Kuten sanoin, minusta vain heteroille olisi suotava keinohedelmöityminen, koska jos edelleenkään homot ja lesbot eivät voi keskenään lisääntyä, niin näin myös lapsen hankkiminenkin on todella oudolta kuullostava asia.
Mihin tämä nainen tarvitsee edes miestä ja hänen spermaa? Jos on mieleltään lesbo, joka rakastaa vain naista ja kuitenkin samalla tietää, että lisääntyminen toisen naisen kanssa mahdotonta, niin miksi sitä lisääntymistä kannattaa edes ajatella? Jotenkin kierosti kyllä kyllä homot ja lesbot ajattelee.
Mutta sitä en kiistä, etteikö homot ja lesbot voisi olla hyviä vanhempia. Varmasti osa onkin.
Minuakin on kertaalleen pyydetty panemaan paksuksi lesboparin toinen puolisko. Kysyivät emännältä ensin ja se jopa vähän innostuikin asiasta saada tavallaan iltatähti kummilapsen statuksella. Harkitsin asiaa hetken, mutta kieltäydyin, syynä lähinnä se, että en ollut varma olisinko pystynyt pitämään omakseni tietämään lapseen etäisyyttä tarpeeksi.
Ko parilla on nyt kouluun menossa oleva poika, tomera miehenalku, jonka ensimmäinen sana aikanaan oli 'auto'. Kovin feminiinistä ei hänestä ole kasvanut, olen vienyt kaverin lätkämatsiin omien laspenlasteni mukana, aina se on kärttämässä, koska mennään uudestaan.
Olen ymmärtänyt, että hetero-homo -asetelma ei ole mikään on/off -kytkin, vaan erittäinkin liukuva skaala hetro-bi-homo -akselilla, tosin keskihajonta osuu melko lähelle hetreopäätä käyrässä.
Joskus aikanaan oli joku tutkimus, jossa homoakteja joskus elämässään harjoittaneita oli eniten Ruåtsissa ja joissakin arabimaissa. Selityksenä silloin se, että Ruåtsissa homoilu on hyväksytty parhaiten, arabimaissa taas naisten puute, eli tytöt suljetaan koteihinsa ja ulos mennään vaan miespuolisen sukulaisen valvonnassa tiukkaan hunnutettuna.
Vaiettu salaisuushan ovat suomalaistenkin sotilaisen homostelut sodan aikana kun vähät lotat oli varattu upseereille.
Viikingeillähän aikanaan oli retkillään joka veneessä kiitiöhomo, heille homo oli kaveri, joka antoi porata pyllyyn, poraria ei leimattu. Muutaman kuukauden merimatka olisi voinut muuten ikävähkö olla. Samanlaista käyttäytymitä on dokumentoitu merimiehiltä keskiajalla paljonkin.
Minun aktiivinen sukupuolielämäni on kestänyt nelisenkymmentä vuotta. Siemeneni olen sen oiean paikan lisäksi laskenut naiseni pyllyyn, suuhun ja käteen. En usko, että se noin fyysisesti olisi tuntunut toisen miehen kanssa kovinkaan erilaiselta, korvienväli on toinen juttu. En tiedä, ei ole tarvinnut olla tarpeeksi kauvan ilman. Lisääntymistarkoituksessa asiaa olen harjoittanut puolisentoista vuotta, muulloin nimenomaan välttäen sitä.
t. hanu