Hyvin valitettavaa koko episoodi. Muutenkin olen katsellut hiukkasen surulla Jeren tapausta. Joku kritisoi tuossa yllä vertaamista Matti Nykäseen, mutta kyllähän tässä on huomattavia yhtäläisyyksiä. Molemmilla herroilla oli lahjat vaikka mihin, mutta molemmat ovat viinan kanssa lotranneet sen verran että takapakkia on tullut ja paljon. Jerellä onneksi ei aivan niin paljoa, kuin Matilla, mutta huomattavasti kuitenkin. Tulee ottaa huomioon että lahjojensa puolesta Jerestä olisi ollut aivan jopa NHL'n huipulle saakka, mutta nyt voi vielä jäädä jopa SM-liigan huippu saavuttamatta.
Mitä tulee Karalahti<----->Helenius "taistelupariin" eiköhän Jeren kannata antaa Heleniuksen uhota. Sami on liian hidas taklaamaan avojäällä, Helenius on puukätinen ja osaa vain tuon sikailupuolen(missä toki on hyvä ja vittumainen pelaaja). Karalahti taas on parhaimmillaan hyvin dominoiva pelaaja, omaa ihan ok kädet, ok liikkumisen, erinomaisen laukauksen ja on hyvä avojääpommittaja. Noh eipä tässä mitään uutta, mutta pitipähän nyt vain mainita, että jo tämänkin takia turha tälläistä vastakkainasettelua asettaa. Sama kun vertaisi Marty McSorleyta ja Rob Blakea.
Toivoisin kovasti että Jere saisi pään kuntoon, mutta vahvasti epäilen. Niin monta tilaisuutta kaverille on jo annettu ja niin monta "varoitusta". Ei vaan tunnu oppivan virheistään. Toivottavasti olen väärässä, mutta tuskin olen.