Jatkoajan virallinen homoketju

  • 884 242
  • 8 125

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En usko, että maailmasta löytyy ainuttakaan 100% heteroa. Siis jokaisessa meissä asuu pieni homo. On yksinkertaisesti väärin sanoa, että "minusta ei koskaan voisi tulla homoa" tai vielä radikaalimpaa on väittää että mitä lapsista tulisi tai ei tulisi.

Olen täysin erimieltä tuosta, ettei löydy ainoatakaan 100% heteroa. On myös täysin väärin sanoa, että homosta voisi tulla hetero tai toisin päin. On oikeastaan aika uskomatonta, että vielä nykypäivänä löytyy homofobisia ihmisiä, jotka uskovat että ihmisen seksuaalisuus on valinta. Haluaisinpa nähdä tutkimuksia, jotka tukevat tätä väitettä. Homoja on yritetty käännyttää ja eheyttää, tässä onnistumatta, satoja vuosia. Miksi heteroiden kohdalla tilanne olisi yhtään toinen?
Sen sijaan on toki ihmisiä, jotka ovat bi-seksuaaleja. Mutta ei heidän osuutensa ole hirvittävän suuri, se on tutkimusten mukaan, jos molemmat sukupuolet otetaan, huomioon 4 -11% riippuen otannasta ja tutkimuksista. Sen sijaan pelkästään miehistä bi-seksuaaleja on vain 3-4 %. Suurin osa on joko 100% heteroja tai homoja. Homoja on Suomessa 0,5 -1%, eikä missään tutkimuksessa heidän osuutensa ole yhdessäkään maassa ylittänyt 2 prosenttia. Eli niin tutkimusten kuin arkikokemuksenkin mukaan todellakin löytyy niin 100% heteroja kuin homojakin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En usko, että maailmasta löytyy ainuttakaan 100% heteroa. Siis jokaisessa meissä asuu pieni homo. On yksinkertaisesti väärin sanoa, että "minusta ei koskaan voisi tulla homoa" tai vielä radikaalimpaa on väittää että mitä lapsista tulisi tai ei tulisi.

Jos tämä pitäisi paikkansa, niin silloinhan se toimisi myös toisin päin. Eli jos maailmasta ei löydy ainuttakaan 100 % heteroa, niin ei maailmasta kyllä löydy sitten ainuttakaan 100 % homoakaan, vai mitä? Silloinhan kenenkään homon olisi turha sanoa, että hänestä ei koskaan voisi tulla heteroa.

Mutta eihän se nyt kyllä noin mene. Jopa minä olen valmis myöntämään sen, että homoseksuaalisuus ei ole ihmisen oma valinta. Mistä se homoseksuaalisuus sitten johtuu, niin se on toinen juttu. Sen sijaan jokainen kerta, kun ihminen päättää toteuttaa seksuaalista suuntautumistaan, on täysin hänen oma valintansa. Kenenkään ei ole pakko harrastaa homoseksiä. Kenenkään ei ole pakko harrastaa heteroseksiä. Kenenkään ei ole pakko harrastaa seksiä eläimen tai auton kanssa. Kenenkään ei ole pakko sekaantua alaikäisiin. Kenenkään ei ole pakko raiskata. Ei kenenkään.
 

Isaa

Jäsen
En usko, että maailmasta löytyy ainuttakaan 100% heteroa. Siis jokaisessa meissä asuu pieni homo. On yksinkertaisesti väärin sanoa, että "minusta ei koskaan voisi tulla homoa" tai vielä radikaalimpaa on väittää että mitä lapsista tulisi tai ei tulisi.
Mielestäni on erittäin oikein ja todenmukaista sanoa, että "minusta ei koskaan voisi tulla homoa". Suurin osa ihmisistä on täysiä heteroita.

Myös tuo viestisi ensimmäinen väite siitä, että homoseksuaalisuus on "lähtökohtaisesti valinta" on aivan täyttä roskaa. Homoseksuaalisuus ei ole missään määrin valinta, kuten ei mikään muukaan seksuaalinen suuntautuminen. Tämä tosin nyt on niin itsestään selvä ja moneen kertaan läpikäyty juttu, että ihmettelen sen vääntämistä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Stonewall: Nou hätä, muotoilin huonosti. Mun pääpointtini oli se, että homouden pelko on mennyt niin pitkälle, että jos hetero sanoo jotain "outoa" kuten, että voisi poikkeustilanteessa homoilla, hänet tuomitaan kaappihomoksi. Kun kunnon homofoobikko ryttää homouden sairaudeksi ja ottaa kirkonkin aseeksi, hän on - kaappihomo! Niin ihmeellinen on homouden voima, että suunnilleen joka toisessa heterossa asuu muiden heteroiden mielestä kaappihomo. Ällistyttävä voimanosoitus ominaisuudelta, joka on siis vuosisadasta toiseen noin 8%:lla. Vaikka kanssahetero kuinka vituttaisi, häntä on vaikea upottaa kaappihomo-argumentilla. Väittäisin, että jos ei olla missään syväjoki -seuduilla, vuoden 2012 Suomessa ei ole enää kaappihomoja. Ihan vapaasti voi tulla ulos kaapista, kukaan ei lynkkaa, ei tule potkuja duunista ja itse asiassa ketään ei yleisesti ottaenkaan paljon kiinnosta koko asia. Itse olen tiennyt Pekka Haaviston about 25 vuotta ja kuvitelkaa, että vasta nyt sain tietää hänen olevan homo. En ole ollut kiinnostunut ko. tyypistä tätä ennen ja kaltaisiani on monia.

Itse olen kertonut aiemmissa viesteissäni yleisiä juttuja seksimieltymyksistäni ja kertonut oman heterouteni paljastuvan vaikkapa siinä, että en kiihotu toisesta miehestä. Kerroin jopa, että en saa kicksejä naisen laittamisesta kakkoseen tai ylipäätään takaapäin, koska haluan nähdä rinnat, kasvot jne. Kukaan ei tarttunut tähän kommenttiini, se oli tylsän ilmiselvää heterokamaa. Mutta kun sanon, että ääriolosuhteet, joista meistä kukaan ei varmastikaan oikeasti tiedä yhtään mitään, ovat alue, jonne en voi antaa itselleni etukäteen "en homoile" -korttia, nousee esiin kysymys kaappihomoudesta. Siis siinä muodossa, että jotkut ovat aivan varmoja, että ei ikinä missään tilanteessa. Mä olen tilastoihin uskova realisti, kuten HIFK-osiosta tiedetään. Olen nähnyt selvää dataa siitä, että kaltaiseni perusheterot ovat ääriolosuhteissa ajautuneet homoseksiin, joka on loppunut samantien kun tilanne on ohi. En mä voi etukäteen sanoa itsestäni, että en varmastikaan kuulu tuohon joukkoon. En tiedä. Voi olla että homoilen, voi olla että en. Tuon varmempaa vastausta ei löydy. Mutta ennenkaikkea en toivo joutuvani mihinkään epäinhimilliseen ääritilanteeseen. Toinen pointti näissä tutkimuksissa on se, että ihmisen seksuaalivietin määrä vaihtelee ja ns. aseksuaalisten osuus kasvaa koko ajan. Ihmiskunta ei kaipaa enää lisääntymistä ja pitkässä juoksussa seksivietti tulee vähenemään koko ajan. Miesten testosteronitasot ovat paljon alemmat kuin 50-70v. sitten. Nyt en halua elvistellä, mutta mun on todettava, että itselläni ainakin on kohtuukorkea testosteronitaso ja tykkään harrastaa seksiä mahdollisimman usein. Mitä jos mä joudun autiolle saarelle, joka on täynnä miehiä ja slerba nousee, koska se on tottunut saamaan pimperoa? Tästä päästään siihen, että testosteroni, joka pitää miehet hengissä, nousee kun kamppaillaan elämässä ja ne, joilla on testotaso muutenkin korkealla, joutuvat jotenkin ratkaisemaan sen. Ratkaisu voi aivan hyvin olla tumputtaminen. Suomen sotilaat tumputtivat rintamalla ihan yleisesti ja lottien viemistä rintamalle mietittiin eniten siksi, että heidän pelättiin joutuvan raiskatuiksi. Suomen armeija telotti erään hevosmiehen lähellä Lappeenrantaa. Arvannettekin miksi. Hän tykkäsi liikaa hevosestaan. Sanonpa vaan, että ääriolosuhteet ovat pohtimisen arvoinen asia ja kukaan meistä, siis yhtään kukaan meistä, ei voi pokkana vannoa, että ei tekisi mitään normaalista poikkeavaa ääriolosuhteissa. Ranskan armeija kuskasi huoria sotilailleen, siellä tunnustettiin mitä 92% miehistä kaipaa.

Ihminenhän on täysin yksinkertainen eläin, joka osaa eloonjäämistaistelun, kun on pakko. Jenkeissä testattiin niinkin myöhään kuin 80-luvulla uusiksi, tosin lievemmillä keinoilla, natsien erään kammotutkimuksen paikkansapitävyyttä. Tutkimuksen idea: Otetaan tavallisia ihmisiä, eristetään heidät, pidetään nälässä ja janossa ja annetaan ihmisille mahdollisuus nousta "luottovangeiksi" siten, että ne jotka suostuvat fyysisesti satuttamaan / kiduttamaan muita ihmisiä, saavat etuja. Kuten kaksi palaa leipää. Tutkimuksen tulos oli luokkaa 95%. Näin moni ihminen tekee mitä vaan säilyäkseen hengissä. Jenkeissä tutkimukseen valittiin opiskelijoita, kadunmiehiä, eri rotuja ja siitä maksettiin hyvä palkkio. Kaikki olivat etukäteen sitä mieltä, että minusta ei ole toisen satuttajaksi. Menetelmät eivät olleet tietenkään edes ihan ääritasoa ja kidutusvälineenä toimi sähköshokkilaite. Tutkimuksessa saatiin sama masentava tulos kuin natsitutkimuksessa. Tästä on tehty tositapahtumiin pohjautuva kohtuuhyvä leffa, jonka nimeä en muista, mutta pääosassa on Oscar-näyttelijä Adrian Brody. Lopputulema on se, että en ainakaan omalta osaltani voi mennä vannomaan näin normiolosuhteissa, että juuri minä olen se, jonka pää pysyy kylmänä kaikissa tilanteissa, enkä ikinä missään tekisi yhtään mitään normikäytöksestäni poikkeavaa. Tämä ei merkitse sitä, että kaipaisin tällaisia olosuhteita, olen vain kiinnostunut ihmismielestä ja homous on ihan lillukanvarsia näiden isompien asioiden seassa. Jos kerätään 12 heteromiestä, pidetään ääriolosuhteissa ja sanotaan, että pysytte hengissä jos homoilette, niin kuinkahan moni suostuisi? Veikkaan, että 12.

Loppuun kokonaisuuden avaava mittakaavaan asetus:
1) Homous on synnynnäinen ominaisuus, sitä ei voi muuttaa tai "eheyttää". Se vaan on, kuten silmien väri. Kaikki ovat tästä samaa mieltä.

2) Myös heterous on synnynnäinen ominaisuus, sitä ei voi muuttaa tai "eheyttää". Se vaan on, kuten silmien väri. Tämä on aivan vastaava asia kuin kohta 1. Muuten kohta yhdessäkään ei olisi mitään järkeä.

Mutta miksi juuri heteroilla on suunnaton tarve epäillä toisia heteroita kaappihomoiksi? Epäilevätkö homot samaan tapaan toisiaan kaappiheteroudesta? Eikös olekin mielenkiintoinen kuvio? Kuvitelkaa miten käy, kun synnynnäinen hetero haluaisi vaikka trendisyistä homoksi. Hän jäisi varmasti jossain vaiheessa kiinni naisissa käymisestä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin Sinnemäen osalla naimalakko piti hyvin...

Ei mitään yllättävää. Milloinkas yksikään vihreän puolueen jäsen on seissyt sanojensa takana? Heidän puolueellahan on ollut tapana myydä mikä tahansa periaate, kunhan saavat siitä rahalllisen tms. hyödyn itselleen.

Tässä vielä linkki Iltalehden sivuille. Ja suora lainaus uutisesta: "Siltä osin naimalakko katkeksi mun osalta, avioliiton satamaan astellut Sinnemäki nauroi torstaina Iltalehdelle." No naurettava juttuhan toi nyt kaikin puolin olikin, eli suhtautui asiaan ihan oikein.

Tulipa tässä mieleen, että kun presidentinvaalien aikaan pauhattiin, että ääni Haavistolle on ääni suvaitsevaisuudelle ja muutokselle. Niin mikä nyt on muuttunut? Miten suvaitsevuuden lisääntyminen on nähtävissä? Vai kävikö taas niin, että suuri haloo ja massahysteria saatiin aikaiseksi, ja kun huomattiin että mikään ei muuttunut, niin luikittiin takaisin koloihinsa? Ja käännettiin takki ihan totaalisesti, kuten Sinnemäki. Homojen oikeudetkin ovat vihreille tärkeitä vain silloin, kun siitä on heille itselleen jotain hyötyä. Muuten on ihan sama ja ovat hiljaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulipa tässä mieleen, että kun presidentinvaalien aikaan pauhattiin, että ääni Haavistolle on ääni suvaitsevaisuudelle ja muutokselle. Niin mikä nyt on muuttunut? Miten suvaitsevuuden lisääntyminen on nähtävissä? Vai kävikö taas niin, että suuri haloo ja massahysteria saatiin aikaiseksi, ja kun huomattiin että mikään ei muuttunut, niin luikittiin takaisin koloihinsa? Ja käännettiin takki ihan totaalisesti, kuten Sinnemäki. Homojen oikeudetkin ovat vihreille tärkeitä vain silloin, kun siitä on heille itselleen jotain hyötyä. Muuten on ihan sama ja ovat hiljaa.

Pienenä huomiona: Mikään muutos, etenkään suuri, ei tapahdu hetkessä vaan se vaatii aikaa (ja tupakkaa). Edetään pienin askelin ja aivan varmasti tullaan jatkossakin huomioimaan se kuinka maa lepää ja muistuttamaan mikäli suvaitsemattomuus nostaisi päätään. Valta on vasta vaihtunut, vaalit vasta ohi - ei Roomaakaan rakennettu yhdessä yössä.

vlad.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pienenä huomiona: Mikään muutos, etenkään suuri, ei tapahdu hetkessä vaan se vaatii aikaa (ja tupakkaa).

Nyt poissuljet vallankaappaukset / -kumoukset. Muuten olen samaa mieltä. Ja mitä pidempään muutos kehittyy, sitä paremmin se tulee pysymään.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Onhan tuo uutisointi vähän taas hymyilyttävää, kuten Suomessa on tapana.

Iltalehti kertoi alkuviikosta, miten Haavisto on menettänyt ääniä homoutensa takia. Unohdettiin kertoa, että todella moni äänesti Haavistoa myös pelkästään sen takia, että hän kuuluu vähemmistöön. Eli Niinistö menetti paljon ääniä heteroutensa takia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehti kertoi alkuviikosta, miten Haavisto on menettänyt ääniä homoutensa takia. Unohdettiin kertoa, että todella moni äänesti Haavistoa myös pelkästään sen takia, että hän kuuluu vähemmistöön. Eli Niinistö menetti paljon ääniä heteroutensa takia.


Kyllä, mutta siitä huolimatta Haavisto jäi homouden takia äänissä "tappiolle"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä, mutta siitä huolimatta Haavisto jäi homouden takia äänissä "tappiolle"

Tätä voi pyöritellä loputtomuuksiin asti, mutta vaikka Haavisto olisi ollut homo, hetero ja Jeesus samanaikaisesti, pataan olisi tullut toisella kierroksella. Niinistö sai juuri ne prossat, joita kaikki gallupit hänelle ennustivat jo vuosikausia. Myös vaalien alla. Flogging a dead horse.....
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Homous on tietty tapa ajatella - homosti. Siis ei koko ajattelu ole mustavalkoisesti homoa mutta onhan niillä homoilla se oma katsantokantansa, ainakin keskimäärin. Ai millainen? No homompi! Aika harva on sellainen, että jos homottaa, niin ei silti ollenkaan ajattele ja koe homoutta itsessään mutta kuitenkin homostelee. Homous, homotus ja homostelu ovat siis ihmisen piirteitä ja ajatuskuvioitakin, tunne-elämää.

Siksipä se homous kaikissa muodoissaan onkin yksi ihan tavallinen asia, jolla voi tehdä eroja henkilöiden ajatusmaailman ja persoonan välille. Presidentivaalithan ovat nykyisin paljolti henkilövaalit. On se jännä ja kumma, ettei se joidenkin mielestä saisi olla syy olla äänestämättä sitä homoa, koska se on homo. Tai on ainakin ihan tyhmä ja kaikkea, eikä varpisti lue Voima-lehteä. Kokoomuksen edustajaa on "piireissä" hyväksyttävää olla äänestämättä mutta sehän luopuu Kokoomuksen jäsenyydestä jos tulee valituksi. Sama jos homo tulisi heteroksi heti jos se valittaisiin presidentiksi. Eihän se enää olisi homo, vaikka tosin kerran homostelleen sanotaan olevan aina homo.

On kyllä aika homo ketju tämä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kenelle tämä tulee yllätyksenä:

Ilta-Sanomat:Homofobialle löytyi selitys

Homofobian taustalla on siis tukahdutettu homoseksuaalisuus. Uskon tämän aivan täysin. Tyypit, joilla on yksi levy päällä, eivät ole normaaleja ja meidän eduskunnassakin istuu useita homofoobikkoja.
 
Kenelle tämä tulee yllätyksenä:
Jos jokin on saman levyn soittamista, niin tuollainen väittämä, että "homofobia" johtuu tukahdutetusta homoudesta. Ensiksi pitäisi tietenkin määritellä, mitä on homofobia. Jos ihmisellä on vain yksi levy, mikä soittaa pelkästään homobiisiä, niin silloin kyseessä on mielestäni vain rajoittunut ihminen. Nyt olisi tilausta homofobiafoobikko-tutkimukselle. Homofoobikot ovat niin nolla-lukua.

Tuollaiset tutkimukset ovat vähän kuin väittäisi, että oksennusreaktio lautasella tarjotusta pökäleestä juontuu todellisuudessa siitä, että on vain tukahduttanut himonsa syödä kakkaa. Paskansyöntihän on kuitenkin luonnollista. Koiratkin tekevät sitä. Ja IFK:n valmentaja.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Siis siinä muodossa, että jotkut ovat aivan varmoja, että ei ikinä missään tilanteessa. Mä olen tilastoihin uskova realisti, kuten HIFK-osiosta tiedetään. Olen nähnyt selvää dataa siitä, että kaltaiseni perusheterot ovat ääriolosuhteissa ajautuneet homoseksiin, joka on loppunut samantien kun tilanne on ohi. En mä voi etukäteen sanoa itsestäni, että en varmastikaan kuulu tuohon joukkoon. En tiedä. Voi olla että homoilen, voi olla että en. Tuon varmempaa vastausta ei löydy.
Voin omasta puolestani kertoa että varmuus löytyy ja en homoilisi. Olen toki seksuaalinen ihminen tuntien tuon puolen itsestäni aika ajoin jopa varsin voimakkaana, mutta tietyt elämässäni olleet vaiheet kertovat minulle siitä että jos niin käy niin voin ihan hyvin olla ilmankin. Kun on ollut sellaisia elämän vaiheita että ei ole ollut ihmissuhdetta johon kuuluisi seksi, sitten sitä ei ole ollut ja en noina aikoina ole edes yrittänyt minkäänlaista kumppania tai korviketta hankkia tavalla joka on minulle ei-ominaista.
En minä homoutta ylipäätään näe pahana asiana, se ei vain ole minun juttuni. Kuten ei mikään eläinseksikään ole ja en rinnasta näitä kahta asiaa toisiinsa, kumpikaan niistä ei vain ole minun juttuni. Sille kuvitteelliselle tilanteelle että maailmassa olisikin yhtä-äkkiä vain miehiä ja seksi olisi mahdollista vain miesten kesken on kannaltani rinnasteinen se tilanne että olisin ainoa elossa oleva mies ja lisäkseni täällä olisi vain eläimiä. Kummassakaan tapauksessa en harjoittaisi seksiä (siis kuin korkeintaan itseni kanssa) ja asia on minulle täysin päivänselvää. Ei minua kiinnosta harjoittaa sellaista seksiä joka ei minua vain kiinnosta, missään määrin.

Jos kerätään 12 heteromiestä, pidetään ääriolosuhteissa ja sanotaan, että pysytte hengissä jos homoilette, niin kuinkahan moni suostuisi? Veikkaan, että 12.
Tuo ei minusta ole reilu vertaus. Kyseessähän on pakko tyyliin ase ohimolla uhattaisiin että ellet homoile niin ammun sinut. Moisen pakon edessähän ihminen tekee melkein mitä tahansa vaadittua mutta se ei ole sama asia kuin se että ajautuu tekemään jotakin ei-niin-normaalioloissa-kiehtovaa jos ei ole muita vaihtoehtoja.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun on ollut sellaisia elämän vaiheita että ei ole ollut ihmissuhdetta johon kuuluisi seksi, sitten sitä ei ole ollut ja en noina aikoina ole edes yrittänyt minkäänlaista kumppania tai korviketta hankkia tavalla joka on minulle ei-ominaista.
Nuo mainitsemasi elämänvaiheet ei varmaankaan ole ollut sellaisia, missä eläisit todella sulkeutuneissa yhteisöissä tai tilanteissa. Sellaisissa, missä esim. vastakkaiseen sukupuoleen ei ole mitään kontakteja?

Olen minäkin ollut ilman ihmissuhdetta valtaosan aikuisiästäni. Silti, mahdollisuuksia kontaktiin naisten kanssa on, koska elän vapaana ja ilman rajoituksia menemisten ja kontaktieni suhteen. Noudatan siis ensisijaista viettiäni. Jos taas joutuisin vaikka vuosikausiksi yhteisöön (esim. vankila), missä ei ole kuin miehiä, niin en voi tietää mitä tapahtuisi. Vähän samaan tapaan kuin JHag tuolla edellä mainitsi - sitä ei vaan voi varmasti tietää mihin vietit veisi tai miten alkaisi kokea asioita. Kun vaihtoehdot on rajattu.
 

scholl

Jäsen
Kenelle tämä tulee yllätyksenä:

Ilta-Sanomat:Homofobialle löytyi selitys

Homofobian taustalla on siis tukahdutettu homoseksuaalisuus. Uskon tämän aivan täysin. Tyypit, joilla on yksi levy päällä, eivät ole normaaleja ja meidän eduskunnassakin istuu useita homofoobikkoja.

Mulle se tulee yllätyksenä. Tai siis on kyse määrittelystä: mitä tarkoittaa homofoobikko. En usko, että se on mitään fobiaa, jos ei ymmärrä, mitä ideaa on homoilussa esimerkiksi parisuhdemielessä. Kuukausi sitten väitettiin, että on homofoobikko, jos ei äänestä Haavistoa. Silloin unohdettiin, että meillä oli parempi ehdokas eli Niinistö. Haavisto oli kisan toiseksi paras ehdokas.

Sinänsähän homoilussa ei ole mitään väärää enää tänä päivänä ja ymmärrän jos joillain on sellaisia taipumuksia, mutten ymmärrä tai hyväksy sitä, että homot menevät naimisiin ja se ei ole mitään fobiaa, vaan mielestäni väärästä yritetään tehdä oikea. Jos kirkko siihen suostuu niin silloin olemme kokeneet jo melkoisen oikeusmurhan.

Tuntuu, että tässä uutisoinnissa on taas joku juoni taustalla samoin kuin presidentin vaalien aikana. Yrittävät saada homot alttarille nyt.
 

Fordél

Jäsen
Jos homoudesta lähdetään taas Jatkoajassa vääntämään niin silloin kannattaisi kiinnittää katseet kohti itää ja Venäjää, jossa viime aikainen kehitys on paikoin heikentänyt homojen oikeuksia. Aivan käsittämätöntä, että Venäjällä voidaan 2010-luvulla ehdottaa lakia, jonka mukaan homoseksuaalisen propagandan levittämisestä alaikäisille on rikos. Mm. Pietarissa tällainen homovastainen laki on jo voimassa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos kirkko siihen suostuu niin silloin olemme kokeneet jo melkoisen oikeusmurhan.

Kirkkohan hyväksyy insestinkin eli mitä uutta tällä rintamalla...? Riippuen tietenkin mihin lahkoon kuulut. EvLut salaa tosin muita paremmin syrjimiset jne.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos homoudesta lähdetään taas Jatkoajassa vääntämään niin silloin kannattaisi kiinnittää katseet kohti itää ja Venäjää, jossa viime aikainen kehitys on paikoin heikentänyt homojen oikeuksia. Aivan käsittämätöntä, että Venäjällä voidaan 2010-luvulla ehdottaa lakia, jonka mukaan homoseksuaalisen propagandan levittämisestä alaikäisille on rikos. Mm. Pietarissa tällainen homovastainen laki on jo voimassa.

Mielenkiintoisena käänteenä tässä on se, että kun kohtsillään juhlitaan Helsingin pääkaupunkina olon 200-vuotisjuhlaa, niin Pietarin homovastainen kuvernööri on paikalla juhlapuhujana. Helsingin kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja puolestaan on rekisteröidyssä parisuhteessa elävä homo, joka varmaankin ottaa puolisonsa mukaan kemuihin, kuten puoliso yleensä otetaan. Ja voihan kauhistus, kun tuo Poltavchenko joutuukin nyt tilanteeseen, jossa saattaa nähdä käsi kädessä olevan miesparin, jolle ei voikaan lätkäistä sakkoja tai putkaa, vaan pitää ihan korrektisti kätellä.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Nuo mainitsemasi elämänvaiheet ei varmaankaan ole ollut sellaisia, missä eläisit todella sulkeutuneissa yhteisöissä tai tilanteissa. Sellaisissa, missä esim. vastakkaiseen sukupuoleen ei ole mitään kontakteja?

Olen minäkin ollut ilman ihmissuhdetta valtaosan aikuisiästäni. Silti, mahdollisuuksia kontaktiin naisten kanssa on, koska elän vapaana ja ilman rajoituksia menemisten ja kontaktieni suhteen. Noudatan siis ensisijaista viettiäni. Jos taas joutuisin vaikka vuosikausiksi yhteisöön (esim. vankila), missä ei ole kuin miehiä, niin en voi tietää mitä tapahtuisi. Vähän samaan tapaan kuin JHag tuolla edellä mainitsi - sitä ei vaan voi varmasti tietää mihin vietit veisi tai miten alkaisi kokea asioita. Kun vaihtoehdot on rajattu.
Viestissäni, johon vastasit, oli vastaus myös siihen kysymykseen miten arvelen toimivani "ääriolosuhteissa". No vastaan silti kysymykseen kertoen että en ole elänyt missään vaiheessa vankilamaisissa olosuheissa jossa ei olisi mitään kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen.

Siltikin, ja näin omien kokemuksieni pohjalta uskallan väittää, en ole viettieni vanki pitkälläkään aikavälillä enkä minkäänlaisissa "ääriolosuhteissa". Näinä aikoina kun olen ollut yksin ilman toisen läheisyyttä (jopa aika pitkiäkin aikoja) en ole sellaista keinolla millä hyvänsä myöskään hakenut vaikka tietynlaista kaipuuta on ollut. Sitähän saa vaikka rahalla taikka hakeutumalla tilanteisiin joista voisi irrota. En ole noin toiminut koskei se ole minun juttu. Tämän lisäksi, tällaisena "puute-aikana" olen myös torjunut joidenkin tiettyjen naisten lähentymis-yrityksiä ja ihan vain siksi kun ei sytytä. Ei se puute niin pahalta tunnu että olisi valmis tekemään tekoja jotka ei miellytä. Jos oikein halutaan teoretisoida niin voin kuvitella ääri-olosuhteen jossa saattaisin kelpuuttaa jonkin tuollaisen torjumani naisen mutta miestä en, en missään olosuhteissa.
 

scholl

Jäsen
Jos homoudesta lähdetään taas Jatkoajassa vääntämään niin silloin kannattaisi kiinnittää katseet kohti itää ja Venäjää, jossa viime aikainen kehitys on paikoin heikentänyt homojen oikeuksia. Aivan käsittämätöntä, että Venäjällä voidaan 2010-luvulla ehdottaa lakia, jonka mukaan homoseksuaalisen propagandan levittämisestä alaikäisille on rikos. Mm. Pietarissa tällainen homovastainen laki on jo voimassa.

Minkä tahansa propagandan levittäminen on rikos yleensä kaikissa autoritäärisissä valtioissa.

Tuli muuten mieleeni Valko-Venäjä. Saksan homoulkoministeri Guido Westerwelle kutsui jossakin vaiheessa Lukashenkoa Euroopan viimeiseksi diktaattoriksi niin tämä vastasi berlusconimaisella heitolla: mielummin diktaattori kuin homo. Joo, jos Haavisto olisi pressa niin hänellä olisi kyllä hankala vastustaa jääkiekkokisoja Valko-Venäjällä, kun sieltä tulisi koko ajan homokommenttia takaisin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Homofobian taustalla on siis tukahdutettu homoseksuaalisuus. Uskon tämän aivan täysin. Tyypit, joilla on yksi levy päällä, eivät ole normaaleja ja meidän eduskunnassakin istuu useita homofoobikkoja.

Wikipedia: Fobia Lainaus tuolta: "Fobia on tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvä todellisen uhkan olemassaoloon perustumaton pelko (kammo tai kauhu), jonka ahdistuneisuusoireita henkilö ei pysty hallitsemaan. Vastenmielisyys esimerkiksi jotain eläinlajia kohtaan ei ole vielä fobia."

Ei mulla ainakaan ole mitään pelkotiloja homoja kohtaan. Miksi ihmeessä homoja pitäisi pelätä? Onko ne väkivaltaisempia kuin muut? Eikä mulla ole ahdistuneisuusoireita, joita en pysty hallitsemaan. Ei homoja eikä mitään muitakaan asioita kohtaan. Joten minä en ainakaan ole homofoobikko.

Haluaa ihminen sitten harrastaa seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa tai eläimen kanssa, niin mikäs siinä. Antaa mennä vaan. Ei mua haittaa sisarusten välinen seksikään, vaikka se jostain syystä rikoslaissa onkin kiellettyä. Itse en kuitenkaan missään oloissa syyllistyisi mihinkään noista ja kaikki nuo on epänormaalia seksuaalista toimintaa. Mutta eipä siinä tietenkään mitään, tehkööt makuuhuoneissaan tai navetoissaan mitä huvittaa, mutta eihän tässä koko homokeskustelussa olekaan siitä ollut kyse.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos homoudesta lähdetään taas Jatkoajassa vääntämään niin silloin kannattaisi kiinnittää katseet kohti itää ja Venäjää, jossa viime aikainen kehitys on paikoin heikentänyt homojen oikeuksia. Aivan käsittämätöntä, että Venäjällä voidaan 2010-luvulla ehdottaa lakia, jonka mukaan homoseksuaalisen propagandan levittämisestä alaikäisille on rikos. Mm. Pietarissa tällainen homovastainen laki on jo voimassa.

Mielenkiintoisena käänteenä tässä on se, että kun kohtsillään juhlitaan Helsingin pääkaupunkina olon 200-vuotisjuhlaa, niin Pietarin homovastainen kuvernööri on paikalla juhlapuhujana. Helsingin kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja puolestaan on rekisteröidyssä parisuhteessa elävä homo, joka varmaankin ottaa puolisonsa mukaan kemuihin, kuten puoliso yleensä otetaan. Ja voihan kauhistus, kun tuo Poltavchenko joutuukin nyt tilanteeseen, jossa saattaa nähdä käsi kädessä olevan miesparin, jolle ei voikaan lätkäistä sakkoja tai putkaa, vaan pitää ihan korrektisti kätellä.

Jännää, miten homoseksuaalisuus nähdään jotenkin erityisen puolustettavana asiana. Maailmassa on paljon oikeitakin ongelmia, mutta jostakin syystä tällä hetkellä taitaa olla trendikästä olla homo ja ennen kaikkea suvaitsevainen homoseksuaalien oikeuksien puolustaja.

Tietenkin on paljon helpompaa ottaa kantaa täysin toisarvoisiin ihmisoikeudellisiin asioihin, kun niihin oikeisiin ja suuriin ongelmiin ei pysty tai halua ottaa kantaa. Tämähän näkyy tällä hetkellä mm. siinä, että nyt on trendikästä paheksua Valko-Venäjällä 2014 järjestettäviä jääkiekon MM-kisoja. Missähän kaikki paheksujat olivat vuonna 2008, kun Kiinassa järjestettiin olympialaiset? Missä ovat olleet kaikki paheksujat, kun USA:ssa järjestetään mikä tahansa urheilun arvokisa? Missä ovat paheksujat ja ihmisoikeusaktivistit koskien Sotshin olympialaisia vuonna 2014? Ei niistä kukaan uskalla sanoa mitään, vaikka nehän vasta ihmisoikeuksia sortavatkin. Mutta kun paheksutaan Valko-Venäjää, niin voidaan tuntea olevansa joku suurikin ihmisoikeusaktivisti. Samoin kuin puolustetaan pelkästään homojen oikeuksia, niin voidaan ilmeisesti tuntea olevansa joku suurikin ihmisoikeustaistelija.
 

scholl

Jäsen
Missähän kaikki paheksujat olivat vuonna 2008, kun Kiinassa järjestettiin olympialaiset? Missä ovat olleet kaikki paheksujat, kun USA:ssa järjestetään mikä tahansa urheilun arvokisa? Missä ovat paheksujat ja ihmisoikeusaktivistit koskien Sotshin olympialaisia vuonna 2014?

Kyllä monet arvostelivat Kiinalle myönnettyjä kisoja, sama tilanne oli mm. Venäjän suhteen sekä talviolympikisojen että futiskisojen suhteen. Sen sijaan USA:ta on turha sotkea tähän. Se, joka mollaa USA:ta, on kommari. Halonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös