Kyllähän määritelmät tapaavat riippua näkökulmasta. Niin tässäkin tapauksessa. Varmaankin yksilön kannalta on normaalia haluta seksuaalisuutensa mukaista seksiä. Ihmislajin kannalta katsottuna homostelu ei sitten olekaan ollenkaan normaalia, ja jos taipumus periytyisi voisi se suorastaan olla lajille haitallista. Mutta en pidä epänormaaliutta tässä kohtaa mitenkään arvolatautuneesti pahana asiana. Se on lähinnä erilaisuutta, jota olisi humaania suvaita.
Erilaisuus on rikkaus, sanovat jotkut. Erilaisuutta pitää hyväksyä eikä niitä saa arvostella tai tuomita, sanovat jotkut. Ja oikeassa ovat, osittain. Mutta kuka vetää sen rajan, että mikä erilaisuus on rikkautta ja hyväksyttävää ja mikä ei? Meneekö se raja siinä, mitä lukee lakikirjassa? Eli kaikki erilaisuus, mitä ei ole lailla kielletty, on hyväksyttävää, ja kaikki erilaisuus mikä on lailla kielletty, on sairasta ja tuomittavaa? Vai pitääkö kaikki erilaisuus hyväksyä ja kaikkea erilaisuutta pitää rikkautena?
Eli mihin se raja vedetään? Ihmistä, joka nussii vaikkapa lehmää, pitää suvaita ja hyväksyä, eikä saa millään muotoa edes vihjata että onkohan tuo ihminen ihan terve? Eläimiinsekaantuminen kun ei ole laitonta. Samoin jos joku ihminen tykkää vedellä autoja pakoputkeen, niin sitä pitää suvaita ja hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on, eikä millään muotoa ilmaista että minun mielestäni tuollainen toiminta on hyvinkin sairasta? Autoihin sekaantuminenkaan ei ole laitonta. Avioliittolait uusiksi, nehän syrjivät noita kyseisiä ihmisiä erittäin rankasti, he kun eivät voi edes rekisteröidä parisuhteitaan kuten homot voivat.
Entäs sitten, kun 55-vuotias mies alkaa seurustella 16-vuotiaan tytön kanssa. Lain mukaan ok, se on siis normaalia ja se pitäisi hyväksyä. Mutta jos se sama 55-vuotias mies alkaa seurustella 15-vuotiaan tytön kanssa, niin se pitääkin heti tuomita ja mies pistää vankilaan. Syrjintää havaittavissa, lait uusiksi!
Miten joillekin voi olla niin vaikeaa tajuta, että kaikkien ihmisten
arvot eivät perustu lakikirjaan eivätkä muokkaudu sitä mukaa, kun lakikirjaa muutetaan? Minä en ole lähdössä harjoittamaan väkivaltaa homoseksuaaleja kohtaan, kuten en muitakaan ihmisiä kohtaan. En ole koskaan käyttänyt väkivaltaa ketään kohtaan, edes nuorena, ja aika paljon saisi tapahtua että moiseen ryhtyisin. Kuitenkin olen hyvin jyrkästi homoseksuaalisuutta vastaan. Tai tarkemmin minulla ei ole homoseksuaalisuutta vastaan mitään niin kauan, kuin siitä ei tehdä numeroa. Ei heidän toki tarvitse kaapissakaan olla, vaikkakin homoseksuaalisuus on mielestäni todella sairasta. Mutta jos aletaan väittämään, että homoseksuaalisuus on normaalia, ja heille pitäisi taata samat oikeudet kuin heteroillekin, siis vihkiminen kirkossa ja adoptio-oikeus, niin sitä en hyväksy, en sitten millään.
Enkä ole homofoobikko, minulla ei ole fobiaa mitään asiaa kohtaan. Jos ette tiedä, mitä fobia tarkoittaa, niin
Wikipedia selvittää sen teille.
Olen maailman antihomofoobikoin henkilö ja itseni suhteen olen jo maininnutkin, että eristäytyneenä pitkäksi aikaa miesjoukkoon (vankila, kaivos etc.) voin hyvinkin kuvitella mieluummin homoilevani kuin olevan ilman seksiä.
Minä taas väitän, että täysin terve ihminen pystyy olemaan ainakin vuoden ilman seksuaalista kanssakäymistä toisen ihmisen/eläimen/auton tms. kanssa, jos siis on ihan terve. Jos ihminen ei pysty olemaan vuotta pelkästään oman käden toiminnan varassa, niin kyllä jotain on pahasti pielessä ja kyseinen ihminen on jotenkin sairas.