Joskus 15 vuotta sitten ostettiin jo järkkäri, mutta muutaman vuoden jälkeen se jäi lojumaan kaapin pohjalle, ja koska siitä puuttuu videokuvaus, ei ole tullut kaivettua enää edes esille. Kaksi linssiä siitä löytyy, toinen hajalla. Vielä kun arkiräpsimiseen on jo useamman vuoden ajan riittänyt kännyköiden kamerat, ei ole tullut edes muistettua koko järkkäriä, mutta taannoin kaivelin vanhoja kuvia pilvestä, ja kyllähän nuo noin puolen vuosikymmenen ajalta otetut järkkärikuvat olivat silti aivan omaa luokkaansa laadultaan. Muutenkin tässä talven aikana on ollut kivoja kuulaita kelejä sateen lomassa, ja on ihan jees otoksia saanut kännykälläkin, mutta tulee siinä jopa mun todella aloittelijan taidoilla nuo kännykän rajat vastaan aika nopeasti, varsinkin jo kohde on yhtään kauempana. Olenkin alkanut elätellä ajatusta jonkinmoisen aloittelijan järkkärisetin hommaamista, mutta kuitenkin sen verran pitkäikäistä, ettei tarvitse olla heti päivittämässä kuin jotain lisukkeita, jos kuvaaminen alkaa maistua enemmän. Videokuvaus tuonee hintaa lisää, mutta se varmasti olisi hyvä olla, koska eihän sitä tiedä vaikka tubettamaan alkaisi, saatana.
Mutta siis, olen jonkinlaisia hankintaoppaita jo vähän silmäillyt, mutta mikään akuutti projekti ei ole kyseessä. Ostopäätöstä voi helposti venyttää, joten onko olemassa jotain alennusmyyntisesonkia, jolloin kameroita kannattaisi kiikaorida erityisesti? Saa antaa myös suosituksia opiskelumateriaaleiksi kameran hankintaan. Itse laitteen opiskelen sitten aikanaan, kun sellaisen hankin joskus. Tai piankin, näiden juttujen on joskus tapana eskaloitua nopeastikin. Niin, ja ideoita, mitä tuolle vanhalle digijärkkärille kannattaisi tehdä? Ei näyttöä, ei videokuvausta, mutta ihan laadukas kai se oli aikoinaan hankittaessa. Nikon D50 kyseessä. Olen ajatellut kokeilla sitä heittää tulille ja vähän harjoitella, mutta moderneja ominaisuuksia kameraani toki kaipaisin. Onko muuten kameralta mahdollista siirtää suoraan pilveen kuvia?