Pointti nyt kuitenkin on, että tuo kuva ei todista valkoisen jauhon olevan kokaiinia, vaikka se sitä miltei varmasti onkin. Lisäksi tuo kuva ei myöskään todista, että Karalahti olisi ikinä edes koskenut tuohon jauhoon. Joten tuon kuvan perusteella ei todellakaan voinut mitenkään syytettä nostaa.
Minä argumentoin Mad Dogille, ettei tuo missään nimessä taida pesuainetta olla. En missään ole ottanut kantaa Iltapulun toimituksen etiikkaan tai esittänyt, että kuvan perusteella pitäisi nostaa syyte Karalahtea vastaan.
Jos minun mielipidettä kysytään, niin merkittävä osa Iltapulujen toiminnasta on säännönmukaisesti eettisesti arveluttavaa, eivätkä viereisellä pöydällä notkuvat kokkeliviivat tietenkään riitä perusteeksi syyttää Karalahtea käyttörikoksesta. Lisäksi kuva on vuotanut poliisilta tai syyttäjältä, mikä sekin on aika perseestä.
Siitä olen kuitenkin edelleen samaa mieltä, että kuva on melko sitova todiste sille, että pöydällä on joko kokaiinia tai kenties jossakin hämärässä tapauksessa amfetamiinia, jota tosin käsittääkseni useimmiten nautitaan muuten kuin sniffaten setelirullan läpi. En mene tästä vannomaan, mutta näin kuitenkin luulen.
Minun näkemykseni ja oikeuden näkemys toki eivät ole sama asia, eikä pidäkään olla. Vaan jos jotakin referenssiä etsitään, niin muistelen Jussi "kokaiinia nokkaan" Ahteen saaneen videon perusteella jonkinlaisen tuomion käyttörikoksesta.
Ahdekin toki saattoi vain pelleillä ja sniffata perunajauhoa, mutta ainakin tuolloin video tästä hubailusta riitti oikeudessakin näytöksi.