Mutullahan tässä kaikki. Mutta jos saisi linkin todisteisiin, että Jesse ei ole "aikuinen" vielä. Tai mitä väliä sillä on, enpä ole montaa "aikuista" jääkiekkoilijaa tavannutkaan. Kaveri kuitenkin painaa NHL:ssä miljoonatiliä, pelaa kuin miehet, eikä kadotettuja vuosia äidin padan ääressä saa enää takaisin. Eihän tuo optimaalisesti mennyt tietenkään, muta olisi voinut mennä paljon huonomminkin.
En siis tarkoittanut edes vihjata mitään Jessen kypsyydestä. Mistäs vitusta minä tiedän kuinka hyvin hän asiansa hoitaa? Olihan se Selännekin vielä 25-vuotiaana sellainen kouho-luonnonlapsi josta monet puhu ettei osaa aikuistua. Yleisella tasolla vain puhuin.
Jessen esityksiin palaten, tietynlainen kypsymättömyys (pelillinen) on poistumassa ja identiteetti löytymässä. Puljusta saattaa muotoutua änärijanari joka painelee middle-six roolissa sen 600-900 peliä ja tuo joukkueelle sillä roolilla lisäarvoa. Kuten jo aiemmin sanoin, sekin on hatunnoston arvoinen suoritus.
Siltikin, välillä olen näkevinäni sellaista turhautuneisuutta Puljun habituksessa joka kielii ettei ainakaan itse ole täysin tyytyväinen suoritukseen. Se taas kielisi siitä, että hän kokee alisuorittavansa. Esim. Joel Armia kun löysi oman roolinsa nahilassa on hän pelannut sitä vapautuneesti. Puljun kohdalla en vielä lähtisi leimaamaan varmaksi middle-six laituriksi, vaikka hänen otteet sellaiseen viittaavat. Kuitenkin se tietty palo siellä vielä tuntuisi olevan, olla se ratkoja.