Mediahan saa ja tekee ihan mitä lystää. Suosittelen katsomaan tuon Helena Erosen hihamerkki caustin
jälkikeskustelun Youtubesta. Siinä Turun Sanomien päätoimittaja Kari Vainio kertoo että median tehtävä on irroittaa asiayhteyksiä ja "kehystää" juttuja. Samassa hän toivoo lukijoiltaan "medianlukutaitoa".
Median kuluttajilta vaan peräänkuulutetaan nykypäivänä aika vitusti medianlukutaitoa. Esim. Jatkoajassa kukaan ei minun lisäkseni ole sanallakaan edes pohtinut että mahtoiko se Salmisen poika siteerata Tammista nyt kuinka tarkasti. Varsinkin kun sama poika kertoo Iltalehdessä että "saattoi olla että Tami tarkoitti jotain muuta mutta oma vika kun ei ollut tarkempana näin herkässä asiassa". Aika karskia puhetta kaverilta joka itse työntää vanhan äijän sopulilauman jyrsittäväksi.
Tämän pitäisi olla koko kysymyksen tärkeinpiä asioita ottaen huomioon, että Tamminen itse on vastineessaan sekä Ylexille että Veikkaajat.comille sanonut että häntä on siteerattu väärin.
Jos uskotaan sokeasti mitä joku väittää toisen sanoneen näemme enemmän ja enemmän näitä tosifaneja jotka uhkailevat ulkopuolisia väkivallalla kiihkonsa vallassa.
@LaTe_Show tämä muistuttaa erittäin paljon tuota pienemmäksi kohuksi jäänyttä Wallinheimo homo-lausuntoa.
Keskustelimme aiheesta lokakuun alussa. Silloinkin kun sinulle selvisi että media oli vääristänyt mitä Wallinheimo oli oikeasti sanonut. Silloinkin olin aistivinani että se että medialle antaa yhtään aihetta on aina haastateltavan oma vika. Sen kuvan sain
tästä vastauksestasi. Wallinheimon tapauksessa koko haastattelu oli julkaistu samantien podcastina mutta se ei estänyt someraivoa.
En ymmärrä ajatusprosessia jossa itse lukisin uutisen joka kuohutaisi mieltäni. Kun saisin lisätietoa, torjuisin tuon lisätiedon koska tunnereaktio ensimmäiseen uutiseen oli niin voimakas.
Tunneihmiset ovat hassuja. Ja pikkuisen pelottavia.