Rantojen mies
Jäsen
Nimenomaan tästä on kyse. Jokaisella ketjun kirjoittajalla tuntuu olevan jonkinlaiset odotukset Jesseä kohtaan. Siinä missä osa suhtautuu Puljuun positiivisesti ja uskoo, että katto on jossain OJ:n urassa, toinen puoli "voi pahoin" katsoessaan suomalaisen NHL-pelaajan pelejä. Jos Jesse olisi ollut viidennen kierroksen varaus ja nippa nappa murtautunut kokoonpanoon, täällä nosteltaisiin hattuja korkealle työmoraalille ja iloittaisiin, miten Jesse on jaksanut tehdä duunia päästäkseen NHL-kaukaloihin.Faktaa on, että hän ei vain yksinkertaisesti ole NHL-tasolle läheskään niin lahjakas pelaaja kuin aikoinaan ajateltiin.
Itse asiassa minulle tekee aika pahaa katsoa tuota Jessen väkisin räpiköimistä NHL;ssä
Siinä missä Jesse hyötyi hienoista junnukisoista saaden korkean varauksen, hän hieman kärsii niistä nyt, kun jostain syystä edelleen osa odottaa hänen kykenevän junnukisojen tapaan tulosketjujen rooliin. Jessestä ei varmastikaan tule kärkiketjujen pelaajaa taalaliigaan, mutta hän eittämättä on NHL-pelaaja.
Tuon kaiken ylläolevan silti ymmärrän. Kaikilla meillä on odotuksia eri pelaajia kohtaan ja se kuuluu asiaan, sohva-GM:ien palstalla kun ollaan. Älykkyyteen kohdistuvia kommentteja en kuitenkaan ymmärrä. Olen pohtinut, että yritetäänkö niillä pönkittää omaa itsetuntoa painamalla toista alas, vai puretaanko siinä pahaa oloa siitä, kun Jessen kohdalla omat odotukset eivät koskaan reslisoituneet. Oli niin tai näin, nuo kommentit kuuluisivat jonnekin ala-asteen leikkikentille, jos sinnekään ja kertovat enemmän kirjoittajasta, kuin pilkan kohteesta (eipä näitä silti taida montaa tässä ketjussa olla).