Aivan samaan tapaan kuin homoseksuaalisuutta, luonnossa esiintyy lajirajat ylittäviä kumppanuussuhteita, samat rajat ylittävää seksiä, moniavioisuutta ja insestiä.
...
Voidaanko näillä eläinmaailman ilmiöillä perustella saman ihmisten keskuudessa tapahtuvan luonnollisuutta ja hakea niille hyväksyntää? Jos ei, niin miksi?
Totta kai, eivätkös kaikki luonnossa esiintyvät seksuaalisuuden muodot ole luonnollisia? Ehkä jostain vinoutuneesta ihmiskeskeisestä näkökulmasta esim. antropomorfisista eläinhahmoista (furry) tai panssarivaunuista kiihottuminen voisi epäluonnollinen seksuaalisuuden muoto olla?
Ihmiselle hyväksyttävää on mielestäni kaikki sellainen toiminta joka ei tuota vahinkoa muille tai ympäristölle. Insesti ok, polyilu ok, lajirajojen ylittäminen ok, jos kaikki osapuolet ovat itsemääräämiskykyisiä ja osoittavat yhteistä tahtoa aidossa valintatilanteessa. (Lapsi tai koira tuskin on itsemääräämiskykyinen tai valintatilanne alisteisessa perhesuhteessa aito). Eläimille standardini ovat eri, sillä tuskin raiskaavalta koiralta seksuaalisten viettien vallatessa mielen voidaan odottaa moraalista pohdintaa että onko tämä yllätysseksi vastaanottajan mielestä viatonta tai mukavaa. Ihmiseltä tätä pohdintaa odotan ja edellytän.
Käytöksemme luonnollisuutta voi siis perustella, sillä vastaavia homoilua edellyttäviä tarpeita löytyy kaukaisiltakin sukulaisiltamme, mutta hyväksyttävyyttä ei, sillä hyväksyttävyyden määrittämiseen esim. niillä banaanikärpäsillä ei tiettävästi ole kykyä. Samasta syystä ymmärrän että olet usein kujalla, mutten tuomitse. Lusikat ja kauhat.
Eläinmaailmaa tutkimalla saamme selville omia ominaisuuksiamme, ja ilmeisesti homouden selite on ihan perus; syntyi mutaatio joka on historian saatossa ollut yksilöiden geenien kopioitumiselle eduksi ja siksi säilynyt toisin kuin lukuisat muut mutaatiot. Homot eläimet ovat hoivanneet sukulaistensa jälkeläisiä ja tämä on säilyttänyt ominaisuuden suurimmalla osalla lajeja näihin päiviin asti.