Jatkoajan virallinen homoketju

• 903 291
  • 8 153

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missä kohtaa? Kysyn ihan vilpittömästi, koska ei ole osunut omaan silmään. Ympäripyöreyksiä, kiertelyä, kaartelua, niitä kyllä riittää. Eikä siinä mitään, jos haluaa vain pitää tiukasti kiinni kannastaan ilman sen tarkempia perusteluja, mutta keskustelua sellainen ei ole.

Koska tässä on kyseessä näin ääriradikaali vastakkainasettelu, niin mulle riittää perusteeksi että kyseinen nimimerkki ei suostu kaikkiin tutkimuksiin uskomaan. Se on kiertelyä ja kaartelua, mutta en usko, että tämänlaisessa asiassa on suorasti kukaan oikeassa tai väärässä. Tämän vuoksi ainakin itselleni tuo riittää, ikiliikkujahan tää aihe jokatapauksessa on. Mielipidesuvaitsemattomuus on omiaan vain eskaloimaan tätä tilannetta pahempaan suuntaan.

Sinänsä hyviä pointteja, paitsi kun miettii sitä, mistä se mahdollinen kiusaaminen johtuu. Sehän johtuu tietenkin siitä, että homo-/lesbovanhempia on toistaiseksi niin vähän, joten vähemmistöjä syrjitään. Jos asiaa ei kohkattaisi niin kovasti ja homovanhempien määrä lisääntyisi selvästi, eli asiasta tulisi ns. normipäivän juttu, no big deal, niin eipä olisi enää kiusaamisen aihetta.

Tässä kohtaa realiteetit iskevät vastaan. Me eletään Suomessa, ja tää on sillä tavalla paska paikka elää ja olla, että täällä ollaan konservatiivisia, ja avoimuus on melko vaikeasti sisäistettävä käsite. Olen sun kanssa samaa mieltä, ja tuo ratkaisusi on ihan pätevä ainakin ajatustasolla, mutta minkäs teet kun yhteiskunta on tällaiseksi muovautunut. Vähemmistö on vähemmistö eikä muuksi muutu, ja niin suureen homovanhemmuuden kasvuun en usko, että tämä korjaantuisi kovin nopealla aikataululla.

Suomeksi: mahdollinen kiusaaminen johtuu yhteiskunnan vanhoillisesta asenteesta. Eikä siitä päästä kehittymään kohti suvaitsevampaa ja fiksumpaa yhteiskuntaa, jos jatkuvasti lyödään kapuloita rattaisiin homoparien adoptiomahdollisuudelle. Koska kyllähän lapset keksivät kiusaamisen aiheita vaikka aidan seipäästä.

Haluaisinkin kuulla homojen adoption/vanhemmuuden vastustajilta, että mitä muita syitä teillä on vastustaa ko. asiaa kuin se, että lapsia mahdollisesti kiusataan siitä, että hänellä on kaksi isää/äitiä? Jos joku vastaa, että "eikö se jo riitä syyksi?", niin vastaan, että ei riitä.

Tuohon ensimmäiseen: Täysin samaa mieltä. Kuitenkin ymmärrän niitä jotka vastustavat tällä asteella, nimenomaan tällä argumentilla, tuota oikeutta. En itsekään ole tyytyväinen siihen, että sivutuotteena nähdään vinksahtanutta henkistä hyvinvointia syyttömien lasten keskuudessa, mutta on vaikea keksiä suoraa ratkaisuakaan tuolle. Itse siis kannatan tuota oikeutta muuten, tai tästä huolimatta, mutta tuosta sivujuonteesta en pidä.

Mielestäni olisi hyvä keksiä jokin ratkaisu tuolle asialle, ennemmin kuin tivata muita syitä ja tallata tuo yksi ydinongelma maan rakoon jo tässä vaiheessa. Ei mulla itselläni kyllä ole minkäänlaista realistista ehdotusta heittää pöytään, sen verran vaikea homma tuo on. Olkoon se kuitenkin ihan hyvä perustelu sille, miksei tämä adoptio-oikeus ole mikään itsestäänselvyyksien kokonaisuus.

Edit. Paki77 ja tomageeni jo kirjoittivatkin omat ajatelmansa tästä. Yhdyn noihin perusteluihin kyllä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minun on vaikea nähdä että näillä lähtökohdilla homoseksuaalisuudesta tulisi kaikissa sosiaalisissa ympyröissä täysin normaali asia, jota ei edes noteerattaisi. En siis itse ole vastustamassa tätä muutosta, mutta se että akateemisten kaupunkilaisnuorten keskuudessa homoseksuaalisuutta pidetään jopa ihannoittavana, ei muuta sitä että tietyissä uskonnollisissa ja sosiaalisissa ryhmissä homoseksuaalisuus on paheksuttava asia ja tabu, eilen, tänään ja huomenna.
Tämä on varmastikin totta. Suomi on kulttuurillisesti ja sosiaalisesti äärimmäisen laajaskaalainen maa, ja tätä ei ilmeisesti aina osata ottaa huomioon.

Minä esimerkiksi olen nelikymppinen pohjoiskarjalainen lihaa syövä heteromies, mutta sellaiseksi mielestäni melko ennakkoluuloton. Siis omasta mielestäni. Kuitenkin, pohjalaisen isäntämiehen näkövinkkelistä olen varmasti sietämätön partaradikaali. Eteläsuomalaisen, muodikkaasti suvaitsevaisen opiskelijaneitokaisen mielestä lienen junttiuden huipentuma, ahdasmielinen sika.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi ongelma mulle itselle tulee mieleen, kun ihan rehellisesti mietin pitkässä juoksussa lapsen kehittymistä ja tämän asettumista tarha- tai kouluympäristöön. Miten muut lapset suhtautuvat siihen että yhdellä (radikaalitilanteessa jossa muiden vanhemmat ovat normi-heteropariskuntia) ei olekaan äitiä ja isää vaan kaksi äitiä tai kaksi isää. Mitä jos lapselta itseltään aletaan asiaa kyselemään, mitä jos lasta aletaan tästä kiusaamaan? Haukutaan erilaiseksi, luonnonoikuksi jne. Kun muutenkin joskus selviää, että on adoptoitu ja järkyttyy siitä, herää myös todellisuuteen, että elää melko poikkeavassa järjestelyssä, ja on melko erilaisesta kodista kuin muut lapset. Mitä tällainen tekisi lapsen omalle henkiselle hyvinvoinnille?

Kokemukseni mukaan ainakaan päiväkoti-ikäiset lapset eivät tällaiselle poikkeavuudelle korvaansa lotkauta. Joku saattaa jotain kysyä, koska kuvio ei sovi yhteen sen kanssa, mitä maailmasta on siihen mennessä oppinut, mutta vastaukseen reagoidaan tyyliin "aijaa".

Kiusaamisen suhteen noin yleisesti on myös niin, että mikään yksittäinen ominaisuus, piirre tai taustatekijä ei altista sinällään kiusaamiselle. On pelkkä myytti väittää, että rillipäitä, ylipainoisia tai köyhiä (tai homoparin lasta) kiusattaisiin enemmän. Kaikilta lapsilta, siis aivan joka ikiseltä, löytyy joku sellainen piirre, johon kiusaajan on mahdollista tarttua, mutta yksikään piirre sinänsä ei altista kiusaamiselle. Tästä on olemassa useampiakin tutkimuksia, myös Suomessa tehtyjä väitöskirjoja.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiusaamisen suhteen noin yleisesti on myös niin, että mikään yksittäinen ominaisuus, piirre tai taustatekijä ei altista sinällään kiusaamiselle. On pelkkä myytti väittää, että rillipäitä, ylipainoisia tai köyhiä (tai homoparin lasta) kiusattaisiin enemmän. Kaikilta lapsilta, siis aivan joka ikiseltä, löytyy joku sellainen piirre, johon kiusaajan on mahdollista tarttua, mutta yksikään piirre sinänsä ei altista kiusaamiselle. Tästä on olemassa useampiakin tutkimuksia, myös Suomessa tehtyjä väitöskirjoja.

Aloin tuossa pohtimaan, että löytyyköhän tuota aihetta opponoivasta vinkkelistä kirjoitettuja väitöskirjoja? En usko että kovin montaa, ja syy lienee se, että tuollaista lopputulemaa ei varmaankaan haluta julki. Eri asia on, miten luotettavana kuka mitäkin pitää.

On ihan selvää, etteivät yksittäiset ominaisuudet altista lasta kiusaamiselle. Välttämättä. Yhtäkaikki voi todeta, että mahdollisuus kiusaamiselle on suurempi, jos on taustaltaan poikkeava, tästä hyviä esimerkkejä löytyy varmasti erittäin paljon. Kiusaajat ovat toki sinällään sellaisia tapauksia, etteivät varmaan välitä sen piirteen laadusta, jonka valitsevat roihun sytyttäväksi kipinäkseen, joten ostan kyllä argumenttisi. Vaikea aihe tää on kaikenkaikkiaan.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä esimerkiksi olen nelikymppinen pohjoiskarjalainen lihaa syövä heteromies, mutta sellaiseksi mielestäni melko ennakkoluuloton. Siis omasta mielestäni. Kuitenkin, pohjalaisen isäntämiehen näkövinkkelistä olen varmasti sietämätön partaradikaali. Eteläsuomalaisen, muodikkaasti suvaitsevaisen opiskelijaneitokaisen mielestä lienen junttiuden huipentuma, ahdasmielinen sika.
Näin se menee, tuttua kaikki tämä minullekin. Alkuperäisellä kotiseudullani olen niille ihmisille kirkonkylän juppi ja ylikoulutettu parempitietäjä. Nykyisen ympäristöni establishmentin mielestä en ole varmaan vielä pudonnut edes puusta. Siis toinen käsi utareella, toinen kaukosäätimellä.

Voisi päätellä että Suomen eri seudut ja niiden eri demografiset ryhmät kehittyvät hieman eri tahtiin, ja jopa vähäsen eri suuntiin. Jotakuinkin samaa yhteiskuntaluokkaa edustavilta suomalaisilta katosi jossakin vaiheessa jokin, jota voisi kutsua yhtenäiskulttuuriksi. Ihmisten arvostukset ja muu heitä yhdistävät ja jakavat asiat ovat monilukuistuneet niin, että meidät on mahdollista jakaa yhä useampiin segmentteihin, joissa olemme tosiasiallisestikin erilaisia. Eikä yksinomaan pesuaineiden, kortonkien ja asuntolainojen ostajina, vaan ihmisinä joilla on mielipiteitä. Ennen ihmisten mielipiteitä sai kuunnella Kansanradiosta tai lukea paikallislehtien yleisönosastoilta, edellyttäen että toimitus näki mielipiteen julkaisemisen tarpeelliseksi. Nyt mitä hulluimpia mielipiteitä voi suoltaa sen tuhannelle keskustelufoorumille yötä päivää. Joskus joku toinenkin saattaa erehtyä niitä lukemaan.

Mitä homojen asemaan kotiseudullaan tulee, niin luulen että etelän rintamaiden pienissä kirkonkylissä muutos liberaalimpaan suuntaan on ollut viime 10-20 vuoden aikana aika vauhdikasta. Mikäli kyse ei ole uskonnollisesti erityisen vanhakantaisesta seudusta, niin nuo mestat muuttuvat muun maailman mukana melkein siinä missä isommat paikkakunnat. Eri asia oli joskus ennen joukkoviestimiä ja -liikennettä, jolloin eri maakuntien ihmiset pysyttelivät oikeasti omina heimoinaan. Uudet tuulet puhalsivat maalaiskyliin paljon hitaammin kuin nykyään, jolloin lähes joka torpassa tsättäillään netissä ja katsotaan snookerit ja jenkkifutikset Eurosportilta.

En tiedä onko mielikuva pohjalaisisännistä jäyhinä ja hintinpelkoisina körmyinä sekään enää kovin ajanmukainen.

julle-jr

Jäsen
os asiaa ei kohkattaisi niin kovasti ja homovanhempien määrä lisääntyisi selvästi, eli asiasta tulisi ns. normipäivän juttu, no big deal, niin eipä olisi enää kiusaamisen aihetta.
Onko tämä faktaa? Eli tarkoitan, että pystytkö lupaamaan, että mikäli adoptio-oikeus myönnetään, ei homojen kasvattamia lapsia missään nimessä kiusata vanhempiensa takia? Onko sinulla jokin täysin kattava simulointitutkimus aiheesta vai miten tiedät sen 100 % varmaksi?
Haluaisinkin kuulla homojen adoption/vanhemmuuden vastustajilta, että mitä muita syitä teillä on vastustaa ko. asiaa kuin se, että lapsia mahdollisesti kiusataan siitä, että hänellä on kaksi isää/äitiä? Jos joku vastaa, että "eikö se jo riitä syyksi?", niin vastaan, että ei riitä.
Voit ehkä sanoa, että se ei riitä syyksi sinulle, mutta et voi päättää, mikä jollekin muulle riittää syyksi vastustaa jotain asiaa, joka on lopulta vain mielipidekysymys. Esimerkiksi minä voin ajatella näin: Minä en haluaisi, että omaa lastani kiusataan sen takia, että hänellä on kaksi isää. Näin ollen minun kannattaa vastustaa homojen adoptio-oikeutta, koska mikäli oikeus myönnettäisiin, olisi teoriassa mahdollista, että omakin lapseni adoptoitaisiin kahden homon toimesta, mikäli me hänen vanhempansa kuolisimme. Eli jos et pysty aukottomasti osoittamaan, että lasta ei kiusata homovanhempien takia, on minun pakko näistä lähtökohdista vastustaa homoadoptiota.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
En tiedä onko mielikuva pohjalaisisännistä jäyhinä ja hintinpelkoisina körmyinä sekään enää kovin ajanmukainen.

Eipä taida olla. Homofobisten suuri enemmistökin pitää nykyään mölynsä enimmäkseen mahassaan. Noin se kehitys aina menee.

Ensin salaillaan "poikkeavuutta", sitten sitä häpeillään. Ennen pitkään sitä kyllästytään salailemaan ja häpeilemään. Seuraa "kriisi" jolloin aiempi rakenne kyseenalaistetaan.

Tämän jälkeen häpeän ja salailun alle siirtyvätkin näkemykset aiemmasta "poikkeavuudesta" jota seuraa uusi normaalitilan vaihe.

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Tästä kiusaamisasiasta, muistanko nyt ihan omiani mutta eikö kouluaikana kiusattu suunnilleen samoja kavereita, syyt vaan vaihtuivat.. siis ei niin, että homovanhemmat= kiusataan vaan huono itsetunto= kiusataan, eikö?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tästä kiusaamisasiasta, muistanko nyt ihan omiani mutta eikö kouluaikana kiusattu suunnilleen samoja kavereita, syyt vaan vaihtuivat.. siis ei niin, että homovanhemmat= kiusataan vaan huono itsetunto= kiusataan, eikö?
Koulukiusaajalle kelpaa mikä tahansa keskinkertaisesta keskivertoisuudesta poikkeava ensimmäiseksi lähtökohdaksi. Siihen isketään, kokeillaan. Aiotun uhrin reaktio tulee määräämään mahdollisen kiusaamisen jatkumisen tai loppumisen. Eli homovanhempien lapseen on helppo tarttua aluksi, mutta itsetunto määrää sen jatkuuko homma vai loppuuko.

Yleisesti kiusaamisen kohteeksi joutuvalle voisi sanoa, että älä missään tapauksessa hermostu. Älä ota itseesi, älä anna periksi. Ole pystypäin mitä olet. Kuulostaa helpolta, mutta ei ole.

Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tämä faktaa? Eli tarkoitan, että pystytkö lupaamaan, että mikäli adoptio-oikeus myönnetään, ei homojen kasvattamia lapsia missään nimessä kiusata vanhempiensa takia? Onko sinulla jokin täysin kattava simulointitutkimus aiheesta vai miten tiedät sen 100 % varmaksi?
On faktaa. Pystyn lupaamaan. On tutkimusta, on kaikkea mahdollista tarinoideni tueksi.

Eli nyt varmaan uskot, kun vieläpä perustelin kaiken vedenpitävästi, kuin Jatkoajan keskustelupalstan homofoobikot konsanaan.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Vaikka homoparien lapsia kiusataisiinkin, niin peruste on silti kestämätön. Sinähän annat periksi kiusaajille. Eikö sille asialle pitäisi tehdä jotain, eikä pitää sitä jonain luonnonvoimana.

Toisaalta, kiusaajat kiusaavat milloin mistäkin syystä, eikä homovanhemmat ole kuin yksi syy lisää kiusta.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Minä en haluaisi, että omaa lastani kiusataan sen takia, että hänellä on kaksi isää. Näin ollen minun kannattaa vastustaa homojen adoptio-oikeutta, koska mikäli oikeus myönnettäisiin, olisi teoriassa mahdollista, että omakin lapseni adoptoitaisiin kahden homon toimesta, mikäli me hänen vanhempansa kuolisimme. Eli jos et pysty aukottomasti osoittamaan, että lasta ei kiusata homovanhempien takia, on minun pakko näistä lähtökohdista vastustaa homoadoptiota.

Monia adoptoituja lapsia on kiusattu siksi, koska he ovat adoptoituja. Täten adoptio on lopetettava lasten hyvinvoinnin nimissä.

Piikille vaan.

julle-jr

Jäsen
Monia adoptoituja lapsia on kiusattu siksi, koska he ovat adoptoituja. Täten adoptio on lopetettava lasten hyvinvoinnin nimissä.

Piikille vaan.
Tämähän on tosiaan arvovalinta. Joku v oi olla kanssasi samaa mieltä, eikä periaatteessa ole mitään absoluuttista faktaa, jonka perusteella tuollainen mielipide olisi väärä.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Tämähän on tosiaan arvovalinta. Joku v oi olla kanssasi samaa mieltä, eikä periaatteessa ole mitään absoluuttista faktaa, jonka perusteella tuollainen mielipide olisi väärä.

Samaa mieltä. Viimeinen ratkaisu vs Adoptio -keskustelussa ei ole absoluuttista faktaa taustalla, ainoastaan mielipiteitä.

julle-jr

Jäsen
Vaikka homoparien lapsia kiusataisiinkin, niin peruste on silti kestämätön. Sinähän annat periksi kiusaajille.
Annanhan minä monessa muussakin asiassa periksi ns. vääryydelle. En esimerkiksi halua, että vaimoni menee yöllä kännissä Kaisaniemen puistoon minihame päällä, vaikka vapaassa maassa tällaisen pitäisikin olla täysin mahdollista. Ja toki se on nytkin mahdollista, mutta on vähän turhan suuri riski, että hän joutuu näin toimiessaan seksuaalirikoksen uhriksi. Maailmassa on näet tietyt realiteetit, joiden huomioonottaminen on perusteltua. Reaalitettisyistä jouduin myös taannoin jättämään erään työreissun väliin, koska kohdemaassa oli vähän turhan villit olot tuona ajankohtana.

Toki sinänsä voidaan pitää kunnioitettavana sellaista periaatetta, että tekee kaikki juuri niin kuin hyväksi ja oikeaksi näkee eikä välitä tällaisista realiteeteista, eli ei anna periksi vääryydelle. Joku toinen kuitenkin välittää realiteeteista, eikä minusta voi tuomita ehdottoman vääräksi sellaista ajatusmaailmaakaan. Mielipideasiat ovat mielipideasioita.

julle-jr

Jäsen
Samaa mieltä. Viimeinen ratkaisu vs Adoptio -keskustelussa ei ole absoluuttista faktaa taustalla, ainoastaan mielipiteitä.
Ei siinä mielessä ole absoluuttista faktaa, että esimerkiksi alkuräjähdyksen yhteydessä olisi syntynyt joku .pdf -tiedosto, jonka perusteella voisi jonkun tietyn ratkaisun sanoa olevan ehdottomasti oikein ja toisen ehdottomasti väärin.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ei siinä mielessä ole absoluuttista faktaa, että esimerkiksi alkuräjähdyksen yhteydessä olisi syntynyt joku .pdf -tiedosto, jonka perusteella voisi jonkun tietyn ratkaisun sanoa olevan ehdottomasti oikein ja toisen ehdottomasti väärin.

Tässä mennään kyllä kovaa vauhtia perse edellä väärinymmärretyn arvorelativismin loputtomaan suohon, mutta ei anneta sen haitata.

Uteliaisuudesta kysyn, että mistä asioista sitten on sitä absoluuttista faktaa, jonka perusteella jonkin asian voi sanoa ehdottomasti oikein ja ehdottomasti väärin.

julle-jr

Jäsen
Uteliaisuudesta kysyn, että mistä asioista sitten on sitä absoluuttista faktaa, jonka perusteella jonkin asian voi sanoa ehdottomasti oikein ja ehdottomasti väärin.
Minä olen sitä mieltä, että ei mitään. Tai siis minä en ainakaan osaa perustella mikä olisi oikein ja mikä väärin. Toki minusta tuntuu monikin asia oikealta ja moni asia väärältä, mutta sehän on vain tunne.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mielipideasiat ovat mielipideasioita.
Ei ne mun mielestä kyllä ole. Ei kyllä.

Totta. Silloin ei tainnu syntyä ku pari doc-filettä ja yksi ppt-tiedosto, joita kaiken maailman retardit ovat sittemmin päässeet muokkailemaan.

Toki minusta tuntuu monikin asia oikealta ja moni asia väärältä, mutta sehän on vain tunne.
Tunnetko todella niin? Jos tunnet, niin en enää tunne sinua. Vaikken tunnekaan sinua.

Vittu, mähän puhun markooliota!

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Todella paljon tulee eroja rekisteröidyissä parisuhteissa, suhteessa heteroparien erotilastoon. Eli ei taida samaa sukupuolta olevat parit sopia sen paremmin yhteen, kuin heteroparitkaan. Jopa heikommin. Eli puheet onnellisemmasta suhteesta voidaan heittää ainakin romukoppaan. Välillä ärsyttää, kun täällä puhutaan, kuinka onnellista homopareilla on omassa elämässään. Hymyä päivästä toiseen, yhtä onnellista, kuin sateenkaaren loiste. Samalla tavalla se lapsi joutuisi myös katsomaan riitoja, siellä sateenkaari perheessä. Joten ei lapsi ainakaan sen suhteen onnellisempi olisi. Naisten liittojen purkautuminen on jopa 3/4 osaa kaikista puretuista homo/lesbo suhteista. Mistäköhän muuten mahtaa johtua tuo naisten suurempi erotilasto? Järkevintä olisi mennä ainakin seuraavat 10-15 vuotta tällä nykyisellä systeemillä ja katsoa sitten uudelleen, mihin suuntaan homma kääntyy.

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs

Ehdotinkin jo aikaisemmin etta koska asiasta ei ole minkaanlaisia tutkimuksia niin miksi ei tutkittaisi ennenkuin paatetaan? Nyt mennaan ihan mutulla joten eiko olisi parempi tehda kunnon tutkimus ennen paatosten tekemista. Kuitenkin nykyinen jarjestelma, eli nainen-mies, on toiminut jo varsin pitkaan joten miksi korjata jotain joka ei ole rikki tietamatta milla sita yritetaan korjata?

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ehdotinkin jo aikaisemmin etta koska asiasta ei ole minkaanlaisia tutkimuksia niin miksi ei tutkittaisi ennenkuin paatetaan? Nyt mennaan ihan mutulla joten eiko olisi parempi tehda kunnon tutkimus ennen paatosten tekemista. Kuitenkin nykyinen jarjestelma, eli nainen-mies, on toiminut jo varsin pitkaan joten miksi korjata jotain joka ei ole rikki tietamatta milla sita yritetaan korjata?

Toiminut ja toiminut.

On ollut lapsia, jotka ovat kasvaneet hyvässä, rakastavassa ympäristössä. Ja sitten on ollut lapsia, jotka eivät ole näin onnekkaita olleet.

Vaikea uskoa, että tähän tulisi muutosta vaikka tehtäisiin mitä.

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Toiminut ja toiminut.

On ollut lapsia, jotka ovat kasvaneet hyvässä, rakastavassa ympäristössä. Ja sitten on ollut lapsia, jotka eivät ole näin onnekkaita olleet.

Vaikea uskoa, että tähän tulisi muutosta vaikka tehtäisiin mitä.

Eli jatketaan mutulla? Miksi sita ei voisi tutkia? Ja jos olis positiivinen homopareille niin siitahan sais tosi kovan argumentin ja kuten sanoin aikaisemmin, varmaan moni vastustaja muuttaisi mieltaan, no ainakin mina muuttaisin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mita muuten homojen adoptio-oikeutta puolustavat tekisivat jos asiasta tehtaisiinkin tutkimus jossa paljastuisi etta kahdella isalla/aidilla on negatiivinen vaikutus lapseen? Muuttaisivatko asiasta mielta vai onko se etta homot saavat adoptoida tarkeampaa kuin lasten oikeudet?

Itse olen homojen adoptio-oikeutta vastaan mutta jos ko. tutkimuksessa paljastuisi etta lasten kannalta ei loydy eroja niin uskoisin muuttavani mieleni.

En ole täysin varma siitä, että muuttaisinko mielipiteeni yhden tehdyn tutkimuksen perusteella, en varmaankaan jos olisi aihetta epäillä tutkimuksen puolueellisuutta mutta mikäli olisi esittää useita vertailevia tutkimuksia sekä muita havaintoja, jotka osoittavat vääjäämättä sen, että kahden isän tai kahden äidin malli ei ole lapsen kehittymisen kannalta toivottavaa, niin uskoisin, että tällaisessa tilanteessa olisin valmis muuttamaan täysin kantaani tai esittämään vaatimuksen, että lasten edun vuoksi adoptio-oikeus on pantava toistaiseksi jäihin.

Toistaiseksi minuaei kuitenkaan ole saatu vakuutettua asiasta ja niinpä olen myönteisellä kannalla adoptio-oikeuden kohdalla mutta samalla olen sitä mieltä, että toistaiseksi - järkisyihin vedoten - ensin kannattaisi hoitaa alta parisuhdeasia ja vasta sen jälkeen ryhtyä käsittelemään adoptiokysymystä.

vlad.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Siitä vaan hakemaan siivojaksi ja avot pääsy tiirailemaan alastomia naisia on hoidettu.

Tämä oli epäilmättä humoristinen heitto johon ei tulisi tarttua mutta tartunpa kuitenkin. Ainakin osassa uimahalleja miespuolisilta siivoojilta on pääsy kielletty naisten puolelle, sen sijaan naissiivoojat kyllä voivat mennä miesten puolelle ilman ongelmia - missä tasa-arvo. Huolto- ja korjausmiehet ovat sitten toinen asia, heillä on rajoittamaton pääsy kaikkiin tiloihin ongelmatilanteessa - joten Evilin kannattaa hakeutua huoltomieheksi kansankynttilänä toimimisen sijaan.

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy