Itse asiassa Puljun kädet ovat erittäin heikkoa tasoa todellisen NHL:ssä menestymisen kannalta. Suurimmat heikkoudet ovat nimenomaan huono kiekonkäsittely, aivan onneton laukaisutekniikka, sekä heikko pelikäsitys, joka johtaa tuohon päättömään kohottamiseen mitä hänen pelinsä kaiken kaikkiaan on. Huumoriheitoiksi menee väistämättä, jos joku ihan tosissaan väittää Puljun olevan hyvä NHL-pelaaja. Juu, kyllä hän siellä jotenkin pystyy sitä nelosketjun roolia pelaamaan, mutta noiden todella vakavien puutteidensa takia hänen antamansa hyöty joukkueelleen on erittäin rajallista. Parempia pelaajia löytyy kolmos-nelosketjuihinkin varsin paljon.
Pulju on toki saanut siimaa ja mahdollisuuksia vielä osoittaa arvonsa, koska oli kuitenkin nelosvaraus aikoinaan. Silläkään ei kuitenkaan loputtomiin siimaa saa, vaan jossain vaiheessa se seurojen kiinnostus edes kokeilla entistä huippulupausta loppuu. Väittäisin, että sillä kintaalla aletaan olla jo, koska Pulju kuitenkin pelaa uransa heikoimpia kausia tuloksellisesti, eli kehityskäyrä on aivan vääränlainen.
Sanoin sinänsä Jarvisin olevan jonkin verran Puljua parempi pelaaja, ja toki ykköskierroksen varauksena hänkin on saanut (ja saa vielä pitkään jatkossakin) mahdollisuuksia osoittaa, onko kykenevä pelaamaan riittävän hyvää peliä tuloskentissä. Itse olen paljon Carolinan pelejä katsonut jo vuosikausia, enkä suoraan sanoen pidä tuosta Jarvisinkaan pelityylistä. Sellaiset hirveästi luistelevat ja laput silmillä koohottavat pelaajat jotka suttaavat kovasti maalipaikkoja eivätkä oikein näe aukeavia syöttöikkunoita niiden auetessa, eivät ole koskaan minua miellyttäneet lainkaan pelaajina. Näitä elementtejä vaikuttaisi Jarvisinkin pelissä olevan harmillisen paljon. Uskoisin hänen paikkansa löytyvän pitkällä tähtäimellä kolmosketjusta. Toki miksei voisi myös kehittyä ainakin jossakin määrin noiden heikkouksineen osalta, kun on kuitenkin neljä vuotta Puljua nuorempi. Puljun kohdalla en usko merkittävää kehitystä enää tapahtuvan. Ikää on jo kuitenkin 24 vuotta ja suunta kehityksessä on ollut väärään suuntaan tähän mennessäkin.