Jatkoajan virallinen homoketju

  • 899 963
  • 8 153

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Muutenkin alkaa ärsyttämään että joka tuutista hakemalla haetaan homoteemaa..

Mä en oikein ymmärrä tätä hokemaa. Minun silmääni ei homot hyppää telkkarissa sen enempää kuin ennenkään. Tuntuu tosiaan kyllä siltä, että homot hyppää lähinnä niiden silmiin joilla on jokin ongelma asian suhteen. Kenelle sitten minkäkinlainen ongelma.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muutenkin alkaa ärsyttämään että joka tuutista hakemalla haetaan homoteemaa..

Homot ovat mediaseksikkäitä ja kiintiöfägärit tarvitaan nykyisin jokaiseen formaattiin. Homot ovat mukavan neutraaleja, joita jokaisen tulee 2000-luvun Suomessa sympata. Homo on ystävä ja homo on symppis. Tulisipa jo ensimmäinen homo kaapista ulos SM-liigassa.
 

Fordél

Jäsen
Mun mielestä tämä homon mukaan ottaminen Maajussille morsian ohjelmaan on ehdottoman hyvä asia, koska murtaa sopivasti stereotypioita. Laajentaa mukavasti ajattelua, allekirjoittaneenkin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Seta pöyristyi Päivi Räsäsen kommenteista | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Seta ei tykkää tulevan sisäministeri Päivi Räsäsen mielipiteistä parisuhdejutuissa. Kun kd hallituksessa, niin kai se näkyy juuri näissä jutuissa, jotka ovat muille puolueille kuitenkin melko yhdentekeviä ja helppo antaa periksi arvokonservatiiveille se, ettei hallitusohjelmaan kirjata mitään tavoitteita avioliittolain muuttamisesta setan toivomaan suuntaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kannatan miesten välistä homostelua. Kuta enempi homoja, sitä enemmän vapaita naisia. Ei sillä, etteikö niitä olisi noita naisia (joskus jopa noitanaisia) riittänytkin mutta kuitenkin näin filosofisella ja teoreettisella tasolla homostelu on hieno ja kannatettava arvo.

Poika nimeltä Päivi ei ymmärrä minua.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kannatan miesten välistä homostelua. Kuta enempi homoja, sitä enemmän vapaita naisia. Ei sillä, etteikö niitä olisi noita naisia (joskus jopa noitanaisia) riittänytkin mutta kuitenkin näin filosofisella ja teoreettisella tasolla homostelu on hieno ja kannatettava arvo.

Poika nimeltä Päivi ei ymmärrä minua.

Päke taitaa olla niitä viimeisinä huudettavia, kun heteromiehet valitsevat omiaan. Kyseinen nainen ei saa pippeliä, joten vähemmästäkin vituttaa katsella, kun potentiaaliset tyydyttäjät vehtaavat keskenään. Sitten kun vielä sattuu uskomaan enemmän tiettyyn niteeseen kuin järkeen, niin masturbaatiokaan ei tule kuuloon. Siinä ei paljoa kansanedustajan liksa auta, kun halvinkin dildo on kaksinaisen moraalin mustalla listalla.

Kaikki tämä puhdasta teoriaa ilman totuuspohjaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viime vuoden työpaikallani oli ja on eräs noin nelivitonen nainen. Se on jonkinmoinen varapomo. Torstaina porisin lenkillämme erään siellä paikassa edelleen olevan mieshenkilön kanssa ja mainitsin, että sen naisen pitäisi nussia enemmän, niin ei olisi niin pikkusieluinen räjähdysvaarassa alati oleva neuroottinen paskantärkeä mulkero. Minulle se tasan yhden kerran yritti inistä mutta tavallisella äänellä poristen sanoin, että tiedän jo nuo seikat, että jos on hänellä asiaa, jota en jo tiedä, niin kuuntelen tässä mutta muussa tapauksessa menen tästä nyt saman tien tuhlaamasta kaikkien työaikaa ja veronmaksajain varoja. Se käänsi katseensa pöytäänsä ja oli hiljaa. Menin siitä ja seuraavalla kerralla olin hänelle oikein tavallinen ja lätisin niitä näitä kuin ei mitään. Sen jälkeen olin edes minä hänelle ihminen.

Ketjuun tämä liittyy olennaisesti. Jos ihmisiä panettaa, niin pitää panna, oli sitten homo taikka lesbo. Pedofilia ja raiskaukset toki eivät ole suotavia. Jos ei pane mitä huvittaa, niin saattaa töissä olla muillakin vittumaista. Käykää joku panemassa sitä edellistä varapomoani, hieman läskiä naista, kyllä se siitä rentoutuu, kun vagina saa tarpeeksi usein täytettä. Tai ehkä sitä lesbottaa, niin ehkä sekin väylä voisi toimia.
 

julle-jr

Jäsen
Päivi Räsäsen mies vertaa homoutta moniavioisuuteen, kertoo Ilkka.fi

Mielenkiinnolla odotellaan sisäministerin kommenttia miehensä möläytyksestä.
Minusta jutun otsikko oli hieman virheellinen, koska ei tuossa sanottu Räsäsen verranneen homoutta moniavioisuuteen. Voiko inhimillistä taipumusta edes verrata johonkin avioliittojärjestelyyn? Minusta homoutta voisi paremmin verrata vaikkapa haluun olla aviossa monen kumppanin kanssa, jos nyt haluaa jostain syystä moniavioisuusteemaa käyttää vertailuna. Ja jutussahan sanottiinkin, että homot sinänsä ovat Räsäsen mukaan tervetulleita, mutta homouden toteuttamista hän ei hyväksy.

Ja toisekseen, ainakaan minä en koe olevani vastuussa vaimoni sanomisista, miksi pitäisi ollakaan? Ei kai Päivi Räsänen voi poistaa mieheltään mielipiteenvapautta? Tosin vaimo Räsänen tuskin edes on eri mieltä miehensä kanssa, mutta yleisesti ottaen ministeri ei mielestäni ole lainkaan tilivelvollinen puolisonsa tai muiden sukulaistensa sanomisista.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eniten kummastelen tuossa Räsäsen logiikkaa että homot ovat kyllä tervetulleita, mutta sitä ei saa "toteuttaa". Mitä tuolla "toteuttamisella" tarkoitetaan? Homojen välistä rakkautta, -seksiä tai -avioliittoa vai mitä?

Näin vertauksena oudolta kuulostaisi jos joku sanoisi että hyväksyy marjanpoimijat muttei marjojen poimimista.
 

julle-jr

Jäsen
Eniten kummastelen tuossa Räsäsen logiikkaa että homot ovat kyllä tervetulleita, mutta sitä ei saa "toteuttaa". Mitä tuolla "toteuttamisella" tarkoitetaan? Homojen välistä rakkautta, -seksiä tai -avioliittoa vai mitä?

Näin vertauksena oudolta kuulostaisi jos joku sanoisi että hyväksyy marjanpoimijat muttei marjojen poimimista.
Monet uskovaiset pitävät vääränä juuri esimerkiksi homojen välistä seksiä ja miksei tietysti avioliittoakin. Siis logiikka on sellainen, että homo ei voi mitään sille, että on syntynyt homoksi, mutta hän voi pidättäytyä toteuttamasta homotaipumuksiaan, eli esimerkiksi elää selibaatissa ja sinkkuna.

Marjanpoimintavertaus ontuu, paremminkin voisia sanoa, että hyväksyy taipumuksen haluta pomia marjoja, mutta ei hyväksy tämän taipumuksen mukaan toimimista. Kun siis moni uskova ajattelee, että homon täytyy taistella homohalujaan vastaan, samoin kuin pitää taistella muitakin uskovien väärinä pitämiä haluja ja taipumuksia vastaan. Eli jos marjanpoiminta olisi väärin, täytyisi marjanpoimimista kohtaan vetoa tuntevan ihmisen olla poimimatta marjoja. Kuitenkaan sitä ei pidettäisi vääränä, että joku tuntisi kovaa vetoa marjojen poimimiseen, kunhan ei anna periksi tälle mielihalulleen.

Joku voisi ehkä ajatella, että tällainen kiertologiikka ei homon kannalta ole reilua :)
 
Viimeksi muokattu:

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Eniten kummastelen tuossa Räsäsen logiikkaa että homot ovat kyllä tervetulleita, mutta sitä ei saa "toteuttaa". Mitä tuolla "toteuttamisella" tarkoitetaan? Homojen välistä rakkautta, -seksiä tai -avioliittoa vai mitä?

Näin vertauksena oudolta kuulostaisi jos joku sanoisi että hyväksyy marjanpoimijat muttei marjojen poimimista.

Ero on kuitenkin se, että homous on ilmeisesti synnynnäinen omasta tahdosta riippumaton mieltymys, kun taas marjanpoiminta harrastus. Luulen että "toteuttaminen" tarkoittaa nimenomaan seksiä, ainakin Raamattu pääasiassa tuomitsee "miesten kanssa makaavat miehet", mutta sinänsä platonista rakkautta tai "elämänkumppanuutta" ei kommentoida tietääkseni.,

Vertauksena tarkastellaan väitettä "hyväksyn pedofiilit, mutta en pedofilian toteuttamista." Mielestäni tuo kuulostaa ihan järkevältä, jos ajatellaan että pedofilia on omasta tahdosta riippumaton seksuaalinen suuntaus. Ei mielestäni ihmistä voi syyttää siitä että syntyy joksikin (esim. pedofiiliksi tai homoksi), mutta ei se silti aina oikeuta toteuttamaan suuntaustaan (esim. pedofilia).

Päivi Räsänen liittää homouden tähän samaan kategoriaan. Tietyssä mielessä hän ei täysin väärässä ole, sillä molemmathan ovat poikkeavia seksuaaliviettejä jotka eivät ole ainakaan täysin kenenkään itsensä hallittavissa.

Olennainen ero kuitenkin on se, että pedofilian toteuttaminen yleensä vahingoittaa toista ihmistä, toisin kuin homouden toteuttaminen. Voidaankin kysyä, olisiko täysin OK että pedofiilit höyläisivät 10-vuotiaan näköisiä pumpattavia nukkeja? Monen kukkahattutädin tai lätkäsedänkin mielestä tämä olisi moraalitonta ja siten pitäisi suoranaisesti kieltää. Päivi Räsänen ajattelee myös homoudesta näin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eniten kummastelen tuossa Räsäsen logiikkaa että homot ovat kyllä tervetulleita, mutta sitä ei saa "toteuttaa". Mitä tuolla "toteuttamisella" tarkoitetaan? Homojen välistä rakkautta, -seksiä tai -avioliittoa vai mitä?

Aatteleppa omalle kohalle. Hyväksyt homouden, mutta et homouden toteuttamista omaan aanukseesi. Laajenna aanus kaikkien ihmisten aanukseksi ja olet Niilo Räsänen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päivi Räsäsen mies vertaa homoutta moniavioisuuteen, kertoo Ilkka.fi

Mielenkiinnolla odotellaan sisäministerin kommenttia miehensä möläytyksestä.

Lähinnä ihmetyttää, että otsikkoon pääsi tuo moniavioisuus, eikä Niilo Räsänen mainitsema lapsiin sekaantuminen.

Suomessahan on yllättävän paljon moniavioisia, vaikka eivät olekaa virallisesti aviossa. Eipä ole sekään itseltäni pois, jos useampi täysi-ikäinen ihminen halua elää kimpassa ja jakaa kaiken keskenään vapaaehtoisesti.
 

Lohipoika

Jäsen
Homous ei ole poikkeava seksuaalivietti

On, jos ajatellaan, että seksuaalisuuden ainoa tarkoitus on suvunjatko.

Minun mielestäni tosin ihminen syntyy biseksuaaliseksi, joten käsitteet homo ja hetero ovat molemmat yhtä vääriä.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Metsästä päivää. Miksei? Mitä se sitten on?

Kun kerran kysyit...

Homous on maailman normaalein asia (ainakin yhtä normaalia kuin heterous), ja paljon muutakin kuin typistys pelkäksi seksuaalivieetiksi. Homous on kykyä ja halua rakastaa (ja myös tuntea seksuaalista vetoa) toista miestä (kohtaan), ja vastaavasti en homona kykene muodostamaan samanlaisia tunteita naiseen.

Vastakysymyksenä voisin esittää, että mitäs se heterous sitten on? Homous ei eroa siitä mitenkään muuten paitsi kyvyssä hankkia lapsia keskenään

Mulla ei pyöri se "seksuaalisuuden toteuttaminen" heti ensimmäisenä mielessä esim. parisuhteesta puhuttaessa. Mulle on tärkeitä ihan ne samat asiat kuin heteropareillekin ja lisäksi toiveissa olisi, että voisi olla oma itsensä tilanteesta riippumatta tarvitsematta "pelätä", mitä muut ajattelevat tai aiheuttaako sillä [omana itsenä olemisella] pahennusta muissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Homous ei ole poikkeava seksuaalivietti
Se nimen omaan on sitä, siis poikkeavuudesta asiassa on kyse. Heterous on kiistatta normi.

Kokonaan eri asia on se, onko homoseksuaalisuus mikään ongelma ja kenelle tai mistä syystä se olisi ongelma. Minun puolestani se ei ole. Jokainen "toteuttakoon" seksuaalisuuttaan itselleen luontevimmalla tavalla, kunhan lakia ei rikota eikä toisia vahingoiteta tahdonvastaisesti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun kerran kysyit...

Homous on maailman normaalein asia (ainakin yhtä normaalia kuin heterous), ja paljon muutakin kuin typistys pelkäksi seksuaalivieetiksi. Homous on kykyä ja halua rakastaa (ja myös tuntea seksuaalista vetoa) toista miestä (kohtaan), ja vastaavasti en homona kykene muodostamaan samanlaisia tunteita naiseen.

Vastakysymyksenä voisin esittää, että mitäs se heterous sitten on? Homous ei eroa siitä mitenkään muuten paitsi kyvyssä hankkia lapsia keskenään

En ole täysin vakuuttunut. Voiko kenelläkään sitten olla poikkeava seksuaalivietti? Ei kai "poikkeava" sanana ole mitenkään arvolatautunut, vaan se tarkoittaa enemmistöstä (tässä tapauksessa hetero) poikkeavaa. Homous on poikkeava seksuaalivietti samoin kuin vaikka pedofilia, aseksuaalisuus tai nekrofilia. Osa näistä on ok, osa ei.

Jos täällä metsässä asuu sata ihmistä, ja heistä 99 haluaa panna vastakkaista sukupuolta ja yksi samaa sukupuolta, niin minusta sillä yhdellä on poikkeava seksuaalivietti.
Ihan samoin kuin jos niistä sadasta ihmisestä 99 on valkoihoisia ja se yksi tumma, niin sen ihonväri on poikkeava. Tai jos täällä on sata taloa, joista 99 on puutaloja ja 1 tiilitalo, niin se tiilitalo on poikkevasti rakennettu.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Se nimen omaan on sitä, siis poikkeavuudesta asiassa on kyse. Heterous on kiistatta normi.

Erilainen. Ei poikkeava. Eikä mua sinänsä haittaa se hetero-olettama, koska onhan se nyt kuitenkin todennäköisempää olla hetero kuin homo (ja en mä varmaan niin "homomainen" ole, että sitä päältä päin huomaisi), kunhan saan vapaasti korjata virheellisen käsityksen ilman paheksuvia katseita tai vaivautunutta hiljaisuutta.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)

Edelleenkin. Erilainen, ei poikkeava.

edit. Ajatteles nyt vielä. Kyllä se "yksi" noissa sun esimerkeissä on nimenomaan erilainen eikä poikkeava. Poikkeava on selkeästi alentava termi, jota käytettäessä tulee olo, että ne muut (ns. "normaalit") olisivat jotenkin parempia.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelleenkin. Erilainen, ei poikkeava.

poikkeava = sellainen, joka eroaa tavanomaisesta, erilainen

Wikisanakirjan määritelmä.

Mitä pahaa on poikkeavassa?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se nimen omaan on sitä, siis poikkeavuudesta asiassa on kyse. Heterous on kiistatta normi.

Vähän pelailua sanoilla, enkä tiedä onko asialla niin mitään merkitystä. Mutta asiaa voi ajatella myös niin, että homoseksuaalisuus kuuluu ihmisen normaaliin seksuaalisuuden kirjoon. Jotkut ovet heteroita, jotkut homoja ja jotkut siltä väliltä. Epänormaaliksi julistettavia seksuaalisuuden muotoja löytyy kyllä tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Hurjimmasta päästä jos otetaan, niin vaikkapa kannibalismi on joillekin ihmisille seksuaalinen suuntaus. Sitä voitaneen pitää aidosti marginaalisena ja poikkeavana ilmiönä, kun taas homoseksuaalisuus on varsin yleistä.

Samaan tapaan voidaan sanoa, että tasapeli (no ainakin se oli wanhaan hyvään aikaan) on ihan normaali lopputulos jääkiekko-ottelussa. Samoin vierasjoukkueen voitosta harvemmin kai puhutaan mitenkään poikkeavana tapahtumana, vaikka kotijoukkueen voitto kiistatta yleisin lopputulos onkin.

Jorma Palo kiteytti asian aika hienosti eräässä kirjassaan toteamalla, että homoseksuaalisuus vertautuu parhaiten vasenkätisyyden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erilainen. Ei poikkeava. Eikä mua sinänsä haittaa se hetero-olettama, koska onhan se nyt kuitenkin todennäköisempää olla hetero kuin homo (ja en mä varmaan niin "homomainen" ole, että sitä päältä päin huomaisi), kunhan saan vapaasti korjata virheellisen käsityksen ilman paheksuvia katseita tai vaivautunutta hiljaisuutta.

Minä en näe erilaisessa ja poikkeavassa juurikaan eroa. Itse olisin mieluummin poikkeava, koska Lapinlahden Linnut lauloivat erilaisesta nuoresta, Pentistä, joka polttaa taloja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös