Jatkoajan virallinen homoketju

• 903 175
  • 8 153

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Minulle on ihan sama tökkikööt hintit vaikka toisiaan takapuoleen, mutta minulle peppureikä on toistaiseksi tarkoitettu vain ulostamista varten:)
Varmaan tosiaan seuaavaksi vaaditaan saada laillistaa liitto "Laaman" kanssa:
Eläinseksi yleistyy nopeasti Saksassa Stara

Jos ei osaa erottaa kahden aikuisen ihmisen vapaaehtoista rakkautta eläimiinsekaantumisesta, niin en suosittele lemmikkieläinten hankkimista.

Tuamas

Jäsen
On tämä hinttiketju kuitenkin tosi tärkeä, kun sitä on jauhettu jo 2011 eduskuntavaaleista lähtien liki 100 sivua.
...
Minä poistun takavasempaan ja seuraan nuita mielenkiintoisempia kiekkoilullisia osioita.

Yhtään ei kiinnosta, mutta silti piti kolme viestiä käydä rykäisemässä aiheesta?

Mielenkiintoista...

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
On tämä hinttiketju kuitenkin tosi tärkeä, kun sitä on jauhettu jo 2011 eduskuntavaaleista lähtien liki 100 sivua.
No vaikka vapaassa keskusteluosiossa onkin, niin luulisi joku jääkiekko kiinnostavan enemmän kun pienen seksuaalisen vähemmistön suuntautuminen.
No jatkaa ja vaikka kulkisitte 24h vuorokaudessa kulli toistenne perseessä, niin ei minua haittaa, kunhan ette muita häiritse.....
Minä poistun takavasempaan ja seuraan nuita mielenkiintoisempia kiekkoilullisia osioita.
Yhtään ei kiinnosta, mutta silti piti kolme viestiä käydä rykäisemässä aiheesta?

Mielenkiintoista...

Joista vielä kaksi viestiä käsitteli eläimiin sekaantumista. Näköjään ihan googleakin käytetty. Taitaa Tupaukolle asia olla sydäntä lähellä..

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...No jatkaa ja vaikka kulkisitte 24h vuorokaudessa kulli toistenne perseessä, niin ei minua haittaa, kunhan ette muita häiritse...

Kovasti sinua nyt peniksen ja anuksen yhtyminen kiinnostaa, kun toistat sitä viestistä toiseen. Oletko koskaan ajatellut, että moinen yhtyminen voi tapahtua myös heterosuhteessa?

Parisuhde on paljon paljon muutakin kuin seksi.

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taitaa kyllä jäädä virastoissa asioimiset väliin jos kaikki virkamiehet tykkäävät yhtä paljon ihmetellä takapuoleen tunkettavia asioita tai eläinten kanssa peuhaamista.

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
En kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka millään tasolla vertaavat homoseksuaalisuutta pedofiliaan tai zoofiliaan. "Pian varmaan mahdollistetaan vuohen kanssa avioituminen!"

Zoofiliassa ihminen rikkoo eläimen oikeutta koskemattomuuteen ja aiheuttaa tälle siten vahinkoa. Yksipuolista.

Pedofiliassa aikuinen ihminen rikkoo alaikäisen lapsen oikeutta koskemattomuuteen ja aiheuttaa tälle siten vahinkoa. Yksipuolista.

Homoseksuaalisuudessa kaksi oikeuskelpoista aikuista rakastaa toisiaan. Molemminpuolista.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
En kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka millään tasolla vertaavat homoseksuaalisuutta pedofiliaan tai zoofiliaan. "Pian varmaan mahdollistetaan vuohen kanssa avioituminen!"

Totta. Menee käsitteet "seksuaalinen suuntautuminen" ja "parafilia" iloisesti sekaisin. Pedofiilien seksuaalisesta suuntautumisesta jo kirjoittelinkin, mutta eikös tuo toimi myös eläimiinsekaantujissa. Mies joka sekstailee uroseläimen kanssa on homo, ja vastaavasti, mies joka sekstailee naaraseläimen kanssa on hetero? Naisen kohdalla luonnollisesti toisinpäin. Linkit wikipediaan.

On myös esitetty tutkimuksia, joiden mukaan homofobiset ihmiset pelkäävät asiaa siitä syystä, että pelkäävät itse olevansa homoseksuaaleja.Daily Mail kirjoittaa asiasta.

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tietenkin laillinen avioliitto eläimen kanssa kuullostaa aika erikoiselta. Mutta toisaalta kyllä näkisin että pitkällä aikajänteellä tuollaisia ajatuksia voidaan herättää. Jos ajatellaan tilannetta vaikka täällä Suomessa niin ~100v sitten homo-seksin harrastaminen oli varmaankin melkoinen tabu. Tuosta ollaan edetty paljon nykyiseen suvaitsevaiseen aikaan mennessä. Nykyään silloinen tabu on varsin hyväksysttävää. Jatkuuko suvaitsevaisuuden lisääntyminen? Tuleeko jossain vaiheesta eläinseksistä täysin ok? Kuka tietää. Mutta kuten jo sanottua niin laillinen liitto eläimen kanssa kuullostaa minusta kyllä hyvin erikoiselta.
Miten se, mitä kaksi oikeuskelpoista aikuista tekee, on millään tavalla verrainnollista sen kanssa, että ihminen käy painamassa eläintä, joka ei asiaan kykene suostumustaan antamaan?

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kuka tietää.

Voidaanko olettaa, että eläimistä tulisi oikeustoimikelpoisia?

Eli, että ne voisivat ilmaista tahtonsa erinäisissä asioissa yksiselitteisesti?
(eläimet oppii puhuun tai kirjotaan ja ennen kaikkea ymmärtämään käsitteellisesti ympäröivää maailmaa ja ihmisten muodostamia yhteiskuntia)

niimpä niin.. pseudosyitä kaivetaan kun laari on tyhjä...

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten se, mitä kaksi oikeuskelpoista aikuista tekee, on millään tavalla verrainnollista sen kanssa, että ihminen käy painamassa eläintä, joka ei asiaan kykene suostumustaan antamaan?
Voidaanko olettaa, että eläimistä tulisi oikeustoimikelpoisia?

Eli, että ne voisivat ilmaista tahtonsa erinäisissä asioissa yksiselitteisesti?
(eläimet oppii puhuun tai kirjotaan ja ennen kaikkea ymmärtämään käsitteellisesti ympäröivää maailmaa ja ihmisten muodostamia yhteiskuntia)

niimpä niin.. pseudosyitä kaivetaan kun laari on tyhjä...
Laitetaan nämä molemmat samaan. Siis minähän en pidä tuota todennäköisenä, eikö se käynyt sanamuodosta esille? " laillinen liitto eläimen kanssa kuullostaa minusta kyllä hyvin erikoiselta".

Kunhan mietin asiaa siltä kantilta että miten homous seksuaalisena suuntauksena on muuttunut tabusta -> ok jutuksi. Varmaankin ensimmäinen ja hyvin tärkeä askel lailliseen (avio)liittoon on että se ei voi perustua tabu-suhteeseen? Eli samalla tapaa jos eläinseksistä tulee ok juttu niin se on varmastikin ensimmäinen askel siihen että myös liitto eläimen kanssa voisi olla ok? Mutta väännetään nyt vielä rautalangasta että en pidä tuota todennäköisenä,kunhan makustelin vain sitä että tuo lienee ensimmäinen liiton mahdollistava askel.

Edit: tuli vielä mieleen että onhan noita juttuja tullut netissä vastaan että joku on mennyt naimisiin esim koiran kanssa. Ja onhan myös ihmisiä jotka antavat omaisuutensa perinnöksi lemmikilleen. Eli kyllä tuo joillekin voisi olla ihan hyväksyttävä juttu.

Fordél

Jäsen
Kunhan mietin asiaa siltä kantilta että miten homous seksuaalisena suuntauksena on muuttunut tabusta -> ok jutuksi. Varmaankin ensimmäinen ja hyvin tärkeä askel lailliseen (avio)liittoon on että se ei voi perustua tabu-suhteeseen? Eli samalla tapaa jos eläinseksistä tulee ok juttu niin se on varmastikin ensimmäinen askel siihen että myös liitto eläimen kanssa voisi olla ok? Mutta väännetään nyt vielä rautalangasta että en pidä tuota todennäköisenä,kunhan makustelin vain sitä että tuo lienee ensimmäinen liiton mahdollistava askel.

Niin ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta ei tällainen pohdiskelu tavallaan liity tähän viime aikoina käytyyn keskusteluun. Nyt puhutaan ihmisten välisestä tasa-arvosta ja ihmisten oikeuksista. Ei edes puhuta siitä mistä ajatuksesi lähtee liikkeelle eli seksistä. Sitähän homoseksuaalit voivat harrastaa ihan siinä missä heteroseksuaalitkin. Eläinten oikeuksista esimerkiksi harrastaa seksiä, solmia avioliitto, päästä koulutukseen tai vaikka ajaa ajokortti voi perustaa ihan oman ketjunsa, kun eläinmaailma näyttää niin monta kiinnostavan.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt puhutaan ihmisten välisestä tasa-arvosta ja ihmisten oikeuksista.

Mutta kun ettehän te homoliittojen puolesta puhujat ole ihmisten välisestä tasa-arvosta puhuneet sanaakaan. Te puhutte homojen ja heterojen välisestä tasa-arvosta, joka on vielä kaukana ylläpitämästänne utopiasta koskien ihmisten välistä tasa-arvoa seksuaalisissa asioissa. Minä sen sijaan olen monesti sanonut, että toteutetaan sitten tasa-arvo tässä asiassa ja poistetaan kaikki määreet, mitä tulee yhden, kahden tai useamman ihmisen välisiin seksuaalisiin suhteisiin ja niiden virallistamiseen, kunhan kaikki sopijaosapuolet tekevät sen omasta tahdostaan. Mutta ei, tasa-arvoa on kuulemma vain ja ainoastaan se, että homot saavat lisää oikeuksia ja jos näin tapahtuu, mitään ongelmia ei enää ole?

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta kun ettehän te homoliittojen puolesta puhujat ole ihmisten välisestä tasa-arvosta puhuneet sanaakaan. Te puhutte homojen ja heterojen välisestä tasa-arvosta, joka on vielä kaukana ylläpitämästänne utopiasta koskien ihmisten välistä tasa-arvoa seksuaalisissa asioissa. Minä sen sijaan olen monesti sanonut, että toteutetaan sitten tasa-arvo tässä asiassa ja poistetaan kaikki määreet, mitä tulee yhden, kahden tai useamman ihmisen välisiin seksuaalisiin suhteisiin ja niiden virallistamiseen, kunhan kaikki sopijaosapuolet tekevät sen omasta tahdostaan. Mutta ei, tasa-arvoa on kuulemma vain ja ainoastaan se, että homot saavat lisää oikeuksia ja jos näin tapahtuu, mitään ongelmia ei enää ole?
Ei kai kukaan nyt niin naiivi ole, että uskoo maailman olevan taas täynnä iloa, kukkasia ja sateenkaria (no pun intended), mikäli homosuhteet saavat yhdenvertaisuuden heterosuhteisiin nähden. Se on vain yksi askel matkalla sitä tasa-arvoa kohti, iso sellainen, muttei täysi voitto.

Henkilökohtaisella tasollahan olen myös sitä mieltä, ettei moniaviollisuudessa ole mitään vikaa, oli kyseessä sitten mies ja useampi vaimo tai nainen ja useampi aviomies. Jos osapuolet asian ymmärtävät, mahdolliset lasten huoltajuudet yms. maksut saadaan ongelmitta selvitettyä ja siihen suostuvat, näin ollen kukaan ei koe kärsimystä, ja keitä me silloin olemme tuomitsemaan?

Itse en moiseen lähtisi, kuin en myöskään homosuhteeseen, mutta se ei ole minulta, eikä keneltäkään muultakaan, millään tasolla pois, että toiset oikeuskelpoiset aikuiset näitä harrastavat.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät

Jos sydäntäsi lähellä on sukulaisten avioutuminen keskenään, ja moniavioisuus, niin avaa hyvä mies(?) sille asialle oma ketju. Tässä ketjussa puhutaan homoavioliitoista. Homojen tasa-arvoisen kohtelun vastustajien taholta tänne on vain tuotu kaikennäköistä tuubaa laamoihin ja lapsiin sekaantujista, jotka oikeasti eivät tänne kuulu. Mitä mieltä muuten itse olet homojen tasa-arvoisesta avioliittolaista?

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos sydäntäsi lähellä on sukulaisten avioutuminen keskenään, ja moniavioisuus, niin avaa hyvä mies(?) sille asialle oma ketju. Tässä ketjussa puhutaan homoavioliitoista.

Aivan, nyt olet asian ytimessä. Miksi siis puhuttaessa homoliitoista ja vaadittaessa homoille lisää oikeuksia, asia verhotaan jonkun tasa-arvoisuuden taakse, jonka kanssa asialla ei ole mitään tekemistä? Jos halutaan puhua homoliitoista ja homojen oikeuksista, niin puhutaan sitten reilusti niistä eikä asian vierestä. Varsinkaan kun homojen oikeuksien puolustajat eivät ihan oikeasti ole itsekään valmiita siihen tasa-arvoiseen avioliittolakiin.

Mitä mieltä muuten itse olet homojen tasa-arvoisesta avioliittolaista?

Selitä minulle käyttämäsi termi "homojen tasa-arvoinen avioliittolaki".

Fordél

Jäsen

Ensiksi eikö homoseksuaalien ja heterojen välisestä tasa-arvosta puhuminen ole ihmisten tasa-arvosta puhumista?

Toiseksi kysehän ei ole mistään seksin harrastamisesta ja oikeudesta seksuaalisiin suhteisiin. Kyllähän homoseksuaalit saavat nykyisin harrastaa seksiä siinä missä heterot ja solmia seksuaalisia suhteita. Kyse on siitä eri seksuaalisten suuntaumisten oikeuksista eli ovatko ne tasa-arvoiset. Kun kyseessä on homoseksuaaleja käsittelevää ketju, täällä luonnollisesti keskitytään vain homoseksuaalien oikeuksiin eli kahden samaa sukupuolta edustavan oikeuksiin.

Kun olet kerran syvästi innostunut ajamaan myös muiden asiaa (kuten moniavioisuutta) niin avaa heille vaikka omat ketju. Siellä voit keskustella sitten saavatko nämä eri suokupuolta tai samaa sukupuolta olevat ottaa vielä mukaan vaikka kolmannen tai neljännen osapuolen ja solmia esim. avioliiton tai adoptoida. Näin täällä voidaan keskittyä tämän ketjun ytimeen ytimeen eikä koko ajan lähdetä keskustelemaan mitä ihmeellisimmistä asioista.

Nick Neim

Jäsen
Näin täällä voidaan keskittyä tämän ketjun ytimeen ytimeen eikä koko ajan lähdetä keskustelemaan mitä ihmeellisimmistä asioista.

Heh, tätäkin keskustelua seuranneena voi kyllä huoletta sanoa Kisapuiston pysyneen aiheessa suht hyvin. Muutenhan täältä ollaan karkailtu Pohjois-Korea esimerkeistä ties mihin. Ja nämä samat jantterit käskevät pysyä aiheessa. Ironista.

Enkä siis tarkoittanut sinua Fordél, vaan joku toinen tuntee varmasti piston sydämessään.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Aivan, nyt olet asian ytimessä. Miksi siis puhuttaessa homoliitoista ja vaadittaessa homoille lisää oikeuksia, asia verhotaan jonkun tasa-arvoisuuden taakse, jonka kanssa asialla ei ole mitään tekemistä? Jos halutaan puhua homoliitoista ja homojen oikeuksista, niin puhutaan sitten reilusti niistä eikä asian vierestä. Varsinkaan kun homojen oikeuksien puolustajat eivät ihan oikeasti ole itsekään valmiita siihen tasa-arvoiseen avioliittolakiin.

Kuten sanoin, muista tarjoamistasi avioliittokoukeroista voidaan vääntää asiaan kuuluvassa keskustelussa. Jos siis koet asian itsellesi tärkeäksi, niin avaa ihmeessä ketju sitä varten. Syy, miksi en tässä ketjussa ota niin paljoa kantaa moniavioisuuteen tai sukulaisten väliseen avioliittoon (pedofiilejä et ole enää hiljattain maininnut, respectit siitä) on se, että niiden asioiden spekuloiminen homoketjussa veisi asian liian pitkälle sivuraiteille. Jos siis näitä asioita koskeva ketju olisi olemassa, niin ottaisin kantaa asiaan siellä.

Selitä minulle käyttämäsi termi "homojen tasa-arvoinen avioliittolaki".
Joo, oli pikkasen huonosti muotoiltu. Tarkoitan tasa-arvoisella avioliittolailla sitä, että avioliiton solmineet henkilöt saisivat samat oikeudet riippumatta siitä, mikä on solmijoiden sukupuoli. Tällä hetkellä näin ei ole. Kyselin siis kantaasi tähän. Eli mitä mieltä olet tästä? Huomautan vielä, että keskustellaan niistä sukulaisista ja moniavioisuuksista sitten muualla, niin pysytään ketjun aiheessa.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Heh, tätäkin keskustelua seuranneena voi kyllä huoletta sanoa Kisapuiston pysyneen aiheessa suht hyvin. Muutenhan täältä ollaan karkailtu Pohjois-Korea esimerkeistä ties mihin. Ja nämä samat jantterit käskevät pysyä aiheessa. Ironista.

Ainoastaan Toejoen Veikolle tuo Pohjois-Korea juttu oli ylipääsemättömän vaikea homma. Veikko myös itse toi ADHD-ihmiset, ja Downin syndroomat tähän keskusteluun mukaan. Näitä tällaisia juttuja sitten saa korjailla sivukaupalla. Oman lisänsä asiaan tuo esimerkiksi nimimerkki Tupaukko, joka ensin linkittää eläinseksi aiheisia juttuja keskusteluun, sen jälkeen ilmoittaa, että asia ei häntä kiinnosta lainkaan. Ironista vai ei.. Kisapuisto tosin pysyy kyllä aiheessa oikeinkin hienosti, vaikka sitä nyt kovasti yrittääkin kääntää toisaalle.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuten sanoin, muista tarjoamistasi avioliittokoukeroista voidaan vääntää asiaan kuuluvassa keskustelussa. Jos siis koet asian itsellesi tärkeäksi, niin avaa ihmeessä ketju sitä varten. Syy, miksi en tässä ketjussa ota niin paljoa kantaa moniavioisuuteen tai sukulaisten väliseen avioliittoon (pedofiilejä et ole enää hiljattain maininnut, respectit siitä) on se, että niiden asioiden spekuloiminen homoketjussa veisi asian liian pitkälle sivuraiteille. Jos siis näitä asioita koskeva ketju olisi olemassa, niin ottaisin kantaa asiaan siellä.

Olen tuonut keskusteluun mukaan muutkin seksuaaliset mieltymykset, koska homoliittojen puolustajat ovat perustelleet asiaansa täysin epäloogisesti jollain ihmisten välisellä tasa-arvolla. Olen kysynyt, että miten muka ihmisten välinen tasa-arvo toteutuu sallimalla kaikista mahdollisista ei-normaaleista seksuaalisista mieletymyksistä lisäoikeuksia vain ja ainoastaan homoseksuaaleille? Kukaan, ei kukaan ole vielä pystynyt tähän vastaamaan, ja silti sitä tasa-arvoa jaksetaan kuitenkin jauhaa. Ja sitten suututaan, kun aina silloin tällöin muistutan että ei tämä lisää seksuaalisten mieletymysten tasa-arvoa mitenkään, vaan päinvastoin eriarvoistaa niitä entisestään sallimalla yhdelle marginaalille lisä oikeuksia ja unohtamalla kaikki muut marginaalit. Mitä tasa-arvoa se sellainen on?

Joo, oli pikkasen huonosti muotoiltu. Tarkoitan tasa-arvoisella avioliittolailla sitä, että avioliiton solmineet henkilöt saisivat samat oikeudet riippumatta siitä, mikä on solmijoiden sukupuoli. Tällä hetkellä näin ei ole. Kyselin siis kantaasi tähän. Eli mitä mieltä olet tästä? Huomautan vielä, että keskustellaan niistä sukulaisista ja moniavioisuuksista sitten muualla, niin pysytään ketjun aiheessa.

Olen kyllä käsittääkseni sanonut kantani tähän asiaan jo varmaan 82 kertaa tässäkin ketjussa. Mutta sanotaan vielä. Kyllä, mielestäni homot ovat iljettävää ja perverssiä sakkia, en ole sitä kieltänyt missään vaiheessa. Mutta en silti ole sitä vastaan, vaikka homot saisivat kutsua omaa virallistettua suhdettaan avioliitoksi ja saisivat molemmat ottaa jommankumman sukunimen. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, vaikka en homoista pidäkään. Sen sijaan adoptiomahdollisuutta en homopareille antaisi, ja niin kauan kuin tämä adoptiomahdollisuus on suoraan yhteydessä avioliittolakiin, en voi muuta kuin vastustaa kyseistä homoliittolakia. Jos adoptiomahdollisuus ja avioliitto erotetaan kokonaan toisistaan, asia olisi paljon helpompi. Mutta se vaatisi vielä sitä että asiaa perusteltaisiin loogisesti, eikä millään ihmisten välisellä tasa-arvolla, koska siitä ei ole kysymys. Tasa-arvoa olisi se, että sallitaan sitten samat oikeudet niille kaikille muillekin, ja minä olen vahvasti sitä mieltä että jos homoliitot sallitaan, niin sitten pitä sallia kaikki muutkin laillisten seksuaalisuhteiden virallistamiset, ja keskustella vakavasti siitä, että mitkä ovat laillisia eli sallittuja ja mitkä laittomia eli kiellettyjä ja millä perustein mikäkin mieltymys jompaan kumpaan ryhmään lokeroidaan.

Lopuksi esitän kysymyksen. Jos kerran homous ei nykytiedon mukaan ole geneettistä, niin se ei silloin ole synnynnäistä. Joten mikä tekee ihmisestä homon?

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Olen tuonut keskusteluun mukaan muutkin seksuaaliset mieltymykset, koska homoliittojen puolustajat ovat perustelleet asiaansa täysin epäloogisesti jollain ihmisten välisellä tasa-arvolla. Olen kysynyt, että miten muka ihmisten välinen tasa-arvo toteutuu sallimalla kaikista mahdollisista ei-normaaleista seksuaalisista mieletymyksistä lisäoikeuksia vain ja ainoastaan homoseksuaaleille?

Oletko tosissasi? Aika monihan sinulle(kin) on jo vastannut.

Kysymys on tasa-arvosta:

- avioliitto on kahden oikeustoimikelpoisen, aikuisen ihmisen välinen liitto
- kysymys ei ole seksuaalisista mieltymyksistä, vaan tasa-arvosta
- lapset, eläimet ja kumisaappaat eivät täytä avioliittoon pääsevien tahojen kriteereitä, joten heidän tilanteensa vertaaminen samaa sukupuolta olevien tilanteeseen ei ole validi
- polyamoristien tilanne on mutkikkaampi, koska asian ratkaiseminen vaatisi nykyistä perustavammanlaatuista avioliiton käsitteen avaamista. Asiaan tullaan varmasti puuttumaan aikaa myöden, mutta ajatus jonka mukaan kaikki maailman ongelmat on ratkaistava kerralla tai sitten ei voida ratkaista mitään ei pidä vettä sekään.
- insestiliittojen kiellolle on olemassa selkeät, geneettiset perusteet, joten heidänkään tilanteensa ei ole samaa sukupuolta olevien tilanteeseen verrannollinen

Fordél

Jäsen
Olen tuonut keskusteluun mukaan muutkin seksuaaliset mieltymykset, koska homoliittojen puolustajat ovat perustelleet asiaansa täysin epäloogisesti jollain ihmisten välisellä tasa-arvolla.

Jotta tämä näkemyksesi pitäisi kutinsa, homoseksuaalien tasa-arvon lisääminen ei lisäisi ihmisten välistä tasa-arvoa. Loogista? Öö ei. Jos homoseksuaaleille sallittaisiin samat oikeudet kuin heteroseksuaaleille, tasa-arvo lisääntyisi yhteiskunnassa ja vastavuoroisesti epätasa-arvo vähenisi. Ulkopuolelle jäisivät ne, jotka haluavat avioliiton ja sen tuomat oikeudet useammalle kuin kahden ihmisen liitoille. Se on toisen keskustelun paikka se. Tällä hetkellä tällaiset vaatimukset ovat yhteiskunnassamme hyvin vähäisiä tai ainakaan itse en ole tällaiseen törmännyt. Silti siinäkin kuvitteellisessa uudistuksessa pitäisi sallia myös samaa sukupuolta olevien avioliitot, joten tämä uudistus ei ole siltä uudistukselta mitenkään pois.

Eli summa summarum, epäloogisuus vaivaa sinua, ei homoliittojen puolustajia.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Olen tuonut keskusteluun mukaan muutkin seksuaaliset mieltymykset, koska homoliittojen puolustajat ovat perustelleet asiaansa täysin epäloogisesti jollain ihmisten välisellä tasa-arvolla. Olen kysynyt, että miten muka ihmisten välinen tasa-arvo toteutuu sallimalla kaikista mahdollisista ei-normaaleista seksuaalisista mieletymyksistä lisäoikeuksia vain ja ainoastaan homoseksuaaleille? Kukaan, ei kukaan ole vielä pystynyt tähän vastaamaan, ja silti sitä tasa-arvoa jaksetaan kuitenkin jauhaa. Ja sitten suututaan, kun aina silloin tällöin muistutan että ei tämä lisää seksuaalisten mieletymysten tasa-arvoa mitenkään, vaan päinvastoin eriarvoistaa niitä entisestään sallimalla yhdelle marginaalille lisä oikeuksia ja unohtamalla kaikki muut marginaalit. Mitä tasa-arvoa se sellainen on?

No niin. Linkitit itse tänne tämän linkin wikipediasta. Listan seksuaalisista suuntautumisista. Sen listan, siis jonka sinä linkitit tänne, mukaan seksuaalisia suuntauksia on nämä:
Mies tuntee seksuaalista halua naiseen.
Mies tuntee seksuaalista halua mieheen.
Mies tuntee seksuaalista halua mieheen tai naiseen
Mies tuntee seksuaalista halua transsukupuoliseen henkilöön.
Nainen tuntee seksuaalista halua naiseen.
Nainen tuntee seksuaalista halua mieheen.
Nainen tuntee seksuaalista halua naiseen tai mieheen.
Nainen tuntee seksuaalista halua transsukupuoliseen henkilöön.
A-seksuaalinen henkilö ei koe seksuaalista halua kumpaankaan sukupuoleen.

Sukulaisiin/eläimiin/lapsiin/patsaisiin/bensapumppuihin/yms. seksuaalista halua tuntevat henkilöt eivät ole seksuaalisesti suuntauneita, vaan heillä on seksuaalinen parafilia. Tässä on siis todella iso ero.

Olen kyllä käsittääkseni sanonut kantani tähän asiaan jo varmaan 82 kertaa tässäkin ketjussa. Mutta sanotaan vielä. Kyllä, mielestäni homot ovat iljettävää ja perverssiä sakkia, en ole sitä kieltänyt missään vaiheessa. Mutta en silti ole sitä vastaan, vaikka homot saisivat kutsua omaa virallistettua suhdettaan avioliitoksi ja saisivat molemmat ottaa jommankumman sukunimen. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, vaikka en homoista pidäkään. Sen sijaan adoptiomahdollisuutta en homopareille antaisi, ja niin kauan kuin tämä adoptiomahdollisuus on suoraan yhteydessä avioliittolakiin, en voi muuta kuin vastustaa kyseistä homoliittolakia. Jos adoptiomahdollisuus ja avioliitto erotetaan kokonaan toisistaan, asia olisi paljon helpompi. Mutta se vaatisi vielä sitä että asiaa perusteltaisiin loogisesti, eikä millään ihmisten välisellä tasa-arvolla, koska siitä ei ole kysymys. Tasa-arvoa olisi se, että sallitaan sitten samat oikeudet niille kaikille muillekin, ja minä olen vahvasti sitä mieltä että jos homoliitot sallitaan, niin sitten pitä sallia kaikki muutkin laillisten seksuaalisuhteiden virallistamiset, ja keskustella vakavasti siitä, että mitkä ovat laillisia eli sallittuja ja mitkä laittomia eli kiellettyjä ja millä perustein mikäkin mieltymys jompaan kumpaan ryhmään lokeroidaan.

No niin. Kiitos mielipiteestäsi. Nyt ainakin tiedän miksi olet homojen adoptio-oikeutta vastaan. Kärsiikö kysyä, että onko tuo ainoa syy? En ole lukenut yhtäkään tutkimusta (pl. joidenkin kiihkouskovaisten tekemät "tutkimukset"), joiden mukaan lapsi, jolla vanhemmat ovat samaa sukupuolta, kärsisivät, tai kasvaisivat ns. kieroon.

Lopuksi esitän kysymyksen. Jos kerran homous ei nykytiedon mukaan ole geneettistä, niin se ei silloin ole synnynnäistä. Joten mikä tekee ihmisestä homon?

Erittäin hyvä kysymys. Syytä siihen, että jotkut ihmiset ovat homoja ei ole vielä löytynyt. Varmaa kuitenkin on se, että homoksi nimenomaan synnytään, homoksi ei tulla. Niin muodoin se on synnynnäinen ominaisuus. Tämä nyt ei sinänsä tarkoita yhtään mitään, sillä BBCn uutisen mukaan vasenkätisyyteen ohjaava geenikin löydettiin vasta vuonna 2007. Vasenkätiset ihmiset ovat kuitenkin saaneet samat oikeudet oikeakätisten kanssa jo(tai vasta) vuosikymmeniä löytöä ennen.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotta tämä näkemyksesi pitäisi kutinsa, homoseksuaalien tasa-arvon lisääminen ei lisäisi ihmisten välistä tasa-arvoa. Loogista? Öö ei. Jos homoseksuaaleille sallittaisiin samat oikeudet kuin heteroseksuaaleille, tasa-arvo lisääntyisi yhteiskunnassa ja vastavuoroisesti epätasa-arvo vähenisi. Ulkopuolelle jäisivät ne, jotka haluavat avioliiton ja sen tuomat oikeudet useammalle kuin kahden ihmisen liitoille.

Nimenomaan näin. Jotenkin minusta nimimerkki Kisapuiston logiikka menee niin, että samaa sukupuolta oleville myönnettävän avio-oikeuden puolustaminen on epäloogista eikä edistä tasa-arvoa, koska osa vähemmistöistä jäisi edelleen ulkopuolelle. Mutta mikäli näin olisi, nimimerkki Kisapuiston logiikan mukaisesti tasa-arvo saavutettaisiin laskennallisesti myös sillä, että heteroiden avioliitot kiellettäisiin. Näin avioliitto-oikeutta ei olisi kenelläkään, ja kaikki olisivat tasa-arvoisia.

En tätä ole ajamassa, joten ei tarvitse pitää tätä muuta kuin pohdintana, jolla kokeilen avata itselleni erään palstatoverin ajatusmaailmaa ja logiikkaa.

Mitä tulee tuohon moniavioisuuteen, niin minä en näe sitäkään mitenkään mahdottomana ajatuksena. Tämä ei kuitenkaan ole nyt kansalaisaloitteen asiana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy