Mainos

Jatkoajan virallinen homoketju

• 904 787
  • 8 153

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Äsken meni 30 000 rikki. Olen kyllä yllättynyt siitä miten nopeasti tuo luku nousee, tässähän saattaa jopa eduskunta joutua oikeasti kuuntelemaan alamaisia.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Äsken meni 30 000 rikki. Olen kyllä yllättynyt siitä miten nopeasti tuo luku nousee, tässähän saattaa jopa eduskunta joutua oikeasti kuuntelemaan alamaisia.

Nopeasti laskeskeltuna tuon graafin mukaan on allekirjoituksia tullut 2 kpl joka sekunti jo jokusen tunnin ajan. Saas nähdä mitä tapahtuu kun ihmiset pääsevät illalla kotiin.

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kävin laittamassa nimen alle. Itsestään selvää, että ihmisillä pitää olla samat oikeudet riippumatta seksualisuudesta.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kävin laittamassa nimen alle. Itsestään selvää, että ihmisillä pitää olla samat oikeudet riippumatta seksualisuudesta.

Totta. Milloin käynnistyy lakialoite eläimiin sekaantuvien ja hyväksikäyttäjien oikeuksista?

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Sama täällä ja juuri tuolla periaatteella.

Marko Ahonen sanoi KSML:ssa 8.3 hyvin: "Myönnän että en itsekään ymmärrä, miksi mies haluaa harrastaa seksiä miehen kanssa. Eihän alastonta naista kauniimpaa asiaa maailmasta löydy. Tämän 'ongelman' olen kuitenkin ratkaissut olemalla harrastamatta seksiä miesten kanssa. Systeemi on toiminut vallan mainiosti ainakin toistaiseksi."

Juuri tätä mieltä itsekin olen.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totta. Milloin käynnistyy lakialoite eläimiin sekaantuvien ja hyväksikäyttäjien oikeuksista?

Voithan sinä sellaisen laatia, jos kerran rinnastat asiat keskenään. Veikkaisin kuitenkin, että sen suosio jää huomattavasti laimeammaksi, kuin tämän aloitteen. Ja hyvä niin, koska kyllä tämä oikeasti osoittaa sen, että yhteiskunnassamme on suvaitsevaisuutta ja halua olla muiden sivistysvaltioiden kanssa samassa rintamassa.

Itse en ole vielä allekirjoittanut tätä, mutta teen sen todennäköisesti illalla. Sitä ennen luen vielä aloitteen sisällön läpi ajatuksella, mutta mikäli mitään yllättävää sudenkuoppaa sieltä ei löydy, nimeni paukahtaa listaan välittömästi.

Minä en edes ymmärrä, miksi tuota ei voisi allekirjoittaa. Se kun ei ole keneltäkään mistään pois, että myös vähemmistöihin kuuluvat saisivat samanlaiset oikeudet kuin meillä enemmistöön kuuluvillakin on. Uskonnollisin syin tuon vastustaminen on myöskin vähän ihmeellistä... eikö sitä lopullista tuomiovaltaa voisi sitten jättää vaikka sille omalle jumalalleen, eikä yrittää astua hänen saappaisiinsa...

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Siis voiko tuon klikkailla kukin vaikka kuinka monta kertaa vai pitääkö tunnistautua jotenkin, että vain yksi allekirjoitus huomioidaan?

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Saas nähdä mitä tapahtuu kun ihmiset pääsevät illalla kotiin.

Eikö se ole ihan sama mitä ihmiset kotonaan tekevät. Homostelkoon rauhassa, eihän se ole keneltäkään muulta pois.

Ja jotta lisään keskusteluun muutakin kuin huumoria, niin jotain itse asiasta. Allekirjoitin aloitteen sen sisällön takia, mutta kokonaisuudessaan asiassa minua kiinnostaa se, miten tämä uusi vaikutustapa otetaan eduskunnassa. Jos aloite saa täyteen 250 000 nimeä, niin ei sitä pelkällä kumileimasimella saisi sivuuttaa.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä hellyyttävää, kuinka kova into kaikilla on yhtä äkkiä meuhkata yhden asian puolesta ja julistaa avarakatseisuuttaan sosiaalisessa mediassa sympatiapisteitä keräen. No, ihminen on laumaeläin. On meillä asiat hyvin, kun tämä koetaan suurimmaksi ongelmaksi nyky-yhteiskunnassa.

Itse en todellakaan mitään aloitteita allekirjoita.

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oma velvollisuus hoidettu. Heräsin tuohon kansalaisaloitteeseen kuunneltuani juuri koosteen Vesa-Matti Saarakkalan (ps) haastattelusta ylex:llä. Jostakin ihmeen syystä kaveri sönkötti kirkkoa joka väliin, vaikka ei tähän kirkkoa tarvitse eikä pidä sotkea mitenkään. Kirkkokaan ei ole asiaan halunnut kantaa ottaa, minkä takia Saarakkalan piti lähteä kirkkokirkkokirkko-sönkötykseen?

Tasa-arvoisuuden puolesta. Toisen oikeus ei ole minulta pois.

EDIT: 39000 täyteen. Eipä tullut suurena yllätyksenä, että tämä saa ihmiset liikkeelle. Hyvä niin.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden vuoksi allekirjoitin välittömästi koneelle päästyäni. Henkilökohtaisesti mun on todella vaikea ymmärtää, miksi kukaan jättäisi tällaisen kiistatta yhteistä hyvää edistävän aloitteen allekirjoittamatta.

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Henkilökohtaisesti mun on todella vaikea ymmärtää, miksi kukaan jättäisi tällaisen kiistatta yhteistä hyvää edistävän aloitteen allekirjoittamatta.

Siksi, koska homot.

Takapajula ja junttilahan tämä maa vielä suurilta osin on. Siksi järkevää perustelua ei kielteiselle kannalle juuri kuule (ainakaan täällä suunnalla Suomea), vaan junteimmat jankkaavat tuota homohomo-virttä, puusilmäisimmät taas jankkaavat kirkkokirkko-perusteella.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsellä ei sinänsä ole mitään kyseistä lakia vastaan, ja allekirjoittaisin vastaavan lakiesityksen ilman adoptio-oikeutta. Luotan kuitenkin Suomen adoptioviranomaisiin siinä, että oli kyseessä sitten hetero- tai homopariskunta niin lapselle katsotaan paras mahdollinen koti. Kuitenkin kun katsoo joissakin suomalaisissa lesboissa (toki sitä esiintyy myös heteroissa, mutta he voivat joka tapauksessa saada lapsia) esiintyvää miesvihaa ja fanaattisuutta feminismin suhteen, niin toivottavasti tälläiset pariskunnat osataan blokata pois. Lapselle tuskin on terve kasvuympäristö, jos hänet kasvattaa kaksi naista jotka vihaavat miehiä sydämensä pohjasta. Ja toki on muitakin mahdollisia epäkohtia ihan kaikkien vanhempien soveltuvuuteen liittyen, mutta en ole varma miten tuollaista osataan huomioida adoptioprosessissa. Homomiehissä en ole vastaavaa mies- tai naisvihaa huomannut.

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Huvittavaa. Tässä ketjussa koko ajan huudellaan, miten tämän aloitteen allekirjoittajat ja samaa mieltä olevat ovat niin suvaitsevaisia ja nykyaikaisia, hienoja ihmisiä. Sitten nämä suvaitsevaiset ihmiset samalta istumalta tuomitsevat eri mieltä olevat junteiksi ja puusilmiksi. Pienikin erimielisyys, niin junttikortti heiluu välittömästi.

Mutta se on tätä nykyaikaa. Ollaan niin suvaitsevaisia, mutta ei suvaita eri mielipiteitä.

Minua ärsyttää koko aloite ja varsinkin se, miten homot koko ajan pitävät suurta meteliä itsestään ja nostavat jalustalle. Myös heillä on tämä sama ongelma, eli eri mieltä olevat ovat juntteja. En todellakaan ala allekirjoittaa tällaista roskaa. Ihan sama, onko kyseessä homot tai sitten jokin muu ideologia, niin ärsyttää tällainen jatkuva mediahuoraus.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tottakai allekirjoitin tämän alotteen.

Kaikille penttioinosille tiedoksi, että hauvelin nussiminen on eri asia kuin kahden täysi-ikäisen oikeustoimikelpoisen henkilön välinen juridinen sopimus eli tässä tapauksessa avioliitto.

Keneltä se on pois jos naiset tai miehet keskenään ovat oikeutettuja tämmoisen sopimuksen solmimiseen oikeuksineen ja velvollisuuksineen?

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minua ärsyttää koko aloite ja varsinkin se, miten homot koko ajan pitävät suurta meteliä itsestään ja nostavat jalustalle.
Onhan se, samojen ihmisoikeuksien vaatiminen, melkoista itsensä jalustalle nostamista ja metelin pitämistä. Naisiltakin oikeudet pois, alempia olentojahan nekin ovat. Vuonna 1906 tehtiin virheitä, ne voitaisiin korjata. Laitatko Myyrä tuosta kansalaisaloitteen vireille, niin voidaan sitten yhdessä meuhkata ja nostaa itseämme vuoron perään jalustalle (toki tukien toisiamme vain ei-seksuaalisista paikoista).

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Allekirjoitettu on.

Ja mitä tulee tuohon eläimiin sekaantumisiin ja hyväksikäyttöihin; tässä on sellainen pienenpieni ero, että on kyseessä kahden oikeustoimikelpoisen henkilön vapaaehtoisuuteen perustuvasta suhteesta. Mitään pakottamista tässä siis ei ole. Eläimiltä ei oikein voi kysyä mielipidettä, joten se ei ole ok.

Tässä voisi mieluummin käyttää argumenttina moniavioisuutta tai vapaaehtoista insestiä. Vihreät Nuoret ovat sen jo tehneetkin.

(toki tukien toisiamme vain ei-seksuaalisista paikoista).

Miehekkäällä latinotavalla?

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Reaktioista päätellen se tuntuu monelle olevan.
Mistä reaktioista päätellen ja ennen kaikkea kuinka monelle?

Voisitko tuota väittämääsi hieman perustella?

Itse asiaan sen verran, että edelleenkin nimim. HN on jo aikaa sitten esittänyt vastaanpanemattoman perustelun teemaan liittyen. Ei pitäisi olla kenenkään ulkopuolisen asia, millaisia kahdenvälisiä sopimuksia kaksi oikeustoimikelpoista henkilöä keskenään solmivat, jos sopimuksen sisältö koskee käytännössä vain sen solmineita.

Tuosta adoptio-asiasta sen sijaan on ihan validia keskustella, kun siinä on mukana kolmaskin osapuoli. En ole kiireiltäni ehtinyt kovinkaan moneen aiheesta tehtyyn tutkimukseen perehtyä, mutta äkkiseltään en näe rakastavia homo- tai lesbovanhempia lainkaan huonona kasvuympäristönä lapselle. Suomessa adoptioprosessi on siinä määrin tiukka, että ilman muuta oletan sen seulan läpäisevien olevan kaikinpuolin kykeneväisiä vanhemmuuteen.

Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... homot koko ajan pitävät suurta meteliä itsestään ja nostavat jalustalle.....

Ei se mielestäni kyllä mitään jalustalle nostamista ole jos vaatii samoja oikeuksia kaikille.

Homous ei ole mikään valinta. Kyse on seksuaalisuudesta, mikä vastaava ominaisuus kuten vaikka silmien väri. Ajatus vaikka siitä, että sinisilmäiset eivät saisi mennä keskenään naimisiin, mutta ruskeasilmäiset saisivat, niin olisihan se hieman vaikea ymmärtää tänä päivänä.

Jännää tuon ajattelusi lisäksi on myös se, että samat henkilöt, jotka pitävät vaikka homostelua jotenkin tuomittavana, eivät kuitenkaan itse voisi ikinä kuvitella valitsevansa homostelua. Tietävät siis sen, että ei seksuaalista suuntautumista voi valita, mutta kiistävät sen kuitenkin. Ainakin kiistävät homoilta tasa-arvoisen kohtelun lain edessä, mikä nyt pitäisi olla itsestäänselvyys.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy