Ihan mielenkiinnosta mutta missä maailmankolkassa pääset avioon siten että termistö on sinulle oikea?
Melkein 180 muussa maassa ei homoilla kirkossa. Ei ole kyse minun termistäni, vaan perinteisestä määritelmästä.
Ihan mielenkiinnosta mutta missä maailmankolkassa pääset avioon siten että termistö on sinulle oikea?
Tätä meinasin aiemmin itsekin sanoa. Tuosta on ollut ristiriitaista tietoa, tuleeko asiasta hallituskysymys - siellä kun on parikin puoluetta jotka jäisivät pois jo tuolla perusteella. Mutta eiköhän suvaitsevaiset ole jo anyway saaneet muutoksen yhteiskunnassa runnottua läpi.
Mulle jäi nyt epäselväksi, saavatko homot nussia toisiaan kirkossa, vai mennä maistraatissa naimisiin, kun tuo laki hyväksytään. Kaikesta päätellen myös sinulla on sama ongelma.Melkein 180 muussa maassa ei homoilla kirkossa. Ei ole kyse minun termistäni, vaan perinteisestä määritelmästä.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että onko tämä avioliittolain muutoksesta vai muista syistä johtuvaa.
Joo, pahoitteluni, että tuollaista kyselin. Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Tässä vielä uusintana: Avaatko nyt vielä, että miten perinteisen avioliiton kannattaja on nyt epätasa-arvoisessa asemassa?
Avioliittokäsitettä muutetaan väkisin? Kukaan ei sinua estä uskomasta perinteiseen avioliittoon. Kukaan ei sinua estä solmimasta perinteistä avioliittoa. Voit taatusti mennä Suomessa naimisiin jos haluat, nyt ja tulevaisuudessa. Joko miehen tai naisen kanssa. Eli vielä kerran. Miten tämä asettaa perinteisen avioliiton kannattajat epätasa-arvoiseen asemaan?
Mulle jäi nyt epäselväksi, saavatko homot nussia toisiaan kirkossa, vai mennä maistraatissa naimisiin, kun tuo laki hyväksytään. Kaikesta päätellen myös sinulla on sama ongelma.
Mutta miten se kirkko tähän liittyy?Mikäs ongelma tuossa? Avioliitossahan on kyse seksuaalisesta(kin) liitosta. Homoilua siis.
Mikäs ongelma tuossa? Avioliitossahan on kyse seksuaalisesta(kin) liitosta. Homoilua siis, jota minä en btw. edes vastusta siitä vaan - kunhan saan itse jättää väliin.
Mutta miten se kirkko tähän liittyy?
Tuohon vastasinkin jo. Eli homoja ym. suvaitsevaisia suositaan konservatiivien kustannuksella.
Ei ole kyse toki vain minusta vaan en halua kuulua sellaiseen piirileikkiin joka väittää kissaa koiraksi tms. kuin mielenvikaisesta mielijohteesta. Kohta ei Suomessa enää voi solmia perinteistä avioliittoa! Sitä käsitettä ei enää tunneta. Kyllä, olen tältä osin aika pessimistinen (realistinen), Suomessa alkaa olla jo peli selvä.
No tästäkin olisin voinut kieltämättä avautua. Muistakin.. ei nimittäin oikein innosta Suomen homokirkot. Tällä viittaan yksinapaisen tylsään apologetiikkaan. Eikä toisaalta kohdalleni sellaista olosuhdetta enää tässä elämässä tulisi, että innostuisin Suomessa naimisiin.
Eli voit mennä naimisiin, mutta et halua. Hienoa, että vuodesta 2017 naimisiinmenosi ei edes todennäköisesti kaadu puolison sukupuoleen.
Mutta miten se kirkko tähän liittyy?
En voi mennä avioliittoon kuten se esim. vielä nyt käsitetään. Siis nykyiseen, maailmalla valtavirtaa olevaan. Mihinkään muunlaiseen en haluaisikaan mennä - kirkothan on hienoja niissä voi käydä vaikka muutenkin. Jälkimmäistä virkettäsi en käsitä. En ole ihan heti vaihtamassa suuntautumistani.
enää ei voi siis käytännössä uskoa perinteiseen avioliittoon. Kaikki muuttuu. Käytäntö, opetus, ilmapiiri... Esim. minä en voi enää varmaan elinaikanani mennä Suomessa naimisiin.
Kirkko (tai joku taho kirkossa) on ilmeisesti siis ominut avioliitto-termin ja nyt
Jos jonkun avioliitto jää tulevaisuudessa sen takia solmimatta, että yhä useampi ihminen voi sen rakkaansa kanssa sanoa tahdon, niin en ihan rehellisesti sanottuna nää tässä mitään ongelmaa.
Hyvin tiivistetty nyky"suvaitsevainen" liberaalihedonismi.
Mikäs ongelma tuossa? Avioliitossahan on kyse seksuaalisesta(kin) liitosta. Homoilua siis, jota minä en btw. edes vastusta siitä vaan - kunhan saan itse jättää väliin.
Jos puolisosi on vain täysi-ikäinen eikä ole avioliitossa tai rekisteröidyssä suhteessa, voit mennä naimisiin. Vuodesta 2017 lähtien todennäköisesti ei haittaa vaikka hän on samaa sukupuolta. Eli yhteiskunnan puolesta voit hyvin vähäisin rajoituksin mennä naimisiin. Se, että jos et halua mennä naimisiin, on eri asia, mutta siitä on turha valittaa. Se on sinun oma valintasi.
Tuolta vaikka lisää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Käsite
Itse asiassa kyseessä ei siis ole juuri ollenkaan oma valintani vaan täysin looginen lopputulos, kuten olen edellä kuvaillut. En varmaan menisi Suomessa naimisiin muutenkaan mutta optio siihen on imo ihmisoikeus.
Natsithan muuten käyttivät vastaavanlaista logiikkaa kuin minkä esitit: "on oma valintasi, kumpi lapsistasi saa elää".
Miksei voi uskoa ja mikset voi mennä?
Arvotatko omaa elämääsi sen mukaan mitä jotkut sulle tuntemattomat ihmiset mahdollisesti tekee omassa elämässään?
En näe kyllä miten yhdenkään nais- tai miesparin naimisiinmeno vähentäisi kenenkään heteron avioliiton arvoa. Jos vähentää, niin saa syyttää ihan itseään. Ja, jos avioliitto instituutio murenee siitä, että kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä menee naimisiin, niin sitten se ei ole ollut kovin vahva instituutio alunperinkään.Itselle ainakin oma naiskumppani ja suhde on aivan yhtä arvokas nyt ja kun/jos homoseksuaalit saa mennä naimisiin. Se arvo lähtee meistä kahdesta, ei jonkun tuntemattoman parin suhteen laadusta.
Tuolta vaikka lisää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Käsite
Itse asiassa kyseessä ei siis ole juuri ollenkaan oma valintani vaan täysin looginen lopputulos, kuten olen edellä kuvaillut. En varmaan menisi Suomessa naimisiin muutenkaan mutta optio siihen on imo ihmisoikeus.
Natsithan muuten käyttivät vastaavanlaista logiikkaa kuin minkä esitit: "on oma valintasi, kumpi lapsistasi saa elää".
Kyse on täysin sinusta omasta valinnasta. Olet valinnut, että et halua mennä naimisiin vaikka voisit mennä naimisiin. Kukaan muu ei ole tätä valintaa tehnyt.
Sori, mutta kyse ei ole vastaavanlaisesta logiikasta, koska tässä "kumpikin lapsi saa elää". Sinua ei pakoteta mihinkään ja saat itse valita menetkö naimisiin vai ei.
Tiukkaan on valistus uponnut, kerran ei selvät esimerkit ja selvennyksetkään asiaa valaise. Tuo on ihan vain sinun mielipiteesi. Minulla toinen, jota et ole ikävä kyllä edes pyrkinyt kumoamaan.
Ei sitä äitiäkään pakotettu! Sehän sai aivan rauhassa olla valitsemattakin... Aivan kuten itsekin esität.