Jatkoajan virallinen homoketju

  • 884 282
  • 8 125

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Säälittävä homoselitys joka on IL:n toimittajien mielestä siis syyskauden pahin floppi oli se että Tammisen mielestä hänen sanomisiaan on vääristelty?

Koko kohun aloittaja eli näyttelijä-muusikko Roope Salminen totesi asiasta seuraavaa IL:ssä:

"
Kyllä se suora lainaus on. Se oli osa vastausta kysymykseen "uskotko, ettei Liigassa ole yhtään homoseksuaalia pelaajaa" Salminen vakuuttaa.

- Koko paneeli videoitiin ja video tulee varmastikin ulos, kun se on käsitelty. Sieltä voi jokainen käydä katsomassa.

Tamminen väittää haastattelussa, että termi "pikkuhiirulainen" on otettu pois kontekstistaan eikä viittaa kenenkään seksuaaliseen suuntautumiseen.

Salminen oudoksuu tätä näkemystä.

- Toki Tami on voinut tarkoittaa jotain aivan muuta, mutta tuskin hän on yllättynyt siitä, että se luetaan niin, että Tami sanoo "homoseksuaalia ei ole, koska hiirulaiset eivät pärjää."

- Jos käyttää tuollaista retoriikka näin arassa aiheessa, niin pakko silloin on jonkunlainen vastuu sanoistaan kantaa
."

Boldaus oma.


Varsinkin kun minun silmääni tuossa Roope Salmisen jutussa kaveri itsekin sanoo ettei ole sanantarkkalainaus. Se mitä Salminen väitti FB-sivullaan oli tämä (kirjoitusvirheet ja pienet kirjoimet kirjoittajan omia):


"Yhtenä kysymyksenä käsiteltiin sitä miten eri urheilulajien tiimoilta suhtaudutaan erilaisiin vähemmistöihin. kysyin eräältä kokeneelta kiekkovaikuttajalta, että mistä johtuu ettei Liigassa yksikään seksuaalivähemmistöä edustava pelaaja ole uskaltanut tulla julkisesti kaapista ja että mitä Liiga, Jääkiekkoliitto tai lajiyhteisö ovat viime vuosina tehneet ongelman ratkaisemiseksi. en tässä nimeä kyseistä vaikuttajaa, sekä siksi että kunnioitan hänen uraansa ja useita hänen aloitteitaan äärimmäisen paljon että siksi ettei hän lueskele minun facebook-seinääni eikä sen vuoksi pääse osaksi mahdollista keskustelua puolustamaan itseään. hänen vastauksensa oli kuitenkin tyrmistyttävä.tämä pitkän ja hienon uran tehnyt vaikuttaja totesi, että ongelmaa ei ole yritetty ratkaista koska mitään ongelmaa ei ole. hän kertoi minulle ja paneelia seuranneelle väelle, ettei Liigassa pelaa yhtään homoseksuaalia pelaajaa. hän vetosi kymmenien vuosien kokemukseensa alalta ja vaikutti silminnähden ärtyneeltä että minä jolla on 0 minuutin kokemus jääkiekosta ammattina edes kysyin koko asiasta.
"en tiedä millä kokemuksella sinä näitä kiekkoja heittelet", kaveri tokaisi, "mutta jääkiekko on maskuliininen laji. olen tehnyt kymmeniä vuosia töitä junioritasolta ammattilaisiin ja voin kertoa, että siellä ei pikku hiirulaisiin törmää."tämä 'pikku hiirulaiset' on siis suora lainaus ihmiseltä, jolla on aitoa vaikutusvaltaa urheilupiireissä.

Oletan että tuon floppijutun kirjoittaneet toimittajat Tomi Salomaa ja Ville-Veikko Valta ovat sitten nähneet tuon videon johon Salminen viittaa. Itse en ole sitä etsimisestä huolimatta löytänyt.

Eikö olisi sitten ollut kohtuullista ihan journalistisessa mielessä tehdä juttu tuosta videosta ja sanoa mitä Tamminen todellisuudessa sanoi? Ainakin jos homma päätetään nostaa taas kerran tikunnokkaan KIEKKOVUODEN PAHIMPANA FLOPPINA
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Joku viitsii siis puolustella Tammista vielä?
Minua ei kiinnosta yksi turkulainen itserakas neverbeen valmentaja eikä yksi parikymppinen kuuluisan näyttelijäsuvun vesa joka ei osaa käyttää isoja kirjaimia. Loogisena ihmisenä minua ihmetyttää tämä mediahulabaloo ja se missä se Salmisen todistusaineisto eli se käsitelty video on.

Roope Salmisen sanoin "Koko paneeli videoitiin ja video tulee varmastikin ulos, kun se on käsitelty. Sieltä voi jokainen käydä katsomassa."

Jatkoajassa normaali tapa kun joku Daespoo väittää TosiFanin sanoneen jotain idioottimaista että pyydetään osoittamaan missä TosiFani on näin sanonut. Vai pitäisikö sitä suuttua Daespoon väitteestä jo valmiiksi TosiFanille?

Annan esimerkikin. Minusta TosiFanin suhtautuminen tähän Tammis-caseen on ollut aika radikaalia koska hän on tässä ketjussa kehoittanut väkivaltaan Tammisten perhettä ja tämän tyttäriä kohtaan jakaen näiden yhteystietoja.
 
Roope Salminen voisi muutenkin kertoa lisää tästä Liigan homo-ongelmasta, koska vaatii mm. Liigalta, jääkiekkoliitolta ja lajiyhteisöltä toimia ongelman poistamiseksi... Ongelmahan on Salmisen mukaan se, että pelaajat eivät uskalla tulla julkisesti kaapista ulos. Tammisen sanoin voi vaan kysyä, että millä kokemuksella Salminen noita kiekkoja heittelee?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jos ette bonganneet niin Roope Salmisen väitteissä kysymys johon Tamminen vastasi oli jompikumpi seuraavista:

a) "mistä johtuu ettei Liigassa yksikään seksuaalivähemmistöä edustava pelaaja ole uskaltanut tulla julkisesti kaapista ja että mitä Liiga, Jääkiekkoliitto tai lajiyhteisö ovat viime vuosina tehneet ongelman ratkaisemiseksi?" Lähde: Salmisen Facebook

b) "uskotko, ettei Liigassa ole yhtään homoseksuaalia pelaajaa?" Lähde: Salmisen haastattelu IL:ssä.

Se mitä tarkalleen sanottiin ei ole niin tärkeää. Se että käyttää tuollaista retoriikka näin arassa aiheessa, niin pakko silloin on jonkunlainen vastuu sanoistaan kantaa - sanoi mies joka ei ihan tarkalleen muista edes mitä itse kysyi.

Juicea lainatakseni "Ei sen väliä kuka sen aloittaa, sanoi hän, joka aloitti sen".
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ei riitä ymmärrys miten homojutut voi olla kiekkovuoden pahimpia floppeja. Vähän kuin omistajan jooga olisi akvaariokalamaailman pahin floppi.

VMP, taas.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Se mitä tarkalleen sanottiin ei ole niin tärkeää. Se että käyttää tuollaista retoriikka näin arassa aiheessa, niin pakko silloin on jonkunlainen vastuu sanoistaan kantaa - sanoi mies joka ei ihan tarkalleen muista edes mitä itse kysyi.

Juuri näinhän kävi Tammiselle hänen mm "hiirulainen"-viittauksella. Olisin kuvitellut NL-kaatajan ymmärtävän ettei (edes) hän ole teemuselännemäisesti täysin kritiikitön ja sanomisellaan median yläpuolella. Tamin nokkeluus osui omaan nilkkaan ja media pääsi lataamaan tyhjään maaliin.

Elämässä on kolme asiaa mitkä eivät ole reiluja: urheilu, media ja elämä ylipäätänsä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mediahan saa ja tekee ihan mitä lystää. Suosittelen katsomaan tuon Helena Erosen hihamerkki caustin jälkikeskustelun Youtubesta. Siinä Turun Sanomien päätoimittaja Kari Vainio kertoo että median tehtävä on irroittaa asiayhteyksiä ja "kehystää" juttuja. Samassa hän toivoo lukijoiltaan "medianlukutaitoa".

Median kuluttajilta vaan peräänkuulutetaan nykypäivänä aika vitusti medianlukutaitoa. Esim. Jatkoajassa kukaan ei minun lisäkseni ole sanallakaan edes pohtinut että mahtoiko se Salmisen poika siteerata Tammista nyt kuinka tarkasti. Varsinkin kun sama poika kertoo Iltalehdessä että "saattoi olla että Tami tarkoitti jotain muuta mutta oma vika kun ei ollut tarkempana näin herkässä asiassa". Aika karskia puhetta kaverilta joka itse työntää vanhan äijän sopulilauman jyrsittäväksi.

Tämän pitäisi olla koko kysymyksen tärkeinpiä asioita ottaen huomioon, että Tamminen itse on vastineessaan sekä Ylexille että Veikkaajat.comille sanonut että häntä on siteerattu väärin.

Jos uskotaan sokeasti mitä joku väittää toisen sanoneen näemme enemmän ja enemmän näitä tosifaneja jotka uhkailevat ulkopuolisia väkivallalla kiihkonsa vallassa.

@LaTe_Show tämä muistuttaa erittäin paljon tuota pienemmäksi kohuksi jäänyttä Wallinheimo homo-lausuntoa. Keskustelimme aiheesta lokakuun alussa. Silloinkin kun sinulle selvisi että media oli vääristänyt mitä Wallinheimo oli oikeasti sanonut. Silloinkin olin aistivinani että se että medialle antaa yhtään aihetta on aina haastateltavan oma vika. Sen kuvan sain tästä vastauksestasi. Wallinheimon tapauksessa koko haastattelu oli julkaistu samantien podcastina mutta se ei estänyt someraivoa.

En ymmärrä ajatusprosessia jossa itse lukisin uutisen joka kuohutaisi mieltäni. Kun saisin lisätietoa, torjuisin tuon lisätiedon koska tunnereaktio ensimmäiseen uutiseen oli niin voimakas.

Tunneihmiset ovat hassuja. Ja pikkuisen pelottavia.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Silloinkin kun sinulle selvisi että media oli vääristänyt mitä Wallinheimo oli oikeasti sanonut. Silloinkin olin aistivinani että se että medialle antaa yhtään aihetta on aina haastateltavan oma vika.

Haastateltavan vika myös. Tässä ei ole kyse siitä kuka on oikeassa ja kuka on väärässä vaan mielikuvista - varsinkin kun media ei ole koskaan väärässä. Kuten totesin silloin ja nyt, niin media ei ole reilu ja tämän pitäisi olla selvä eritoten heille jotka toimivat ko bisneksessä mukana. Niin Tamille kuin Sinkulle.

Tunteet ja mielikuvat myyvät lehtiä ja saavat klikkauksia - halusimme tai emme.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aku Hirviniemen tänään Maikkarin uudessa viihdeohjelmassa esittämä Hannu Pakarainen oli kovan luokan hokijätkä ja halusi tuoda ihmisille "äijäenergiaa". Hannulla näytti olevan myös oma suikuvuoro treenien jälkeen.

Saas nähdä, meneekö tämä parodia ihan huumorilla läpi, vai löytyykö jostain joku mielensäpahoittaja...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Aku Hirviniemen tänään Maikkarin uudessa viihdeohjelmassa esittämä Hannu Pakarainen oli kovan luokan hokijätkä ja halusi tuoda ihmisille "äijäenergiaa". Hannulla näytti olevan myös oma suikuvuoro treenien jälkeen.

Saas nähdä, meneekö tämä parodia ihan huumorilla läpi, vai löytyykö jostain joku mielensäpahoittaja...

Meinaatko että Usko Luttisen tai BB-Aslakin jälkeen aletaan yhtäkkiä pahoittamaan mieliä homopiireissä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Meinaatko että Usko Luttisen tai BB-Aslakin jälkeen aletaan yhtäkkiä pahoittamaan mieliä homopiireissä?

Meinasin lähinnä tämän hahmon yhteyttä alkutalvesta ympäri ämpäri mediaa kuohuttaneeseen lätkä&homous&mikkihiiret-keskusteluun.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Meinasin lähinnä tämän hahmon yhteyttä alkutalvesta ympäri ämpäri mediaa kuohuttaneeseen lätkä&homous&mikkihiiret-keskusteluun.

Aivan. My bad etten osannut yhdistää tätä. Sen verran surkuhupaisaa kamaa tuo ko. homovänkääminen silloin oli että sanattomaksi vetää vieläkin. Ongelmia kyllä löytää kun niitä etsimällä etsii ja vääntää kaiken mahdollisen vituilleen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Miksi - miksi aikaa tulisi tuhlata turhaan selittelyyn?

Fiktiivinen tilanne:

Istun baarissa kaverini kanssa, joku homo tjsp tulee iskemään minua ja hinkkaa siinä aikansa itseään ja kyselee tanssiin tms. Totean hänelle: Ei kiitos, pyydän että jätät minut rauhaan.

Homo poistuu paikalta, kaverini siinä katselee minua kummeksuen ja kysyy: Tunsitko sen?

Vastaan: En tuntenut, en ollut koskaan nähnytkään. Tämä jälkeen keskustelu siirtyy seuraavaan aiheeseen, mihin tarvitaan selittelyä?

Tilanteesta on mahdollista selvitä muutamalla asiallisella sanalla, jokainen tolkun kaveri ymmärtää tilanteen eikä siinä tarvitse mitään käydä selittämään - tai ei ainakaan minun kavereideni kohdalla.

Mutta nykyään mahdollisuuksia tällaisiin kohtaamisiin on todella harvoin, jos koskaan, koska käyn baareissa tai yökerhoissa todella vähän - jos koskaan.

vlad.
Fiktiivisen tilanteen kohdalle olisit voinut kirjoittaa tositapahtuma. Kävi nimittäin minulle. Ja tilanne jatkui sen jälkeen kuin mitään ei olisi käynut. Ei ollut homobaari.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Fiktiivisen tilanteen kohdalle olisit voinut kirjoittaa tositapahtuma. Kävi nimittäin minulle. Ja tilanne jatkui sen jälkeen kuin mitään ei olisi käynut. Ei ollut homobaari.

Minulle vastaavanlainen tapahtuma on käynyt kahdesti. Kerran Nassaussa hotellin aulabaarissa ja kerran ruotsinlaivalla. Molemmissa tilanteissa broidini oli seurassani, aika monet naurut ollaan hänen kanssaan näistä otettu, joskus myös minun kustannuksellani suorastaan.

Mitään pahaa verta näistä ei kyllä jäänyt, kuitenkin sen verran erikoisia tilanteita, että mieleen ovat jääneet.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Minulle vastaavanlainen tapahtuma on käynyt kahdesti. Kerran Nassaussa hotellin aulabaarissa ja kerran ruotsinlaivalla. Molemmissa tilanteissa broidini oli seurassani, aika monet naurut ollaan hänen kanssaan näistä otettu, joskus myös minun kustannuksellani suorastaan.

Mitään pahaa verta näistä ei kyllä jäänyt, kuitenkin sen verran erikoisia tilanteita, että mieleen ovat jääneet.
Saako tiedustella, että mikä tässä on sitten sitä naurua aiheuttanut? Itselle on on käynnyt muutamaan otteeseen saman tyyppistä, enkä ole pitänyt asiaa mitenkään sen naurettavampana kuin sitä että olisi päässyt/joutunut jonkun naispuolisen pokausyrityksen kohteeksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saako tiedustella, että mikä tässä on sitten sitä naurua aiheuttanut? Itselle on on käynnyt muutamaan otteeseen saman tyyppistä, enkä ole pitänyt asiaa mitenkään sen naurettavampana kuin sitä että olisi päässyt/joutunut jonkun naispuolisen pokausyrityksen kohteeksi.

No jos rehellisesti kerron, niin broidini näitä iskuyrityksiä todistettuaan on sitten naureskellut, että mikä minussa on, kun näitä tapauksia on useampia, lähetänkö jotain viestiä homomiehille tiedostamattani. Eli ihan tällaista vähän lapsellista aikuisten miesten heterohuumoria.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
No jos rehellisesti kerron, niin broidini näitä iskuyrityksiä todistettuaan on sitten naureskellut, että mikä minussa on, kun näitä tapauksia on useampia, lähetänkö jotain viestiä homomiehille tiedostamattani. Eli ihan tällaista vähän lapsellista aikuisten miesten heterohuumoria.
Selvä, itse olen ottanut nämä vastaavat tilanteet pelkästään suurena kohteliaisuutena ja osoituksena pettämättömästä tyylitajustani.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Selvä, itse olen ottanut nämä vastaavat tilanteet pelkästään suurena kohteliaisuutena ja osoituksena pettämättömästä tyylitajustani.

Niin kyllä tavallaan minäkin, eihän se huono asia ole, jos homomies yrittää päästä juttusille. Jos aiemmista viesteistäni tuli jotenkin homofoobinen kuva, niin tämä ei suinkaan ollut tarkoitus, pikemminkin päinvastoin. Pointtini oli siis se - ja siihen myös asialle naureskelulla viittasin - että eihän tämän nyt niin vakavaa ole.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Morgoth

Jäsen
"Uskovien vastuulla on kertoa tämä heille, jotka eivät sitä ymmärrä tai halua ymmärtää." Mielestäni pitäisi olla ateistien vastuulla kertoa tälle herralle, kuinka helvetin pihalla hän on ympärillä tapahtuvista asioista.

Kirsikkana kakun päällä vielä puoluesihteerin: "Puoluejohto irtisanoutuu näistä mielipiteistä, eihän niissä ollut mitään tolkkua. Henkilön kanssa tullaan käymään keskustelut". Ihan kuin uskovaisten jutuissa noin yleensä olisi jotain tolkkua. Omaavat keskimäärin hieman paremmat käytöstavat toki.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi tällaisille hihhuleille annetaan palstatilaa? Heinäluoman vaimo kuitenkin kuoli muutama päivä sitten, luulisi että jotain sensitiivisyyttä olisi iltapaskojen toimituksillakin. Olisivat julkaiseet jutun vaikka kuukauden kuluttua, jos on pakko julkaista.

Tämä. Jos on täysin anteeksiantamatonta idiotismia tuon hihhulin puheet, niin eivät nämä iltapaskat jää kyllä pahemmin jälkeen. Klikkihuorauksen takia ihan mikä vaan on näköjään sallittua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös