Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Voit toki väittää ihan mitä haluat, mutta tuollaisten "ehdottomien totuuksien" laukominen on yksinkertaisesti väärin. Kaikki ihmiset ovat olosuhteiden sattuessa kohdalleen taipuvaisia poikkeuksellisiin tekoihin vaikka muuta väittäisivät. Toisilla se vain on epätodennäköisempää kuin toisilla.
Vaikka sinä tulisit nyt heti asuntooni, uhkaisit minua aseella ja sanoisit että minun täytyy raiskata mukanasi tuoma 7-vuotias tyttö tai minulta lähtee henki, niin en sitä tekisi. Sinä voit toki olla sitä mieltä, että toisinpäin asian ollessa sinulla ei olisi mitään ongelmaa suoriutua tehtävästä, mutta minä voin sanoa aivan varmasti että ennemmin minut saa ampua.
Sinusta voi myös olla outoa, että vaikka sota syttyisi nyt, ja joutuisin rintamalle, niin en alkaisi panemaan sielläkään miehiä, vaikka sinä ilmeisesti heti kohta sodan sytyttyä siihen ryhtyisitkin. Tai vankilassa ollessani. Tai milloinkaan muutenkaan. Se on osaltani fakta, vaikka sinä väittäisit mitä tai tekisit toisin.
Vielä hurjempi väite on sellainen, mitä jotkut esittävät toisten puolesta. "Minun pojastani ei koskaan tule homoa". Näitäkin olen kuullut ja ne voikin samantien lokeroida nille kuuluvaan paikkaan.
Tämä on totta. Ei toisen puolesta voi asioita päättää tai tietää, mutta omasta puolestaan kyllä voi.
Ok. Ihminen, joka on elänyt elämänsä vahvasti heterona vaikkapa 55-vuotta, ilman mitään homoseksuaalisia taipumuksia tai ajatuksia, toteaakin eräänä päivänä yhtäkkiä, että ei saatana, minähän olenkin umpihomo. Ja niin hän koki "seksuaalisen uudelleenheräämisen ihmeen" ja eli homona loppuelämänsä. Mutta edelleen, jostakin kumman syystä, ihmiset näkevät (=haluavat nähdä) asioista vain yhden puolen. Jos tuo toimii noin, niin kyllähän silloin se toimii toisinkin päin. Että 55-vuotias ihminen, joka on jo lapsesta asti ollut varma että on homo, toteaakin eräänä päivänä yhtäkkiä että ei saatana, minähän olenkin umpihetero. Ja elää heterona loppuelämänsä. Ei se nyt taida ernestipotsi kuitenkaan ihan noin mennä, muutenhan homoseksuaalien eheyttämis- ja käännytystyöllä olisi erittäin vankat perusteet.Homous ei vaadi yleensä edes mitään äärimmäisen poikkeuksellista tilannetta tyyliin "Pyllistä tai kuole!". Kuten jo totesin aiemmin, seksuaalinen uudelleenherääminen - jos tällaista termiä haluaa käyttää - syntyy usein ihan arkipäivän elämässä. Ja kyllä, homoseksuaalisia tuntemuksia voi tulla itseään heterona pitävällekin.
Aikuiset ihmiset, ihan oikeasti, miettikää nyt vähän.