Viittasin ennemminkin tähän yleiseen ajatteluun sukupuolineutraalilta yhteiskunnasta. Pidän tätä jokseenkin utopistisena ja myös hivenen tylsänä lähestymistapana.
Itse olen toki sukupuolineutraalista yhteiskunnasta samaa mieltä.
En nyt jaksa etsiä linkkiä tähän hätään, mutta olin kyllä tukehtua aamukahviini, kun luin twitteristä muutaman alle kolmekymppisen kotiäidin keskustelua äidin oikeudesta pukea poikansa tytön vaatteisiin päiväkotiin. No, päiväkodista sanottiin, että "Jarmo" ei nyt enää kyllä voi tulla mekko päällä hoitoon. Ja pakkohan se sitten muistaakseni oli päiväkotia vaihtaa ja siirtyä yksityiselle tms. "Meillä kun on opetettu, että ei ole poikia tai tyttöjä vaan on vain Jarmo ja Liisa".
Olisi tehnyt mieli kommentoida, että päiväkoti nyt vaan yritti pitää asiassa Jarmon puolia mutten jaksanut. Lapsilla kun on hemmetin hyvä muisti ja vielä 15-vuotiaanakin Jarmo on "se poika joka käyttää tyttöjen vaatteita".
Itse kannatan ehdottomasti sukupuolineutraalia avioliittolakia ja ihmisten pitää muutenkin olla lain edessä tasavertaisia seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Mutta vaikka se on ihan jokaisen oma asia, että tykkääkö mielummin maistaa pippeliä vai pimppiä, niin
useimmilla meistä nyt kuitenkin on pippeli tai pimppi. Sukupuolineutraali yhteiskunta kuuluu niille, joilla ei ole kumpaakaan.