHL-puolustajaksi ja antoi esimerkiksi uskomattoman köykäisiä näyttöjä antaneelle Milan Lucicille kärkiketjujen peliajan koko viimekauden jopa senkin jälkeen kun peli oli menetetty sekä peluutti
Mark Letestua ykkösylivoimassa laukojan paikalla koko kauden koko liigan huonoimmassa yv-koostumuksessa.
Mitä Puljun kehittymiseen tulee, niin verrattuna viimekauteen näin Jessen selvästi parantaneen mailankäsittelytekniikkaansa, kehittäneen jo valmiiksi hyvää luisteluaan ihan uudelle tasolle ja ennen kaikkea saaneen lisää itseluottamusta. Lisäksi hän käytti näytönpaikkansa harjoituskaudella ja latoi maaleja tiskiin. Mitä nuoren pelaajan pään sisällä liikkuu kun mikään ei valmentajalle riitä? En ole nähnyt mitään palkintoa otteista näiden kausien aikana lukuun ottamatta sitä lyhyttä pätkää kärkiketjussa, jossa toki kulkikin piste per peli-tahdilla. Sen sijaan koirankoppia tulee joka virheestä.
Tämä on rehellinen ainakin objektiivisuuteen pyrkivä näkemykseni näkemäni osalta. En sulje pois sitä, että Jesse-lasit voisivat näitä näkemyksiä sotkea. Voi olla täysin mahdollista, että itse painotan liikaa niitä positiivisia suorituksia ja vähättelen Puljun pelillisiä puutteita. Aika varmasti näyttää.