Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 986 911
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Svante
En tunne Jereä henkilökohtaisesti mutta tiedän vastaavia tapauksia ja niitten suhteen voin sanoa, etteivät halua elää niin kuin eläävät. Puheet ovat puheet, mutta sisimmissään eivät halua. He eivät pysty itse omin voimin hakemaan sitä apua ja kun ovat ns. selvin päin eivät myönnä ongelmiaan. He eivät pysty hahmottamaan kokonaisuutta. Mutta kuten sanoin, en tunne Jereä.

Ei tämä muuta Oloneuvoksen pointtia miksikään. Jere teki päätöksen, etteivät rahalliset menetykset paina vaakakupissa yhtä paljon kuin oman elämäntavan pitäminen ennallaan.

Muuten itse asiasta sen verran, että julkisuuteen tulevat asiat ovat vain se jäävuoren huippu. Joku pohti tuossa aiemmin Jeren perheen asemaa, enkä voi väittää vastaan. Jeren elämä ei nykymenolla tule välttämättä olemaan kiekkouran loppumisen jälkeen kovin ruusuista, mikäli radikaalia muutosta ei tapahdu, sikäli kun se on auringonpaistetta tälläkään hetkellä. Toivottavasti mies pääsee ongelmistaan. Kiekkouran loppuminen ennenaikaisesti on todella pientä siihen verrattuna, mitä nämä ongelmat voivat aiheuttaa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Jere

Eihän se mikään ihme ole että nuo Joren sekoilut vituttavat meitä kaikkia. Odotukset hänen suhteen kun ovat melko kovat edelleen, ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että samat sekoilut vain jatkuvat. Minua kuitenkin lohduttaa muutaman kirjoittajan vakuuttelut siitä, että Jore on sentään treenannut, ja kondiksen pitäisi olla suht hyvä. Nyt on kuitenkin tilanne sellainen, että Joren pitäisi keskittää kaikki ajatukset tulevaan kauteen, sillä tuollaiset sekoilut eivät voi enää jatkua. Minä ainakin uskon vielä kybällä Jereen.

Kaiser Zoze: Mä tsekkasin ton kuvan ja putosin totaalisesti. Asioista pitää aina löytää myös huumoria.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Oloneuvos
Juuri niin. Hyvin surullista katsoa nuoren yhdessä asiassa lahjakkaan ihmisen itsetuhoista käytöstä.

Missä olet ollut katselemassa Jeren käytöstä ? Jeren olen kesän aikana nähnyt muutaman kerran ja on ainakin minun silmiini näyttänyt täysin trimmissä olevalta urheilijalta.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tulevaisuus???

Tässä lueskeltuani Jerestä ja hänen viime aikaisesti tempauksistaan, niin mieleeni tuli eräs haastatelu hänestä, jossa muistaakseni hän sanoi että ei tule koskaan pääsemään kokonaan eroon "huumausaineista". Tämä oli, kun häntä haastateltiin NHL:ssä hylyttämisen jälkeen. Aivan varma en ole tosta ajankohdasta, mutta rapakon takana Jere oli, kun kyseinen haastattelu tehtiin.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

En halua heittää vettä kiukaalle, mutta pelkään että tämä ei jää ainoaksi tällä kaudella, toki toivon että jää ja että Jere pystyy kokoamaan itsensä. On ikävää, kun huippu-urheilija ja monen nuoren esikuva (onko enää kauaa?) pilaa elämänsä ja samalla lähipiirinsä omaa tyhmyyttään.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Tulevaisuus???

Viestin lähetti Referee81
eräs haastatelu hänestä, jossa muistaakseni hän sanoi että ei tule koskaan pääsemään kokonaan eroon "huumausaineista".

Ei tule koskaan sanomaan olevansa huumeista erossa, ei alkavansa uudelleen varmasti käyttämään... Kuten meistä tupakoinnin lopettaneistakin usea tietää, yksikin rööki vie takaisin aineen luokse. Sama huumausaineissa.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Työttömyys, viina, kirves ja perhe, lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe

Viestin lähetti Kullervo
Toivon, että emme muutaman vuoden vuoden päästä kirjoita Jerestä ketjussa, jonka otsikko on "Traagiset kiekkokohtalot".

Ei oikein tiedä itkeäkö vai itkeäkö kovempaa.
Vuonna 1999 äijästä oltiin tekemässä kansallissankaria.

Nykyiset ennusmerkit viittaavat Elämä-on-laiffii polulle, mutta mustana versiona jossa mukaan tulee MC:t, kovemmat huumeet ja suurempia haaskalintuja paikalle huokuttelevat verenmakuiset lööpit.

Itse ainakin toivon että Jere löytää vielä jostain sen selkärangan.
 

punisher

Jäsen
Mixun kommentit viimeisestä Jere hässäkästä ovat olleet erinomaisen viisaita. Jotkut, kuten esimerkiksi Olli Jokinen viisastuvat ja aikuistuvat perheen saamisen myötä mutta Jereä ei tämäkään tunnu rauhoittavan. Kahden kuukauden lisätauko vuoden pelaamattomuuden jälkeen ei todellakaan kuullosta hyvältä. Minäkin olisin halunnut nähdä Jeren vielä 1999 kunnossa jäällä mutta alkaa tuntua että aint gonna happen. Hyvä jos nähdään enää laatikossa ollenkaan. Sääli sinänsä mutta täysin Jeren omaa syytä.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tulevaisuus???

Viestin lähetti Referee81
Tässä lueskeltuani Jerestä ja hänen viime aikaisesti tempauksistaan, niin mieleeni tuli eräs haastatelu hänestä, jossa muistaakseni hän sanoi että ei tule koskaan pääsemään kokonaan eroon "huumausaineista". Tämä oli, kun häntä haastateltiin NHL:ssä hylyttämisen jälkeen. Aivan varma en ole tosta ajankohdasta, mutta rapakon takana Jere oli, kun kyseinen haastattelu tehtiin.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

En halua heittää vettä kiukaalle, mutta pelkään että tämä ei jää ainoaksi tällä kaudella, toki toivon että jää ja että Jere pystyy kokoamaan itsensä. On ikävää, kun huippu-urheilija ja monen nuoren esikuva (onko enää kauaa?) pilaa elämänsä ja samalla lähipiirinsä omaa tyhmyyttään.

Jääkiekkolehdessä ainakin totesi ettei tule pääsemään eroon alkoholista.

Toivottavasti pystyy kokoamaan itsensä kun pelit alkavat viemään enemmän aikaa. Harva enää uskoo Jereen mutta tässä vaiheessa ei voi antaa potkuja. Haastatteluissa Jerellä näyttää olevan ihan oikea henki päällä että on aika ryhtyä tekoihin, mutta sarjan kuluessa nähdään onko Jere tehnyt mitään kunnolla.

Matikainen on toiminut todella järkevästi Jeren sopimuksen palkanalennusten kanssa. Se ainakin vähentää katastrofin riskiä muun joukkueen osalta.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Jeren treenausta valottaneille. Ja tosiaan Mixun mielipiteisiin on helppo yhtyä. Toisaalta niin on Cobolinkin.

Joku sanoi, että mediassa näkyy vain jäävuoren huippu, ja oli varmasti oikeassa. Mediassa näkyy kuitenkin usein myös sitä kuuluisaa savua ilman notskia. Tiedä sitten kumpi on lähempänä totuutta Jeren kohdalla, mutta melko varmaa on, että ihan vielä ei ole maakuntain miesten jälkiviisauden aika. Oloneuvokselle puolestaan kiitoksia sympatiasta HIFK:ta kohtaan.

Pelituntumaa enemmän olin huolissani Jerestä ihan juoksukuntomielessä, ja se ainakin tämän perusteella ei ole ensimmäinen huolenaihe. Kauden aikana on kuukausia aikaa hankkia sitä pelituntumaa, mutta peruskuntoa silloin ei paljoa hoideta. Kuntopyörälle pääsee kipsi kädessäkin, joten toivotaan, ettei mitään harjoittelua estäviä tulehduspelkoja ole.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
hmm...siinä iltalehdessä kun lukee: Jos, ja kun alkoholilla on osuutta asiaan, ei vältämättä tarkoita, että alkoholilla olisi mitään tekemistä koko jutun kanssa. Myönnetään, että se oli kirjoitettu siten, että siitä saa herkästi väärän kuvan. No, katsotaan nyt miten Jeren kausi lähtee menemään...toivotaan nyt hifkillekkin menestystä.
 

RedFox

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leipää ja...

Heh, heh…

Mukava lukea näin kesähelteellä ihmisten valittelua ja osanotto- & surunvalitteluilmoituksia.
Ihan kuin olisi hävitty talvisota ja menetetty Lappi Oulua myöten, kun yhden miehen käsi on kipsissä 6 viikkoa ennen kauden alkua. Heräää-tys! Tietty mielenkiintoista näissä surunvalitteluadresseissa on se, että kaikkein kamalimmat uhkakuvat tulevat kaukaa kehä III:n ja Hanko-Hyvinkää –tien takaa. Löisin muuten aika paljon vetoa, että Jere kelpaisi vielä tänäänkin tekemään vaikka millaisia sopimuksia, ja minkä tahansa liigajoukkueen kanssa.

Olen aina arvostanut kotimaisessa liigakiekkoilussa tuota sirkusjuhlan huumaa, mitä ilmeisesti myös joukkueiden taustaorganisaatiot pyrkivät maksaville katsojille tarjoamaan. Jo muinaiset roomalaiset jne. Eikö Jere olekin täydellinen kassamagneetti, on saanut jo sadat ihmiset tänne kirjoittamaan, vaikka kauden alkuun on vielä monta, monta valoisaa kesäyötä? Minut mukaan lukien.

Toinen juttu, koska ja kuinka paljon ao. henkilö on oikeasti ollut pelikaudella pelikyvytön? Siis en tietenkään tarkoita noita ”hieman kyseenalaisia” amerikansaaren moraaliboikotteja kaikkine tukileireineen. Ja niille oikein tiukkapipoisille, en minäkään hyväksy viinalla läträämistä omassa työssäni / työaikana, mutta vapaa-ajallani teen mitä huvittaa ja varsinkin näin kesälomalla tulee harrastettua välillä ”ihan kunnolla”. Suomalainen tapa uskoakseni.
Luulenpa, että kunhan kausi alkaa ja Karalahden J pääsee kehään oikeasti, niin huomio kiinnittyy siihen oikeaan asiaan, eli pelaamiseen ja treenaamiseen, kuten kuuluukin. Henkilökohtaisesti toivotan kaverille pirusti tsemppiä ja kaikkien ääliömäisimpienkien kommenttien sietokykyä. Näytä niille!
 

karalahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Odotettavissa

Hei! Sehän oli vaan ajan kysymys milloin Jeren nimi on taas lehdessä. Joka päivä katselin lööppejä, mutta yllättävän pitkään pysyi poissa.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Viestin lähetti tant gredulin
Tästä taas vähän perspektiiviä:

Theoren on myös hakusessa. Pukukoppielämä ei kovin ruusuista ole ollut, jos omatkin kutsuivat Captain Morganiksi.

Hei, jos Jerestä tehtäisiin C, olisi meilläkin "Captain Koff"...! no ei, aika mauton juttu.

Fleury mainitsee ongelmiensa perimmäiseksi syyksi sen, ettei hänellä ole elämää jääkiekon ulkopuolella. 90-luvun puolivälissä Jeren tilanne on saattanut olla samankaltainen, mutta nyt miehellä pitäisi kyllä olla jotain muutakin elämässään kuin kiekko, enkä tarkoita nyt koffia tai muita vanhoja harrastuksia.

Perheellinen mies, jolla pieni tytär. Sääliksi käy Jereä. Kaukana ei ole Matti Nykäsen kohtalo. Toivottavasti ei kuitenkaan ala etsiä elämäänsä sisältöä iskelmälaulajan urasta kuten Matti... "Samurai", "Topless" ja "Vain mäkimies voi tietää sen" karmivat vieläkin. Toivottavasti "Vain Tapulikaupungin kundi voi tietää sen" ei ole ilmestymässä lähiaikoina. ;)
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Moukaripään viimeisin sähläys

Viestin lähetti RedHotBlood
Mun mielestä täällä palstallakin meidän tulis kannustaa eikä syyttää ja tuomita Miestä. Ja kuka meistä on itse niin puhdas, siveellinen ja viaton, että voi heittää sen kuuluisan ensimmäisen kiven!!!???

Just niin, kannustetaan vaan, "juu, anna mennä vaan, ryyppää minä ehdit ja riko itsesi, ei sen väliä vaikket pelaamaan pääsekään..."?

Perkele, kenties en ole synnitön, mutta minä en ole koskaan ollut töistä pois sen takia että olen krapulassa. Se on eräänlainen kunniakysymys, jos hölmöillään niin sitten kanssa kannetaan ne seuraamukset, vaikka mimmoinen tuskanhiki otsalla, mutta töissä ollaan. Kyllä äijän tuossa iässä pitäisi jo omata jonkunlainen kunnioitus työnantajaansa kohtaan. Minulla ei riitä pennin vertaa arvostusta moisille pelleille.


Brotha JHag, perustetaan vaan Levokari kerho, minä olisin kyllä pitänyt kaverin mielellään täällä vaikka koko ajan. Ja pitkin kevättä olen tainnut heitellä kommentteja, että Pauli takaisin.. :-)

Btw, Nicce-kortit eivät kuole koskaan, niitä katsellaan edelleen.. ;-)
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Karalahden suuri IFK-sydän?

Aina kun on kyse Jere Karalahdesta, tuodaan IFK-leiristä esiin hänen suuri IFK-sydämensä. Itse en ole oikein perillä asian taustoista, joten toivoisin jonkun selvittävän hiukan asiaa.

Ymmärrän, että Jere on kaikki liigaottelunsa pelannut kasvattiseurassaan, mutta niin on aika moni muukin yhä tänäkin päivänä. Jerellä on tiukka asenne, jota kai ifklaiseksi elämäntavaksi voisi kutsua. Jere on stadin kundi ja antaa sen myös näkyä ja kuulua. Jerellä oli kova kiire Amerikasta "karkoituksen" jälkeen palata IFK:hon. Tässäkö ansiot? (Tunnen toki pelilliset ansiot.)

Itse ajattelisin, että Jeren tulisi olla kiitollisuudenvelassa IFK:ta kohtaan, kun muistellaan kauden 96-97 kuvioita, ja hieman tuoreempiakin, mutta nyt tuo asetelma on ikäänkuin mennyt päälaelleen. Tarkoitukseni ei ole haastaa riitaa, vaan vilpittömästi kyselen puna-valkoisia mielipiteitä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minäkin olen sitä mieltä että jos kerran Jerellä on Hifkin näköinen sydän niin miksi hän toimii jatkuvasti sitä vastaan?
Tähän asti suurempi antaja on ollut Hifk jolle Jere on aika paljon velkaa.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Re: Moukaripään viimeisin sähläys

Viestin lähetti Carlos

Brotha JHag, perustetaan vaan Levokari kerho, minä olisin kyllä pitänyt kaverin mielellään täällä vaikka koko ajan. Ja pitkin kevättä olen tainnut heitellä kommentteja, että Pauli takaisin.. :-)

Pauli tässä käväisikin meillä tänään, ja näen viimeistään ensi viikolla miehen uudestaan, joten kerron hänelle kerhosta.

By the way, meinaamme ottaa muutaman Koffin, joten pitäisiköhän antaa vinkki jollekin iltapäivä- tai seiska-lehden toimittajalle. Voitais tehdä kova juttu.

nimim. viina maistuu muillekin lätkäpelaajille kuin Jerelle.

PS: sitäpaitsi, viina on hyvää.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Moukaripään viimeisin sähläys

Viestin lähetti Korak

nimim. viina maistuu muillekin lätkäpelaajille kuin Jerelle.

Mutta vain HIFK:n pelaajille! Suljetaan IFK sarjasta ja lähetetään se ruotsiin tai tanskaan samantein. Pellejä kaikki.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Re: Re: Re: Moukaripään viimeisin sähläys

Viestin lähetti lintu
Mutta vain HIFK:n pelaajille! Suljetaan IFK sarjasta ja lähetetään se ruotsiin tai tanskaan samantein. Pellejä kaikki.

Aijaijai. Olen nähnyt myös Hjokkeri-pelaajia humalassa. Taisi olla myös muutama Bluesinkin pelaaja. Sitten on ollut muitakin SM- ja NHL-pelaajia.

Kyllä joku toimittaja voisi nyt tehdä jutun kuinka urheilijat ovat oikeasti alkoholisoituneita rahanahneita paskiaisia.
*keskiolutkorillinen hymiöitä*


PS: Olen nähnyt myös JHagin humalassa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Karalahden suuri IFK-sydän?

Viestin lähetti Streight Forward
Aina kun on kyse Jere Karalahdesta, tuodaan IFK-leiristä esiin hänen suuri IFK-sydämensä. Itse en ole oikein perillä asian taustoista, joten toivoisin jonkun selvittävän hiukan asiaa.

Oikea HIFK-sydämen omisti aikoinaan Calle Brander. Siinä vasta good old Mr. IFK. Ne, jotka tunsivat Callen yhtyvät varmaan tähän.
Hän teki kaikkensa IFK:n eteen ja mitä parasta kaikki IFK-laiset olivat tasa-arvoisia hänen silmissään.

Jeren IFK-sydämestä en osaa sanoa, mutta olen arvostanut sitä, että hän on pitänyt IFK:ta omana seurana täällä kotimaassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moukaripään viimeisin sähläys

Viestin lähetti Korak
PS: Olen nähnyt myös JHagin humalassa.

Olit kyllä tosiaan aika lärvät kun näit minut viimeksi, joten tottahan tuo on. Olet nähnyt JHagin humalassa!

Brother Carlos: Kyllä vaan, pidät ilmeisesti vain joko helvetin isoista tai säälittävän pienistä pakeista? Niccehän on edelleen ilman sopparia, joten eihän sitä koskaan tiedä. Onhan hän sentään edelleen maajoukkuetasoa, menisi Tanskan maajoukkueen kolmospariin Jens Smörrebrödin pariksi aika kivasti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olen nähnyt Korakin, Jhagin ja monet muut humalassa, mutta ei siitä puolta sanaa, koska heidän ei (eikä minun) tarvitse pelata sm-liigassa ensi kaudella tai sitten jonkun joukkueen asiat ovat tosi kehnosti, ainakin jos haluavat minun pelaavan.

Minä en usko, että kukaan moralisoi Jeren osalta muutaman kaljan ottamista (tai vaikka 12 tuopin) noin rentoutumismielessä aina joskus.

Tämä loukkaantuminen vapaa-ajalla ei vaan kuulosta siltä, että Jeren touhut olisivat ihan 100% ok. Turha tässä on missään "pojat on poikia"-hengessä Jereä paapoilla. Parempi olisi, kun tajuaisi vihdoin viimein, että uran loppu voi olla hyvin lähellä, jos hän ei vihdoin näe kokonaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös