Missä kohtaa? Kysyn ihan vilpittömästi, koska ei ole osunut omaan silmään. Ympäripyöreyksiä, kiertelyä, kaartelua, niitä kyllä riittää. Eikä siinä mitään, jos haluaa vain pitää tiukasti kiinni kannastaan ilman sen tarkempia perusteluja, mutta keskustelua sellainen ei ole.
Koska tässä on kyseessä näin ääriradikaali vastakkainasettelu, niin mulle riittää perusteeksi että kyseinen nimimerkki ei suostu kaikkiin tutkimuksiin uskomaan. Se on kiertelyä ja kaartelua, mutta en usko, että tämänlaisessa asiassa on suorasti kukaan oikeassa tai väärässä. Tämän vuoksi ainakin itselleni tuo riittää, ikiliikkujahan tää aihe jokatapauksessa on. Mielipidesuvaitsemattomuus on omiaan vain eskaloimaan tätä tilannetta pahempaan suuntaan.
Sinänsä hyviä pointteja, paitsi kun miettii sitä, mistä se mahdollinen kiusaaminen johtuu. Sehän johtuu tietenkin siitä, että homo-/lesbovanhempia on toistaiseksi niin vähän, joten vähemmistöjä syrjitään. Jos asiaa ei kohkattaisi niin kovasti ja homovanhempien määrä lisääntyisi selvästi, eli asiasta tulisi ns. normipäivän juttu, no big deal, niin eipä olisi enää kiusaamisen aihetta.
Tässä kohtaa realiteetit iskevät vastaan. Me eletään Suomessa, ja tää on sillä tavalla paska paikka elää ja olla, että täällä ollaan konservatiivisia, ja avoimuus on melko vaikeasti sisäistettävä käsite. Olen sun kanssa samaa mieltä, ja tuo ratkaisusi on ihan pätevä ainakin ajatustasolla, mutta minkäs teet kun yhteiskunta on tällaiseksi muovautunut. Vähemmistö on vähemmistö eikä muuksi muutu, ja niin suureen homovanhemmuuden kasvuun en usko, että tämä korjaantuisi kovin nopealla aikataululla.
Suomeksi: mahdollinen kiusaaminen johtuu yhteiskunnan vanhoillisesta asenteesta. Eikä siitä päästä kehittymään kohti suvaitsevampaa ja fiksumpaa yhteiskuntaa, jos jatkuvasti lyödään kapuloita rattaisiin homoparien adoptiomahdollisuudelle. Koska kyllähän lapset keksivät kiusaamisen aiheita vaikka aidan seipäästä.
Haluaisinkin kuulla homojen adoption/vanhemmuuden vastustajilta, että mitä muita syitä teillä on vastustaa ko. asiaa kuin se, että lapsia mahdollisesti kiusataan siitä, että hänellä on kaksi isää/äitiä? Jos joku vastaa, että "eikö se jo riitä syyksi?", niin vastaan, että ei riitä.
Tuohon ensimmäiseen: Täysin samaa mieltä. Kuitenkin ymmärrän niitä jotka vastustavat tällä asteella, nimenomaan tällä argumentilla, tuota oikeutta. En itsekään ole tyytyväinen siihen, että sivutuotteena nähdään vinksahtanutta henkistä hyvinvointia syyttömien lasten keskuudessa, mutta on vaikea keksiä suoraa ratkaisuakaan tuolle. Itse siis kannatan tuota oikeutta muuten, tai tästä huolimatta, mutta tuosta sivujuonteesta en pidä.
Mielestäni olisi hyvä keksiä jokin ratkaisu tuolle asialle, ennemmin kuin tivata muita syitä ja tallata tuo yksi ydinongelma maan rakoon jo tässä vaiheessa. Ei mulla itselläni kyllä ole minkäänlaista realistista ehdotusta heittää pöytään, sen verran vaikea homma tuo on. Olkoon se kuitenkin ihan hyvä perustelu sille, miksei tämä adoptio-oikeus ole mikään itsestäänselvyyksien kokonaisuus.
Edit. Paki77 ja tomageeni jo kirjoittivatkin omat ajatelmansa tästä. Yhdyn noihin perusteluihin kyllä.