Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 849
  • 13 719

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saatana, heti kun meikäläinen saa seuraajan, niin hänet poistetaan palstalta voimakeinoin. Olin jo valmistellut kisälli-henkistä oppisopimuskoulutusta seuraajalleni, hukkaan meni sekin.
 

Liitteet

  • apprentice.JPG
    apprentice.JPG
    10,1 KB · kertaa luettu: 209

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Saatana, heti kun meikäläinen saa seuraajan, niin hänet poistetaan palstalta voimakeinoin. Olin jo valmistellut kisälli-henkistä oppisopimuskoulutusta seuraajalleni, hukkaan meni sekin.
Voin lohdutukseksi seurata sinua. En saa ainakaan potkuja täältä, kun yrittämällä en saanu edes pelikieltoa. Vittu.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko ryssittely sallittu Jokerien otteluseurannassa, mutta muuten kiellettyä? Sain itse kaksi rikepistettä varmaan viikkoon ryssä sanasta, jonka jälkeen minulle kerrottiin että ryssittely johtaa aina rikepisteeseen. Mitä tota Jokerien otteluseurontoja on seurannut, niin siellä ainakin aidosti voi näköjään ryssitellä.

@Moderaattorit

Lisätään sen verran, että en hae tällä oikeuksia ryssitellä taikka rikepisteiden kumoamista, vaan aidosti ihmettelin/ihmettelen tätä linjaa, josta henkilölle xxx annetaan nanosekunnissa rikepiste, mutta toisaalla sitä saa tehdä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain itse kaksi rikepistettä varmaan viikkoon ryssä sanasta, jonka jälkeen minulle kerrottiin että ryssittely johtaa aina rikepisteeseen.
Minähän raportoin tässä (tai naapuri-) ketjussa muutaman ryssittelyn taannoin, ei niistäkään seurannut mitään. Kyllä ne rikepisteet ja jäähyt annetaan "pärstäkertoimen" eikä tekojen perusteella ,
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minähän raportoin tässä (tai naapuri-) ketjussa muutaman ryssittelyn taannoin, ei niistäkään seurannut mitään. Kyllä ne rikepisteet ja jäähyt annetaan "pärstäkertoimen" eikä tekojen perusteella ,
Jos nyt joku pärstäkerroin sattuu olemaan, niin varmasti ihan ansaitusti ja syystä saatu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt joku pärstäkerroin sattuu olemaan, niin varmasti ihan ansaitusti ja syystä saatu.
Jep. Seänpesua ja vastaavia palveluksia suosikit varmaan jakavat
 
Mikäli näet jonkun kirjoittavan mielestäsi sääntöjen vastaisesti, suosittelemme raportointia. Emme jokaista viestiä valitettavasti ehdi lukemaan emmekä ole lähteneet sanahakuja tekemään sen varalta jos joku olisi vaikkapa just tänään käyttänyt sanaa ryssä.

Jos silmiimme osuu (vaikka sitten raportoinnin kautta) ryssittelyä halventavassa mielessä, kyllä me siitä yleisesti jonkinlainen muistutus lähetetään.

Modet
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos silmiimme osuu (vaikka sitten raportoinnin kautta) ryssittelyä halventavassa mielessä, kyllä me siitä yleisesti jonkinlainen muistutus lähetetään.
Miksi koitte tarpeelliseksi tarkentaa, että pitäisi olla nimenomaan "halventavassa mielessä"? Eikö ryssittely ole aina sitä? Itse sanan käyttöhän ei ole, mutta jos jotain ryssitellään, eli kutsutaan ryssäksi, niin eikö se ole aina tuomittavaa?

Vai onko siinä sitten eroa, että puhuuko yksittäisistä henkilöistä, vai laajemmasta kokonaisuudesta (kuten koko maasta)?
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin. Tämä tausta huomioon ottaen penaltti tuntuu kohtuuttomalta jos herroilla nyt sitten kerran lähti pikkusen lapasesta. Eli siis, summa summarum, näihin toivoisi enemmän jonkinlaista kokonaisarviointia kuin yksittäisen keissin pohjalta reagointia.

Täsmennän siis vielä, samaa logiikkaa kaivattaisiin kuin siinä, että tuomarit seurasivat Jarkko Ruudun edesottamuksia kaukalossa tarkemmin kuin vaikka Jarkko Immosen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin. Tämä tausta huomioon ottaen penaltti tuntuu kohtuuttomalta jos herroilla nyt sitten kerran lähti pikkusen lapasesta. Eli siis, summa summarum, näihin toivoisi enemmän jonkinlaista kokonaisarviointia kuin yksittäisen keissin pohjalta reagointia.

Ottamatta kantaa juuri näihin pelikieltoihin; jos viikon jäähy todella on missään mittakaavassa yli-jotain, niin rohkenen olla eri mieltä.

Vääryydet ja oikeusmurhat lähtevät kuukaudesta. Vähemmästä nuriseminen on nettiriippuvuutta.

Nim. "Draftin aikaan vituttaisi, mutta keskityitkö draftiin jos hommasit penaltia"
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ottamatta kantaa juuri näihin pelikieltoihin; jos viikon jäähy todella on missään mittakaavassa yli-jotain, niin rohkenen olla eri mieltä.

Vääryydet ja oikeusmurhat lähtevät kuukaudesta. Vähemmästä nuriseminen on nettiriippuvuutta.

Nim. "Draftin aikaan vituttaisi, mutta keskityitkö draftiin jos hommasit penaltia"

Olet oikeassa siinä, että viikon penaltti vastaa lopultakin kahden minuutin jäähyä lätkätermein. Sellaisia menee joka pelissä hieman kyseenalaisin perustein jakoon ja toisaalta jää paljon myös viheltämättä. Itselleni tämä on kuitenkin jossain määrin periaatekysymys eli suhtaudun kaikenlaiseen sananvapauden rajoittamiseen kovin, kovin negatiivisesti. Toinen seikka on, että tapakonservatiivina olen sitä mieltä, että liigan alusta pelanneet veteraanit ansaitsevat vähän enemmän siimaa kuin ensimmäisiä luistimenpiirtojaan palstalla vetävät rookiet.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin. Tämä tausta huomioon ottaen penaltti tuntuu kohtuuttomalta jos herroilla nyt sitten kerran lähti pikkusen lapasesta. Eli siis, summa summarum, näihin toivoisi enemmän jonkinlaista kokonaisarviointia kuin yksittäisen keissin pohjalta reagointia.

Täsmennän siis vielä, samaa logiikkaa kaivattaisiin kuin siinä, että tuomarit seurasivat Jarkko Ruudun edesottamuksia kaukalossa tarkemmin kuin vaikka Jarkko Immosen.
Mun nähdäkseni tässä nimenomaan katsottiin kavereiden historiaa ja rangaistukset annettiin sen vuoksi. Historiaa on paljon ja sinne mahtuu myös aika paljon sääntöjen vastaista toimintaa, jonka vuoksi oli ehkä sitten muistutuksen aika.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tunne ihan kaikkia taustoja, mutta viime kädessä raskas jankkaus on raskasta jankkausta ja siitä penaltin antaminen ei ole sananvapauden rajoittamista, vaan palstan luettavuuden suojelua, ts moderointia. Ja kyseiset sankarit kyllä varmasti tiesivät mitä tuleman pitää, kun raskasta jankkausta piti jatkaa vielä (useamman?) moderaattorien välihuomautuksen jälkeen.

P.S. Minä. Olin. Varjo. Moderaattori.

P.P.S. Ite sain vittusaatana kuukauden modegatessa joskus internetin keksimisen aikoihin. Ja se ihan oikeasti oli täysin tyhjästä, banni tuli ihan tutzbanpesuveden mukana, jos joku muistaa. Olen päässyt kuitenkin tuosta melkein yli, day to day.


Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mun nähdäkseni tässä nimenomaan katsottiin kavereiden historiaa ja rangaistukset annettiin sen vuoksi. Historiaa on paljon ja sinne mahtuu myös aika paljon sääntöjen vastaista toimintaa, jonka vuoksi oli ehkä sitten muistutuksen aika.
Ja varsinkin kun herrat eivät ketjunoottekakaan enää totelleet. Ihan historiaakin peilaten ansaitut huilit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rohkenen tässä todeta, että @Cobol ja @mjr saamat viikon penaltit ovat kyllä modejen toimesta melkoista ylireagointia. Molemmat ovat palstan arvostettuja veteraaneja, jotka esittävät ehkä toisinaan kärjekkäitäkin mielipiteitä, mutta myös yleensä ne perustelevat huolellisesti eivätkä useinkaan sorru ylilyönteihin tai onelinereihin ...

@Cobol on viime aikoina kierrellyt ympäri palstaa heittelemässä rapalaa ja nyt @mjr tarttui kiinni. @Cobol on ilmestynyt milloin mihinkin ketjuun kertomaan provosoivan mielipiteensä ja usein tekeytynyt "tyhmäksi" eli esim. irrottanut kommentinsa kokonaisuudesta, vedonnut yksittäiseen lähteeseen yms. Nyt @mjr lähti tanssiin ja oikeutetusti molemmat huilaa viikon.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...

P.P.S. Ite sain vittusaatana kuukauden modegatessa joskus internetin keksimisen aikoihin. Ja se ihan oikeasti oli täysin tyhjästä, banni tuli ihan tutzbanpesuveden mukana, jos joku muistaa. Olen päässyt kuitenkin tuosta melkein yli, day to day.

Aina ei kannata julistaa, että minäkin näin!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
En vielä itse ollut silloin tänne rekisteröitynyt mutta luin palstaa aktiivisesti ja muistan tuon. Oli kyllä historiallisen kova suoritus, eräs Mode siis töppäsi ihan täysin itse ja lopputulemana pistetään 60 käyttäjää pelikieltoon. Täysin moraalitonta toimintaa ja kuvastaa kyllä hyvin minkälaiset tyypit tätä palstaa pyörittää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En vielä itse ollut silloin tänne rekisteröitynyt mutta luin palstaa aktiivisesti ja muistan tuon. Oli kyllä historiallisen kova suoritus, eräs Mode siis töppäsi ihan täysin itse ja lopputulemana pistetään 60 käyttäjää pelikieltoon. Täysin moraalitonta toimintaa ja kuvastaa kyllä hyvin minkälaiset tyypit tätä palstaa pyörittää.

Kannattaa nyt muistaa, että tuolloin annettiin selkeä varotus mitä tapahtuu, jos kommentointi jatkuu. Seurasin tilannetta sivusta ja ihmettelin kirjoittajien tarvetta julistaa omia tietojaan ja pilkata sitä kautta virheen tehnyttä moderaattoria. Minusta pelikiellot olivat tuolloinkin täysin ansaittuja.
 

theZ

Jäsen
@Cobol on viime aikoina kierrellyt ympäri palstaa heittelemässä rapalaa ja nyt @mjr tarttui kiinni. @Cobol on ilmestynyt milloin mihinkin ketjuun kertomaan provosoivan mielipiteensä ja usein tekeytynyt "tyhmäksi" eli esim. irrottanut kommentinsa kokonaisuudesta, vedonnut yksittäiseen lähteeseen yms. Nyt @mjr lähti tanssiin ja oikeutetusti molemmat huilaa viikon.

En mä näe, että Cobol olisi mihinkään ketjuun tullut trollaamaan ja mitään henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä häneltä ei näe. Hän loppuun asti argumentoi faktoilla. Yleisen konsensuksen vastaiset mielipiteet provosoivat aina joitakin mutta keskustelu loppuu aika lyhyeen jos kaikki ovat ainoastaan samaa mieltä. Järjetön ajatus etteikö keskusteluun voisi osallistua nostamalla aina esiin niitä epäkohtia tai mistä on eri mieltä. En sano että Cobol tekee näin mutta itsekin osallistun pääosin keskusteluun siinä määrin provosoivasta näkökulmasta, että haastan ketjussa olevia näkemyksiä silloin kun koen niihin tarvetta. En jaksa mennä peesailemaan viesteilläni yleistä näkemystä. Sitä varten on käsittääkseni peukutustoiminto olemassa. Tuo tyyli helposti näyttäytyy provosoimisena mutta yleensä kehittävän keskustelun lähtökohta on vastakkainen näkemys.

Cobol on aikanaan kärsinyt pelikieltoja ihan aiheesta ja nytkin voi olla, että se mainittu kokonaisuus on oikeasti rikkomuksen arvoinen. Moniin ketjuihin olen nähnyt hänen "ilmestymisiään" kärkkäistäkin tulokulmista, mutta keskustelu on aina ollut hyvän maun mukaista ja tuossakaan pelikiellon yhteydessä linkitetyssä keskustelussa henkilöä kohtaan hyökkääminen on olematonta. Aika raskaan sarjan konkari kyseessä ja mielestäni millään puolivillaisilla näpäytyspelikielloilla ei tarvitse häntä opettaa keskustelemaan. Tietysti jos linja halutaan pitää siinä ettei liikaa saa olla eri mieltä niin silloinhan tuo on linjan mukainen pelikielto.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa nyt muistaa, että tuolloin annettiin selkeä varotus mitä tapahtuu, jos kommentointi jatkuu. Seurasin tilannetta sivusta ja ihmettelin kirjoittajien tarvetta julistaa omia tietojaan ja pilkata sitä kautta virheen tehnyttä moderaattoria. Minusta pelikiellot olivat tuolloinkin täysin ansaittuja.
Mutta siinä nimenomaan meni samalla ihan tai ainakin melkein syyttömiä nimimerkkejä. Itse en esimerkiksi rikkonut sääntöjä, enkä spekuloinut kenenkään toisen nimimerkin modeudellla, tai jakanut saatika pyytänyt tälläistä tietoa tai yllyttänyt siihen. AInuttakaan tuolloin kirjoittamaani viestiä ei moderaattoreiden toimesta edes muokattu saatika poistettu.

Jotain varmaan hassuttelin kyllä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Aika raskaan sarjan konkari kyseessä ja mielestäni millään puolivillaisilla näpäytyspelikielloilla ei tarvitse häntä opettaa keskustelemaan. Tietysti jos linja halutaan pitää siinä ettei liikaa saa olla eri mieltä niin silloinhan tuo on linjan mukainen pelikielto.

Pelikielto oli täysin ansaittu, molemmille. Tuossa keskustelussa unohtui asia ja keskityttiin henkilöön, molemmin puolin. Tässä mielessä näpäytys oli paikallaan, ei me konkaritkaan voida sääntöjä unohtaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmasti näin. Moderaattoreiden ilmoitus oli tuolloin yksiselitteinen, verrattavissa tämän päivän nimimerkin henkilöllisyyden arvailusta annettaviin pelikieltoihin. Myös tämän säännön takia joutuu hassuttelijoita tauolle.
En siis hassutellut tyyliin "Moi Mode", johon ehkä viittaat. Muistaakseni ketjuun tuli joku nootti, että tämä meininki loppuu nyt, johon sitten vastasin tyyliin "jopas jotakin", josta seurauksena kuukauden pelikielto oli täysin yliampuva, ja tuli lähinnä siitä että satuin olemaan paikalla. Nootissa ei siis kerrottu, että seuraava mitä tahansa kirjoittava saa kuukauden pelikiellon, tai että ketjuun ei saa kirjoittaa (jolloin ketju olisi tietysti lukotettu).

Tämä nyt täysin ulkomuistista. Olisi ihan mielenkiintoista tarkastaa, kuinka väärin muistan ja miten tuo tarkalleen meni, mutta palstan hakutoiminto ei oikein suosi vanhojen viestien hakua. Asialla nyt ei enää suuren suurta merkitystäkään ole, kuten sanoin, tästä ylipääseminen on ollut pitkä prosessi, enkä olisi täällä ilman läheisten (ja) moderaattorien tukea.

Kunnoitan Moderaattoreita varauksetta, ja Moderaattoreilla on myös teräksiset pallit.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Modegatesta tuli muuten viikko sitten kymmenen vuotta täyteen. Olikohan n 60 nimimerkkiä tms jotka tuosta saivat penalttia aikoinaan.
Tästä tuli eräs toinen hyvin erikoinen keissi mieleen muutamien vuosien takaa. Silloin oli jokin serveripäivitys tai serverinvaihto tapahtunut.

Kirjauduin omilla tunnuksilla Jatkoaikaan. Muistaakseni ehdin jo kirjoittaa yhden viestin, kun heti huomasin, että mitä hemmettiä eihän tuo viesti tullut omalta nickiltäni?!?

Postin viestin ja log-out, log-in omilla tunnuksilla ja sama juttu. Menin katsomaan profiili-kohtaa ja täällähän on täysin eri jampan tiedot ja yksityisviestit jne.!!

Heti tuon jälkeen kirjoitin palstalle viestin, että olen omilla tunnuksillani sisällä jonkun random-tyypin tilillä ja vastaus oli, että se ei ole mitenkään mahdollista. Ja tovin päästä jotain tyyliin: jos niin olisi, niin toisen tiliä ei saa käyttää missään nimessä.

Lopulta myönsivät, että nyt meni vähän enemmän reissulle tämä päivitys ja pääsin omalle tilille omilla tunnuksilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös