Jatkoajan virallinen homoketju

  • 884 334
  • 8 125

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vastaan kuitenkin... hohhoijaa

Ymmärsin täysin tarkoituksesi, halusit päteä ja hämmentää keskustelua... Lähdit rehvakkaasti liikkeelle...sinun täytyy selitellä sanomisiasi kuin Halla-aho konsanaan.
Keskustelutyylistäsi voi olla yhtä mieltä. Kukin voi arvailla päässään, että mikä se on. Minun mielestäni se on surkeaan keittiöpsykologiaan perustuvaa schaissea, jossa keskityt lopulta keskustelijaan, et aiheeseen.
Nyt ainoastaan paheksut Oinosen mielipiteen kommentointia, niin se mieli muuttuu. ..
Olet tämänkin asian edelleenkin ymmärtänyt aivan vituralleen. Olennaisinta tässä on se, että miksi Oinosen arvoja ei huomioida ja väitetään kuitenkin, että ollaan suvaitsevaisia. Olen jo selittänyt asian tarkemmin, en viitsi sitä sinulle enää selittää, koska ymmärrät nämä aina ihan päin sitä itseään.

Kirjoituksesi on noin muutoinkin niin järkyttäviä kaikkia mahdollisia virheitä sisältävää, ettei sen oikomiseen kannata uhrata suuremmin aikaa. Jos välttämättä haluat jatkaa tuota ajatusvirtaasi tästä aiheesta viitaten minun kommentteihini, niin toivon, että teet sen minulle yyveitse, jottei tuollaista paskaa tarvitse muiden kuin minun lukea. Toki voit tänne julkisellekin puolelle lätinöitäsi kertoilla, koska minä en ole mode enkä moderoi, tämä oli vain toivomus.

Tsemppiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Olet tämänkin asian edelleenkin ymmärtänyt aivan vituralleen. Olennaisinta tässä on se, että miksi Oinosen arvoja ei huomioida ja väitetään kuitenkin, että ollaan suvaitsevaisia. Olen jo selittänyt asian tarkemmin, en viitsi sitä sinulle enää selittää, koska ymmärrät nämä aina ihan päin sitä itseään...

Sinun lähtökohtasi väitteissäsi on väärä, kukaan ei ole täällä jättänyt huomioimatta Oinosen arvoja. Kaikki ymmärtävät sen, että hänen mielipiteensä lähtee tässä tapauksessa Raamatusta ja kunnioittavat tätä. Oinosen mielipidettä pidetään varsin suvaitsemattomana, mutta jokainen täällä ymmärtää, että Oinosella on oikeus omaan mielipiteensä.

Sinä väitit, että ääriliikeiden kannatus kasvaa, kun jatkoajan kirjoittajat pitävät Oinosen mielipidettä suvaitsemattomana. Tämä on mielestäni tämän keskustelun erikoisin väite.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sinun lähtökohtasi väitteissäsi on väärä, kukaan ei ole täällä jättänyt huomioimatta Oinosen arvoja.
Et siis edelleenkään ymmärrä mitä sanon. Sitä voisi olla eri mieltä mutta kun sinä ymmärrät aina ihan muuta kuin isnulle sanotaan. Kuinkahan moneen kertaan tämä pitäisi sinulle sanoa, etät tiedät mitä olen sanonut ja tarkoittanut. Ei, en sano enää mutta tuota en ole tarkoittanut miten tämänkin asian olet ymmärtänyt.
Sinä väitit, että ääriliikeiden kannatus kasvaa, kun jatkoajan kirjoittajat pitävät Oinosen mielipidettä suvaitsemattomana.
En ole tuotakaan sanonut ja tarkoittanut. Voisin tämänkin selvittää sinulle tässäkin uudelleen mutta kun ei se auta mitään, kun et kerta kaikkiaan ymmärrä sitä mitä luet. Minäkin pidän Oinosen mielipidettä minun arvomaailmassani suvaitsemattomana ja sen saa sanoa.

Tämä meidän välinen jauhanta tässä on täyttä schaissea ja minua hieman hävettää kommentoida sinulle, siksi ehdotin yyveeboksia. Vähän niin kuin peruskoulussa joku vähempilahjainen saa erityisopetusta, niin ei muiden aikaa ja tärväänny sen yhden vuoksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...En ole tuotakaan sanonut ja tarkoittanut...

...Suvaitsette jälleen kerran vain sen mitä itse suvaitsette. Olette joukkona pidemmän päälle yhteiskunnalle vaarallisia, koska teidänlaistenne vuoksi yhteiskunnan ilmapiiri kärjistyy. Kun ääriliikkeet saavat enemmän kannatusta, syy on mielestäni aika pitkälti juuri teidänlaistenne.

Lainaus nimimerkki Käyttäjänimetön kirjoituksesta tässä ketjussa.

Et ole sanonut, etkä tarkoittanut?? Miten tuo lainattu kirjoitus pitäisi ymmärtää?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ihmisten tulee olla hyväksyttyjä, mutta kaiken toiminnan ei tule olla.

Kyllä minäkin annan oman elämänsä penttioinisten uskoa jumaliinsa, mutta minusta voisi kieltää kaikenlaisen uskonnon harjoittamisen samaan tapaan kuin nämä penttioinoset haluavat kieltää homoilta homoilun. Eli homo tai uskova saa olla, kunhan ei uskoaan tai homouttaan harjoita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin jatkaa keskustelua yyveitse, että jos kysyt samaa siellä, niin voin vastata.

Tästä aiheesta täältä tähän.

Minä ja varmasti suurinosa muistakin lukijoista ymmärtävät tekstin siten kuin se on kirjoitettu. Mikäli olet tarkoittanut jotain muuta tuolla lainatulla kohdalla, olisi se varmasti hyvä avata kaikille muillekin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei mitään. Sinä itse otit käsitteen esille kun väitit homojen vetoavan asioissaan jopa ihmisoikeuksiin. Minä keskustelin Venäjästä josta Suomessa pitäisi sinun mielestäni ottaa mallia. Minun mielestäni ei pitäisi, syitä ei tarvinne tässä laajasti esitellä. Jokainen tietää jo nyt kuka Venäjän tuleva presidentti on.

No väännetään rautalangasta. Jos Venäjällä päätetään tehdä, kuin tuossa uutisessa sanotaan, niin mitä ihmisoikeuksia se rikkoo? Newsflash, se ei riko yhtään mitään ihmisoikeuden julistuksen kohtaa eikä näin ollen yhtään mitään ihmisoikeutta.

Pidät homoutta sairaana ja olet mitä ilmeisin homofoobikko, eikä siinä mitään, se ei ole väärin. Mutta edes teoreettisella tasolla ei mielestäni kannata lähteä väittämään että venäläinen tapa rajoittaa homojen näkyvyyttä ja oikeuksia olisi järkevä. Tuosta ajatuksesta ei ole enää pitkä matka siihen että ihmisiä suljetaan ghetoihin.

Ei ole kysymys mistään fobiasta, tuon homofobia-termin voitte kyllä vihdoin viimein unohtaa. Jos ette tiedä, mitä tuo sana fobia tarkoittaa, niin tässä selvennys: Wikipedia: Fobia

Lainaus tuolta yllämainitulta sivulta: "Fobialla tarkoitetaan tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvää kohtuuttoman vahvaa pelkoa, kammoa tai kauhua, jota pelko-oireinen ei pysty hallitsemaan." Mun kohdalla ei todellakaan ole kysymys mistään hallitsemattomasta pelosta. Mun kohdalla ei ole edes kysymys pelosta ylipäätään. Mitä pelättävää homoissa nyt olisi? Ei sitten yhtään mitään. En mä pelkää narsistejakaan tai vaikka Romanian kerjäläisiä tai pedofiileja. Mä en vaan pidä niistä. Ja ihan turhaa paskaa on kenekään jauhaa, että pitäisi joka ikisestä ihmisestä tässä maailmassa, tai edes ihmisryhmästä. Jokaisella löytyy aika montakin ihmisryhmää, joista ei pidä.

Enkä mä ole ketään sulkemassa ghettoihinkaan. Kyllä mun mielestä maailma toki olisi parempi paikka ilman homoja, mutta en mä niitä ole lähdössä eliminoimaankaan tai edes lyömään. Tai eheyttämään tai muuta sellaista. Mutta en mä todellakaan hyväksy sitä, että jotkut homot eli vähemmistö alkaa määräillä, miten muiden ihmisten eli enemmistön pitäisi tässä maassa elää.

Asiassa päästäisiin mielestäni eteenpäin, jos onnistuttaisiin laajemmin ajattelemaan ihmisiä yksilöinä. Ei kategorioida jotain ihmistä homoksi. Ei rajoiteta ihmisiä, vaan ihmisten tekemisiä. Tässä on mielestäni tärkein ero.

Ihmisten tulee olla hyväksyttyjä, mutta kaiken toiminnan ei tule olla. Esim. ADHD-henkilöitä pyritään lääkkeiden avulla muuttamaan omaa luonnollista toimintaansa. Heidän toimintansa pyritään normalisoimaan.

Boldaus mun. Ja juuri näin, siinäpä se on selvällä Suomen kielellä.

Mua on aina suuresti huvittanut se, kuinka homot selittävät että he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Ja samaan aikaan järjestetään kaiken maailman gay pride -kulkueita ja jokaisessa mahdollisessa käänteessä tuodaan sitä omaa homoseksuaalisuutta esille. Jos homot haluaisivat olla kuten muut, niin sitten he eläisivät siinä homoseksuaalisessa suhteessa ihan normaalisti tekemättä siitä mitään numeroa. Tällä tavoin ihmisten asenteita saisivat oikeasti muutettua, ehkä jopa minunlaisten jäärien mielipiteitä. Mutta nykyisellä menolla se ei tule toteutumaan, tiedä sitten onko se tarpeellistakaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mua on aina suuresti huvittanut se, kuinka homot selittävät että he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Ja samaan aikaan järjestetään kaiken maailman gay pride -kulkueita ja jokaisessa mahdollisessa käänteessä tuodaan sitä omaa homoseksuaalisuutta esille. Jos homot haluaisivat olla kuten muut, niin sitten he eläisivät siinä homoseksuaalisessa suhteessa ihan normaalisti tekemättä siitä mitään numeroa. Tällä tavoin ihmisten asenteita saisivat oikeasti muutettua, ehkä jopa minunlaisten jäärien mielipiteitä. Mutta nykyisellä menolla se ei tule toteutumaan, tiedä sitten onko se tarpeellistakaan.

Ymmärtääkseni Gay pride -kulkueita järjestetään juuri siksi, että homojen oikeudet eivät ole samantasoiset heteroiden oikeuksien kanssa. Ja vaikka ne Suomessa ovatkin lähes samalla tasolla, pride-kulkueen tarkoituksena on myös toteuttaa yhteisöllisyyttä ja osoittaa, että Suomen homot (seksuaaliset vähemmistöt) ovat samassa rintamassa muiden maiden homojen kanssa ajaakseen globaalisti homojen oikeuksia. Ja myös heterot osallistuvat kulkueisiin osoittaakseen tukensa seksuaalisille vähemmistöille.

On myös syytä huomioida se seikka, että suurin osa homoista ei tuo sitä homouttaan - seksuaalista suuntautumistaan - esille millään muotoa. Mutta toki se näkyy julkisuuden henkilön kohdalla hyvin pian tämän esiintyessä julkisuudessa puolisonsa kanssa, tai tältä kysyttäessä perheestä, kumppanista tms. Pitäisikö homon/lesbon olla tällöin hiljaa? Onko puolisostaan kertominen vain heteroiden oikeus? Kyllähän heterouttakin tuodaan esille julkisuudessa samalla tavalla jos esille tuontina pidetään puolison kanssa esiintymistä, puolisosta ja avio-onnesta kertomista tms. Kaipa sinäkin kerrot kaverillesi, että olen naimisissa, jos olet mennyt naimisiin? Eikö homo saa tehdä samoin, jos häneltä sitä kysytään? Ja vaikka ei kysyttäisikään?

Vaikka ajankin homojen ja lesbojen myös transsukupuolisten oikeuksia, en minäkään välttämättä pidä siitä, että jokaisen kerran vedetään herneet nenuun kun joku arvostelee homoutta (seksuaalista suuntautumista). Oman kantansa ja mielipiteensä toki saa (ja kannattaa) sanoa mutta ylimääräinen draama julkisuudessa kannattaa toisinaan jättää pois ja nousta "foobikon" mielipiteen yläpuolelle.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kiinnostaa se, että miten ajat näiden oikeuksia...?

Ehkäpä "oikeuksien ajaminen" on väärä ilmaisu tässä tapauksessa, paremmin asian voisi ilmaista siten, että äänestyskäyttäytymiselläni ja toiminnallani pyrin vaikuttamaan siihen, että seksuaalisten vähemmistöjen oikeuden paranevat Suomessa. Toiminta on ruohonjuuritasolla tapahtuvaa ystävien kanssa olemista ja tarvittaessa heidän tukemista.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ehkäpä "oikeuksien ajaminen" on väärä ilmaisu tässä tapauksessa, paremmin asian voisi ilmaista siten, että äänestyskäyttäytymiselläni ja toiminnallani pyrin vaikuttamaan siihen, että seksuaalisten vähemmistöjen oikeuden paranevat Suomessa.

No näin mä ajattelinkin eli kiitos vastauksestasi...

Kunhan halusin tarkentaa...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mutta en mä todellakaan hyväksy sitä, että jotkut homot eli vähemmistö alkaa määräillä, miten muiden ihmisten eli enemmistön pitäisi tässä maassa elää.
Tää on varmaan jo 100 000 kertaa mainittu tässä mainiossa Jatkoajassamme, mutta edelleen haluaisin yhden konkreettisen esimerkin, että miten HLBT-kansa määräilee, miten heteroiden tulee tässä maassa elää. Tietenkin jos se, että he eivät halua enää elää sylkykupin asemassa ja pitävät siitä meteliä, on määräilyä, niin sitten tietenkin hyi hyi homppelit ja muut! Pystytkö omasta elämästäsi mainitsemaan yhden konkreettisen esimerkin siitä miten esim. homojen olemassaolo on vaikeuttanut elämääsi? Laitetaan siihen vaikka mittariksi se, että olisit hintbyn väen takia joutunut istumaan alas vaimosi kanssa keittiön pöydän ääreen ja vakavasti pohdiskelemaan ja keksimään toimenpiteitä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No itse olen sitä mieltä, ettei tuollaisten "Oinosten" kanssa vaikuta edes keskustella kyseisestä aiheesta. Kusipää mikä kusipää. Ja kun hän vielä perustaa mielipiteensä raamattuun, niin päätä on vaikea kääntääkkin. Kokemuksen perusteella voin sanoa, että tuollaisten tyyppien mielipiteet kannattaa vain jättää omaan arvoonsa - vaikeaksi menee elämä, jos muutama perusjuntti kusipää saa raivon valtaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää on varmaan jo 100 000 kertaa mainittu tässä mainiossa Jatkoajassamme, mutta edelleen haluaisin yhden konkreettisen esimerkin, että miten HLBT-kansa määräilee, miten heteroiden tulee tässä maassa elää.

HLBT-kansa? Mitä se tarakoittaa?

Vastaan heti kysymykseesi, kun määrittelet tuon termin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
HLBT-kansa? Mitä se tarakoittaa?

Vastaan heti kysymykseesi, kun määrittelet tuon termin.
Minä mietin muuten samaa. H on varmaankin homo, L on lesbo, B on bi mutta entäs T? Hei, se on se koira Pikku Kakkosesta, se Transu!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä minäkin annan oman elämänsä penttioinisten uskoa jumaliinsa, mutta minusta voisi kieltää kaikenlaisen uskonnon harjoittamisen samaan tapaan kuin nämä penttioinoset haluavat kieltää homoilta homoilun. Eli homo tai uskova saa olla, kunhan ei uskoaan tai homouttaan harjoita.
Tämä on kyllä osunut vertaus. Aika vaikea on kenenkään kitistä, että seksuaalinen suuntaus olisi valinta, mutta usko olisi joku ominaisuus, johon ihminen ei pysty itse vaikuttamaan. Niin että lopettakaa ne typerät uskontonne, jotka rajoittavat toisten elämää, niin maailma olisi paljon parempi paikka.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei minua Oinosen mielipiteet haittaa. Vielä viime eduskuntakaudella olin sitä mieltä, että hän on Suomen tyhmin kansanedustaja, mutta Hakkaraisen myötä sekin ongelma poistui luonnollista tietä. Kuitenkin hänen lausuntonsa on erittäin loukkaava niitä tuhansia homoja kohtaan, jotka rintamalla puolustivat itsenäisyyttämme sotien aikana (tuollaiset räkänokat tulevat kusemaan veteraanien kengille vai miten se menee). Niinpä näkisin, että olisi paikoillaan perustaa homosotaveteraaniliitto ihan vain muistutukseksi siitä, että miten asiat ovat olleet ja ovat edelleenkin.
 
Tämä on kyllä osunut vertaus. Aika vaikea on kenenkään kitistä, että seksuaalinen suuntaus olisi valinta, mutta usko olisi joku ominaisuus, johon ihminen ei pysty itse vaikuttamaan.

Toisaalta aika vaikea on kenekään selittää, että homostelu tekona ei olisi valinta. Joku voi tuntea viehtymystä siihen, mutta päätös toteuttamisesta on tekijällä itsellään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toisaalta aika vaikea on kenekään selittää, että homostelu tekona ei olisi valinta. Joku voi tuntea viehtymystä siihen, mutta päätös toteuttamisesta on tekijällä itsellään.

Täsmälleen samaa voidaan sanoa heterostelusta.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Toisaalta aika vaikea on kenekään selittää, että homostelu tekona ei olisi valinta. Joku voi tuntea viehtymystä siihen, mutta päätös toteuttamisesta on tekijällä itsellään.

Sitten voidaan myös kysyä, että kenelle se kuuluu kenen kanssa sinä, minä, Jani Toivola tai Pentti Oinonen paneskelee? Ei kellekään, kunhan toisena osapuolena on täysin vapaassa tahdossaan toimiva aikuinen ihminen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisaalta aika vaikea on kenekään selittää, että homostelu tekona ei olisi valinta. Joku voi tuntea viehtymystä siihen, mutta päätös toteuttamisesta on tekijällä itsellään.
Niin, selibaatti on toki mahdollinen vaihtoehto, mutta mitään syytä tai tarvetta sellaiseen ei kenen kohdalla lähtökohtaisesti pitäisi olla. Eiköhän se ole riittävän monta kertaa nähty, että minkälaisiiin lopputuloksiin oman seksuaalisuuden tukahduttamisella päädytään lähtien vaikkapa katolilaisista papeista ja päätyen johonkin sarjamurhaajiin.

Jos sitävastoin koitat väittää, että ihminen pystyy valitsemaan sukupuolen johon hänen seksuaalinen kiinnostuksensa suuntautuu, niin tahtoisin nähdä todisteita puheiden sijasta. Käy vaikka itse touhuamassa jonkun homon kanssa sängyssä todistaaksesi että kyseessä on vain valinta. Itse en ainakaan heterona ole vakuuttunut, että kyse ei ole valinnasta, sillä minulta se ei onnistuisi. Nähdäkseni se voi olla valinta vain kaappi-biseksuaaleille.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin, selibaatti on toki mahdollinen vaihtoehto, mutta mitään syytä tai tarvetta sellaiseen ei kenen kohdalla lähtökohtaisesti pitäisi olla. Eiköhän se ole riittävän monta kertaa nähty, että minkälaisiiin lopputuloksiin oman seksuaalisuuden tukahduttamisella päädytään lähtien vaikkapa katolilaisista papeista ja päätyen johonkin sarjamurhaajiin.
Tämähän pätee tietenkin myös eläimiinsekaantujiin, pedo- ja nekrofiileihin sekä muihin vastaaviin. Eli syyttä suotta tukahduttavat taipumuksiaan. Siitä vaan kiinni pikkupoikaan ja naapurin lampaisiin, siitä vaan kaivamaan Elsa-täti haudasta ja jörnimään. Muutenhan saattaisi tulla mieleen tehdä jotain vielä vakavampaa, ellei saa toteuttaa mielihalujaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös