Tämän ketjun otsikko on eittämätön Jatkoaika-klassikko! Kuka avaa epävirallisen homoketjun? Tuli homojen tanssimisesta mieleen, että pitäisikö lopettaa telkkarin katselu, koska sielläkin homot tanssivat? Ja Evililtä hyvä pointtaus: En itse ollut kuullutkaan Oinosesta ennen tätä. Nyt hän on median kovinta kamaa. Hyvin pelattu!
Mihin oikeasti perustuu väite, että Suomessa ei voida keskustella maahanmuutosta, homojen oikeuksista, tuloeroista ja ties mistä? Nyt valoja päälle. On tämä Suomi siitä ihan huikean hieno maa (ei sarkasmia), että meillä näistä asioista saa kuitenkin avautua melko vapaasti. Telkkarissa pidetään homoiltaa, maahanmuuttoasioissa on käyty läpi vastustajien ja itse maahanmuuttajienkin agendaa jne. Suomihan on suorastaan ärsyttävän avoin ja vapaamielinen yhteiskunta. Keskustelepa Iranissa tai Venäjällä julkisesti homojen oikeuksista. Löydät itsesi haudasta tai vankilasta. Ihan oikeasti: Suomessa on täysi keskustelunvapaus ja olen täysin kyllästynyt siihen persujen pyörittämään levyyn, jonka mukaan "mistään ei saa sanoa mitään". Kyllä saa. Mutta sanomiseen kaivataan substanssia. Jopa Räsäsen Päivillä on oma, sinänsä pelottava argumenttinsa homokeskusteluun. Hänellä on kilometrien päähän paistava aito vakaumus. Mutta se on halpahintaista, että normaali valtionkirkon passiivijäsen kaivaa yhtäkkiä Raamatun esiin asiassa, josta hän on oikeasti pelkästään täysin tunnepohjaisesti eri mieltä. Mua vituttaa aitojen uskovaisten puolesta se, että joku Hakkaraisen urpo ottaa vertauksia luomiskertomuksesta. Mies elää sitten muilta osin täysin Raamatun ja kristinuskon vastaisesti. Ei kai Raamattuakaan voi lukea niin, että valitsee sieltä pari lainia, jotka sopivat omaan agendaan ja lähtee niiden varassa heilumaan unohtaen loppuopuksen? Tällä perusteella voisi perustaa kansanliikkeen, joka ottaa hengiltä kaikki ne, jotka tekevät pyhänä töitä. Tämäkin on eräs Raamatun laini, jonka yllättäen aivan jokainen tervejärkinen osaa asettaa omaan kontekstiinsa. Tietyt faktat pitää päivittää 2000 vuoden aikana. Mutta homoiluosuus -siinähän on kaiken ydin! Itse asiassa Raamattuhan ei juuri muusta kerrokaan.
Raamattuun kirjaimellisesti uskovilla ei ole vastausta tähän: homous on synnynnäinen ominaisuus ja kaikkina aikakausina se suunnilleen 8% jengistä tuntee vetoa omaa sukupuolta kohtaan. Myös eläimet homoilevat jossain määrin. Kun tämä on synnynnäistä, niin eikös tästäkin ominaisuudesta vastaa Luoja? Ehkä Luojalla on taustalla ihan hyvä plan: kun osa ihmisistä päätyy jokatapauksessa tuntemaan vetoa samaan sukupuoleen, tämä kenties hillitsee väestönkasvua ja on siten tarpeellinen asia? Aivan kuten hyttysetkin. Ei niistäkään tarvitse tykätä, mutta ne ovat osa tasapainoa.