kesätyttö69
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Paljonko teitä on täällä Jatkoajassa? Tunnustakaa nyt, kun se on ok?
Lisätään vielä sen verran, että Suomessa on todella vähän polyamoristeja jotka edes kaipaisivat esimerkiksi oikeutta avioliittoon useamman ihmisen kanssa. Jopa niin päin, että suurimmalla osalle polyamoristeja, avioliitto/kirkkohäät ovat kovin etäinen ajatus.
Niin. Olet sanonut suoraan homoseksuaalisuuden olevan mielestäsi valinta ja useasti puhunut minkään biologisen syyn mahdottomuuden puolesta.
Älä puhu mistään elämän pituisista prosesseista, huonoista isäsuhteista, elinympäristön vaikutteista ym. Puhu siitä valinnasta. Selitä ja osoita väittämäsi todeksi. Sillä sehän se sun positio tässä on ollut, että homoseksuaalisuus on mielestäsi valinta. Erimielisyys koskee sitä.
Minä olen laittanut korttini likoon mm. tässä viestissäni:
Selitä, miksi se valinnan teko ei yksinkertaisesti näytä onnistuvan. Miksi kaikki vakavasti otettavat tutkimukset puhuvat juuri päinvastaista kuin sinä? Annahan tulla.
Ja kuten aikasemminkin totesin, niin homous on todennäköisempää isojen perheiden nuorempien lapsien kohdalla. Siitäkin nokkelampi voisi jotain päätellä.
Tottakai olen tosissani. Ainakin suurimman osan ajasta.
Todellisuudessahan järjestö hajosi omaan ristiriitaisuuteensa; samaan mihin moni muukin taho, kuten vaikkapa suuryhtiö törmäilee: tiedonkulku, organisaation toimimattomuus, yhteisen vision puuttumattomuus - heikko johtaminen. Järjestön anteeksipyyntö koski ja koskee heidän oman tiedotteensa mukaan niitä tahoja joita järjestö on toiminnallaan loukannut. Tämähän ei ole siis värisävyltään alkuunkaan sama asia, kuin mitä täälläkin on saatu lukea; järjestö pyytäisi anteeksi toimintaansa. Päinvastoin, järjestöhän on tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin eikä anna mitään viitteitä, että toiminnasta loukkaantuneiden (joilla erityisesti mainiten - ei ole mitään tekemistä järjestön toiminnan kanssa, vaan ovat loukkaantuneet tiedostettuaan että tällaistakin toimintaa järjestetään) määrä olisi missään suhteessa niiden ihmisten määrään joita on pystytty auttamaan järjestön toiminnan kautta. Toimintahan ei pääty, vaan jatkuu eri muodossa kuin Exodus International.
Kysyin jo kerran aikaisemminkin hieman epäsuoraan vihjailtuasi jostain tutkimuksessa mukana olemisesta, mutta onko sinulla jotain yhteyksiä exodukseen, sen alla aikaisemmin olleisiin toimijoihin tai mihinkään muihin saman suuntaisiin lafkoihin?
"Entinen homo" on nimenomaan se taho joka tästä homokeskustelusta puuttuu. Kuten aiemminkin olen tässä ketjussa todennut, ymmärrän hyvin miksi.
Entisen homon lisäksi tästä keskustelusta puuttuvat myös Joulupukki ja Pääsiäispupu. Puuttumisen syykin on kaikilla sama.
Oli pakko googlettaa ja tarkistaa. Vissiinkin nimittäin ei ole. Tiede.fin kysy palstalla asiaa on kysytty ja eräs pallopäävalas kärsii samasta.tahdon muistiin merkittäväksi, että homo sapiens on vissiiinkin ainoa eläinlaji, jonka naaraille tulee vaihdevuodet jonka jälkeen he eivät ole lisääntymiskykyisiä. Tällaisen kapeakatseisen logiikan mukaan tuollainen piirre ei olisi voinut kehittyä evoluution myötä. Käytännössä isovanhemmista on ollut historian saatossa suurta hyötyä jälkeläisten selviytymiselle. En näe homojen kohdalla asiaa yhtään sen erikoisempana.
Ja kuten aikasemminkin totesin, niin homous on todennäköisempää isojen perheiden nuorempien lapsien kohdalla. Siitäkin nokkelampi voisi jotain päätellä.
Jännä homma tuo teoriasi: "homous on todennäköisempää isojen perheiden nuorempien lapsien kohdalla."
Miten minä tunnen muutamankin homon jolla sisaruksia ei ole ja suku on muutenkin pieni. Joten ei pidä paikkaansa tämä teoria.
Ottamatta mitenkään kantaa teoriaan, kannattaisi tarkistaa, mitä todennäköisyys tarkoittaa. Vai ajoinko nyt pahasti viritettyyn miinaan?
Minun käsitykseni tuosta ex-homo -asiasta on, että tällaisia henkilöitä ei oikeasti ole. Nämä henkilöt vain sattuvat olemaan bi-seksuaaleja.
Minä tiedän tapauksen, jossa naimisissa ollut ja lapsia hankkinut mies on vanhoilla päivillään alkanut parisuhteen miehen kanssa. En silti nimitä häntä ex-heteroksi, vaan kyseessä on ollut puhtaasti bi-seksuaalinen henkilö...
Ehkä tuo omalta osaltaan kuvastaa sitä, kuinka hankalaa oman seksuaali-identiteetin tyypittäminen voi joskus olla.Tuosta ex-homo asiasta olen kyllä yhtä mieltä kanssasi. Ja asiasta on vielä sellaista näkemystä, että yksi tuttuni ole nuorena hetero, sai lapsia ja meni naimisiin kunnes löysi elämänsä miehen jota kesti 5 vuotta. Erottuaan miehestään ystäväni löysi taas jälleen elämänsä naisen. Kovasti väitti "alettuaan" homoksi olevan vain homo ja että hetero jutut ovat entistä elämää. Tulipa kaveri sitten selittelemään, että,ei nyt sitten enää homo ollutkaan, vaan hetero. Sanoin hänelle, että olet bi, mutta ei se mennyt hänen jakeluunsa.
Ehkä tuo omalta osaltaan kuvastaa sitä, kuinka hankalaa oman seksuaali-identiteetin tyypittäminen voi joskus olla.
Ole nyt Juicey Kisapuiston tavoin miehekäs (tai naisekas?), ja kerro ihan suoraan mikä sinua niin homojen tasavertaisessa avioliittolaissa hiertää? Kisapuisto sentään jo kertoi, että häntä iljettää homot, siksi on vastaan.
Olen kyllä käsittääkseni sanonut kantani tähän asiaan jo varmaan 82 kertaa tässäkin ketjussa. Mutta sanotaan vielä. Kyllä, mielestäni homot ovat iljettävää ja perverssiä sakkia, en ole sitä kieltänyt missään vaiheessa. Mutta en silti ole sitä vastaan, vaikka homot saisivat kutsua omaa virallistettua suhdettaan avioliitoksi ja saisivat molemmat ottaa jommankumman sukunimen. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, vaikka en homoista pidäkään. Sen sijaan adoptiomahdollisuutta en homopareille antaisi, ja niin kauan kuin tämä adoptiomahdollisuus on suoraan yhteydessä avioliittolakiin, en voi muuta kuin vastustaa kyseistä homoliittolakia. Jos adoptiomahdollisuus ja avioliitto erotetaan kokonaan toisistaan, asia olisi paljon helpompi.
Mitenkään sen enempää Kisapuistoa puolustelematta tai hänen mielipiteitänsä jakamatta, ainakin Kisapuiston itsensä kertomana kivenä kengässä on nimenomaan (mahdollinen tuleva) adoptiomahdollisuus. Ei siis se, että homot ovat iljettäviä ja perverssiä sakkia..
Syytä siihen, miksi jotkut ihmiset ovat homoseksuaaleja ei ole vielä vedenpitävästi pystytty todistamaan. Yhtä mieltä ollaan vain siitä, että kyseessä ei ole valinta vaan ominaisuus.
...
Vaikka nuo eivät nyt kokonaan todista miksi jotkut ovat homoseksuaaleja, niin kuitenkin yhä vahvemmin kertovat, että homous ei ole valinta. Toki jos Juiceyllä on dataa antaa sen puolesta, että homot valitsevat oman seksuaalisuutensa, niin lukisin mielelläni.
No höpö höpö. Aikamoinen ämpäri saa olla päässä jos kuvittelee ettei ex-homoja olisi olemassa. Vai kerronko nyt alkuun ystävälleni terveiset internetistä, sinua ei ole olemassa?
Homous, heterous tai biseksuaalisuus ovat asiantiloja jotka päättyvät vasta kuoleman hetkellä. Se, että ihmiset käyttävät näitä termejä väärin - kuten tuo "olen hetero / olen homo / eipäs kun olenkin hetero" -tyyppi josta tuossa ylempänä saa ilmeisesti jotkut hyväuskoiset idiootit luulemaan asian olevan noin vain valittavissa.
No höpö höpö. Aikamoinen ämpäri saa olla päässä jos kuvittelee ettei ex-homoja olisi olemassa. Vai kerronko nyt alkuun ystävälleni terveiset internetistä, sinua ei ole olemassa?
Juicey ilmeisesti lähtee siitä, että jonkun ihmisen vilpitön henkilökohtainen kokemus on sellaisenaan faktaa, koska asianosainen on itse jonkinlainen elävä todiste. Näin ei tietenkään ole. Ihminen luulee kaikenlaista, varsinkin tapauksessa jossa luulon kohteena olevan asian todentaminen ei onnistu eksaktein määrein.Homous, heterous tai biseksuaalisuus ovat asiantiloja jotka päättyvät vasta kuoleman hetkellä. Se, että ihmiset käyttävät näitä termejä väärin - kuten tuo "olen hetero / olen homo / eipäs kun olenkin hetero" -tyyppi josta tuossa ylempänä saa ilmeisesti jotkut hyväuskoiset idiootit luulemaan asian olevan noin vain valittavissa.
Voihan se homoseksuaalisuus olla edelleen jossain taustalla ja mahdollisesti tulla uudestaan esiin, mutta käsittääkseni nämä asiat eivät ole näin lukittuja.
Vielä jännempää on, että minulla ei ole mitään teoriaa asiasta. Jotkut tutkijat sitävastoin ovat tutkimuksia asiasta ja tällaiseen tulokseen tulleet.Jännä homma tuo teoriasi: "homous on todennäköisempää isojen perheiden nuorempien lapsien kohdalla."
Miten minä tunnen muutamankin homon jolla sisaruksia ei ole ja suku on muutenkin pieni. Joten ei pidä paikkaansa tämä teoria.
Kun kerran on olemassa ihmisiä, jotka ovat muuttuneet heteroseksuaaleista homoseksuaaleiksi tai homoseksuaaleista heteroseksuaaleiksi niin eivät ne silloin pääty vasta kuoleman hetkellä. Tietysti voimme kysyä, että ovatko missään vaiheessa olleet todellisuudessa kumpaakaan vai kenties ovatko bi-seksuaaleja? Mutta kun joku mies kertoo, että tunsi ensin vetoa miehiin, mutta nykyisin naisiin ja miehet eivät kiinnosta, ei mulla ole syytä epäillä tätä. Voihan se homoseksuaalisuus olla edelleen jossain taustalla ja mahdollisesti tulla uudestaan esiin, mutta käsittääkseni nämä asiat eivät ole näin lukittuja.
Kisapuisto sentään jo kertoi, että häntä iljettää homot, siksi on vastaan.
Tämänhetkisen tiedon mukaan mielestäni todistustaakan pitäisi olla niillä, jotka väittävät homouden olevan "valinta".
ja toisaalla on tutkittu että ei se ole synnynnäistäkään, niin milloin/miksi ihmisestä tulee homo? Ei sinänsä liity homojen avioliittoihin mitenkään, mutta ketjun otsikkoon kyllä, ja erittäin kiinnostavaa olisi saada tähän jotain näkökulmaa.
Ihmisen kokemus omasta seksuaalisesta suuntautuneisuudestaan ei ole sama asia kuin ihmisen seksuaalinen suuntautuneisuus. Kokemus voi ja se miten tahtoo itsensä määritellä voi muuttua elämän aikana monestakin syystä, mutta itse suuntautuneisuus ei ailahtele näiden mukana. Vrt. Aiemmin tässä ketjussa tarjotut viittaukset aivotutkimukseen attraktion saralla.
Homoseksuaalisuus ei ehkä ole valinta, mutta jokainen seksuaalinen teko on valinta. Ei siitä mihinkään pääse.