Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 255 902
  • 13 719

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Hieman yllättäen itse en pelikieltoa saanut mutta modesediltä kyllä ennakkovaroituksen. "anna olla tai napsuu kieltoa"

yllättyneet käsi ylös.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo @aquanqua samaa pelikielto ei ole oikein. Ennen oli pelikiellotkin paremmin. Palsta on A1 luokkaa keskustelufoorumeista Suomessa. Eihän pilata tätä moderaattorien tai kirjoittajien toimesta.
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.

Niin, mikä tuossa on sitä henkilökohtaisuuksiin menoa? Sulta jo parikin kertaakysyttiin, mutta et vastannut mitään..
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.

Katson asiaa toisin. Palstalle kirjoitettu teksti tulee voida jatkossa lainata ja kysyä, mitä mieltä tekstin kirjoittaja on siitä nyt. Jos näin ei voisi menetellä, palsta tuhoutuisi. Sen minkä haluaa, voi myös poistaa itse, jos kirjoitetun julkinen käsittely myöhemmin tuntuu vaikealta.

Ilmeisesti tässä kävi niin, että Rapeli olisi kommentoinut tekstiä pienen harkinnan jälkeen. Mutta ei voinut enää kommentoida, koska oli jo pyytänyt itse pelikiellon pariksi kuukaudeksi. Jos pyydetty kielto oli voimassa jo kun enemmän häneltä vastauksia vaadittiin, modet olisivat pelimiehinä laittaneet vaan kaikki pyynnöt poikki ystävällismielisellä poikittaisella selkään. Tällöin vittuiluva sävy ei olisi toteutunut, joka johtui tässä skenaariossa siitä, että Rapelin oletettiin jättävän vastaamatta ihan tarkoituksella ja hyppäävän pian kaitsemaan meitä palstan rasisteja.

Jos aiempiin vertaa - tai vaikka siihen kuinka innokkaasti muutama kaivaa palstan ulkopuolelta 40 vuoden takaisia henkilöasioita sabotoidakseen keskustelua - eihän moderaattorien linja tässä mainitussa tapauksessa kestä tarkastelua. Mikä sen takana on, paha sanoa, mutta oudolta se myös historiallisessa mielessä vaikuttaa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ilmeisesti tässä kävi niin, että Rapeli olisi kommentoinut tekstiä pienen harkinnan jälkeen. Mutta ei voinut enää kommentoida, koska oli jo pyytänyt itse pelikiellon pariksi kuukaudeksi. Jos pyydetty kielto oli voimassa jo kun enemmän häneltä vastauksia vaadittiin, modet olisivat pelimiehinä laittaneet vaan kaikki pyynnöt poikki ystävällismielisellä poikittaisella selkään. Tällöin vittuiluva sävy ei olisi toteutunut, joka johtui tässä skenaariossa siitä, että Rapelin oletettiin jättävän vastaamatta ihan tarkoituksella ja hyppäävän pian kaitsemaan meitä palstan rasisteja.

Osmo on pelikiellossa? Mistä tälläistä tietoa kaivoit?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Osmo on pelikiellossa? Mistä tälläistä tietoa kaivoit?

Kertomansa mukaan pyysi itse.

Pointti on edelleen se, että vanhoja palstakirjoituksia tulee voida kaivaa ja pyytää niistä kommentteja. Katson tämän kuuluvan länsimaiseen demokratiaan. Ja totta kai tämän voi asiallisella tavalla tehdä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näin kannattaa tehdä jos itse tuntee, että pää ei kestä kirjoituksia niin ei pääse tulemaan pahimpia ylilyöntejä
En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta. Sellainen kuva mulla on, että mainittu kirjoittaja Osmo on fiksu ja kykenee käsittelemään tämän tilanteen ja aiemmat kirjoituksensa. Ei varmasti ole helppoa, mutta harvoin elämässä helpolla mennäänkään.

Aivan nuoruudessani itselläni on jengitaustaa, ja jokainen n-sanalla alkava olisi ollut vihollinen. Aikoihin, kymmeniin vuosiin, tällainen viholliskuvien luominen ei ole ollut ongelma. Näillä mennään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta
Itse otin ihan tietoisen pelikiellon otteluketjufoorumiin koska olen aiemmin sieltä saanut pelikieltoa. Lähtökohtaisesti vuoden loppuun. Ja tämän siis sai modeilta pyytämällä.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä "pelikieltoa" saa pyytämällä jos tuntee ettei kestä mikkihiiriä. Itsekin olen ottanut pari kertaa, tosin omista syistä enkä palstan mahdollisten tapahtumien johdosta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kyllä "pelikieltoa" saa pyytämällä jos tuntee ettei kestä mikkihiiriä. Itsekin olen ottanut pari kertaa, tosin omista syistä enkä palstan mahdollisten tapahtumien johdosta.
Itse otin ihan tietoisen pelikiellon otteluketjufoorumiin koska olen aiemmin sieltä saanut pelikieltoa. Lähtökohtaisesti vuoden loppuun. Ja tämän siis sai modeilta pyytämällä.

Tämä alkaa olla kyllä jo lähellä "Pitääkö olla huolissaan" osastoa mielestäni. Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään? Sikäli hyvä, että asiaan reagoitte mutta ehkä tossa herää kysymys, että alkaako palstalla olla jo turhankin isoa roolia elämässä.

Tai noh, mikä minä olen mitään sanomaan.

Sanon silti saatana.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllä "pelikieltoa" saa pyytämällä jos tuntee ettei kestä mikkihiiriä. Itsekin olen ottanut pari kertaa, tosin omista syistä enkä palstan mahdollisten tapahtumien johdosta.
Mä olen ollut kerran lähellä pyytää tunnuksieni poistoa ja pyysinkin niin. Olin pahoittanut mieleni jostain, mutta sanoin sitten Ylläpidolle, että jos nyt pidetään voimassa kuitenkin. Tämän kaiken täällä viettämäni ajan jos olisin käyttänyt vaikka jonkun syöpälääkkeen keksimiseen, niin lopputulema olisi ollut, että lääke olisi edelleen keksimättä, mutta mulla ja tuhansilla mun faneilla täällä olisi ollut paljon tylsempi yks, kaks, öööh.. 17 vuotta.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katson asiaa toisin. Palstalle kirjoitettu teksti tulee voida jatkossa lainata ja kysyä, mitä mieltä tekstin kirjoittaja on siitä nyt. Jos näin ei voisi menetellä, palsta tuhoutuisi. Sen minkä haluaa, voi myös poistaa itse, jos kirjoitetun julkinen käsittely myöhemmin tuntuu vaikealta.

Ilmeisesti tässä kävi niin, että Rapeli olisi kommentoinut tekstiä pienen harkinnan jälkeen. Mutta ei voinut enää kommentoida, koska oli jo pyytänyt itse pelikiellon pariksi kuukaudeksi. Jos pyydetty kielto oli voimassa jo kun enemmän häneltä vastauksia vaadittiin, modet olisivat pelimiehinä laittaneet vaan kaikki pyynnöt poikki ystävällismielisellä poikittaisella selkään. Tällöin vittuiluva sävy ei olisi toteutunut, joka johtui tässä skenaariossa siitä, että Rapelin oletettiin jättävän vastaamatta ihan tarkoituksella ja hyppäävän pian kaitsemaan meitä palstan rasisteja.

Jos aiempiin vertaa - tai vaikka siihen kuinka innokkaasti muutama kaivaa palstan ulkopuolelta 40 vuoden takaisia henkilöasioita sabotoidakseen keskustelua - eihän moderaattorien linja tässä mainitussa tapauksessa kestä tarkastelua. Mikä sen takana on, paha sanoa, mutta oudolta se myös historiallisessa mielessä vaikuttaa.
Siitä olen samaa mieltä, että automaattisesti ei kaikista vanhojen kirjoitusten lainauksista tulisi antaa pelikieltoa, kuten varmasti tiesitkin, mutta tässä tapauksessahan pelikiellon syynä oli nimenomaan toistuva henkilökohtaisuuksiin meno samaa nimimerkkiä kohtaan. Pahoittelen skeptisyyttäni, mutta en myöskään oikein kykene näkemään tässä tapauksessa, että pelikiellon saanut nimimerkki olisi ottanut vanhat kuvakaappaukset puheeksi vilpittömänä tarkoituksenaan parantaa keskustelun laatua.

Sen myönnän kyllä, että mielipiteeseeni vaikuttaa todennäköisesti myös muiden nimimerkkien toimesta seurannut jatko, jonka laatu tuskin oli yllätys kenellekään.

Näin ollen pysyn kyllä mielipiteessäni, että tuo sangen maltillinen pari viikkoa on tässä tapauksessa aika hyvä ratkaisu.
 

redpecka

Jäsen
Tämä alkaa olla kyllä jo lähellä "Pitääkö olla huolissaan" osastoa mielestäni. Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään?
Omalta kohdaltani en koe noin, siis että Jatkoaika olisi kasvanut liian isoksi osaksi elämää tai jotain sen tapaista. En vain pysty syömään purkkaa samaan aikaan jos mulla on kirjoitusoikeudet. Tai joskus on levoton elämänvaihe, että parempi varmistaa "pelikiellolla" ettei tule suollettua ihan totaalisen paskaa settiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta.
Sai ainakin muutama vuosi sitten. Lähetin asiallisen pyynnön moderaattoreille joko liigakauden tai Tepsin pelien loputtua, en muista kumpi, että poistaisitteko kirjoitusoikeuteni kesän ajaksi, pyysin muistaakseni, että "vaikka elokuun loppuun saakka" ja sain pyytämäni. Tosin tarkoitukseni oli silti lukea palstaa kesän aikana ja olisin halunnut kirjautua, koska luettavuus ja seuraaminen on jouhevampaa kirjautuneena, mutta sain ilmeisesti jonkin sortin porttikiellon enkä päässyt kirjautumaan palstalle ollenkaan, joten palstalla vierailu siltä kesältä jäi lähes nolliin.

En tiennyt silloin enkä tiedä vieläkään, saako kirjoitusoikeutensa hyllylle säilyttäen kuitenkin oikeuden kirjautua palstalle, eli ovatko "kirjoitusoikeuksien menettäminen" ja "porttikielto" sama asia, mutta pyysin kuitenkin ensin mainittua, vaan sain jälkimmäisen. Oliko tämä joku moderaattorien kämmi, katkos informaatiossa tai silkkaa vittuilua, en tiedä, eikä oikeastaan enää edes kiinnosta.

*e*
Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään? Sikäli hyvä, että asiaan reagoitte mutta ehkä tossa herää kysymys, että alkaako palstalla olla jo turhankin isoa roolia elämässä.

Omassa tapauksessani kyse ei noin suoraviivaisesti ollut tuosta boldaamastani, mutta kun huomasin, että oli vaikeaa olla tarttumatta milloin mihinkin rapalaan ja olla vastaamatta joihinkin tulkintani mukaan puhtaassa provomielessä esitettyihin kysymyksiin, kai sen voi muotoilla noinkin, että palsta oli elämässäni turhan isossa roolissa. Tunnen itseni ja tiedän, että vaikka kuinka pyhästi olisin päättänyt jättää em. tapaukset ilman huomiota, jossain vaiheessa olisi kuitenkin kiehunut yli ja olisin kirjoittanut jotain pelikiellon tai vähintäänkin jonkinmoisen rangaistuksen arvoista.

Tämän vuoksi koin, että oli helpompaa pyytää jäähyä itse, sen sijaan että olisin rikkonut sääntöjä ja sen seurauksena saanut jäähyn. Joku voi pitää ratkaisuani liioiteltuna ja hänellä on siihen oikeus, ei siinä mitään. Itse en sitä kuitenkaan liioitteluna pitänyt, enkä pidä edelleenkään. Koen edelleen, että ratkaisuni oli kaikin puolin positiivinen ja mikäli tuollaisia fiiliksiä joskus vielä tulee, toimin melko varmasti samalla lailla.
 
Viimeksi muokattu:
Huilitaukoa voi pyytää meiltä määräaikaisena tai mallia "toistaiseksi", jolloin avataan tunnukset sitten pyynnöstä. Ainakin joku gradu on tainnut valmistua ajallaan tämän asiakaspalvelumme ansiosta.

En tiennyt silloin enkä tiedä vieläkään, saako kirjoitusoikeutensa hyllylle säilyttäen kuitenkin oikeuden kirjautua palstalle, eli ovatko "kirjoitusoikeuksien menettäminen" ja "porttikielto" sama asia, mutta pyysin kuitenkin ensin mainittua, vaan sain jälkimmäisen. Oliko tämä joku moderaattorien kämmi, katkos informaatiossa tai silkkaa vittuilua, en tiedä, eikä oikeastaan enää edes kiinnosta.

Vika on varmaan ollut ATK:ssa, tietokoneitahan on aina kätevä syyttää kaikesta... Palstasoftassa ominaisuudet ja niiden nimet muuttuvat välillä, eikä ehkä ihan aina olla pysytty muutoksissa perillä täällä konehuoneen puolella.

Pelikiellon (tai itse pyydetyn huilitauon) aikana pitäisi olla niin, että kaikki kirjautuneelle muutenkin käytössä olevat toiminnot toimivat, paitsi palstalle ei ole mahdollista kirjoittaa.

Hallintavalikossa on kuitenkin sellainenkin rasti ruutuun -laatikko, joka on tarkoitettu käytettäväksi silloin, kun joku saa lopulliset lähtöpassit palstalta ja menettää samalla käyttöoikeudet koko palveluun.

Sinun tapauksessasi rasti oli siis mennyt luultavasti väärään ruutuun. Toivottavasti ilmat olivat kuitenkin mukavat ja nautit Jatkoaika-vapaasta kesästäsi!


T: Modet
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vaan kävi niin, että jo(i)llain moderaattoreista meni kuppi nurin, kun vanhaa kaveria vähän tönittiin vanhoista viesteistä, jotka eivät enää oikein sovi herätyksen kokeneen ja rasistikorttia vilkkaasti heiluttelevan maailmanparantajan nykyiseen imagoon. Eihän tossa ole mitään perusteita minkäänlaiseen pelikieltoon, mutta näinhän täällä on aina menty.
Näinpä. Ihmettelin hieman, kun minulle @Osmo Rapeli täysin vieras nimimerkki. No sitten selvisi että nimimerkkihän on jossain vaiheessa vaihtunut, joten eipä enää pelikielto ihmetytä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinun tapauksessasi rasti oli siis mennyt luultavasti väärään ruutuun.
Varmasti näin, eikä sillä tosiaan ole enää edes väliä. Paljon mahdollista sekin, että olen muotoillut pyyntöni väärin, jolloin se on tietysti käsitettykin väärin. Joku siinä mokasi, mutta samapa tuo.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ehdotan, että tämä viesti valitaan vuoden 2021 Jatkoajan vuoden viestiksi:

Elämä oli helpompaa sillon kun tekstiväännön saattoi kuitata vaan, jotta "älä ala vittuilemaan runkku". Nykyään ei saa mitään enää sanoo!

Jos olet eri mieltä niin *** *** ************ ******.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
@aquanqua n bänni on luokkaa naurettava.
Luulin Jatkoajan moderoinnin jo päässeen yli turenkilaisuudesta, mutta näemmä perunafarmareita edelleen suojellaan.
Tästä viestistä tullee minulle bänniä, mutta aivan vitun sama.
Jos turenkilaismafia edelleen suojelee täällä jäseniään asialliselta kritiikiltä, niin pitäkää tunkkinne, perunannostokoneenne ja lantasaappaanne!
Hävettävää toimintaa Suomen suurimmalta lätkä-keskustelupalstaltalta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Elämä oli helpompaa sillon kun tekstiväännön saattoi kuitata vaan, jotta "älä ala vittuilemaan runkku". Nykyään ei saa mitään enää sanoo!
Aika huono vertaus kun tuosta tärähti silloin useampi kuukausi penaltia.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onpa yllättävää, jos/kun yksi palstan suurimmista ja käsittämätöntä suojelua täällä nauttivasta päänaukojista on pyytänyt omaehtoista huilia kuukausitolkulla jatkuneen muiden mielipiteiden mitätöinnin ja helvetin ylimielisen itsensä ylentämisen jälkeen. Nyt kun ko. nimmarin taustat ovat osittain tuotu julki, totaalinen takinkääntö ja sen mukanaan tuoma pyhimysrooli saattavat aiheuttaa hieman ärtymystä palstaveljissä.
Eihän siinä oikein muutakaan vaihtoehtoa oo, kun pistää pää pensaaseen ja paeta vastuuta. Joku ryhdikäs ihminen olis voinu tulla ehkä selvittämään näkemyksiään ja syitä tähän takinkääntöön, mutta jokainen tietty tavallaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
@aquanqua :n pelikieltohan oli ihan paikallaan ja kestokin sinällään perusteltavissa. Kyseinen nimimerkki aloitti tuon henkilökohtaisuuksiin menon, mutta tajusi sentään lopettaa moderaattorien puututtua "keskusteluun".
Lainattu nimimerkki sen aloitti mutta on ilmeisesti suojassa niin pääsi vain viikolla.
Kummasti tämä eräs nimimerkki on saanut haukkua toisia ties millä tavalla.
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt näkyy tässä hyvin.

Mutta niinhän se on maailma on tasa-arvoinen toisille se on vaan tasa-arvoisempi kuin toisille.

Ja kyllä vanhojen viestien on oltava näkyvillä vaikka vuosia kuluu tai nimimerkki vaihtuu, ei ne saa olla mikään pelasta perseesi kortti.
Eikä ole suinkaan ainut nimimerkki mutta se on mitä se on.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös