Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 245 146
  • 13 705
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuliskohan penaltia jos VilleLeino väittäis olevansa Ville Leino?
Ei VilleLeinolle tietenkään, mutta sinulle ja meille muille tulisi, jos näin tekisimme.

Se on kokonaan toinen kysymys, jos joku nimimerkki syyllistyisi identiteettivarkauden tunnusmerkistön täyttävään rikokseen. Tällöin asiaa puitaisiin mahdollisesti toisella foorumilla, eikä Jatkoajan moderaattorien viestirinkiin rajoittuen. Tähän jokin palstalla esitetty omaa identiteettiä koskeva väite tuskin riittää, paitsi ehkä osana jotakin muuta toimintaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipas hölmösti annettu rangaistus henkilöllisyyden arvailusta viestistä, jossa ei arvailtu henkilöllisyyttä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainahan noista on tullut bannia. Mun mielestä todella selvä sääntö.

Tuossa viestissähän ei se moi juttu ollut selvästikään suunnattu lainatulle henkilölle.

Eikä ole edes tullut aina näistä rangaistuksia, mulle sanottiin kerran että "Moi Kauko Röyhkä", siitä ei seurannut rangaistusta kun sääntö ei sillä viikolla ollut mystiseksi jääneestä syystä voimassa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuossa viestissähän ei se moi juttu ollut selvästikään suunnattu lainatulle henkilölle.

Eikä ole edes tullut aina näistä rangaistuksia, mulle sanottiin kerran että "Moi Kauko Röyhkä", siitä ei seurannut rangaistusta kun sääntö ei sillä viikolla ollut mystiseksi jääneestä syystä voimassa.

Milloinhan rikos vanhenee Jatko.Ajassa? Tästä on sen nelisen vuotta

Moi Kauko Röyhkä!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin kuvitella, miten modehuoneessa tuskitellaan, että miten ton saisi tajuamaan, kun ei viittisi kiroillakaan.
Voin kuvitella että niillä menee kaikki aika sinun ketjunavauskieltosi ylläpitämiseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipas hölmösti annettu rangaistus henkilöllisyyden arvailusta viestistä, jossa ei arvailtu henkilöllisyyttä.
Jos tuosta viestistä olisi jättänyt lainauksen pois, niin ei varmaankaan olisi tullut rangaistusta. Sääntö on tiukka ja nyt taisi huolimattomuuden piikkiin mennä, että rangaistus jouduttiin tuon säännön pohjalta antamaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Enemmän tuo Malkkisen rankku ihmetyttää. Asiaahan kaveri puhui, joskin hieman tuohtuneella asenteella.

Koko JA tuntenee @vilperi :n alkoholihistorian ja ei se yllätyksenä pitäisi tulla kellekkään, että jos vanha alkoholisti kutsutaan ryyppäämään, niin ei siitä hyvää seuraa.

Omaan korvaan ei tuo Malkkisen viesti mitenkään ylitörkeä tai liian hyökkäävä ollut. Annetuilla faktoilla puhui suunsa puhtaaksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Enemmän tuo Malkkisen rankku ihmetyttää. Asiaahan kaveri puhui, joskin hieman tuohtuneella asenteella.

Koko JA tuntenee @vilperi :n alkoholihistorian ja ei se yllätyksenä pitäisi tulla kellekkään, että jos vanha alkoholisti kutsutaan ryyppäämään, niin ei siitä hyvää seuraa.

Omaan korvaan ei tuo Malkkisen viesti mitenkään ylitörkeä tai liian hyökkäävä ollut. Annetuilla faktoilla puhui suunsa puhtaaksi.

En tiedä mistä on kysymys, mutta jos joku tiennyt jonkun olevan alkoholisti ja kutsunut silti ryyppäämään, niin helvetin hyvä jos joku on siitä sanonut vähän ikävämpäänkin sävyyn.

Aivan vitun urpoa ja vastuutonta toimintaa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Enemmän tuo Malkkisen rankku ihmetyttää. Asiaahan kaveri puhui, joskin hieman tuohtuneella asenteella.

Koko JA tuntenee @vilperi :n alkoholihistorian ja ei se yllätyksenä pitäisi tulla kellekkään, että jos vanha alkoholisti kutsutaan ryyppäämään, niin ei siitä hyvää seuraa.

Omaan korvaan ei tuo Malkkisen viesti mitenkään ylitörkeä tai liian hyökkäävä ollut. Annetuilla faktoilla puhui suunsa puhtaaksi.

Malkkinen taisi tehdä tuossa sen ratkaisevan virheen että meni muistelemaan toisen käyttäjän vanhoja syntejä. Eikö Puniksen Case opettanut mitään?

Minä en toki muista mistään mitään. En edes sitä mitä pari lausetta sitten olen tänne kirjoittanut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Todella löysästi annettu pelikielto Malkkiselle. Noh, sen siitä saa kun moderaattoreiden kultapoikia hieman arvostelee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Enemmän tuo Malkkisen rankku ihmetyttää. Asiaahan kaveri puhui, joskin hieman tuohtuneella asenteella.

Koko JA tuntenee @vilperi :n alkoholihistorian ja ei se yllätyksenä pitäisi tulla kellekkään, että jos vanha alkoholisti kutsutaan ryyppäämään, niin ei siitä hyvää seuraa.

Omaan korvaan ei tuo Malkkisen viesti mitenkään ylitörkeä tai liian hyökkäävä ollut. Annetuilla faktoilla puhui suunsa puhtaaksi.

Minäkään en voi kuin olla samaa mieltä. Että nimimerkki @Malkkinen rangaistus tuli liian löysästi. Tuollaiseen viestintään jos en nyt tämän tästä niin ainakin silloin kun tuo kokeilu elää ilman antabusta oli voimassa niin sai tottua kyllä aika useinkin. En aina alkoholia käyttänyt mutta tuollaiseen riitti jo se että mainitsi edes kokeilevansa alkoholin käyttöä. Ja vieläkin jos puhuu alkoholin käytöstä niin tuntemieni ihmisten seurassa siitä seuraa aika negatiivista viestintää.

En itse syyllistä ketään muuta kuin itseäni. Tässä unohtui nyt nimittäin ne seikat että ei minua varta vasten mihinkään kutsuttu vaan tuo kutsu oli esitetty Jatkoajan keskustelupalstalla yleisesti. Minä siihen sitten tartuin, ei toki kukaan estellytkään. Toisaalta, itsehän minä virheen pääosin tein, tässä nyt hyvin usein unohtuu yksilön vastuu niin kuin tuonne toiseen ketjuun jo kirjoitin. Aika varhaista rytmiä elävänä ihmisenä olin jo ikävä kyllä aika kovat pohjat jo ottanut siihen mennessä ennen kuin kukaan toinen jatkoaikalainen siitä mitään tiesi. Ja muistikuvieni mukaan join itse asiassa aika vähän tuon sometapaamisen aikana.

Mutta ehkä tämä palsta ei sitten ollut sopiva paikka moiselle käyttäytymiselle mitä Malkkinen esitti. Niin kuin jo sanoin niin ei se minua itseäni säikäyttänytkään vaan joukossa oli myös varmasti asiaa tietyt lisäfaktat vaan huomioiden ja aika paljon vastaavanlaista kommenttia olen saanut lukea esimerkiksi Facebookissa tuttujeni näppäimistöltä tultuna. En enää toki juo ja tuo viestintä on kyllä nyt rauhoittunut mutta ainakin välillä. Ja tuon viestinnän osaa ottaa jo ennen kaikkea hiolehtimisena.

Toki minun täytyy kyllä huomioida sekin että ei Malkkinen minulle niinkään avautunut ihme kyllä vaan enemmänkin niille kolmelle nimimerkille joiden kanssa join.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Todella löysästi annettu pelikielto Malkkiselle. Noh, sen siitä saa kun moderaattoreiden kultapoikia hieman arvostelee.

En sanois kyllä löysästi. Tuossa mentiin sille alueelle mistä @Moderaattorit ovat varoittaneet useaa käyttäjää eli vanhojen asioiden turha uudelleen esiintuonti.

Mut se on yleisesti pantu merkille että vanhan porukan rangaistukset ovat koventuneet tässä. @nummenkallio istunto taitaa loppua kohta.
 
K

Kiekkokatsoja

Pari esimerkkiä viimeisimmistä pelikieloista. Ensimmäisessä näkyy, kuinka herkästi tulee kuukauden kakku. Tuskin tarkoitus on ollut olla epäasiallinen. No säännöt on sääntöjä.
Toisessa näkee, että ainakin 1.5 vuotta saa laitella toisille kirjoittajille epäasiallisuuksia, ja vieläkin kirjoitusoikeudet voimassa. No toisaalta sitä vartenhan on tuo näkymättömyys nappula. Itse kytkin sen käyttöön noin 1.5v sitten.
Näillä mennään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tuosta viestistä olisi jättänyt lainauksen pois, niin ei varmaankaan olisi tullut rangaistusta. Sääntö on tiukka ja nyt taisi huolimattomuuden piikkiin mennä, että rangaistus jouduttiin tuon säännön pohjalta antamaan.
Juuri näin. Hämmentävintä tässä oli ettei modet edes väittäneet että sääntöjä olisi rikottu, todettiin ainoastaan että voidaan ymmärtää henkilöllisyyden arvuutteluksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En sanois kyllä löysästi. Tuossa mentiin sille alueelle mistä @Moderaattorit ovat varoittaneet useaa käyttäjää eli vanhojen asioiden turha uudelleen esiintuonti.


Tämä selittää sen, miksi itse olen saanut vuosien varrella kakkua, kun muistelin Lukon 58 vuotta vanhaa mestaruutta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin. Hämmentävintä tässä oli ettei modet edes väittäneet että sääntöjä olisi rikottu, todettiin ainoastaan että voidaan ymmärtää henkilöllisyyden arvuutteluksi.
Ja modet olivat siinä ihan oikeassa. Lainauksen kanssa kun tuon lukaisee nopeasti, niin saattaa ymmärtää viestin väärin. Ilman lainausta olisi toiminut paremmin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En tiedä mistä on kysymys, mutta jos joku tiennyt jonkun olevan alkoholisti ja kutsunut silti ryyppäämään, niin helvetin hyvä jos joku on siitä sanonut vähän ikävämpäänkin sävyyn.

Aivan vitun urpoa ja vastuutonta toimintaa.
Joo, ei hyvää päivää. Pistää kyllä vihaksi. Ja mitä addiktioon tulee niin se oma vastuu on heikentynyt ja monissa tilanteissa voidaan addiktiota pitää sairautena. Ei pidä varta vasten tarjota tilaisuuksia päihteiden käyttöön. Tämähän nyt on täysin perusasia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja modet olivat siinä ihan oikeassa. Lainauksen kanssa kun tuon lukaisee nopeasti, niin saattaa ymmärtää viestin väärin. Ilman lainausta olisi toiminut paremmin.
Epäilemättä. Mutta rangaistuksen perusteena se että joku asia voidaan ymmärtää väärin on kestämätön.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo, ei hyvää päivää. Pistää kyllä vihaksi. Ja mitä addiktioon tulee niin se oma vastuu on heikentynyt ja monissa tilanteissa voidaan addiktiota pitää sairautena. Ei pidä varta vasten tarjota tilaisuuksia päihteiden käyttöön. Tämähän nyt on täysin perusasia.
Mitään @vilperi n tilanteesta tietämättä, niin olen muutamaan kertaan ollut ko porukan kanssa iltaa viettämässä. Ainakaan tämä alkoholisti ei ole kertaakaan sortunut siellä ryyppäämään. Ja ei mua viinaa edes kutsuttu juomaan eikä sitä tyrkytetty. Toki tiesin, että siellä viina virtaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mitään @vilperi n tilanteesta tietämättä, niin olen muutamaan kertaan ollut ko porukan kanssa iltaa viettämässä. Ainakaan tämä alkoholisti ei ole kertaakaan sortunut siellä ryyppäämään. Ja ei mua viinaa edes kutsuttu juomaan eikä sitä tyrkytetty. Toki tiesin, että siellä viina virtaa.
No, en vaan osaa pitää tuollaista toimintaa mitenkään hyväksyttävänä, tosi hienoahan olisi ystäviä, joilla on haasteita juomisen kanssa sinänsä kutsua rientoihin, mutta pitää ne alkoholittomina. Eikä tuo tapaus kuvauksesta päätellen ollut sellainen, jossa alkoholi olisi ollut satunnaisessa sivuroolissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No, en vaan osaa pitää tuollaista toimintaa mitenkään hyväksyttävänä, tosi hienoahan olisi ystäviä, joilla on haasteita juomisen kanssa sinänsä kutsua rientoihin, mutta pitää ne alkoholittomina. Eikä tuo tapaus kuvauksesta päätellen ollut sellainen, jossa alkoholi olisi ollut satunnaisessa sivuroolissa.
Käännän asian niin, että ei se, että mulla on ongelmia alkoholin kanssa ole heidän vikansa. Riennot on hauskoja, mutta en mä voi edellyttää muilta alkoholittomuutta. Minä sen sijaan voin valita mihin ja kenen kanssa menen. Mutta tämä nyt ei enää liity mitenkään Modeihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös