Ok. Jos keskitytään pelkkään seksiin, niin kerroin tuossa eläinlajeja joissa koiras harrastaa seksiä koiraan kanssa.
Eli, vastaavasti olet valmis sanomaan, homomiesten välinen seksiä sisältävä parisuhdetta on verrata muurahaisten keskuudessa homoiluun? Minä olen kyllä taipuvainen pitämään ihmisten seksuaalista käyttäytymistä aavistuksen monimutkaisempana asiana, joka ei ole vain viettien ohjaamaa, vaan siinä on ajattelullakin sijansa.
Heh. Vaadit perusteluja, mutta sinusta se on tarpeetonta.
En vaatinut perusteluja, vaan pikemminkin kysyin sinulta, mitä eläinmaailman ilmiöitä
kannattaa käyttää ihmisten homoseksuaalisen käyttäytymisen luonnollisuuden perusteluna. Itse näen koko tällaisen perustelun tarpeettomana. Ehkä asia avautui sinulle nyt, ehkä ei.
Totta hemmetissä eläinlajien keskuudessa esiintyvä homoseksuaalinen käytös tai homo- sekä lesboparien käytökseen rinnastettava käyttäytyminen on määriteltävissä "luonnolliseksi". Kiteytetysti ei ole eroa sillä pistääkö banaanikärpäskoiras vai ihmiskoiras pippelinsä toisen koiraan takamukseen. Tämä ei ole kuitenkaan ainoa homoseksuaalisuuden ilmenemismuoto eläinlajeilla.
Tässä on vain yksi pieni ongelma. Kuinka voidaan, tai kuka voi, määritellä esimerkiksi poikapingviinikaksikon kimpassa elelyn homosuhteeksi? Voiko joku ulkopuolinen tehdä näin kun kyseessä on kaksi ihmistä, ilman pienintäkään käsitystä, mitä noiden kahden miehen tai naisen päässä liikkuu?
Seksiä, yhdessäeloa, valintaa, tietynlaista käyttäytymistä, joissa osapuolina ovat kaksi saman sukupuolen edustajaa.
Homoseksuaalinen käytös on tietynlaista käyttäytymistä? Melko valaisevaa.
Se liittyy todennäköisyyteen sille, kuinka paljon tässä ketjussa esitettävät faktat vaikuttavat "en viitsi itse edes selvittää" -uskomuksien kääntymiseen. Krhm.
No, eipä tämäkään juuri avannut tuon kirjoittamasi tarkoitusta, saati selvittänyt kelle se oli osoitettu. Lähdenpä kuitenkin veikkaamaan, että jollekin homoliittoja vastustavalle ja homoseksuaalisuutta luonnottomaksi väittävälle - Menikö oikein?