Jatkoajan virallinen homoketju

  • 880 356
  • 8 125

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitäisikö kaikkien aloitteiden, jotka saavat esim. 300 000 allekirjoitusta, mennä automaattisesti läpi? 300 000 allekirjoitustahan ei kerro vielä juuri mitään todellisesta kannatuksesta, se voi olla vaikka vain 45% kaikkien suomalaisten keskuudessa. Jos joku tekee aloitteen vaikka raiskauksesta annettavien rangaistusten kiristämisestä ja todellisuudessa vaikka 90% suomalaisista kannattaisi sitä, niin silti aloite ei todennäköisesti keräisi yhtä paljon allekirjoituksia kuin homoliitto -aloite.
En tarkoittanut, että aloitteen pitäisi mennä automaattisesti läpi, mutta kyllä jo tuon homoliitto-aloitteen nykyinen allekirjoittajamäärä (80 000) aiheuttaa sen, ettei sitä voida mitenkään sivuuttaa täysin merkityksettömänä. Nykyisistä hallituspuolueista esimerkiksi Vihreiden kuvittelisi kannattavan tasa-arvoista avioliittolakia, ja olisi vähintäänkin outoa, jos he eivät asettuisi tukemaan sitä Eduskunnassa (huolimatta siitä että istuvat hallituksessa Kristillisdemokraattien kanssa).

Tätä taustaa vasten onkin siis mielenkiintoista kuulla niitä selityksiä, jos aloite tosiaankin sivuutetaan.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten sanoin tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Onneksi sentään saa olla joissain asioissa omakin mielipide, jonka tulen pitämään. Vaikka oltaisiin 2050-luvulla, niin en tule hyväksymään tätä asiaa. Kannatan sitten varmaan epätasa-arvoa, kuten tuossa sanoit, kun nyt olen tässä asiassa erimieltä kanssasi. Tämä on kyllä ihme. Jos et kannata homopareille naima oikeutta olet välittömästi pohjasakkaa. Mutta ei paljoa yöuniini onneksi vaikuta.

Sitten, kun asiasta tehdään kansanäänestys, kuten vaaleissa, niin sitten uskon asian olevan näin. Hienoa, jos aloite saa, vaikka 200000 nimeä, mutta aika pientä kannatus tulee kuitenkin prosenteissa olemaan.

Tässä on oikeastaan ainoa tarkastelua kestävä argumentti homojen avio-oikeutta vastaan. Ei lähdetä esittämään mitään perusteluita joilta kuitenkin putoaa pohja heti kun sitä ajattelee hieman tarkemmin. Jos on vakaus vastustaa homoja, niin ihmisellä on siihen oikeus eikä se tee mielestäni kenestäkään pohjasakkaa, kunhan ei ala perustelemaan sitä epärehellisesti. Onneksi näitä ihmisiä on kuitenkin vähemmistö.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...En usko, että sillä on yleisesti ottaen kiusaamiseen paljoakaan vaikutusta, että mitä minä kerron lapsilleni. Kiusaamisongelma ei missään nimessä ratkea minun toimintani kautta. Minulla on asiaan melko vähän vaikutusmahdollisuuksia. Ja ilmeisesti blogistinkin mielestä kiusaamisongelma on todellinen, kun hän puhuu tämän ongelman ratkaisemisesta.

Boldatussa kohdassa olet täysin väärässä, vanhempien rooli kiusaamistapauksissa on erittäin tärkeä. Hyvän itsetunnon omaavat lapset joutuvat harvoin kiusatuksi, koska kiusaajat eivät saa aikaan toivottua reaktiota. Kiusaaminen kohdistuu yleensä kiusatun heikkoon kohtaan esim. lihavuuteen, puhevikaan, luonteeseen jne. Mikäli homovanhemmat eivät ole lapsen heikkokohta, häntä on erittäin vaikea kiusata.
 

Nahkanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä toisen hihhulipuolen koko kuva todellisessa typeryydessään: olet suvaitsematon, itsekäs, ahdasmielinen roskasakkiin kuuluva juntti jos et allekirjoita tai tue tavoitetta.

Eli nekin ketkä eivät vastusta?

Ovat asian suhteen neutraaleja, eli eivät sovi tuohon määritelmääni. Mutta luonnollisesti toivoisi että jokaiselta löytyy järkeä edistää ihmisoikeuksia ja yhteiskunnallista tasa-arvoa näinkin helposti totetutettavassa asiassa.
 

julle-jr

Jäsen
Boldatussa kohdassa olet täysin väärässä, vanhempien rooli kiusaamistapauksissa on erittäin tärkeä.
Varmaan vanhempien rooli on hyvin tärkeä. Minä olen kuitenkin vain yksi vanhempi, enkä minä pysty ottamaan muiden vanhempien rooleja. Enkä minä pysty omalla toiminnallani poistamaan kiusaamista maailmasta. Lupaan kannattaa adoptio-oikeutta, mikäli pystyt lupaamaan, että ketään lasta ei kiusata homovanhempien takia, mikäli minä kerron omalle lapselleni, että homot on jees.

Hyvän itsetunnon omaavat lapset joutuvat harvoin kiusatuksi, koska kiusaajat eivät saa aikaan toivottua reaktiota. Kiusaaminen kohdistuu yleensä kiusatun heikkoon kohtaan esim. lihavuuteen, puhevikaan, luonteeseen jne. Mikäli homovanhemmat eivät ole lapsen heikkokohta, häntä on erittäin vaikea kiusata.
No mites tämä nyt liittyi tuohon blogista lainaamaani kohtaan? Eihän siinä homovanhemmille neuvoja jaeltu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ovat asian suhteen neutraaleja, eli eivät sovi tuohon määritelmääni. Mutta luonnollisesti toivoisi että jokaiselta löytyy järkeä edistää ihmisoikeuksia ja yhteiskunnallista tasa-arvoa näinkin helposti totetutettavassa asiassa.
Olet varsin ahdasmielinen ja rajoittunut juntti, ellet käy allekirjoittamassa kansalaisaloitetta valtionverotuksen työurien pidentämisvähennyksestä tai maakivien ja kalliolouheen hyötykäytöstä.
 

Nahkanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olet varsin ahdasmielinen ja rajoittunut juntti, ellet käy allekirjoittamassa kansalaisaloitetta valtionverotuksen työurien pidentämisvähennyksestä tai maakivien ja kalliolouheen hyötykäytöstä.

Selvä, mutta onkohan tämä nyt ihan oikea ketju keskustella näistä polttavista aiheista? Mistä muuten tiedät etten ole kyseisiä kansalaisaloitteita jo allekirjoittanut?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Selvä, mutta onkohan tämä nyt ihan oikea ketju keskustella näistä polttavista aiheista? Mistä muuten tiedät etten ole kyseisiä kansalaisaloitteita jo allekirjoittanut?
Noh, ajattelin että liittyisivät läheisesti toisiinsa, homojen hommaa tuollaiset louhimiset. Enkä muuten tiedäkään, oletko joku niistä 56 henkilöstä, joka tuon maakivien ja kalliolouheen hyötykäytön on käynyt allekirjoittamassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minulla on homoseksuaalisia kavereita enkä ole homokammoinen ihminen, mutta tämä asia on minulle aivan se ja sama.
Muistathan sanoa näille homoseksuaalisille kavereillesi, ettet allekirjoittanut tätä aloitetta koska sinun mielestäsi heidän yhtäläiset ihmisoikeutensa ovat aivan se ja sama.
En usko, että sillä on yleisesti ottaen kiusaamiseen paljoakaan vaikutusta, että mitä minä kerron lapsilleni. Kiusaamisongelma ei missään nimessä ratkea minun toimintani kautta. Minulla on asiaan melko vähän vaikutusmahdollisuuksia.
Milläs se sitten mahtaa ratketa? Kotoa opitut käytösmallit eivät vaikuta lapsiin? Kasvatuksella ei ole mitään väliä?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jahas, kohta täällä jo keskustellaankin vanhemmuuden hienoudesta ja kuinka lapsettomat homot eivät vaan ymmärrä.

Vai mukahassutellaanko lisemmin?

Ja asiaan.Itse ainakin myönnän että jossain muodossa en voi tajuta miten homoavioliitot voivat olla joillekkin niin suuri ongelma. Sen ei pitäisi olla keltään pois.

Jos ei tykkää homoavioliitoista, ei sellaista kannata solmia. Mutta en tajua miten se muiden toteuttamana voi joillekkin olla noin raskasta?

En usko, että sillä on yleisesti ottaen kiusaamiseen paljoakaan vaikutusta, että mitä minä kerron lapsilleni. Kiusaamisongelma ei missään nimessä ratkea minun toimintani kautta. Minulla on asiaan melko vähän vaikutusmahdollisuuksia. Ja ilmeisesti blogistinkin mielestä kiusaamisongelma on todellinen, kun hän puhuu tämän ongelman ratkaisemisesta.

Just näin. Kun ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta niin ei mun tartte.

Vittu mitä vastuunpakoilua
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...No mites tämä nyt liittyi tuohon blogista lainaamaani kohtaan? Eihän siinä homovanhemmille neuvoja jaeltu.

Siihen, että näillä homovanhempien lapsilla voi olla terve itsetunto, eikä kiusaajat saa aikaan toivomaansa reaktiota. Kiusaaminen vaatii suuressa osassa tapauksia myös vastakaikua eli sitä, että kiusaaja saa nautinnon kiusattavan pahasta mielestä.

Kiusaajan vanhemmilla on se suurin merkitys, hyvin kasvatetut lapset kiusaavat aniharvoin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Muistathan sanoa näille homoseksuaalisille kavereillesi, ettet allekirjoittanut tätä aloitetta koska sinun mielestäsi heidän yhtäläiset ihmisoikeutensa ovat aivan se ja sama.

Varmasti kerron niille, jotka eivät sitä vielä tiedä. Osa tietää eikä heitä kiinnosta tuon taivaallista minun mielipiteeni asiaan. En ole puolesta enkä vastaan enkä enää tiedä miksi olen tässä ketjussa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäs jos käytän vain oikeuttani olla tukematta aloitetta, joka ei liikuta paskan vertaa. Ja luotan siihen, että demokraattisesti valitut kansanedustajat tekevät päätöksen joka edustaa kansan enemmistöä.

Voinko tehdä näin olematta suvaitsematon, itsekäs tai ahdasmielinen paska. Ei kun se oli juntti.

Et tietenkään. Homoliittojen kannattajien mielestä tämä on asia, jossa olet joko heidän puolellaan tai heitä vastaan. Välimuotoa ei ole.

Mua ehkä enemmön kiinnostaa tämä kansalaisaloite ja sen julkisuus. Onko Suomessa nyt tulevaisuudessa trendikästä kerätä nimiä jos koko kansan äänestämät edustajat eivät tee itseä miellyttäviä päätöksiä.

Minä kannatan kansalaisaloitemahdollisuutta. Se on hyvä keksintö, ei siinä mitään. Mutta tuo allekirjoitusten määrä, jonka jälkeen eduskunta ottaa asian käsittelyynsä, pitäisi kyllä olla huomattavasti korkeampi. Vaikkapa 500 000. Ensinnäkin se alkaisi olla jo sellainen määrä, että se haijastelisi oikeasti ihmisten näkökantaa. Toisekseen tuo 50 000 on ihan kärpäsen paska, jotain 1,5 % äänioikeutetuista, eli ei kerro vielä mitään yhtään mistään. Kolmannekseen kun tuo allekirjoitusten määrän vaatimus on noinkin pieni, tulee eduskuntaan paljon turhia kansalaisaloitteita, jotka kuormittavat byrokratian rattaita aivan turhaan.

Ovat asian suhteen neutraaleja, eli eivät sovi tuohon määritelmääni. Mutta luonnollisesti toivoisi että jokaiselta löytyy järkeä edistää ihmisoikeuksia ja yhteiskunnallista tasa-arvoa näinkin helposti totetutettavassa asiassa.

Edelleenkään tällä ei ole mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa. Lue vaikka se ihmisoikeusjulistus, niin asia selviää sinullekin.
 

julle-jr

Jäsen
Milläs se sitten mahtaa ratketa? Kotoa opitut käytösmallit eivät vaikuta lapsiin? Kasvatuksella ei ole mitään väliä?
En oikein tiedä miten se ratkeaa, se kai yksi ongelma onkin tässä asiassa. Mutta siis minulla on vain yksi lapsi. En voi kasvattaa muita lapsia. Näin ollen minun vaikutus on erittäin pieni, maailmassa ja Suomessakin on paljon muitakin lapsia kuin se minun lapseni, jonka käytökseen toki minulla on hyvin merkittävä vaikutus.
 

julle-jr

Jäsen
Just näin. Kun ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta niin ei mun tartte.

Vittu mitä vastuunpakoilua
Kylläpäs ihminen voikikin näköjään ymmärtää asioita täydellisen väärin. En nähdäkseni sanonut, etteikö minulla ole vastuuta, mutta minulla ei ole kovin montaa lasta, joten en voi kovin kattavasti asiaan vaikuttaa omalla kasvatustyölläni.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tässä toisen hihhulipuolen koko kuva todellisessa typeryydessään: olet suvaitsematon, itsekäs, ahdasmielinen roskasakkiin kuuluva juntti jos et allekirjoita tai tue tavoitetta.

Tosin kun tarkkaan lukee Nahkanaaman kirjoituksen, niin huomaa, että hän ei ole väittänyt niitä, jotka eivät allekirjoita, suvaitsemattomaksi, itsekkääksi, ahdasmieliseksi roskasakkiin kuuluviksi junteiksi. Ei hän esittänyt kyseisessä kirjoituksessaan siitä porukasta, siis heistä jotka eivät allekirjoita, mitään väitteitä. Hän esitti kehoituksen kaikille suvaitsemattomille, itsekkäille, ahdasmielisille roskasakkiin kuuluville junteille, jotka eivät aloitetta aio allekirjoittaa tai sen tavoitetta tue, lukea linkin takaa löytyvä erinomainen kirjoitus. Jokainen varmasti osaa itse arvioida, kuuluuko noin ylevään porukkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Et tietenkään. Homoliittojen kannattajien mielestä tämä on asia, jossa olet joko heidän puolellaan tai heitä vastaan. Välimuotoa ei ole.

Älä puhu paskaa. Minä kannatan homoille yhtäläisiä oikeuksia kuin meille enemmistön edustajille, mutta kuten sanoin jo tuolla aiemmin, niin hyväksyn myös eriävät mielipiteet, kunhan ne on perusteltu selkeästi, eivätkä argumenteilla tyyliin "koska Jani Toivola".

Ja samaan hengenvetoon totean, että jos asiassa on neutraalilla kannalla, niin saa olla. En minäkään ole jokaisessa kansalaisaloitteessa laittanut nimeäni alle tai tehnyt absoluuttista päätöstä olla laittamatta.

Minä kannatan kansalaisaloitemahdollisuutta. Se on hyvä keksintö, ei siinä mitään. Mutta tuo allekirjoitusten määrä, jonka jälkeen eduskunta ottaa asian käsittelyynsä, pitäisi kyllä olla huomattavasti korkeampi. Vaikkapa 500 000. Ensinnäkin se alkaisi olla jo sellainen määrä, että se haijastelisi oikeasti ihmisten näkökantaa. Toisekseen tuo 50 000 on ihan kärpäsen paska, jotain 1,5 % äänioikeutetuista, eli ei kerro vielä mitään yhtään mistään. Kolmannekseen kun tuo allekirjoitusten määrän vaatimus on noinkin pieni, tulee eduskuntaan paljon turhia kansalaisaloitteita, jotka kuormittavat byrokratian rattaita aivan turhaan.

Tästä olen oikeastaan aika lailla samoilla linjoilla. 50 000 on vielä aika vähän, joskin se kertoo kyllä siitä, että aiheella on kannatusta, ja että poliitikkojen kannattaa aiheeseen ainakin perehtyä.
 

julle-jr

Jäsen
Siihen, että näillä homovanhempien lapsilla voi olla terve itsetunto, eikä kiusaajat saa aikaan toivomaansa reaktiota. Kiusaaminen vaatii suuressa osassa tapauksia myös vastakaikua eli sitä, että kiusaaja saa nautinnon kiusattavan pahasta mielestä.
Niin toki voi olla. Mutta onko näin varmasti? Onhan mahdollista, että mikäli homot saisivat adoptio-oikeuden, saattaisi oma lapsenikin tulla adoptoiduksi kahdelle homolle, mikäli me hänen vanhempansa kuolisimme. Näin ollen haluan olla varma, että onko homojen kasvattamilla lapsilla 100 % varmuudella niin hyvä itsetunto, että heitä ei kiusata. Muuten en tietenkään voi allekirjoittaa tullaista aloitetta, koska haluaisin, että omaa lastani ei ainakaan kiusattaisi sillä perusteella, että hänellä on homot kasvattivanhemmat.
Kiusaajan vanhemmilla on se suurin merkitys, hyvin kasvatetut lapset kiusaavat aniharvoin.
Tätä varmaan voit toistella vaikka loppuillan, enkä ole eri mieltä. Minä en kuitenkaan voi vastata kuin oman lapseni kasvatuksesta, vai mitä? En näin ollen voi olla varma, muistavatko muut vanhemmat kertoa, että homot on jees.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En oikein tiedä miten se ratkeaa, se kai yksi ongelma onkin tässä asiassa. Mutta siis minulla on vain yksi lapsi. En voi kasvattaa muita lapsia. Näin ollen minun vaikutus on erittäin pieni, maailmassa ja Suomessakin on paljon muitakin lapsia kuin se minun lapseni, jonka käytökseen toki minulla on hyvin merkittävä vaikutus.
Jokainen voi toki tehdä vain oman osansa, mutta jos jokainen tekisi oman osansa, niin kiusaamista ei olisi. Kiusaamiseen voi vaikuttaa toki myös muutenkin kuin kurilla, eli juuri niillä asennemalleilla. Jos isi sanoo että homot on ok, on huomattavan todennäköistä että lapsikin on samaa mieltä. Jos taas kotoa opitaan kaikkien vähemmistöjen sortaminen, tulee lapsesta varmasti paljon helpommin kiusaaja.

Positiivista toki tässä asiassa on se, että mitä nuorempi ihminen on, sitä positiivisemmin hän suhtautuu tasa-arvoiseen avioliittolakiin. Läpi meneminen on vain ajan kysymys, mutta itse pitäisin hienona sitä, että se tapahtuisi tämän hallituskauden aikana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin toki voi olla. Mutta onko näin varmasti? Onhan mahdollista, että mikäli homot saisivat adoptio-oikeuden, saattaisi oma lapsenikin tulla adoptoiduksi kahdelle homolle, mikäli me hänen vanhempansa kuolisimme. Näin ollen haluan olla varma, että onko homojen kasvattamilla lapsilla 100 % varmuudella niin hyvä itsetunto, että heitä ei kiusata. Muuten en tietenkään voi allekirjoittaa tullaista aloitetta, koska haluaisin, että omaa lastani ei ainakaan kiusattaisi sillä perusteella, että hänellä on homot kasvattivanhemmat...

Sinun täytyy jättää allekirjoittamatta, koska täydellistä maailmaa ei ole. Homojen vanhempien lapsia kiusataan varmasti, ihan kuten heteroidenkin, maailma on joskus julma. Kuvasin vain yleisellä tasolla vanhempien merkitystä lapsen kasvussa. Minä, eikä kukaan muukaan pysty antamaan sinulle kaipaamaasi 100%:n varmuutta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Sinun täytyy jättää allekirjoittamatta, koska täydellistä maailmaa ei ole. Homojen vanhempien lapsia kiusataan varmasti, ihan kuten heteroidenkin, maailma on joskus julma. Kuvasin vain yleisellä tasolla vanhempien merkitystä lapsen kasvussa. Minä, eikä kukaan muukaan pysty antamaan sinulle kaipaamaasi 100%:n varmuutta.

Kuten jo aikasemmin kirjoitit, niin kaikkiin "heikkouksiin" tartutaan. Minun isäni on Ruotsinkielinen ja minua kiusattiin koko peruskoulu. Varmasti kiusattiin myös sen takia, että olin helppoa kohde. Laiha, herkkä poika, joka oli helppo saada itkemään.
Ihan varmasti homoparin lapsia kiusattaisiin huomattavasti kovempaa kuin läskien, venäläisten, virolaisten tai vaikkapa saksalaisten lapsia. En minä kuitenkaan tällä perusteella olisi valmis hylkäämään homojen adoptio-oikeutta. Ja kyllä, vastasin ettei minua juuri tämä avioliittolaki kiinnosta, mutta kunhan kommentoin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ihan varmasti homoparin lapsia kiusattaisiin huomattavasti kovempaa kuin läskien, venäläisten, virolaisten tai vaikkapa saksalaisten lapsia...

Tämä väite perustuu sinun uskomukseesi. En tiedä onko asiasta tutkimusta, mutta oman kokemukseni mukaan kiusaajat tarttuvat ihan mihin heikkouteen tahansa. Homoihin vanhempiin tartuttaisiin varmasti, mutta niin tartutaan lihavuuteenkin. Mikäli luokassa olisi voimakkaasti ylipainoinen ja homojen vanhempien lapsi, molempia kiusattaisiin. En ymmärrä väitettä, että joku heikkous olisi toista suurempi, kiusaaja kiusaa tasapuolisesti. Ja suurinosa lapsista ei kiinnittäisi huomiota koko asiaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä väite perustuu sinun uskomukseesi. En tiedä onko asiasta tutkimusta, mutta oman kokemukseni mukaan kiusaajat tarttuvat ihan mihin heikkouteen tahansa. Homoihin vanhempiin tartuttaisiin varmasti, mutta niin tartutaan lihavuuteenkin. Mikäli luokassa olisi voimakkaasti ylipainoinen ja homojen vanhempien lapsi, molempia kiusattaisiin. En ymmärrä väitettä, että joku heikkous olisi toista suurempi, kiusaaja kiusaa tasapuolisesti. Ja suurinosa lapsista ei kiinnittäisi huomiota koko asiaan.

Perustuu minun uskomukseeni ja perustuu myös minun kokemuksiini. Toinen heikkous voi olla toista suurempi tai merkittävämpi.
En halua sääliä itseäni vaan kertoa vain omista kokemuksistani. Yläasteella minä olin se "hurrivitunruotsalainenpelle", koska toinen vanhemmista puhuu Ruotsia toisena kielenään, mutta luokallani oli myös kaksi sellaista, jotka ovat syntyneet ja asuneet elämänsä ensimmäiset vuotensa Ruotsissa. Ruotsinkielentaito on heillä vain jäänyt hankkimatta. Myönnän yleistäväni ja vetäväni mutkia suoriksi tällä, mutta minun luokallani se meni näin.
Muualla voi tietenkin olla asiat eri tavalla.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muualla voi tietenkin olla asiat eri tavalla.

Näin todellakin. Munkin faija on syntyjään ruotsinkielinen ja voin rehellisesti sanoa ettei tuosta asiasta ole ikinä missään mua kiusattu. Vaikka nimestä jo sen huomaa ja vaikka asuin ihan supisuomalaisessa kaupungissa. Sen sijaan monesta muusta asiasta kyllä naljailtiin puolin ja toisin. 2010-luvulla näitäkin juttuja varmaan sanottaisiin kiusaamiseksi.

Edit: Mun vaaleahiuksista ja sinisilmästä poikaa oli tänään kuulema nimitelty isompien poikien toimesta koulumatkalla "vitun neekeriksi". Näin se menee. Rasisteja on joka paikassa vai liekö vain tyhmyyttä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Myönnän yleistäväni ja vetäväni mutkia suoriksi tällä, mutta minun luokallani se meni näin.
Muualla voi tietenkin olla asiat eri tavalla.

Näin kyllä teet ja luultavasti omien kokemustesi takia. Minua kiusattiin yleisen nössöyden takia, mutta olin silti ihan ok, koska itsetuntoni oli kohdallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös