Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 002
  • 13 719
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Noniin eli taleban-kortti ei ole uusi natsikortti natsittelun muututtua semi-ironiseksi ja salonkikelpoiseksi kuitiksi. Toisaalta jos sanoo vaikka kuvitteellista tanskalaista Hermania natsiksi ihan vaan, koska on vaaleahiuksinen keskieurooppalainen, niin aletaan liikkua samoilla vesillä. Hyvä, mielestäni nämä ovat hyviä linjauksia.

Itsellä ei siis ole mitään tarvetta sanoa ketään talebaniksi, al-qaida-taistelijaksi tai Syyrian armeijan sotilaaksi, mutta joskus saatan kuohahduksissani nimittää keravalaista demariksi. Pyrin välttämään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samoin monet Karalahteen (tai Valavuoreen) kohdistuvat kommentit hänen ketjussaan ovat yksinkertaisesti törkeitä. Ne ovat käyneet läpi Moderaattoreiden arvionnin ja päätös on ollut ettei niistä ole syytä rangaista. Se tuossa enemmän ihmetyttää.
Kaiken lisäksi niistäkin osa ylittäisi syytekynnyksen ja tuomio napsahtaisi kunnianloukkauksesta, jos asiaa vietäisiin eteenpäin. Ihmettelen, että moderointi on tämän linjan valinnut ettei se näihin puutu. Taitaa olla laiton linjaus?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kaiken lisäksi niistäkin osa ylittäisi syytekynnyksen ja tuomio napsahtaisi kunnianloukkauksesta, jos asiaa vietäisiin eteenpäin. Ihmettelen, että moderointi on tämän linjan valinnut ettei se näihin puutu. Taitaa olla laiton linjaus?

Myös Juhani Tammisen ketjussa on lukuisia mm. tekijänoikeusrikkomuksia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Myös Juhani Tammisen ketjussa on lukuisia mm. tekijänoikeusrikkomuksia.
En lue ketjua.

Viittasin itse kunnianloukkaukseen ja vastaaviin rikkomuksiin sekä julkaisijan vastuuseen. Kauan sitten olin näiden asioiden kanssa tekemisissä ja muistaisin, että myös netissä on nykyään samanlainen julkaisijan vastuu kuin printissä oli ja on.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En lue ketjua.

Ei sisällä 279 sivuun yhtäkään asiallista viestiä. Ihmettelen, mitä tekee Yleisessä jääkiekkokeskustelussa. Manu kertoo samat jutut somessa viikosta toiseen uudestaan ja me nimimerkit naureskellaan samat vitsit päivittäin. Vapaalle voisi @Moderaattorit siirtää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
koska Marin on oikeisto-vasemmisto akselilla lähes ääripäässä vasemmalla.
Niinpä, heil Stalin ja Pol Pot, meil Marin... Itse olen jo pakannut villasukat, talvipalttoon ja ruisleipää valmiiksi reppuun, jos Supo rynkyttää aamuyöllä ovelle. Liberaalithan kyyditetään ensiksi.

Edit: noin ideologisen taustasi muistaen niin varmaan tunnistat viittaukseni - Otto-Villehän oli noin varustautunut Kremlissä vuosina 1937-38. Oletko muuten miettinyt, että miksi ihmeessä säästyi tuolloin, oliko jotain perimätietöä kansandemokraattisessa liikkeessä?
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei sisällä 279 sivuun yhtäkään asiallista viestiä. Ihmettelen, mitä tekee Yleisessä jääkiekkokeskustelussa. Manu kertoo samat jutut somessa viikosta toiseen uudestaan ja me nimimerkit naureskellaan samat vitsit päivittäin. Vapaalle voisi @Moderaattorit siirtää.

Joo, joskus yritin vilkaista, mutta kun en Tammista tunne ja seuraa, vitsit jäivät osin varmaan avautumatta.
 

Barney

Jäsen
Sellaista palautetta voisin antaa @Moderaattorit, että nämä "vasemmistokuplat" voisi koittaa pitää Löylyhuoneen puolella yhtä tiukasti kuin nuo "ootteks te muutkin heränneet bussipysäkiltä paskat housussa?" -viestit Kierrätyskeskuksen puolella. Viime aikoina olen havainnut lipsumista tämän suhteen. Todennäköisesti Löylyhuoneen puolelta ei löydy enää riittävästi vänkäyskavereita, joten aluetta on jouduttu laajentamaan sen ulkopuolelle. En kuitenkaan usko, että esittäjien lisäksi kovinkaan moni muu nauttii näistä performansseista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sellaista palautetta voisin antaa @Moderaattorit, että nämä "vasemmistokuplat" voisi koittaa pitää Löylyhuoneen puolella yhtä tiukasti kuin nuo "ootteks te muutkin heränneet bussipysäkiltä paskat housussa?" -viestit Kierrätyskeskuksen puolella. Viime aikoina olen havainnut lipsumista tämän suhteen. Todennäköisesti Löylyhuoneen puolelta ei löydy enää riittävästi vänkäyskavereita, joten aluetta on jouduttu laajentamaan sen ulkopuolelle. En kuitenkaan usko, että esittäjien lisäksi kovinkaan moni muu nauttii näistä performansseista.

Katselin huvikseni mitä itse olen tehnyt, ja Vapaan puolella on tullut koronaketjussa kerrottua oikeustieteilijöiden haukuista hallitukselle koronaan liittyen, Valavuoren ketjussa otettua kantaa Valavuoren poliittiseen kommenttiin haukkumatta Valavuorta ja Karalahden ketjussa otin kantaa myös hänen nostamaansa asiaan haukkumatta Karalahtea.

Noista on eniten tullut palautetta, ja erittäin kiuikkuista Valavuoren ja Karalahden ketjuihin jättämieni viestien osalta. Ymmärrettävää, eihän niissä ketjun aiheita haukuttu, vaan haettiin erilaista näköäkulmaa ihmisen hyvyydestä ja anteeksiannosta.

Hallitus taas johtaa koronatoimia, joten vaikea sitä on kokonaan sivuuttaa koronaketjuissa. Olen kuitenkin pyrkinyt käsittelemään Marinin hallitusta pääosin hänen ketjussaan Löylyn puolella. Vaikea sanoa, miten puoluesidonnaisen toiminan voisi ohittaa kokonaan, kun hallituspuolueet johtavat ja oppositio pelaa usein toiseen suuntaan...

Nuo äkkiseltään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Moderaattoreiden arvionnin ja päätös on ollut ettei niistä ole syytä rangaista.
Tämähän ei muuten pidä paikkaansa.

Ei tosin pidä sekään, että siellä olisi mitään erityisen törkeää. Valavuoren ja Karalahden touhut vain ovat aivan äärimmäisen vastenmielisiä, joten on ihan luonnollista, että kielenkannatkin ovat kovia. Sulla on nyrjähtänyt jo ajat sitten kun Karalahti on ihan aiheesta saanut täyslaidallisen toisensa perään. Sen takiahan sinä henkilökohtaisuuksiinkin menit, vaikka kukin noista syytöksistäni oli oikeasti ihan perusteltu. Se on jotenkin hellyyttävää, että tietynlaisilta ihmisiltä lähtee argumentaatiokyky, jos käytetty kieli ei ole salonkikelpoista. Ikään kuin patologisesti valehtelevasta narsistisesta verorikollisesta tai lapsensa hylänneestä huumerikollisesta olisi ok puhua vain kaunista kieltä käyttäen. Mun makuun tuollainen on virhepäätelmällistä pikkusieluisuutta ja aiheen fokuksen kaappaamista sivuseikkoihin.

Mutta se, miksi @Cobol on ryhtynyt tällaiseksi kaikkialla kommarimörköjä näkeväksi "Marin on äärivassari" -nönnöttelijäksi, on kyllä täydellinen arvoitus. Hävettää ihan helvetisti lukea näitä tämänkin ketjun pikkuporvarillisiä itkusyytöksiä. Kasva takaisin aikuiseksi!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta se, miksi @Cobol on ryhtynyt tällaiseksi kaikkialla kommarimörköjä näkeväksi "Marin on äärivassari" -nönnöttelijäksi, on kyllä täydellinen arvoitus. Hävettää ihan helvetisti lukea näitä tämänkin ketjun pikkuporvarillisiä itkusyytöksiä. Kasva takaisin aikuiseksi!

Sanon ystävällisesti sen, että minä en koskaan ryhdy heittoihin, jotka ovat henkilöä loukkaavia. Marinia en koskaan tytöttele, sokosmyyjättele, ämmittele tms. Pysyn tiukasti näistä erossa. Äärivasemmistolainen olen käyttänyt muutaman kerran ja avannut kysyttäessä sen, että hän olisi Vassareissakin vasemmalla kun akselilla vas-oik asiaa katsotaan. Tästä löytyy myös faktat mm. nelikenttäanalyysista.

Sinä vedät sellaista linjaa, että jos tekstiesi kohde laittaisi ne tutkintaan, saisit syytteen ja luultavasti tuomion ja niin taitaisi Jatkoajallekin käydä, jos laki on kuten printtimedian. Harvoin olen yhtä typerää kirjoitusta nähnyt kuin se, mihin nyt vastaan. Et ilmeisesti - siis oikeasti - ymmärrä mitään vastuusta tai siitä, että ei ihmisiä voi loukata tavallasi.

Se osaltani.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Sinä vedät sellaista linjaa, että jos tekstiesi kohde laittaisi ne tutkintaan, saisit syytteen ja luultavasti tuomion. Harvoin olen yhtä typerää kirjoitusta nähnyt kuin se, mihin nyt vastaan. Et ilmeisesti - siis oikeasti - ymmärrä mitään vastuusta tai siitä, että ei ihmisiä voi loukata tavallasi.
Hah! Meinaat, että "ihmisperse" tai "kokovartalokyrpä" riittäisi tuomioon? Montakohan vuotta napsahtaisi? Mitä tulee fiilikseen typeristä viesteistä, niin tunne on todella molemminpuolinen: sun tyyli ja sisällöllinen anti on mielestäni ihan kamala.

Jätetään tähän.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mistä mä olen jäänyt paitsi! Katon pesäpalloa ja leikin urheilua kun täällä on hyvää menoa ja meininkiä. Sitä mieltä kyllä olen, että jos sanoo keravalaista demariksi niin pitäisi tulla viikko huilia automaattisesti.

I love popcorn.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hitto. Mä mä katson lentopalloa, siinä kun on pelin lisäksi silmän iloa. Täällä sitten päästelette menemään. Mä häpeän. Eikä mulla ole poppareita.
 

theZ

Jäsen
Hah! Meinaat, että "ihmisperse" tai "kokovartalokyrpä" riittäisi tuomioon? Montakohan vuotta napsahtaisi? Mitä tulee fiilikseen typeristä viesteistä, niin tunne on todella molemminpuolinen: sun tyyli ja sisällöllinen anti on mielestäni ihan kamala.

Jätetään tähän.

Vai olisiko kenties meinattu ensisijaisesti niitä "parantumishaluton alkoholisti ja nisti"-kommentteja? Jokainen voi tietysti tehdä omat tulkintansa onko "ihmisperse", "kokovartalokyrpä" ja "pahinta saastaa" asiallisia luonnehdintoja melkoisen totaalisen elämänmuutoksen tehneestä ihmisestä jonka viimeisestä huumepiikistä alkaa olla se 15 vuotta. Sen vuoksi jätin nuo "parantumishaluton alkoholisti ja nisti"-kommentit susta sanomatta koska niissä ylitetään rikosoikeudellisen vastuun raja ja muista luonnehdinnoista olisin ollut valmis menemään vaikka oikeuteen testaamaan kunnianloukkauksen rajoja, mutta niiden kanssa en olisi halunnut sinne lähteä. Etenkin kun Jere on käytöksellään ja kommenteillaan osoittanut selkeää parantumishalua vaikka menneisyyttään ei edelleenkään suostu katumaan. Jeren kielioppikin on ihan vertailukelpoista perusjantterin kanssa.

Etkö tosiaan osaa erottaa sitäkään, että kritisoinko sun kohdalla viestin asiasisältöä vai itsessään sitä kuinka kaunista kieltä käytit? Ei Jerestä tarvi pelkästään kauniita asioita puhua. Kritiikkiä voi antaa silti menemättä asiattomuuksiin ja ilman että syyttää häntä parantumishaluttomaksi alkoholistiksi ja nistiksi ilman mitään todellista käsitystä aiheesta.

Jos jotain sanktioita asiasta sait niin Moderaattorit voisi niitä julkaistakin. Yksityisviestillä laitettu "soosoo" ei ole mikään rangaistus.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä on JSN:n näkemys keskustelupalstojen sananvapaudesta ja vastuusta sekä alla lakitoimiston tuorempaa tulkintaa ja vastaus, miten voi haukkua ja miten ei voi haukkua toisia. Mukana on myös sanoja, joilla tuomio on tullut. Suosittelen jokaiselle:


Toivoisin Jatkoajan modejen myös pohtivan asiaa, vaikka modet ovat täystyöllistettyjä varmaan muutenkin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tämä oli kieltämättä hyvä:

Sananvapaus antaa oikeuden terävään kritiikkiin ja poleemiseen keskusteluun. Sananvapaus ei edellytä sovinnaisuutta, muiden mielipiteiden korrektia myötäilyä ja ongelmien peittelemistä. Keskustelupalstoja koskevan ohjeen tarkoitus on, että kaikkien olisi helpompi seurata niitä ja osallistua keskusteluun.


Vai olisiko kenties meinattu ensisijaisesti niitä "parantumishaluton alkoholisti ja nisti"-kommentteja? Jokainen voi tietysti tehdä omat tulkintansa onko "ihmisperse", "kokovartalokyrpä" ja "pahinta saastaa" asiallisia luonnehdintoja melkoisen totaalisen elämänmuutoksen tehneestä ihmisestä jonka viimeisestä huumepiikistä alkaa olla se 15 vuotta.
Mä en täysin hiffaa sun pakonomaista tarvetta jankuttaa Jeren elämänmuutoksesta, mutta alkoholisti se on, eikä ole osoittanut halua parantua, vaan vetelee edelleen kännejä. Yhtäältä Jeren oman kuvauksen mukaan hän on käyttänyt reseptilääkkeitä väärin ihan viime vuosina saadakseen tiettyä fyysistä mielihyvää (tai päänsä sekaisin, en nyt muista aivan tarkalleen, mutta kirjasta senkin voi tarkastaa). Nuo muut ovat kuvauksia valehtelevasta, pettävästä ja lapsensa hylänneestä ihmisestä, joka puhuu roskaa koronarokotteesta yms. ja elvistelee somessa sillä kuinka on kaahaamisellaan vaarantanut sivullisten hengen. Tämä kaikki on tosin sulle jo kerrottu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä kun en Löylyhuoneeseen kirjoittele, mutta mielestäni Marin on kyllä vaarallisen vasenta laitaa. Mutten sitä sillain netissä kirjoittele, koska osaan pitää mölyt mahassani. Muutenkin äänenkäyttäjistä varmaan 65-70 % on arveluttavia demareita ja lopuista valtaosa juntteja.

Ivallinen satiiri poliitikoista ja muista julkisuuden henkilöistä lie sallittua keskustelupalstalla, mikäli se on sallittua lehdissäkin. Ja tämä viestini ei nyt liity "taleban"-viestiin mitenkään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sellaista palautetta voisin antaa @Moderaattorit, että nämä "vasemmistokuplat" voisi koittaa pitää Löylyhuoneen puolella yhtä tiukasti kuin nuo "ootteks te muutkin heränneet bussipysäkiltä paskat housussa?" -viestit Kierrätyskeskuksen puolella.
Kaikki on poliittista. Sen kun me käyttäjät ja miksei moderaattoritkin ymmärrämme, niin täällä on paljon rennompaa. Tai sitten ei.
 
Aika monesta tämän illan aikana tähän ketjuun kirjoitetusta viestistä ei voisi arvata, että ketjussa on tarkoitus vängätä meidän turen... moderaattoreiden toiminnasta. Emme halua eri vääntöjen leviävän ketjusta toiseen niin, että samaa asiaa jankataan hieman eri näkökulmasta joka ketjussa.

Politiikasta käydään keskustelua Löylyhuoneen politiikkaketjuissa, Jerestä voi keskustella Jere-ketjussa, alkoholismista tai alkoholisteista yleisellä tasolla alkoholismiketjussa, Valavuoresta Valavuori-ketjussa jne. Tähän tai esimerkiksi Jatkoajan popparit -ketjuun ei kuulu vasemmisto-oikeisto -väännöt tai jatkot aiemmin käydyistä muista aiheista. Niistä voi asiallisesti keskustella niille kuuluvissa ketjuissa.

t. Moderaattorit
 

444

Jäsen
Joku @Ishmael pyörii vapaasti joka ketjussa kertomassa milloin saa puhua politiikasta ja mitä mistäkin saa sanoa. Eikä tämä ole itsemoderointia, kunhan kerron mitä kyseinen kirjoittaja täällä tekee jos joltain on mennyt ohi ottamatta kantaa siihen onko se sallittua vai ei. Se nyt on ihan selvää, että täällä on oikeita ja vääriä mielipiteitä ja niiden mukaan bännivasara heiluu tai on heilumatta.
Montako tällaista ketjua löydät, joissa olen käynyt itsemoderoimassa ja kertomassa, mitä mistäkin saa sanoa? Valavuori-ketjussa mainitsin asiasta, kun yksi kaappipersu löysi paikalle vinkumaan vassareista. Moderaattoreiden ohjeistuksen mukaan politiikkakeskustelua tulisi ensisijaisesti käydä löylyhuoneen puolella, ja tuo ketju ei sieltä puolelta löydy. Mielestäni en myöskään kieltänyt ketään puhumasta mistään, vaikka näin ne asiat varmasti persuihin kallellaan olevien mielestä koetaankin.

Mutta aloitetaanko sillä, että mainitset vaikka nyt ensialkuun vaikka 10 sellaista ketjua, joissa olen käynyt kertomassa, mistä ja mitä siellä saa puhua? Vaihtoehtoisesti voisit lopettaa valheiden levittelyn heti alkuunsa.

Edit. En lukenut ketjun viimeisintä viestiä ennen vastaamista, joten pahoittelut modeille asian jatkamisesta.
 

theZ

Jäsen
Montako tällaista ketjua löydät, joissa olen käynyt itsemoderoimassa ja kertomassa, mitä mistäkin saa sanoa? Valavuori-ketjussa mainitsin asiasta, kun yksi kaappipersu löysi paikalle vinkumaan vassareista.

Mutta aloitetaanko sillä, että mainitset vaikka nyt ensialkuun vaikka 10 sellaista ketjua, joissa olen käynyt kertomassa, mistä ja mitä siellä saa puhua? Vaihtoehtoisesti voisit lopettaa valheiden levittelyn heti alkuunsa.

Eipä tuostakaan ole kuin pari päivää kun IFK:n vitutusketjussa kävit myös onelinerilla toivottelemassa jonkun "painumaan vittuun täältä mesoamasta". Ilman seuraamuksia tietysti. "Joka" ketjussa on tietysti liioittelua mutta melkoinen palstapoliisi kuitenkin olet. Ei mulla ole mitään kiinnostusta alkaa kaivaa sun mieliksi kymmentä ketjua. Aloitin ja lopetan antamalla toisen esimerkin tästä parin päivän sisään. Kiitos osallistumisesta, painu nyt itse vittuun täältä mesoamasta.

Edit. Mäkään en vaikka lukenut toiseksi viimeistä viestiä ennen vastaamista mutta Moderaattorit voi tästä antaa taas mulle vähän banaania halutessaan. Ei täällä mitään linjaa taida olla näissä kuitenkaan.
 

444

Jäsen
Eipä tuostakaan ole kuin pari päivää kun IFK:n vitutusketjussa kävit myös toivottelemassa jonkun "painumaan vittuun täältä mesoamasta". "Joka" ketjussa on tietysti liioittelua mutta melkoinen palstapoliisi kuitenkin olet. Ei mulla ole mitään kiinnostusta alkaa kaivaa sun mieliksi kymmentä ketjua. Aloitin ja lopetan antamalla toisen esimerkin tästä parin päivän sisään. Kiitos osallistumisesta, painu nyt itse vittuun täältä mesoamasta.

Edit. Mäkään en vaikka lukenut toiseksi viimeistä viestiä ennen vastaamista mutta Moderaattorit voi tästä antaa taas mulle vähän banaania halutessaan. Ei täällä mitään linjaa taida olla näissä kuitenkaan.
Olet varmasti hieno ihminen siviilissä. Kiitän panoksestasi ja siirrän sinut nyt ignoreen. Suosittelen toimimaan samoin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: theZ

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös