Jatkoajan virallinen homoketju

  • 881 863
  • 8 125

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sim_Sam kirjoitti:
Todella paljon tulee eroja rekisteröidyissä parisuhteissa, suhteessa heteroparien erotilastoon. Eli ei taida samaa sukupuolta olevat parit sopia sen paremmin yhteen, kuin heteroparitkaan. Jopa heikommin.

Mistähän tämä tieto on peräisin? Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2011 (viimeisin löytämäni vuosi) avioliittoja solmittiin 28 408 kappaletta ja avioeroja pamahteli 13 469 kappaletta. Parisuhteita rekisteröitiin 333 ja eroja oli 85 kipaletta. Tilastot kertovat samaa tarinaa koko ajalta (2002-2011).

Tilastokeskuksen julkaisusta löytyy näppärä graafi, jossa kuvataan dynaamisesti eri vuosikymmeninä solmituttejen avioliittojen purkamisia. Neppailin nopeasti taskulaskimella rekisteröityjen parisuhteiden dataa yhteen ja lopputulos sopisi lähinnä 80-luvun kuvaajaksi. 2000-luvulla solmituista avioliitoista erotaan rivakampaan tahtiin. Toisin sanoen näyttäisi siltä, että asia on juurikin päinvastoin kuin mitä sanot.

Vai olenko väärässä? Ja jos olen oikeassa, niin pitäisikö heteroliitossa eläviltä evätä oikeus hakea adoptiota? Entä pitäisikö esimerkiksi porilaisilta evätä oikeus hakea adoptiota, jos porilaiset purkavat tilastojen mukaan avioliittojaan keskimääräistä useammin?

Sim_Sam kirjoitti:
Välillä ärsyttää, kun täällä puhutaan, kuinka onnellista homopareilla on omassa elämässään. Hymyä päivästä toiseen, yhtä onnellista, kuin sateenkaaren loiste.

Ihan uteliaisuudesta kiinnostaa myös, että kuka tämmöisiä puhuu? Onko sinulla kenties esittää esimerkkejä? En muista, että tässä olisi kukaan tuommoista höpöttänyt, joten varmasti virkistät muistiani, kun tässä ilmeisesti useampi keskustelija on tuonut tuollaista asennetta esiin niin että sinua on alkanut suorastaan ärsyttää.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Mun mielestä tätä lapset homoseksuaalisten ihmisten perheissä, hyvä vai huono juttu -asiaa (laajemmin sovellettavissa adoptioon) voitaisiin lähestyä ihan perinteisesti eläinkokeiden kautta aluksi.

Tehdään laaja tutkimus, jossa luodaan vertailuolosuhteet vaikka rotille, kaneille tai vielä pidemmälle mentäessä joillekin ihmisapinoille.

Tehdään siis testi. Laitetaan vaikka:

Tapaus 1 eli kaksi urosrottaa tai

Tapaus 2 eli kaksi naarasrottaa

muuten niille rotille oikeinkin mukavaan lisääntymisympäristöön elelemään. Laitetaan verrokkiryhmäksi vielä

Tapaus 3 eli uros ja naarasrotta ja sama homma.

Sitten tutkitaan millä parilla on tasapainoisimmat ja onnellisimmat rottalapset. Kyllähän vaikka rotille on juuri olemassa kaikenlaisia mittareita eri ominaisuuksille kertynyt eläinkokeissa jo tähän päivään mennessä.

Eikö tästä olisi helppo lähteä liikkeelle asian tutkimisessa?

edit. korjattu laiskaa kirjoittamista
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Eikös me keskusteltu adoptiosta, eli uros- ja naarasrotta ventovieraan poikasen kanssa :)
 
Ihmeen paljon homoavioliitto saa tunteita puolesta tai vastaan. Jos vaikka mulle nyt syystä tai toisesta sanottais että en voi mennä naimisiin niin jaa, sitten en voi. Ei se suhde siitä mihkään muutu. Toisaalta vastustajat ovat oletettavasti heteroita, joita asia ei edes koske, niin mitä vittua niitä kiinnostaa mitä naapuri tekee tälläisen asian suhteen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toisaalta vastustajat ovat oletettavasti heteroita, joita asia ei edes koske, niin mitä vittua niitä kiinnostaa mitä naapuri tekee tälläisen asian suhteen.

Se naimissa oleva hetero katsos on sitten paljon vähemmän naimisissa, jos avioliitto muutetaan sukupuolineutraaliksi.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Se naimissa oleva hetero katsos on sitten paljon vähemmän naimisissa, jos avioliitto muutetaan sukupuolineutraaliksi.

Mulle on ihan sama mihin reikaan otatte tai oletteko naimisissa vai ei mutta adoption suhteen on eri juttu koska siina on kuitenkin lapsi mukana.
Ja jos lapselle kahdesta homofaijasta on mahdollisesti haittaa kuten luulen niin olen sita vastaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mulle on ihan sama mihin reikaan otatte tai oletteko naimisissa vai ei mutta adoption suhteen on eri juttu koska siina on kuitenkin lapsi mukana.
Ja jos lapselle kahdesta homofaijasta on mahdollisesti haittaa kuten luulen niin olen sita vastaan.

Minä olen naimissa ja ihan sellaisessa tavallisessa perinteisessä heteroliitossa mutta en minä olisi yhtään sen vähempää naimisissa vaikka avioliittolakia muutettaisiin. Avioliittolakihan tässä nyt on tapetilla?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan näitä ihmisiä, joille homoavioliitto on pelkästään sanana jotenkin loukkaava. Tässäkin ketjussa on käynyt useampi tällainen tapaus ilmoittautumassa. Ja esimerkiksi tasavallan presidenttinä parhaillaan toikkaroiva kikkarapääkin on sitä mieltä, että muuten samaa sukupuolta edustaville pareille voidaan antaa kaikki samat oikeudet kuin naisesta ja miehestä muodostuville pareille, mutta avioliittoon niitä homoseksuaaleja ei saa päästää.

Yksi syy tällaiseen käytökseen varmasti onkin juuri tuo, että koetaan sen oman avioliiton olevan jotenkin vähemmän avioliitto, jos sellaiset homoseksuaalitkin pääsisivät avioliittoon. Ollaan samalla tapaa avioliittomies kuin on olemassa kaikenlaisia volvo- tai vaikka opelmiehiä, joiden maailmankuva järkkyy, kun audimies ajaa vastaan tai opel saa huonot pisteet autolehden vertailussa. Tavallaan ihan ymmärrettävää ja inhimillistä käytöstä tietysti.

Henkilökohtaisesti olen toki sitä mieltä, että nämä pellet voisivat hakea tukea itsetunnolleen jostain ihan muualta kuin lakikirjasta tai muiden syrjimisestä. Yksi hyvä paikka pussailla oman juntikkaan avioliittosentimentaalisuutensa kanssa on oma kuolemankultti. Sieltä löytyy hyvin luotettavan oloisia auktoriteettifiguureita, jotka mielellään - siis sen kuin erilaisten verirituaalien ja muiden lomassa vain ehtivät - muistuttavat kaikkia kiinnostuneita siitä, miten avioliitto on naisen ja miehen välinen pyhä liitto, eikä ollenkaan mikään homoseksuaaleille kuuluva juttu ja aamen vielä päälle. Tällaisillä asenteilla tulisi kuitenkin olla sama suhde avioliittolain säätämiseen kuin niillä verirituaaliroolileikeillä on elintarvikelakiin. Ei opelmiehenkään iloksi säädetä mitään erillisiä liikennelakeja hänen inhoamilleen audimiehille.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Minä olen naimissa ja ihan sellaisessa tavallisessa perinteisessä heteroliitossa mutta en minä olisi yhtään sen vähempää naimisissa vaikka avioliittolakia muutettaisiin. Avioliittolakihan tässä nyt on tapetilla?
Ja edelleen, mua ei kiinnosta tippaakaan annatko vai otatko ja mihin reikaan. Ja teetko sita naimisissa vai ei on myos taysin turhaa tietoa.

Miten adoptio liittyy tähän?

Jaa, eiko tassa ketjussa keskustella myos homojen adoptio-oikeudesta?
Olisitte kertoneet aikaisemmin, tietamattani olen postannut useamman viestin tahan ketjuun.

Tuo enemman tai vahemman naimisissa olo on hieman outo juttu mulle, mitenkas se toimii?
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Ja jos lapselle kahdesta homofaijasta on mahdollisesti haittaa kuten luulen niin olen sita vastaan.
Hyvin argumentoitu, kiitos vastauksestanne, voitte poistua.

Gay marriage. Onhan se nyt aivan absurdia että 2010-luvun Suomessa tämä on edes keskustelunaiheena. Tässä näennäisesti sivistysyhteiskunnassa pitää vielä jauhaa itsestään selvistä asioista. Jossain katolisessa Argentinassa sekä aivan täysin länsimaisen sivistys- ja ihmisoikeusajattelun vastakohtamaassa Etelä-Afrikassa: arkipäivää. 2010-luvun Suomessa? No ei helvetissä, koska homot!

Ettei nyt olisi lastenkin kannalta ainoana ongelmana kaiken maailman chilangot jotka projosoivat omaa tyhmyyttään jälkipolville. Siinä on kahden homofaijan ongelma.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Mahdollisesti. Luulet. Mikäpä siinä. Mutta minkälaista haittaa mahdollisesti luulet siitä koituvan lapselle?

Ihan mutupohjalla tassa mennaan molemmat, sulla ei oo minkaanlaisia todisteita tai tutkimuksia jotka vaittais asiasta toista.
Jonkinverran adoptiosta tietavana musta on parempi etta lapsia ei altistettais mahdollisille uusille riskeille ihan turhan takia.
Sun on niin helppo huudella ja vittuilla homofobiasta koska veikkaan etta sua ei kiinnosta tippaakaan lasten oikeudet, pelkastaan homojen oikeudet.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Hyvin argumentoitu, kiitos vastauksestanne, voitte poistua.

Gay marriage. Onhan se nyt aivan absurdia että 2010-luvun Suomessa tämä on edes keskustelunaiheena. Tässä näennäisesti sivistysyhteiskunnassa pitää vielä jauhaa itsestään selvistä asioista. Jossain katolisessa Argentinassa sekä aivan täysin länsimaisen sivistys- ja ihmisoikeusajattelun vastakohtamaassa Etelä-Afrikassa: arkipäivää. 2010-luvun Suomessa? No ei helvetissä, koska homot!

Ettei nyt olisi lastenkin kannalta ainoana ongelmana kaiken maailman chilangot jotka projosoivat omaa tyhmyyttään jälkipolville. Siinä on kahden homofaijan ongelma.
Kerro ihmeessa fiksuna mita tietoa sulla asiasta on? Kerrotaan viela kerran, taitaa olla jo kolmas kerta, jos joku tekee puolueettoman ja kunnollisen tutkimuksen asiasta joka todistaa etta lapsille ei aiheuteta turhia riskeja, olen valmis muuttamaan mielipiteeni.
Olen suht varma etta jos tutkimus tehtais ja tuloksena on etta lapsille saattaa aiheutua onglemia homovanhemmista, suurin osa tamankin palstan homoadoption puolestavauhkoavista eivat muuttaisi mieltaan koska homofobia.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Chilango kirjoitti:
Kerrotaan viela kerran, taitaa olla jo kolmas kerta, jos joku tekee puolueettoman ja kunnollisen tutkimuksen asiasta joka todistaa etta lapsille ei aiheuteta turhia riskeja, olen valmis muuttamaan mielipiteeni.

Chilango kirjoitti:
Eli jatketaan mutulla? Miksi sita ei voisi tutkia? Ja jos olis positiivinen homopareille niin siitahan sais tosi kovan argumentin ja kuten sanoin aikaisemmin, varmaan moni vastustaja muuttaisi mieltaan, no ainakin mina muuttaisin.

Chilango kirjoitti:
Ehdotinkin jo aikaisemmin etta koska asiasta ei ole minkaanlaisia tutkimuksia niin miksi ei tutkittaisi ennenkuin paatetaan? Nyt mennaan ihan mutulla joten eiko olisi parempi tehda kunnon tutkimus ennen paatosten tekemista.

Chilango kirjoitti:
Eli nayttas etta tuo mun linkittama tutkimuskin on ammuttu alas, joten ei ole tutkimusta joka nayttaisi puolesta tai vastaan.

Chilango kirjoitti:
Ihan mutupohjalla tassa mennaan molemmat, sulla ei oo minkaanlaisia todisteita tai tutkimuksia jotka vaittais asiasta toista.

Miksi toistelet koko ajan tätä samaa asiaa? Etkö ole oppinut, etteivät asiat muutu toistelemalla todeksi? Etkä jostain syystä suostu edes vastaamaan viesteihin, jotka haastavat tämän käsityksesi. Yritätkö huijata muita vai itseäsi? Soo soo.

Tätä asiaa on selvitelty suomessa virallisesti viimeksi käsittääkseni rekisteröityjen parisuhteiden perheen sisäisten adoptioiden lainsäädäntöä pohdittaessa vuonna 2008. Silloin oikeusministeriön asettama työryhmä päätyi asiantuntijoineen seuraavaan tulokseen:

"Tieteellisistä tutkimuksista saadun tiedon perusteella lapsen kasvaminen perheessä, jossa vanhemmat ovat samaa sukupuolta, ei vaikuta haitallisesti lapsen seksuaaliseen tai sosiaaliseen kehitykseen taikka tunne-elämään ja käyttäytymiseen."

Linkki
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jaa, eiko tassa ketjussa keskustella myos homojen adoptio-oikeudesta?
Olisitte kertoneet aikaisemmin, tietamattani olen postannut useamman viestin tahan ketjuun.

Tuo enemman tai vahemman naimisissa olo on hieman outo juttu mulle, mitenkas se toimii?

Kyse on mahdollisuudesta adoptioon, ei muusta. Adoptioprosessi on ihan oma juttunsa. Siinä kartoitetaan hakijoiden sopivuus vanhemmiksi kokonaisuutena, lapsen etu ratkaisee. Se, että hyväksyttäisiin tasa-arvoinen avioliittolaki, ei määrittele hyviä adoptiovanhempia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonkinverran adoptiosta tietavana...
Mikä on jonkin verran? Kyllähän minäkin adoptiosta tiedän jonkin verran.

Chilango kirjoitti:
...musta on parempi etta lapsia ei altistettais mahdollisille uusille riskeille ihan turhan takia.
Mahdollisille uusille riskeille? Niin kuin mille?

Chilango kirjoitti:
...veikkaan etta sua ei kiinnosta tippaakaan lasten oikeudet, pelkastaan homojen oikeudet.
Jos et veikkaa, et voi voittaa. Tosin sä veikkasit ja hävisit. Miksi ihmeessä mua ei kiinnostaisi lasten oikeudet? Entä minkälaisista lapsen oikeuksista mahdat tarkalleen ottaen puhua? Meikäläistä kiinnostaa ihmisoikeudet. Oletko kuullut moisista?

Vaikka vittuako tässä kyselen. Mahdolliset vastauksesi ovat kuitenkin muotoa "no siks vaan" tai "koska musta tuntuu siltä" tai "ei oo puolueettomia tutkimuksia" tms. tyhjää paskaa.
 

#76

Jäsen
Jotenkin homojen vastustamisesta tulee mieleen, miten aikoinaan vasenkätisyyttä on pidetty paholaisen antamana ominaisuutena. Tai miten uskottiin ettei naiset ole kykeneviä vaativiin hommiin. Usein vielä kyse Jumalan antamasta tilanteesta, mihin ei pitäisi ihmisen kajota. Kristillisen Jumalan ollessa varsin rakastava ja suvaitseva ovat monet kristityt ihmiset taas kovin vihaavia ja rajoittavia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jotenkin homojen vastustamisesta tulee mieleen, miten aikoinaan vasenkätisyyttä on pidetty paholaisen antamana ominaisuutena. Tai miten uskottiin ettei naiset ole kykeneviä vaativiin hommiin. Usein vielä kyse Jumalan antamasta tilanteesta, mihin ei pitäisi ihmisen kajota. Kristillisen Jumalan ollessa varsin rakastava ja suvaitseva ovat monet kristityt ihmiset taas kovin vihaavia ja rajoittavia.

Kyllähän se naisten äänioikeus pilasi täysin miesten äänestämisen - se oli heiltä pois, ei se enää ollut yhtään sama juttu. Nyt jos tulisi avio-oikeus niin sehän pilaisi satojatuhansia heteroliittoja hetkessä. Pitäisi säätää lailla joku uusi kategoria esim. "taatusti ei homoliitto", jonka voisi solmia jonkun verevän heteron kanssa ja kansoittaa maan, ilman että kukaan luulisi homoksi ja rupeaisi kiusaamaan tai osoittelemaan kadulla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
"Myönnän että en itsekään ymmärrä, miksi mies haluaa harrastaa seksiä miehen kanssa. Eihän alastonta naista kauniimpaa asiaa maailmasta löydy. Tämän ”ongelman” olen kuitenkin ratkaissut olemalla harrastamatta seksiä miesten kanssa. Systeemi on toiminut vallan mainiosti ainakin toistaiseksi. "

Homot aviohelvettiin - Markolla on asiaa - Keskisuomalainen
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
AL: Enemmistö tukee tasa-arvoista avioliittolakia | elisa.net

"Alma Median maakuntalehtien kyselytutkimuksen mukaan 58 prosenttia suomalaisista kannattaa lakia.

Noin puolet, 51 prosenttia, antaisi homopareille myös oikeuden adoptioon"

Epäluotettava tutkimus varmaankin taas.

"Taloustutkimus haastatteli tutkimusta varten noin tuhatta suomalaista maaliskuun alussa. Virhemarginaali on noin kolme prosenttiyksikköä suuntaansa."

Toki tuo 3% virhemarginaali voi jonkun mielestä pitää paikkaansa, mutta itse en siihen usko.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jotenkin homojen vastustamisesta tulee mieleen, miten aikoinaan vasenkätisyyttä on pidetty paholaisen antamana ominaisuutena.

Mieleen voi tulla mitä vaan, mutta näillä asioillahan ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vai onko Raamattu jossain kohtaa vasenkätisiä vastaan? Sen sijaan saa alkaa kaivella ja väännellä tosissaan, jos aikoo löytää Raamatusta jotain myönteistä homoudesta.

Sitten on lyöty taas perinteinen vihakortti pöytään. Haluaisin tutkimusta, kuinka moni kristitty oikeasti vihaa homoja? Löytyyhän niitä, mutta niin löytyy ei-kristityistäkin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuo lakialoite on mielenkiintoinen. Periaatteessa minulla ei ole mitään homoja vastaan ja tunnen hyvinkin muutamia homoseksuaaleja, jotka ovat oikeasti hienoja ihmisiä. En kuitenkaan suostu ajattelemaan, että luontoa tulisi sotkea. Hyväksyn avioliiton mutten adoptiota. Jos haluaa lisääntyä, niin tehkään sen luontaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös