Jatkoajan virallinen homoketju

  • 884 330
  • 8 125

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Venäjällä päätetään tehdä, kuin tuossa uutisessa sanotaan, niin mitä ihmisoikeuksia se rikkoo? Newsflash, se ei riko yhtään mitään ihmisoikeuden julistuksen kohtaa eikä näin ollen yhtään mitään ihmisoikeutta.

Mielestäni se että noinkin epämääräisiä lakeja halutaan säätää selvästi jotakin tiettyä ihmisryhmää vastaan on jo itsessään potentiaalinen ihmisoikeusrikkomus. Homous ei ole Venäjälläkään rikos, mutta silti ehdotuksessa puhutaan "moraalittoman homopropagandan" (siis minkä?) kriminalisoimisesta. Vielä kun tiedossa on kuinka valikoivaa viranomaisten toiminta saattaa Venäjällä olla, olisin venäläisenä homona asiasta hyvin huolissani. Suomessa tällaisia ongelmia ei onneksi ole eikä toivottavasti tule, täällä ei ole ns. näennäisiä lakeja.

Mutta en mä todellakaan hyväksy sitä, että jotkut homot eli vähemmistö alkaa määräillä, miten muiden ihmisten eli enemmistön pitäisi tässä maassa elää.

Pelkästään tämä lause todistaa kuinka pihalla ja paska jäykkänä näistä asioista olet.

Jos homot haluaisivat olla kuten muut, niin sitten he eläisivät siinä homoseksuaalisessa suhteessa ihan normaalisti tekemättä siitä mitään numeroa.

Juuri näin suuri osa homoista tekee. Sinä itse teet numeron jostakin gay pride-kulkueesta joka on kuitenkin aika marginaalinen ja kaikkea muuta kuin jokapäiväinen ilmiö. Väitän myös että ihmisten asenteita muutetaan helpommin avoimuudella kuin hiljaisuudella. Jos sinä haluat olla tietämättä homoista mitään, on se ihan oma valintasi, mutta on turha kuvitella että ihmiset olisivat hiljaa vain siksi että sinä toivot heidän olevan hiljaa. Vähän realismia kehiin, niin elämä on helpompaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämähän pätee tietenkin myös eläimiinsekaantujiin, pedo- ja nekrofiileihin sekä muihin vastaaviin.
Päteekö? onko sinulla jotain lähdettä tälle väitteelle?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Päteekö? onko sinulla jotain lähdettä tälle väitteelle?
Sinun viestisi. Siinähän sanottiin, että kenenkään kohdalla ei pitäisi olla tarvetta selibaattiin, ja oman seksuaalisuuden tukahduttaminen on vaarallista.

Kenenkään tarkoittaa ymmärtääkseni ihan kaikkia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ole vakuuttunut siitä että onko olemassa ihmisiä, joiden seksuaalinen suuntaus olisi rajoittunut noihin mainitsemiisi aloihin. Niinpä heidän kohdallaan koko sukupuolivietti ei ole tukahdettu, vaikkei näitä mielihaluja pääsisikään toteuttamaan. En tiedä.

Sinänsähän ongelmaa ei edes ole jos ihminen on kaikkea noita mainitsemiasi. Kuolleiden eläinten nussiminen kun ei liene eläinsuojelurikkomus, ei vaikkei tämä kuollut eläin olisikaan saavuttanu sukukypsyyttä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juuri näin suuri osa homoista tekee. Sinä itse teet numeron jostakin gay pride-kulkueesta joka on kuitenkin aika marginaalinen ja kaikkea muuta kuin jokapäiväinen ilmiö. Väitän myös että ihmisten asenteita muutetaan helpommin avoimuudella kuin hiljaisuudella. Jos sinä haluat olla tietämättä homoista mitään, on se ihan oma valintasi, mutta on turha kuvitella että ihmiset olisivat hiljaa vain siksi että sinä toivot heidän olevan hiljaa. Vähän realismia kehiin, niin elämä on helpompaa.

Eikös ole realismia ajatella, että gay pride -kulkue vielä vuonna 2011 herättää erityistä huomiota, lapsikin tämän tietää ellei ole jälkeenjäänyt tai asu täydellisessä umpiossa. Varmaan kulunut vertaus, mutta järjestetäänkö straight pride -kulkueita? Saako heteroudesta olla erityisesti ylpeä, vai tuleeko samalla kenties loukanneeksi jotain ja leimautuu ahdasmieliseksi? Arvoja tulee kunnioittaa molemmin puolin aitaa. Kenties jollain on uskonnollisesista, eettisistä tai muista syistä ennakkoluuloja homoja tai homoseksuaalisuutta kohtaan, ja tässähän ei ole luonnolisesti mitään paheksuttavaa niin kauan kuin tästä ei aiheudu lievää mielipahaa suurempaa ongelmaa.

Mun mielestä avoimuudella ja silmille hyppimisellä on eroa. Lopetettais nämä utopistiset huuhaa-höpinät: ennakkoluuloja on ollut aina eikä ne tule koskaan poistumaan. Koitetaan elää tämän faktan kanssa. Emme elä täydellisessä maailmassa. Vähän kuin toisiinsa tottumattomien kissan ja koiran kanssa: voivat elää saman katon alla, muttei niitä kannata väkisin ajaa samaan leikkikehään. Siitä ei tule kuin sanomista. Siinä sitä realismia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ole kuullut, että ylivilkkaita pakkolääkittäisiin, vasenkätisiä laitettaiin väkisin fysioterapiaan tai punatukkaisia blondattaisiin väkisin. Jos haluaa ylivilkkauteen lääkitystä itse hakea tai bromia popsia, niin minä en sitä kiellä, mutta mitään pakkoselibaatteja homoille ei ole tarvetta tyrkyttää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
En ole kuullut, että ylivilkkaita pakkolääkittäisiin, vasenkätisiä laitettaiin väkisin fysioterapiaan tai punatukkaisia blondattaisiin väkisin. Jos haluaa ylivilkkauteen lääkitystä itse hakea tai bromia popsia, niin minä en sitä kiellä, mutta mitään pakkoselibaatteja homoille ei ole tarvetta tyrkyttää.

Lisäksi kaikki kääpiöt tulisi viipymättä laittaa venytyskoneisiin, tai muuten pois silmistä. Liekö jo seuraavassa Persujen ohjelmassa?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Lisäksi kaikki kääpiöt tulisi viipymättä laittaa venytyskoneisiin, tai muuten pois silmistä. Liekö jo seuraavassa Persujen ohjelmassa?

Onkohan Vihreiden ohjelmassa jo pakkoveganismi (tietysti Annin sorsamomentti huomioituna), yksityisautoilijoiden keskitysleirit (toki Peksi saa puuhastella Volkkariensa parissa), metsästäjien käännytysohjelma, pakkorastat kaikille, pakkokannabis, pakolliset huumelehden kuvalla varustetut-laukut/paidat, miehille pakkohomosointi, naisille pakkofeminismi, ym...?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lisäksi kaikki kääpiöt tulisi viipymättä laittaa venytyskoneisiin, tai muuten pois silmistä. Liekö jo seuraavassa Persujen ohjelmassa?
Alle 160-senttiset kasvatuslaitokseen, yli 190-senttiset katkaisuhoitoon.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikös ole realismia ajatella, että gay pride -kulkue vielä vuonna 2011 herättää erityistä huomiota, lapsikin tämän tietää ellei ole jälkeenjäänyt tai asu täydellisessä umpiossa.

Totta kai se herättää huomiota kuten on tarkoituskin. Sehän se pointti juuri on että asioita muutetaan tuomalla niitä esiin eikä pysymällä piilossa kuten Kisapuisto väittää. Gay Priden kaltaisiin asioihin ei ole kenenkään pakko kiinnittää mitään huomiota, jostakin se vain kertoo että jotkut näkevät asiasta niin kovasti vaivaa. En ylipäätään ymmärrä mitä ne ovat ne arvot joita gay pridella ei kunnioiteta? Kyseessä on täysin laillinen ja luvallinen tapahtuma eikä kukaan ole kieltänyt järjestämästä straight pride-tapahtumaa. Joten mikäköhän tässä sitten on se varsinainen ongelma?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta kai se herättää huomiota kuten on tarkoituskin. Sehän se pointti juuri on että asioita muutetaan tuomalla niitä esiin eikä pysymällä piilossa kuten Kisapuisto väittää. Gay Priden kaltaisiin asioihin ei ole kenenkään pakko kiinnittää mitään huomiota, jostakin se vain kertoo että jotkut näkevät asiasta niin kovasti vaivaa. En ylipäätään ymmärrä mitä ne ovat ne arvot joita gay pridella ei kunnioiteta? Kyseessä on täysin laillinen ja luvallinen tapahtuma eikä kukaan ole kieltänyt järjestämästä straight pride-tapahtumaa. Joten mikäköhän tässä sitten on se varsinainen ongelma?

Oletko koskaan nähnyt gay pride -kulkuetta? Eihän sillä mitään ennakkoluuloja poisteta, vaan päinvastoin sillä ne ennakkoluulot ja -asenteet vain vahvistuvat.

Ajattelehan ihmistä, jonka ennakkoasenteet homoja kohtaan on sellaiset, että homot ovat outoja ja poikkeavia, itseään täynnä, pukeutuvat hassusti ym. Sitten tämä ihminen kuulee, että kaupungilla järjestetään gay pride -kulkue, ja menee katsomaan millaisia ne homot oikein ovat, jospa vaikka ennakkoluulot olivatkin vääriä. Kulkuetta katsoessaan hän tajuaa, että jokainen ennakkoluulo piti paikkansa, ainakin sen kulkueen perusteella.

Ei gay pride -kulkueella muuteta yhtään mitään. Päinvastoin, sillä vain vahvistetaan jo olemassa olevia käsityksiä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei gay pride -kulkueella muuteta yhtään mitään. Päinvastoin, sillä vain vahvistetaan jo olemassa olevia käsityksiä.

Jos niiden on tarkotus vain esittää "We're here. We're queer. Get used to it"
Joitain parhaita sloganeja muuten: "Hey, hey! Ho, ho! Homophobia's got to go!"

Nää on just sellasia herkkiä äärimielipiteitä herättäviä keskustelunaiheita, ettei aina tiedä mitkä asiat ja näkokulmat riitelee. Maailmassa kuitenkin on värisävyjä ja asteikkoja. Mennäänkö ihmis-, parisuhde-, adoptio-oikeudet edellä. Kiistelläänkö kirkosta ja raamatun tulkinnoista. Keskustellaanko epäluuloista, norsunluutorneista, junttiudesta, älykkyydestä. Onko asioita joita ei voi sanoa/kirjottaa ääneen ilman että niitä ylitulkitaan suuntaan tai toiseen. Onko jollakin oikeasti sosiologiselta, psykologiselta, historialliselta kantilta perusteltua analyysia siitä, millä tavoin vähemmistöihin kohdistuvia ennakkoluuloja vähennetään tehokkaasti, vai meneekö pelkäksi räiskimiseksi ja kiivetään perse puuhun.

Ikiliikkuja.
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_slogans#cite_note-1
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oletko koskaan nähnyt gay pride -kulkuetta? Eihän sillä mitään ennakkoluuloja poisteta, vaan päinvastoin sillä ne ennakkoluulot ja -asenteet vain vahvistuvat.

...

Ei gay pride -kulkueella muuteta yhtään mitään. Päinvastoin, sillä vain vahvistetaan jo olemassa olevia käsityksiä.

Kysymystä ei esitetty minulle mutta jotain kaikesta huolimatta.

Olen nähnyt Gay pride -kulkueen, ystäväni ovat olleet mukana kulkueessa aivan tavallisissa arkisissa vaatteissa kuten suurin osa kulkueen osanottajistakin. Pieni osa pukeutuu "sateenkaarenväreihin" ja "provosoivasti" ja vain ahtaat ennakkoasenteet omaavat ihmiset provosoituvat näistä asuista, muiden mielestä värikkyys ja hauskuus tuo eloa kulkueeseen ja lisää positiivisuutta.

Joten mikä on pointtisi? Pitäisikö muutamien ahdasmielisten tähden kaikkien kulkueeseen osallistuvien pukeutua farkkuihin ja arkiseen t-paitaan tms? Kulkue ei haittaa juuri ketään, paitsi ilmeisesti kaltaisiasi, joten marginaaliryhmän edessä ei tule antautua, vaan pitää hauskaa, nauttia kulkueesta, hyvästä seurasta ja olla onnellinen ja sellainen millainen on! Minä katson mielummin iloisia ihmisiä kulkueessa kuin hapannaamoja - jollainen itsekin olen.

vlad.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joten mikä on pointtisi? Pitäisikö muutamien ahdasmielisten tähden kaikkien kulkueeseen osallistuvien pukeutua farkkuihin ja arkiseen t-paitaan tms? Kulkue ei haittaa juuri ketään, paitsi ilmeisesti kaltaisiasi, joten marginaaliryhmän edessä ei tule antautua, vaan pitää hauskaa, nauttia kulkueesta, hyvästä seurasta ja olla onnellinen ja sellainen millainen on! Minä katson mielummin iloisia ihmisiä kulkueessa kuin hapannaamoja - jollainen itsekin olen.

Missähän minä olen sanonut, että ko. kulkue haittaa minua? Ei se minua haittaa, vaan päinvastoin huvittaa. Siinähän kulkevat.

Ja pointtinihan oli se, että kun täälläkin jotkut väittävät, että gay pride -kulkue jotenkin poistaisi ennakkoluuloja, niin asiahan ei ole niin. Päinvastoin, se vain vahvistaa niitä stereotypioita hyvin vahvasti. Jokainen, joka on kulkueen nähnyt tajuaa tämän. Eikä siinä mitään, siinähän pukeutuvat miten haluavat, ja kulkevat kulkueessa ihan miten huvittaa, mutta turha on ihmetellä miksi ihmiset provosoituvat tuosta kulkueesta kun se provosoiminen on ihan selkeä tarkoitus.

Ja toinen pointti on se, että kun homot kerran itsekin pitävät itseään niin erikoisina ja normaalista poikkeavina, että sitä omaa homouttaan pitää tuoda melkein jokaisessa mahdollisessa tilanteessa ilmi ja järjestää asian tiimoilta jopa paraateja, niin miksi ne samat homot sitten ihmettelevät sitä että muutkin pitävät sitä homoutta erikoisena ja normaalista poikkeavana?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Missähän minä olen sanonut, että ko. kulkue haittaa minua? Ei se minua haittaa, vaan päinvastoin huvittaa. Siinähän kulkevat.

Ok! kuvittelin, että sinuakin se kulkua haittaa kun siihen niin pikkutarkasti tartuit kiinni (jo useammassa viestissä).

Ja pointtinihan oli se, että kun täälläkin jotkut väittävät, että gay pride -kulkue jotenkin poistaisi ennakkoluuloja, niin asiahan ei ole niin. Päinvastoin, se vain vahvistaa niitä stereotypioita hyvin vahvasti. Jokainen, joka on kulkueen nähnyt tajuaa tämän. Eikä siinä mitään, siinähän pukeutuvat miten haluavat, ja kulkevat kulkueessa ihan miten huvittaa, mutta turha on ihmetellä miksi ihmiset provosoituvat tuosta kulkueesta kun se provosoiminen on ihan selkeä tarkoitus.

Eli jos hyvin pieni joukko ihmisiä provosoituu kulkueesta, kulkueeseen osallistujien pitäisi pukeutua kuin perus-pertti? Kulkue ei haittaa juuri ketään, se ei vahingoita ketään, joten pitääkö siihen osallistuvien henkilöiden siitä huolimatta viettää sekin heille tärkeä päivä juuttisäkissä? Pride-kulkuetta voi likimain verrata jonkin urheilulajin kannattajien juhlintaan. Voittajat juhlivat kerran vuodessa, kannattajat pitävät hauskaa ja nauttivat olosta yhtenä päivänä vuodesta - heille tärkeänä päivänä. Oletko valmis riistämään myös näiltä faneilta oikeuden juhlintaan, pieneen sekoiluun - mikä on paljon pahempaa kuin pride-kulkueen hauskanpito, johon ei kuulu käytännössä lainkaan känniääliömäistäkäyttymistä?

Ja toinen pointti on se, että kun homot kerran itsekin pitävät itseään niin erikoisina ja normaalista poikkeavina, että sitä omaa homouttaan pitää tuoda melkein jokaisessa mahdollisessa tilanteessa ilmi ja järjestää asian tiimoilta jopa paraateja, niin miksi ne samat homot sitten ihmettelevät sitä että muutkin pitävät sitä homoutta erikoisena ja normaalista poikkeavana?

On syytä huomioida, että paraati on nykyään enemmän kuin pelkästään homojen paraati. Se on paraati, johon ottavat osaa heterot, homot, lesbot, bi-seksuaalit, trassukupuoliset - ihmiset, jotka ajavat aitoa seksuaalista tasa-arvoa Suomeen, mutta samalla paraati on tuen osoitus seksuaalisille vähemmistöille kaikkialla maailmassa, myös heille, jotka eivät syystä tai toisesta voi olla oma itsensä - olla homo, lesbo, bi-seksuaali, trassukupuolinen... On myös syytä muistaa, että tällaisia ihmisiä elää tänäkin päivänä Suomessa. Ihmisiä, jotka eivät voi tullas kaapista ulos, syitä on monia mutta usein syynä ovat juuri ihmiset, jotka pitävät homoutta/lesboutta etc sairautena, likaisena tms.

Mikäli yhtään mietit, niin varmasti ymmärrät sen miksi paraati järjestetään Suomessakin. Ei siksi, että korostetaan omaa erikoisuuttaan vaan siksi, että muistutetaan, että joukossamme elää ihmisiä, jotka ovat edelleen "vankeja" - jotka eivät voi sanoa, että "olen homo" jos heiltä kysytään seksuaalista suuntautumista. Tai he eivät voi esittää kumppaniaan läheisilleen, koska pelkäävät tuomitsemista, ystäväpiiristä erottamista, välien katkaisua sukuun tms. Niin kauan kuin epätasa-arvo vallitsee pride-kulkueille on paikkansa ja senkin jälkeen niitä on hyvä pitää osoittamaan se, että "mekin olemme olemassa" ja "antakaa meidän juhlia ja pitää hauskaa". Yksi marssi kerran vuodessa Suomessa ja kauhea haloo siitä? Aivan kuin vähintäänkin ristisaatosta olisi kyse!

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minusta tuntuu, että siinä missä homot ovat vähemmistö, ovat myös homoista hernettä nenään vetävät vähemmistö. Ylivoimaisesti suurinta osaa ei kiinnosta pätkääkään mitä kukakin punkassa puuhaa ja kenen kanssa. Eikä pitäisikään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Koen lähinnä paradoksaalisena, että homoasiassa minua eivät kiusaa minkään vertaa itse homot. Homoista ei ole itselleni pienintäkään haittaa. Homot eivät esimerkiksi kierrä ovelta ovelle käännyttämässä ihmisiä homoiksi kuten jeesuslaiset tekevät pyrkiessään käännyttämään porukkaa omaan uskoonsa. Homohommissa minua häiritsee pelkästään vallitseva laatu ja määrä käsitellä asiaa julkisuudessa.

Yhtäältä homonäkökulmaa tuupataan lehtiin ja nettiin ihan helvetisti niin että oikein vituttaa välillä. Sitten on nämä oinoset ja muut friikit, jotka vituttavat jo itsessäänkin. Omalla toiminnallaan ja synkeällä asenteellaan he antavat homoaktiiveille varmaan ihan aiheellisenkin syyn pysyä barrikadeilla ja työntää toimittajakavereidensa avustuksella homosisältöä mediaan entistä tarmokkaammin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Homot ovat ällöttäviä, neitejä miehen kropassa.

Noinhan sitä oikeasti tulee ajateltua, mutta on tässä omat mielipiteet muuttuneet onneksi suvaitsevaisiksi. Esim töissä kun on pakko sietää jokaista ihmistä sun muuta niin on siitä hyötyä ollut, näkee asiat paljon rennommin. Jokainen tehkööt mitä tekee kunhan pysytään laillisella puolella. Ei tästä kauaa ole aikaa kun tuli päin naamaa lauottua törkeitä heittoja homollekkin. Nyt en tekisi niin enään koskaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tiedän ihmisiä, jotka noissa Pride-kulkueissa ovat mukana. Kukaan siellä ei puhu, että "mennäänpä hei provosoimaan heteroita", vaan useimmille se tuntuu olevan paikka, jossa tavataan tuttuja ja missä on se "yhteishenki". Kusipäitähän on joka porukassa, että aina siellä muutama kusipääprovosoijakin löytyy.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletko koskaan nähnyt gay pride -kulkuetta? Eihän sillä mitään ennakkoluuloja poisteta, vaan päinvastoin sillä ne ennakkoluulot ja -asenteet vain vahvistuvat.

Ensinnäkin, en ole väittänyt Gay Priden sinänsä välttämättä muuttavan mitään, olen puhunut yleisesti avoimuudesta asenteita potentiaalisesti muuttavana toiminnan mallina ja Gay Pridesta osana tätä toimintaa.

Toiseksi, et nyt taida tajuta koko kulkueen pointtia. Luuletko todella että siihen osallistuvat ihmiset pukeutuvat ja käyttäytyvät joka päivä samalla tavalla? Etkö oikeasti tajua että kyse on hauskanpidosta? Pukeutuvathan muutkin ihmiset hassuihin ja yliampuviin vaatteisiin bilettäessään (vrt. vaikka polttariporukat tai opiskelijat), mitä varten se juuri tässä yhteydessä toimisi stereotypioita vahvistavasti? En tiedä mitä ihmiset yleisesti tästä ajattelevat, mutta jos joku todella tekee Gay Priden johtopäätöksen "homot ovat tuollaisia", niin enpä voi sanoa kuin hohhoijaa, ei taida hissi nousta ihan yläkertaan asti.

Erittäin suuri osa homoista on ihan tavallisia jotka eivät kaipaa ylimääräistä huomiota osakseen. Ei heitä tarvitse lähteä mistään paraateista etsiskelemään, lähempääkin varmasti löytyy. Onkohan tämä juuri se homoseksuaalisuuden pelottavin asia? Gay Pridea on helppo osoitella sormella ja väittää sen perusteella ties mitä. Oikea elämä onkin vaikeampaa?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Vlad perusteli, että Gay Pridet ovat homojen oikeuksia ajavia tapahtumia jossa globaalisti kiinnitetään huomiota homojen oikeuksiin. Eli vladin mielestä adoptio-oikeutta ajetaan parhaiten pukeentumulla nahkahomoksi tai riikinkukoksi?

Gay Pride sotii sitä ajatusta vastaan, että homot ovat ihan kuin kuka muu tahansa mutta heitä erottaa vaan että rakastavat omaa sukupuoltaan. Normaaleja perheenisiä/äitejä farmariautoineen ja rivintalopätkineen. Gay Pride provosoi ja luo kuvaa homoista Mr Slaven tyylisinä nahkahomoina joilla ihan varmasti pyörii koko ajan perseessä gerbiili tai vaihtoehtoisesti transvestiitti-riikinkukkoina jota mennään ihmettelemään kuin sirkuseläintä kun se lipsynkkaa marilynia, paulakoivuniemeä tai kaijakoota.

Vellihousun mielestä tämä on hauskanpitoa. Ok. Mutta älköön sitten homoyhteisö ihmetelkö että homoseksuaaleihin suhtaudutaan niin stereotypisesti eräänlaisia yhteiskunnan ulkolaidalla olevina sirkuseläiminä.

Nahkahomoksi pukeentuminen on yhtä fiksu public stunt kuin se, että Persupride kulkueeseen pukeennuttaisiin natseiksi. Stereotypioiden toistaminen ei tee niistä yhtään vähemmän tehokkaita, vaan päinvastoin.

Älkää olko lapsellisia.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nahkahomoksi pukeentuminen on yhtä fiksu public stunt kuin se, että Persupride kulkueeseen pukeennuttaisiin natseiksi. Stereotypioiden toistaminen ei tee niistä yhtään vähemmän tehokkaita, vaan päinvastoin.

Älkää olko lapsellisia.

Totta. Historiallisesti on myös mielenkiintoista, että homoseksuaalien oikeuksista vouhottavat usein heterot enemmän kuin gay posse itse. Tätä kautta message vääristyy turhain usein aivan päättömäksi tekopyhyydeksi ja populismiksi. Käytetään seksuaalista alakulttuuria oman politikoinnin keppihevosena, rakennetaan ns. suvaitsevaista imagoa jne.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimimerkki SergeiK:n viesti tuossa yllä tiivisti sen kaiken täydellisesti, mitä itse olen yrittänyt sanoa. Ei ihmisten stereotypioita muuteta niin, että toimitaan niiden stereotypioiden mukaan. Tämän pitäisi olla selkeää ihan jokaiselle.
 

Mace

Jäsen
Mua on aina suuresti huvittanut se, kuinka homot selittävät että he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Ja samaan aikaan järjestetään kaiken maailman gay pride -kulkueita ja jokaisessa mahdollisessa käänteessä tuodaan sitä omaa homoseksuaalisuutta esille. Jos homot haluaisivat olla kuten muut, niin sitten he eläisivät siinä homoseksuaalisessa suhteessa ihan normaalisti tekemättä siitä mitään numeroa. Tällä tavoin ihmisten asenteita saisivat oikeasti muutettua, ehkä jopa minunlaisten jäärien mielipiteitä. Mutta nykyisellä menolla se ei tule toteutumaan, tiedä sitten onko se tarpeellistakaan.

Näinpä. Mua on aina suuresti huvittanut se, kuinka tummaihoiset ovat aikoinaan selittäneet, että heille kuuluvat aivan samat oikeudet kuin valkoihoisillekin, koska he ovat aivan samalla tavalla ihmisiä tummemmasta ihonväristään huolimatta. Jos nuo mustat oikeasti olisivat ihmisiä valkoisten lailla, niin eiväthän he olisi olleet oikeuksiaan penäämässä, vaan eläneet tyytyväisinä valkoisten tavoin!

Arvelisin, että sitä omaa erilaisuutta, tässä tapauksessa siis seksuaalista suuntautumista, tuodaan esille tasan niin kauan kuin on olemassa tuohon erilaisuuteen pohjautuvia rajoituksia, joita ei pidetä perusteltuina ja siten oikeudenmukaisina. Olkoonkin, että itse en ihan ymmärrä, miksi homoseksuaaleilla on niin kauhea hinku nimenomaan tuon avioliittokäsitteen alle, niin sen ymmärrän kyllä oikein hyvin, että on haluttu ajaa homoseksuaaleille samoja oikeuksia kuin avioliitossa oleville.

Nimimerkki SergeiK:n viesti tuossa yllä tiivisti sen kaiken täydellisesti, mitä itse olen yrittänyt sanoa. Ei ihmisten stereotypioita muuteta niin, että toimitaan niiden stereotypioiden mukaan. Tämän pitäisi olla selkeää ihan jokaiselle.

Suoraan sanottuna en tajua, miksi tämä keskustelu on nyt ajautunut niinkin marginaaliseen asiaan kuin johonkin gay pride –paraatiin, jolla ei varmaankaan ole juuri minkäänlaista yhteyttä keskimääräisen homoseksuaalin arkiseen elämään. Jos halutaan muutosta nykyiseen tilanteeseen, niin sitä muutosta ei varmastikaan saada sillä tavalla, että annetaan ymmärtää kaiken olevan jo nykyisellään ok. Se muutos saadaan aikaiseksi siten, että pidetään sitä omaa asiaa esillä ja pyritään saamaan kasaan mahdollisimman paljon faktaperäistä tietoa, joka tukee sitä omaa asiaa. Jos joku gay pride -paraati on muka jotenkin jonkinlainen peruste homoseksuaaleja vastaan, niin jääkiekon MM-kisojen kultajuhlat ovat varmaankin todiste koko ihmiskuntaa vastaan...
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näinpä. Mua on aina suuresti huvittanut se, kuinka tummaihoiset ovat aikoinaan selittäneet, että heille kuuluvat aivan samat oikeudet kuin valkoihoisillekin, koska he ovat aivan samalla tavalla ihmisiä tummemmasta ihonväristään huolimatta. Jos nuo mustat oikeasti olisivat ihmisiä valkoisten lailla, niin eiväthän he olisi olleet oikeuksiaan penäämässä, vaan eläneet tyytyväisinä valkoisten tavoin!

Kun tummaihoiset ihmiset aikoinaan oikeutetusti halusivat samat ihmisoikeudet kuin muutkin, niin ajoivatko he asiaansa järjestämällä paraateja joissa pukeutuivat apinoiksi ja söivät banaaneja? Vai ajoivatko he asiaansa osoittamalla, että he ovat ihmisiä siinä missä muutkin?

Sitäpaitsi tuo sinun esimerkkisi on ihmisoikeuskysymys. Tässä ketjussa keskustelun aiheena olevien homoseksuaalien kohdalla taas ei sorreta (Suomessa) tälläkään hetkellä yhtäkään ihmisoikeutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös