Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Upeeta Ville upeeta, KuPS
Saako siitä pelikieltoa jos arvuuttelee omaa henkilöllisyyttään?
Ottamatta kantaa juuri näihin pelikieltoihin; jos viikon jäähy todella on missään mittakaavassa yli-jotain, niin rohkenen olla eri mieltä.
Vääryydet ja oikeusmurhat lähtevät kuukaudesta. Vähemmästä nuriseminen on nettiriippuvuutta.
Nim. "Draftin aikaan vituttaisi, mutta keskityitkö draftiin jos hommasit penaltia"
Mun nähdäkseni tässä nimenomaan katsottiin kavereiden historiaa ja rangaistukset annettiin sen vuoksi. Historiaa on paljon ja sinne mahtuu myös aika paljon sääntöjen vastaista toimintaa, jonka vuoksi oli ehkä sitten muistutuksen aika.Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin. Tämä tausta huomioon ottaen penaltti tuntuu kohtuuttomalta jos herroilla nyt sitten kerran lähti pikkusen lapasesta. Eli siis, summa summarum, näihin toivoisi enemmän jonkinlaista kokonaisarviointia kuin yksittäisen keissin pohjalta reagointia.
Täsmennän siis vielä, samaa logiikkaa kaivattaisiin kuin siinä, että tuomarit seurasivat Jarkko Ruudun edesottamuksia kaukalossa tarkemmin kuin vaikka Jarkko Immosen.
Ja varsinkin kun herrat eivät ketjunoottekakaan enää totelleet. Ihan historiaakin peilaten ansaitut huilit.Mun nähdäkseni tässä nimenomaan katsottiin kavereiden historiaa ja rangaistukset annettiin sen vuoksi. Historiaa on paljon ja sinne mahtuu myös aika paljon sääntöjen vastaista toimintaa, jonka vuoksi oli ehkä sitten muistutuksen aika.
Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin ...
...
P.P.S. Ite sain vittusaatana kuukauden modegatessa joskus internetin keksimisen aikoihin. Ja se ihan oikeasti oli täysin tyhjästä, banni tuli ihan tutzbanpesuveden mukana, jos joku muistaa. Olen päässyt kuitenkin tuosta melkein yli, day to day.
En vielä itse ollut silloin tänne rekisteröitynyt mutta luin palstaa aktiivisesti ja muistan tuon. Oli kyllä historiallisen kova suoritus, eräs Mode siis töppäsi ihan täysin itse ja lopputulemana pistetään 60 käyttäjää pelikieltoon. Täysin moraalitonta toimintaa ja kuvastaa kyllä hyvin minkälaiset tyypit tätä palstaa pyörittää.Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
En vielä itse ollut silloin tänne rekisteröitynyt mutta luin palstaa aktiivisesti ja muistan tuon. Oli kyllä historiallisen kova suoritus, eräs Mode siis töppäsi ihan täysin itse ja lopputulemana pistetään 60 käyttäjää pelikieltoon. Täysin moraalitonta toimintaa ja kuvastaa kyllä hyvin minkälaiset tyypit tätä palstaa pyörittää.
@Cobol on viime aikoina kierrellyt ympäri palstaa heittelemässä rapalaa ja nyt @mjr tarttui kiinni. @Cobol on ilmestynyt milloin mihinkin ketjuun kertomaan provosoivan mielipiteensä ja usein tekeytynyt "tyhmäksi" eli esim. irrottanut kommentinsa kokonaisuudesta, vedonnut yksittäiseen lähteeseen yms. Nyt @mjr lähti tanssiin ja oikeutetusti molemmat huilaa viikon.
Mutta siinä nimenomaan meni samalla ihan tai ainakin melkein syyttömiä nimimerkkejä. Itse en esimerkiksi rikkonut sääntöjä, enkä spekuloinut kenenkään toisen nimimerkin modeudellla, tai jakanut saatika pyytänyt tälläistä tietoa tai yllyttänyt siihen. AInuttakaan tuolloin kirjoittamaani viestiä ei moderaattoreiden toimesta edes muokattu saatika poistettu.Kannattaa nyt muistaa, että tuolloin annettiin selkeä varotus mitä tapahtuu, jos kommentointi jatkuu. Seurasin tilannetta sivusta ja ihmettelin kirjoittajien tarvetta julistaa omia tietojaan ja pilkata sitä kautta virheen tehnyttä moderaattoria. Minusta pelikiellot olivat tuolloinkin täysin ansaittuja.
... Aika raskaan sarjan konkari kyseessä ja mielestäni millään puolivillaisilla näpäytyspelikielloilla ei tarvitse häntä opettaa keskustelemaan. Tietysti jos linja halutaan pitää siinä ettei liikaa saa olla eri mieltä niin silloinhan tuo on linjan mukainen pelikielto.
...Jotain varmaan hassuttelin kyllä.
En siis hassutellut tyyliin "Moi Mode", johon ehkä viittaat. Muistaakseni ketjuun tuli joku nootti, että tämä meininki loppuu nyt, johon sitten vastasin tyyliin "jopas jotakin", josta seurauksena kuukauden pelikielto oli täysin yliampuva, ja tuli lähinnä siitä että satuin olemaan paikalla. Nootissa ei siis kerrottu, että seuraava mitä tahansa kirjoittava saa kuukauden pelikiellon, tai että ketjuun ei saa kirjoittaa (jolloin ketju olisi tietysti lukotettu).Varmasti näin. Moderaattoreiden ilmoitus oli tuolloin yksiselitteinen, verrattavissa tämän päivän nimimerkin henkilöllisyyden arvailusta annettaviin pelikieltoihin. Myös tämän säännön takia joutuu hassuttelijoita tauolle.
Tästä tuli eräs toinen hyvin erikoinen keissi mieleen muutamien vuosien takaa. Silloin oli jokin serveripäivitys tai serverinvaihto tapahtunut.Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
Tästä tuli eräs toinen hyvin erikoinen keissi mieleen muutamien vuosien takaa. Silloin oli jokin serveripäivitys tai serverinvaihto tapahtunut.
Kirjauduin omilla tunnuksilla Jatkoaikaan. Muistaakseni ehdin jo kirjoittaa yhden viestin, kun heti huomasin, että mitä hemmettiä eihän tuo viesti tullut omalta nickiltäni?!?
Postin viestin ja log-out, log-in omilla tunnuksilla ja sama juttu. Menin katsomaan profiili-kohtaa ja täällähän on täysin eri jampan tiedot ja yksityisviestit jne.!!
Heti tuon jälkeen kirjoitin palstalle viestin, että olen omilla tunnuksillani sisällä jonkun random-tyypin tilillä ja vastaus oli, että se ei ole mitenkään mahdollista. Ja tovin päästä jotain tyyliin: jos niin olisi, niin toisen tiliä ei saa käyttää missään nimessä.
Lopulta myönsivät, että nyt meni vähän enemmän reissulle tämä päivitys ja pääsin omalle tilille omilla tunnuksilla.
P.P.S. Ite sain vittusaatana kuukauden modegatessa joskus internetin keksimisen aikoihin. Ja se ihan oikeasti oli täysin tyhjästä, banni tuli ihan tutzbanpesuveden mukana, jos joku muistaa. Olen päässyt kuitenkin tuosta melkein yli, day to day.
Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
Tämä oli loistoesimerkki ylimielisyydestä millä tätä hommaa pyöritetään.Ei se mikään random-tyyppi ollut, se oli itse Matti.
"Ei ole mahdollista, kyllä me tietäisimme"
En tunne ihan kaikkia taustoja, mutta viime kädessä raskas jankkaus on raskasta jankkausta ja siitä penaltin antaminen ei ole sananvapauden rajoittamista, vaan palstan luettavuuden suojelua, ts moderointia. Ja kyseiset sankarit kyllä varmasti tiesivät mitä tuleman pitää, kun raskasta jankkausta piti jatkaa vielä (useamman?) moderaattorien välihuomautuksen jälkeen.
Tämä koitui samalla jatkoajan JWC-porukan kohtaloksi ja toiminta lopahti.En vielä itse ollut silloin tänne rekisteröitynyt mutta luin palstaa aktiivisesti ja muistan tuon. Oli kyllä historiallisen kova suoritus, eräs Mode siis töppäsi ihan täysin itse ja lopputulemana pistetään 60 käyttäjää pelikieltoon. Täysin moraalitonta toimintaa ja kuvastaa kyllä hyvin minkälaiset tyypit tätä palstaa pyörittää.
Tämä koitui samalla jatkoajan JWC-porukan kohtaloksi ja toiminta lopahti.
Se oli melkoinen show. Itse muistan ajatelleeni, että silloinen modetiimi valitsi tarkoituksella sen kaikkein typerimmän vaihtoehdon toimia ihan vaan sen takia, että halusivat näyttää, miten kovia tyyppejä ovat. Moderointi oli ihan silkka vitsi vielä monta vuotta tuosta eteenpäinkin. Nykyinen modetiimihän vetää mielestäni ihan hyvin, tosin en nyt niin tiiviisti enää tilannetta seuraa.Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
Minäkin ehdin nähdä modegaten jutun. Takautuvasti pamahtaa kuukausi kakkuistuntoa.
Niin minäkin. Pelikieltoa pahentavuutta lisäsi kyseiseen ketjuun postaamani haukipuurovertaus. Vähemmästäkin sietää saada kuukausi bänniä...Minäkin ehdin nähdä modegaten jutun. Takautuvasti pamahtaa kuukausi kakkuistuntoa.