Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 134
  • 15 436

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
@Leon ehkä sinun olisi kannattanut ottaa kantaa Torso-gateen, koska muuten emme oikein pääse ymmärrykseen, että mikä on tämä "ikiliikkuja" jonkan generointiin piti modejen reagoida?

Kyseessä oli siis Liigapuolen keskustelu jossa nimimerkki arvioi oman suosikkijoukkueensa liian hyväksi palstan konsensuksen vastaisesti.

Onko se ikiliikkuja että keskustelua syntyy vai se että McTorson viestit generoivat paljon raportoituja viestejä? Ja näihin pitäisi sitten reagoida?

Minusta palstalla saisi mesota vaikka kuinka paljon kunhan pitää kiinni sellaista muotoseikoista kuin säännöistä kiinni. Ymmärrän että Löylyalueen ketjut nostavat tunteet pintaan, mutta kun faneja aletaan rankomaan fanimaisista mielipiteistä jääkiekkopalstalla niin minun on vaikea ymmärtää millaista keskustelukulttuuria täällä haetaan.

McTorson rangaistus tuli siis sääntöjen #1 ja #2 perusteella. Offtopicia oli keskustella Kärppien joukkueen paremmuudesta verrattuna muihin Liigajoukkueisiin ketjussa joka käsitteli joukkuiden paremmuuksia ja McTorson viestit olivat "turhia"ja "eivätkä vieneet keskustelua eteenpäin".

Tottakai Jatkoaika ry ja siihen kuuluvat moderaattorit saavat evätä kirjoitusoikeuksia täysin randomisti. Jokainen nimimerkki voi sitten miettiä pystyykö luovimaan annettujen sääntöjen mukaan.

Leon tässä ilmoitti että uusittu moderointi-linja on ollut pitkään väärä, mutta nyt se on hyvä. Itse olen asiasta taas 20 vuoden kokemuksella täysin päinvastaista mieltä. Lisää en asiasta mielelläni sano koska tässä ketjussa moderointilinjasta keskustelu voi olla "off-topicia" ja useampi viesti lienee automaattisesti "jankkkausta"

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Leon ehkä sinun olisi kannattanut ottaa kantaa Torso-gateen, koska muuten emme oikein pääse ymmärrykseen, että mikä on tämä "ikiliikkuja" jonkan generointiin piti modejen reagoida?
Se on se, kun vastaan nyt sulle ja sä mulle muutamaan kertaan, ja sitten seuraavan random-käyttäjän pelikiellon jälkeen sä tulet kertomaan, että et löydä mitään linjaa moderoinnista. Mä tulen vastaamaan siihen, että ottamatta kantaa juuri kyseiseen penalttiin, modet tekevät edelleen hyvää työtä. Sä et tajua, mistä puhun ja sen jälkeen vaihdetaan taas muutama viesti. Kuudennella tai seitsemännellä kierroksella toisella meistä menee hermo ja viestintä muuttuu kyynisemmäksi. Lopulta toinen meistä saa pelikiellon.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyseessä oli siis Liigapuolen keskustelu jossa nimimerkki arvioi oman suosikkijoukkueensa liian hyväksi palstan konsensuksen vastaisesti.

Onko se ikiliikkuja että keskustelua syntyy vai se että McTorson viestit generoivat paljon raportoituja viestejä? Ja näihin pitäisi sitten reagoida?
Varmaan se että McTorso oli kirjoittanut jotain 90 viestiä kyseiseen ketjuun ja seuraavaksi eniten kirjoittanut alle 40 viestiä. Joko tällä yhdellä henkilöllä on poikkeuksellisen paljon asiaa kyseiseen ketjuun tai sitten hän jankkaa useiden eri henkilöiden kanssa jostain säännöllisesti. Varmaan kannattaa olla ruokkimatta tätä henkilöä vastauksilla niin kaikki pääsisivät vähemmällä.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puuttumatta mihinkään yksittäiseen bänniin, olen sitä mieltä, että moderaattorit ovat jo jonkin aikaa olleet melko liipasinherkällä tuulella. Vähänkään värikkäämmän mielipiteen esittäminen mistään asiasta tuo välittömästi bänniä. Moderaattoreilla on toki valta ja voima toimia niinkuin haluavat, mutta keskustelupalsta A. ilman keskustelua ja kohta B. ilman keskustelijoita on aika tylsä juttu. Olisi sitäpaitsi hauskaa jos modet vaivautuisivat joskus vaikka vastaamaan täällä esiintyvään kritiikkiin, ellei yksittäisten bännien osalta niin edes yleisellä tasolla. Onko tämä nyt modejen haluama linja, voi johtuuko kaiken liikkuvan bännääminen pelosta joutua vastuuseen palstalla olevan kirjoittelun laillisuudesta?

Juuri näin. Erittäin kova puhdistus päällä, että palstasta saadaan oikeinajattelijoiden keskinäisen kehumisen kerho. Joskus tänne liittyessäni tää palsta oli mukavaa seurattavaa, mutta viime aikoina täällä haiskahtaa liian vahvasti vihervassarifeministisyys miespilluineen. Varmaan täällä jatkossakin tulee käytyä, mutta ei niin usein mitä ennen. Harmi, mutta onneks Jatkis ei oo koskaan ollu koko elämä.

Wowee Zowee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts, Krakhouse-projekti
Puuttumatta mihinkään yksittäiseen bänniin, olen sitä mieltä, että moderaattorit ovat jo jonkin aikaa olleet melko liipasinherkällä tuulella. Vähänkään värikkäämmän mielipiteen esittäminen mistään asiasta tuo välittömästi bänniä. Moderaattoreilla on toki valta ja voima toimia niinkuin haluavat, mutta keskustelupalsta A. ilman keskustelua ja kohta B. ilman keskustelijoita on aika tylsä juttu. Olisi sitäpaitsi hauskaa jos modet vaivautuisivat joskus vaikka vastaamaan täällä esiintyvään kritiikkiin, ellei yksittäisten bännien osalta niin edes yleisellä tasolla. Onko tämä nyt modejen haluama linja, voi johtuuko kaiken liikkuvan bännääminen pelosta joutua vastuuseen palstalla olevan kirjoittelun laillisuudesta?

Hyvin harvoinhan nämä bannit mistään mielipiteistä tulee, vaan niiden esitystavasta. Tähän päälle pientä passiivis-aggressiivista koukkua tahi ilmiselvää toisen mielipiteen vähättelyä, niin nootti onkin jo ansaittu. Ne mielipiteet mistä banaania sitten irtoaa taitaa yksinkertaisesti olla palstan sääntöjen vastaista (esimerkkinä vaikkapa jotkut löylyhuoneen ketjuista tulevat.)

Puhumattakaan siitä, että värikkäämmät mielipiteet ja raskas keskustelutyyli tulevat valitettavan usein samalta näppikseltä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Itse ymmärrän kyllä McTorson pelikiellon oikein hyvin. Kaveri on vetänyt tuota ihan täysin samaa linjaa Kärppien omassakin osiossa ja lopputulemana on se että edes siellä kukaan ei oikein jaksa miehen juttuja vaikka joskus jotain asiaa olisikin. Joo, ei ehkä varsinaisesti riko kirjaimellisesti mitään sääntöä, mutta onhan tuo juurikin sellaista "taidokasta trollausta" joka menee periaatteessa sääntöjen mukaan mutta käytännössä aina keskustelu menee hänen kanssaan täysin sivuraiteille.

Tähän päälle sitten vielä ihan uskomaton venkoilu normaalissa keskustelussa, virheitä ei myönnetä koskaan ja vastauksia kysymyksiin saa kaivaa kuokan kanssa. Lisäksi miehen oma tapa keskustella on liian usein sellainen että keskusteluista irrotetaan joku yksittäinen lause joka tukee omaa agendaa ja vastataan siihen, mutta pahimmillaan muuten koko viestin pointti sivuutetaan aivan täysin.

Erittäin raskas yksilö ja veikkaan että tätä mieltä on suurin osa niin Kärppien kuin muidenkin joukkueiden faneista.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Erittäin raskas yksilö ja veikkaan että tätä mieltä on suurin osa niin Kärppien kuin muidenkin joukkueiden faneista.
Varmaan se oleellinen kysymys on että saako palstalla olla näitä "raskaita" tyyppejä joista leijonanosa palstalaisista ei pidä.

Se että moderaattorit antavat pelikieltoa paljon raportoiduista viesteistä muuttaa palstan luonnetta siten että tästä tulee eräänlainen Big Brother kilpailu jossa niitä äänestetään kilpaa joiden "naama" ärsyttää.

Siksi minusta tässä ei ole lainkaan kyse mistään vasemmiston salaliitosta vaan palstan luonteen muuttumisesta. Kun tänne tuotiin tykkäysnapit niin kenties samalla raportointi-namiskasta tuli se peukku alaspäin. Kun tietty viestiä raportoidaan tarpeeksi niin moderaattorit sinetöivät huutoäänestyksen antamalla kakkua jollain vähän hakemalla haetulla sääntörikkeellä.

Sitten tässä ketjussa palstalaiset sanoavat että olipa hyvä poisto kun oli niin ärsyttävä vaikkei mitään sääntöjä varsinaisesti rikkonutkaan.

Jotenkin kiekkotermein pitäisin siitä että selkeät virheet vihelletään, turhiin jankkaamisiin puututaan erityisesti varoituksin ja sallitaan - tai edes siedetään - niitä joiden kirjoitustyyli ärsyttää. Jos oikein ottaa päähän niin aina löytyy "ignore" toiminto.

Suosikkijoukkue
IFK
Täältä tuskin löytyy ketään offtopiciin syyllistymätöntä. Vaikka itse kuinka koittaisi pysyä threadin skenessä, niin aina joku puupää vääntää viestistäsi kulman, johon vastaamalla olet syvällä sivussa asiasta. Vastaamatta olet taas paskahousu, joka ei vastaa puheistaan. Toi offtopic on jäähyjen syynä aivan turhake. Paitsi silloin, kun @Moderaattorit keksivät rankoa vaikkapa itsemoderoinnista, joka on mielestäni viesteistä aika helposti todennettavissa, että onko siihen syyllistytty vai ei. Itsemoderoinnista syyttäminen on ilman näyttöjä niin raskasta offtopicia, että sen pitäis tietää modelle automaattista penaltya.

J

Just-Ice-Hockey

Itse ymmärrän kyllä McTorson pelikiellon oikein hyvin. Kaveri on vetänyt tuota ihan täysin samaa linjaa Kärppien omassakin osiossa ja lopputulemana on se että edes siellä kukaan ei oikein jaksa miehen juttuja vaikka joskus jotain asiaa olisikin. Joo, ei ehkä varsinaisesti riko kirjaimellisesti mitään sääntöä, mutta onhan tuo juurikin sellaista "taidokasta trollausta" joka menee periaatteessa sääntöjen mukaan mutta käytännössä aina keskustelu menee hänen kanssaan täysin sivuraiteille.

Tähän päälle sitten vielä ihan uskomaton venkoilu normaalissa keskustelussa, virheitä ei myönnetä koskaan ja vastauksia kysymyksiin saa kaivaa kuokan kanssa. Lisäksi miehen oma tapa keskustella on liian usein sellainen että keskusteluista irrotetaan joku yksittäinen lause joka tukee omaa agendaa ja vastataan siihen, mutta pahimmillaan muuten koko viestin pointti sivuutetaan aivan täysin.

Tämä on tietyllä tavalla hassua, koska pystyn allekirjoittamaan aivan kaiken kirjoittamasi pois lukien sen, oliko @McTorso pelikielto oikeutettu vai ei. Se, että joku on raskas eikä keskustele yleisesti hyväksytyllä tavalla ei mielestäni riitä pelikiellon perusteeksi. Asia olisi toinen, jos @McTorso menisi kirjoittajan henkilöön, mutta tätä hän ei muistaakseni ole koskaan tehnyt. En toki nimimerkin koko tuotantoa ole kahlannut läpi, joten tältä osin joudun vain arvailemaan.

Oma näkemykseni on se, että @McTorso on tämän palstan Johanna Tukiainen, kirjoitukset saavan aikaiseksi säälinsekaista huvittuneisuutta, eikä niistä missään nimessä pidä mieltä pahoittaa.

Kaikkein eniten ihmettelen sitä, että @Via Dolorosa selvisi puolet lyhyemmällä pelikiellolla. Pelikieltoihin johtanutta keskustelua kun käy katsomassa, voi todeta, että vain toinen tästä kaksikosta hyökkäsi kirjoittajaa vastaan, eikä edes yrittänyt keskustella ketjun aiheesta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin kiekkotermein pitäisin siitä että selkeät virheet vihelletään, turhiin jankkaamisiin puututaan erityisesti varoituksin ja sallitaan - tai edes siedetään - niitä joiden kirjoitustyyli ärsyttää. Jos oikein ottaa päähän niin aina löytyy "ignore" toiminto.
Tässäpä tämä hyvin tiivistettynä. Vapauduin juuri Löylyhuoneen pelikiellosta, jonka sain koska kirjoitukseni aiheutavat moderaattoreiden sanojen mukaan vitutusta. Aika naurettavaa on siis tämä nykyinen sääntölinja, aikaisemmin moderaattorit olisivat näille pää punaisena viestejäni raportoiville todenneet että käytä ignore toimintoa

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Lapajäähän sai jonkunlaisen pelikiellon koronakirjoittelunsa vuoksi. No eipä se ole hänen vauhtiaan haitannut. Nyt koronakommentit ovat siirtyneet löylyhuoneen puolelle.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nyt kyseinen nimimerkki sauhuaa kuitenkin oikeassa ketjussa.
Muuten en aiemmin tiennyt, että keskusteluketjukohtaisia pelikieltojakin jaellaan. Joku on kylläkin saanut pelikiellon koko löylyhuoneosioon. Jos kyseiselle nimerkille kävisi niin, hän voisi siirtyä ajamaan agendaansa, Koronavirus - uhka myös SM-liigalle, ketjuun.

Suosikkijoukkue
KK
Muuten en aiemmin tiennyt, että keskusteluketjukohtaisia pelikieltojakin jaellaan. Joku on kylläkin saanut pelikiellon koko löylyhuoneosioon. Jos kyseiselle nimerkille kävisi niin, hän voisi siirtyä ajamaan agendaansa, Koronavirus - uhka myös SM-liigalle, ketjuun.
Itse sain bannit kaikkeen korona-aiheisiin ketjuihin, myös tuonne. Vaikka en sinne ole ikinä kertaakaan edes kirjoittanut.

Suosikkijoukkue
KK
Sain myös kiellon koronaketjuihin, koska olin eri mieltä vallitsevaa ilmapiiriä kohtaan, kuten kun sanoin, että koronaa levittää ihan yhtä paljon rokottamaton, kuin rokotettu. Mulle linkattiin kaikkea liirum laarumia, että THL sun muut kertovat näin, mutta linkeistä ei löytynyt mitään tutkimusta aiheeseen, kuten että rokote jotenkin estäisi saamasta virusta tai levittämästä sitä eteen päin. Linkeissä oli ainoastaan kommentteja, näin luullaan ja ajattelemme näin. Nyt kun cdc on tehnyt aiheesta tutkimuksen, voidaan varmaan minun bammit perua?

Sain myös kiellon koronaketjuihin, koska olin eri mieltä vallitsevaa ilmapiiriä kohtaan, kuten kun sanoin, että koronaa levittää ihan yhtä paljon rokottamaton, kuin rokotettu. Mulle linkattiin kaikkea liirum laarumia, että THL sun muut kertovat näin, mutta linkeistä ei löytynyt mitään tutkimusta aiheeseen, kuten että rokote jotenkin estäisi saamasta virusta tai levittämästä sitä eteen päin. Linkeissä oli ainoastaan kommentteja, näin luullaan ja ajattelemme näin. Nyt kun cdc on tehnyt aiheesta tutkimuksen, voidaan varmaan minun bammit perua?
Ai niinkuin lätkätuomaritkin peruu jäähyt aina jälkikäteen? Grow up man.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers

Oliko noiden linkkien takana tarkoitus olla jotain todisteita tuolle lihavoimalleni väitteelle? Jos oli, voitko osoittaa tyhmälle missä se on kun minä en löydä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy