@Moderaattorit , en ole tainnut teille julkista palautetta aiemmin antaa. Nyt on sen paikka. Yleisesti olen ollut tyytyväinen palstan moderointiin. Olette saaneet omalla toiminnallenne pidettyä keskustelut suurin piirtein asiapitoisina ja asiallisina. Yleisellä tasolla ainoa huoleni on se, että moderoinnissa alkaa korostumaan pyrkimys keskustelujen konsensukseen, eli mukavuushaluinen soraäänien hiljentäminen. Tuossa kannattaa olla tarkkana. Ei kannata uhrata mielipiteiden kirjoa. Tuollainen moderointi tappaa hiljalleen laadukkaan keskustelupalstan.
Sitten palaute omasta kahden viikon pelikiellosta. Sain pelikieltoa sääntöjen 1 ja 2 rikkomisesta. Kumpaakaan sääntöä en pelikieltoon johtaneissa keskusteluissa rikkonut. Sen ovat pystyneet valveutuneet nimimerkit helposti huomaamaan. ( Kiitokset:
@Provider ,
@peterra ,
@Barney ,
@I own your face ,
@SergeiK ). Jos te,
@Moderaattorit , halusitte minut pelistä pois, jotta voimasuhdeketju ei täyty keskustelusta McTorsosta, olisitte olleet ryhdikkäitä ja käyttäneet nimimerkkini rankaisuun teille kaiken mahdollistavaa pykälää 15. Samalla pykälällä olisitte voineet kätevästi jatkaa jo annettua pelikieltoani, koska keskustelu McTorsosta jatkui voimasuhdeketjussa, vaikka olin pelikiellossa. Sitä minä ihmettelen myös, miksette rankaisseet heitä, jotka nimimerkistäni ohi aiheen jauhoivat. Äkkiseltään ajateltuna se olisi looginen ratkaisu ongelmaanne ja niille pelikielloille olisi löytynyt todistettavasti muukin pykälä kuin tuo mielivaltainen 15. Esimerkiksi nimimerkki
@Nelfor osallistui keskustelussa voimasuhteiden sijaan oikeastaan vain McTorsoon. No, se siitä. Virheitä sattuu, sanoi Mikko Kaukokari Raksilassa 4.5.2019.
@Nelfor , olet kirjoittanut nimimerkistäni viime aikoina paljon. Voisi myös sanoa, että perin mustalla olet maalaillut. Olen sinun ignoressa ja olet sanonut, ettet ole minun viimeisistä muutamasta tuhannesta viestistä lukenut kuin muutaman. Kuitenkin kerrot tietäväsi, että halvennan muiden mielipiteitä ym. Voisitko lukea keskustelun, joka johti pelikieltooni. Voisitko näyttää sieltä ne kohdat, jossa halvennan tai alennan muiden mielipiteitä. Voisitko näyttää ne kohdat, jotka johtivat mielestäsi oikeutettuun pelikieltoon. Koetin tuossa keskustelussa ajoittain viljellä tunteita hillitseviä kommentteja erimielisille tyyliin, ymmärrän mielipiteesi, tai voimme tyytyä tyylikkääseen erimielisyyteen. Vastaavanlaisia vastaantuloja minulle teki vain yksi osin erimielinen nimimerkki, eli
@peterra. Muutoin kohtasin erimieltä kanssani olevilta lähinnä panettelua.
Kuten ennen pelikieltoa kirjoitin, pohdiskeluni voimasuhdeketjussa ovat ohitse. Se harmittaa, sillä mielestäni se on palstan mielenkiintoisin ja antoisin ketju. Katsotaan mahdollisesti ensikaudella uudelleen, mikäli suvaitsevaisuuden ilmapiiri pääsee jälleen valloilleen. Siinä meillä kaikilla on oma roolimme. Minä vastaan omista tuotoksistani ja pyrin jatkossa noudattamaan aiempaa paremmin niitä ohjeita, joita
@Moderaattorit ovat minulle antaneet. Ison linjan keskustelun pohjasta määrittävät kuitenkin
@Moderaattorit .