Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 247 533
  • 13 711

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Punamusta on ennenkin istunut henkilökohtaisuuksiin menemisistä ja suoranaisesta vittuilusta muita palstalaisia kohtaan. Siihen päälle muista syistä pelikiellot niin onhan tuo ymmärrettävä kakun pituus. Helposti olisi joku toinen nimimerkki jo pihalle potkittu, mutta kun on annettavaa palstalle, niin hyvä näin.
Joo on aiemmin saanut kuukauden pelikiellon henkilökohtaisesta hyökkäyksestä ja tähän päälle kertaalleen viikko ja kertaalleen kuukausi sisällöttömästä spämmistä. Nämä siis vuoden sisään, eli tämä kahden kuukauden kakku tähän väliin on ihan linjassa.
 

redpecka

Jäsen
Sääli ettei Puniksen kassu kestä.

Se viesti missä haukkui rivissä kymmenkunta palstalaista aikoinaan on ehkä suurin paskin viesti mitä itse olen palstalta lukenut. Jos sen jälkeen on saanut vielä olla remmissä mukana niin ainakin siimaa on annettu verrattuna muihin.

Palaa ehjänä takaisin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Banni odotettu, pituus vähän yllätti, koska aiemmat rikokset oli tehty ihan selvin päin muuten vain häiriintynessä mielentilassa ja tällä kertaa taisi olla ensimmäistä kertaa känniavautuminen eivätkä nuo jutut nyt olleet mitenkään erikoisia (tai siis etteikö noita näkyisi täällä muutenkin koko ajan). Punishan ei ole tänne tainnut juurikaan aiemmin kännissä kirjoittaa.

En minä sinänsä hyvää ystävääni halua puolustella kun hän rikkoi sääntöjä ja ansaitsi pelikiellon, mutta haluaisin näille ihanille modeillemme huomauttaa, että nyt oli käyttäytymisen syy täysin eri kuin aiemmin. Ja mielestäni pelikiellon pituus on täysin yliammuttu. Historiaa tietysti on, kuten kaikki tietävät, mutta ne on kaikki kirjoitettu selvin päin (mutta päästään sekaisin). Nyt kun nuori mies on päästään kunnossa ja vetäisee omassa kodissaan ekat kalsarikännit ja kirjoittaa muutaman viestin tänne niin hirveät sanktiot. Lyhentäkää edes puoleen tuo pelikielto. En minä tiedä kirjoittaisiko punis tänne siltikään pariin kuukauteen, mutta yrittäkää ymmärtää nuorta kehittymätöntä mieltä.

Ystävällisin terveisin,
Czescku
 

A Siente

Jäsen
Banni odotettu, pituus vähän yllätti, koska aiemmat rikokset oli tehty ihan selvin päin muuten vain häiriintynessä mielentilassa ja tällä kertaa taisi olla ensimmäistä kertaa känniavautuminen eivätkä nuo jutut nyt olleet mitenkään erikoisia (tai siis etteikö noita näkyisi täällä muutenkin koko ajan). Punishan ei ole tänne tainnut juurikaan aiemmin kännissä kirjoittaa.

En minä sinänsä hyvää ystävääni halua puolustella kun hän rikkoi sääntöjä ja ansaitsi pelikiellon, mutta haluaisin näille ihanille modeillemme huomauttaa, että nyt oli käyttäytymisen syy täysin eri kuin aiemmin. Ja mielestäni pelikiellon pituus on täysin yliammuttu. Historiaa tietysti on, kuten kaikki tietävät, mutta ne on kaikki kirjoitettu selvin päin (mutta päästään sekaisin). Nyt kun nuori mies on päästään kunnossa ja vetäisee omassa kodissaan ekat kalsarikännit ja kirjoittaa muutaman viestin tänne niin hirveät sanktiot. Lyhentäkää edes puoleen tuo pelikielto. En minä tiedä kirjoittaisiko punis tänne siltikään pariin kuukauteen, mutta yrittäkää ymmärtää nuorta kehittymätöntä mieltä.

Ystävällisin terveisin,
Czescku

Voinko minäkin siis kännissä ja läpällä mennä aukomaan päätä? Tai jos olen häiriintynyt, niin voin spämmätä ihan mitä tahansa?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Voinko minäkin siis kännissä ja läpällä mennä aukomaan päätä? Tai jos olen häiriintynyt, niin voin spämmätä ihan mitä tahansa?
Näin sen pitäisi ehdottomasti olla. Bannisuojan saa päälle kun muistaa laittaa viestin loppuun, että olen kännissä/uskovainen. Moderaattoreiden pitäisi myöskin ennen pelikiellon arvioimista pyytää pääsy kirjoittajan omakantaan, jos sieltä vaikka löytyisi selitys palstalle suollettuun höpöhöpöön. Kirjoittajan sukupuoli tulisi myös selvittää, koska jos teksti on naisoletetun kirjoittama, on se voimaantuneen itsenäisen naisen vahva kannanotto, jos miesoletetun, niin se on turhaa noloa paskaa ja täten pelikiellon arvoinen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...nyt oli käyttäytymisen syy täysin eri kuin aiemmin. Ja mielestäni pelikiellon pituus on täysin yliammuttu. Historiaa tietysti on, kuten kaikki tietävät, mutta ne on kaikki kirjoitettu selvin päin (mutta päästään sekaisin). Nyt kun nuori mies on päästään kunnossa ja vetäisee omassa kodissaan ekat kalsarikännit ja kirjoittaa muutaman viestin tänne niin hirveät sanktiot.
No hyvänen aika sentään. Ei kai sillä, miksi sääntöjä (jatkuvasti) rikkoo, pidä olla mitään merkitystä sille pelikiellolle, jos kerran sääntöjä on rikottu. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään laitos tai paikka, missä aina ihmisten yksilölliset piirteet ja ominaisuudet otetaan huomioon, kun heidän tekemisään tai seurauksia tekemiselleen otetaan huomioon.

Arvelisin, että moderaattoreilla, vaikka ylijumalia ovatkin, ei siltikään ole sellaista ammattitaitoa ja osaamista, että moisia voisivat huomioida. Tai resurssia selvittää niitä taustoja. Ja vaikka olisikin, niin ei se silti olisi oikein muita kohtaan, jos noin toimittaisiin.

Kännikirjoitukset, jotka lähtevät lapasesta - mielestäni se humalan pitäisi olla nimen omaan rangaistusta korottava tekijä, ei mitenkään lieventävä asianhaara. Jotenkin niin perinteinen ajattelutapa, huono käytös pitäisi jotenkin helpommin ohittaa tai antaa anteeksi, jos se tapahtuu humalassa. Ei pitäisi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En minä sinänsä hyvää ystävääni halua puolustella kun hän rikkoi sääntöjä ja ansaitsi pelikiellon, mutta haluaisin näille ihanille modeillemme huomauttaa, että nyt oli käyttäytymisen syy täysin eri kuin aiemmin. Ja mielestäni pelikiellon pituus on täysin yliammuttu. Historiaa tietysti on, kuten kaikki tietävät, mutta ne on kaikki kirjoitettu selvin päin (mutta päästään sekaisin). Nyt kun nuori mies on päästään kunnossa ja vetäisee omassa kodissaan ekat kalsarikännit ja kirjoittaa muutaman viestin tänne niin hirveät sanktiot. Lyhentäkää edes puoleen tuo pelikielto. En minä tiedä kirjoittaisiko punis tänne siltikään pariin kuukauteen, mutta yrittäkää ymmärtää nuorta kehittymätöntä mieltä.

Ystävällisin terveisin,
Czescku

Jos olet hyvä ystävä ja tiedät, että taustalla on mielenterveyshaasteita, niin älä nyt hyvä ihminen vähättele ja rohkaise alkoholinkäyttöön.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Hei hei hyvat ystavat. Jatkattakaa nyt herranjumala ystavani rauhaan ja keskittykaa muihin asioihin! Vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Lyhentäkää edes puoleen tuo pelikielto. En minä tiedä kirjoittaisiko punis tänne siltikään pariin kuukauteen, mutta yrittäkää ymmärtää nuorta kehittymätöntä mieltä.

Ystävällisin terveisin,
Czescku

Otetaan banni pois kokonaan ja voisit julkaista vaikka Punamustan jäähyväiskirjeen miten poika aikaa ottaa tästä opikseen eikä ikinä enää palaa.
Sitten hän on täällä taas viikon päästä eikä mikään muutu ja pian taas pitää "ymmärtää".

Se on noidankehä jossa Punis pyörii. Toivottavasti osaa hakeutua hoitoon kun sitä selkeästi tarvitsee.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei hei hyvat ystavat. Jatkattakaa nyt herranjumala ystavani rauhaan ja keskittykaa muihin asioihin! Vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!
Juuri kun ollaan kansakuntana eheytymässä Kamaran kohtelusta, niin sinun piti laittaa tälläinen viesti eetteriin. Ja vielä futiksen ystävä olet. Joskus sitä pelisilmää voi käyttää myös täällä ennen "VASTAA" painikkeen painamista.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kännikirjoitukset, jotka lähtevät lapasesta - mielestäni se humalan pitäisi olla nimen omaan rangaistusta korottava tekijä, ei mitenkään lieventävä asianhaara. Jotenkin niin perinteinen ajattelutapa, huono käytös pitäisi jotenkin helpommin ohittaa tai antaa anteeksi, jos se tapahtuu humalassa. Ei pitäisi.

Juuri näin.

Kalsarikänniketju on käsittääkseni sitä varten että sinne voi kirjoittaa vähän höpöjä löysemmillä standardeilla, mutta on silkkaa hölmöyttä ilmoittaa ensin että "nyt lähtee, vedän kännit" ja sitten lähteä trollailemaan ympäri palstaa. Jotkut toiset osaavat kuitenkin käyttäytyä vaikka olisivat kännissäkin.

Enkä nyt halua liikaa Punamustaa lytätä, mutta oma fiilis tuosta bannista oli että "ai se ottaa vielä viinaakin". Kun hänellä on todistettavasti mennyt välillä lujaa jo muutenkin. Pidän bannia täysin oikeana ja tarpeellisena viestinä erään näppiksen taa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvää yötä moderaattorit. Vaikka ettehän te ikinä nuku. Silloinkin kun keskiverto nimimerkki, sanotaan nyt vaikka @Malkkinen nukkuu, niin te valvotte palstaa. Kiitos siitä. Kiitos.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä mielestäni sairasta että joku ajattelee humalan olevan lieventävä asianhaara kirjoituskieltoon. Viestejä kuitenkin kirjoitetaan niiden lukijoille, ja lukijan silmissä on aivan sama onko viesti kirjoitettu selvinpäin, kännissä tai vaikkapa pilvessä. En ole myöskään sitä mieltä että humalan pitäisi olla mitenkään koventava asia, vaan kaikkia kirjoitettuja viestejä tulisi kohdella samanarvoisesti jotain kalsarikänniketjua lukuunottamatta. Kyseisen kirjoittelijan historian tietäen on hyvä että pääsee vähän haukkaamaan happea. Itselläkin ongelmia brenkun kanssa ollut tässä korona-aikana ja jos lataisin tänne tuutin täydeltä kännispäissäni niin kyllä laittaisi miettimään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen kyllä sitä mieltä, että eri säännöt kaikille. Jokainen kirjoittaja on oma erillinen yksilö. Esim. Hera80 pitäisi saada kirjoittaa vapaasti mitä haluaa ilman pelkoa kirjoituskiellosta. Nyt kun joutuu pelkäämään, niin se rajoittaa luovuutta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä Puniskin tietää, mistä sitä bannia saa. Eikä hän itse ole asiasta valittanut. Kyseessä lienee siis harkittu rikos.

Joskus voi olla kova houkutus päästellä höyryjä ulos, vaikka siitä bannia tuleekin. Banni on sitten se hinta, mikä siitä on maksettava. Itsekin olen joskus näin tehnyt, ja olen kyllä tiennyt, että nyt tulee banaania.

Jokainen kuitenkin itse punnitsee, mikä on tärkeää. Itse olen nykyään sitä mieltä, että mahdollisuus kirjoittaa tänne painaa vaakakupissa paljon enemmän kuin mahdollisuus vittuilla jollekin mehevästi. Jälkimmäinen johtaa yleensä banniin, eikä se asia muuksi muutu. Eivätkä muutu tuomiotkaan. Aika kovahan tuo Puniksen tuomio on, mutta ei näitä huutoäänestyksillä muuteta.

Punis avautui ja sai bannia. Siinä nuori mies ottaa nyt vastuun tekemisistään. Ja vastuuta pitääkin ottaa, ei mitään lieventäviä asianhaaroja.

Peace vaan kaikille.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus voi olla kova houkutus päästellä höyryjä ulos, vaikka siitä bannia tuleekin. Banni on sitten se hinta, mikä siitä on maksettava. Itsekin olen joskus näin tehnyt, ja olen kyllä tiennyt, että nyt tulee banaania

Jokaisella on toki oma tapansa päästää höyryjä ulos, mutta itse kyllä oudoksun hyvinkin paljon tätä tapaa. Ei tietääkseni kukaan raumalainen taikka Lukko-kannattaja edes mitenkään hiillostanut ko. käyttäjää aikaisemmin, mikä olisi voinut johtaa tähän tunteenpurkaukseen.

Itse päästelen höyryjä ulos ennemmin vaikka lenkillä ja on myös mielestäni itsetutkinnan paikka, jos Jatkoajan keskustelupalsta ja sen käyttäjät - tässä tapauksessa Lukko-kannattajat ja Rauman Lukko - on paikka, johon kännissä voi suoltaa pahan mielen. Ei tämä vieläkään ole mikään elämää suurempi asia. Itseasiassa koko palstan pitäisi olla mitättömän pieni asia elämässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lyhentäkää edes puoleen tuo pelikielto. En minä tiedä kirjoittaisiko punis tänne siltikään pariin kuukauteen, mutta yrittäkää ymmärtää nuorta kehittymätöntä mieltä.
Olisiko siitä lyhennetystä pelikiellosta hänelle varmasti apua? Vai voisiko olla, että juurikin pitkä pelikielto on paras asia mitä hänelle voidaan moderaattoreiden toimesta tehdä?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jokaisella on toki oma tapansa päästää höyryjä ulos, mutta itse kyllä oudoksun hyvinkin paljon tätä tapaa. Ei tietääkseni kukaan raumalainen taikka Lukko-kannattaja edes mitenkään hiillostanut ko. käyttäjää aikaisemmin, mikä olisi voinut johtaa tähän tunteenpurkaukseen.
Puhuin asiasta lähinnä yleisellä tasolla. En ole seurannut, ovatko Lukon kannattajat viime aikoina provosoineet kaveria vai eivät. Ilmeisesti eivät, jos kerran niin sanot. Bannista ei ole mussuttamista, sille löytyi helposti perusteet, kun tekstejä luki. Silti sitä ulos päästettävää höyryä voi kerääntyä muualtakin kuin Jatkiksen kirjoituksista, ja tämä on sitten se foorumi, jossa ne höyryt on helppo päästää ulos. Banaaniahan siitä tulee, minkä Puniskin varmasti tiesi, mutta kuten sanoin, joskus houkutus höyryjen ulos päästämiseen on liian suuri. Ei se toki oikein ole, siksihän siitä bannia tuleekin.

Itse päästelen höyryjä ulos ennemmin vaikka lenkillä ja on myös mielestäni itsetutkinnan paikka, jos Jatkoajan keskustelupalsta ja sen käyttäjät - tässä tapauksessa Lukko-kannattajat ja Rauman Lukko - on paikka, johon kännissä voi suoltaa pahan mielen. Ei tämä vieläkään ole mikään elämää suurempi asia. Itseasiassa koko palstan pitäisi olla mitättömän pieni asia elämässä.
Näinhän sen pitäisi mennä. Silti meistä monet tietävät, että urheilu menee tunteisiin. Ja toisilla itsehillintä on parempi kuin toisilla. Itsehillinnän pettämisestä palkitaan sitten banaanilla, ja senkin kyllä kaikki tietävät etukäteen. Silti olettaisin, että Ässät vs. Lukko -väännöissä molemmilla osapuolilla olisi yleensä aika paksu nahka, koska vääntöä on jatkunut vuosikymmenet. Ja juuri tällä hetkellä Lukon kannattajana on varmaankin mukavampi olla kuin Ässien. Mutta helppohan se on ulkopuolisen huudella. Kyllä tuolla KooKoo vs. SaiPa -väännöissäkin välillä kuohahtaa, ja silloin sitä ymmärtävät varmaan vain ne, jotka ovat siinä mukana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aika kovahan tuo Puniksen tuomio on, mutta ei näitä huutoäänestyksillä muuteta.
Eihän se millään muotoa kova ole, vaan ihan linjassa siihen nähden että kyseistä käyttäjää on muistutettu viimeisen vajaan vuoden aikana pelikielloilla paljon muutenkin. Punis oli ollut ennen tätä viimeisintä tuomiota reilun 10 kuukauden sisällä kahdesti kuukauden ja ainakin kertaalleen viikon pelikiellossa. Joku voisi itse asiassa kysyä oliko noiden kahden isomman kakun jälkeen tämä kaksi kuukautta jopa liian kevyt, mutta eiköhän tuo ihan linjassa kuitenkin ollut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän se millään muotoa kova ole, vaan ihan linjassa siihen nähden että kyseistä käyttäjää on muistutettu viimeisen vajaan vuoden aikana pelikielloilla paljon muutenkin. Punis oli ollut ennen tätä viimeisintä tuomiota reilun 10 kuukauden sisällä kahdesti kuukauden ja ainakin kertaalleen viikon pelikiellossa. Joku voisi itse asiassa kysyä oliko noiden kahden isomman kakun jälkeen tämä kaksi kuukautta jopa liian kevyt, mutta eiköhän tuo ihan linjassa kuitenkin ollut.
Varmaankin sitten niin. En ole ehtinyt niin tarkkaan muiden käyttäjien rikehistoriaa seurata, en edes Puniksen. Ainakaan minulla ei ole Puniksen saamista tuomioista tai huomautuksista dataa, mutta toisaalta olenkin vain normikirjoittaja. Jos näitä haluaisi seurata, niin tieto pitäisi kerätä itse.

Punis on saanut tuomion, ja se pysyy. Ei tässä ole sen enempää mussuttamista. Itse kunkin pitää opetella kirjoittamaan niin, ettei banaania tule.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ainakaan minulla ei ole Puniksen saamista tuomioista tai huomautuksista dataa

Nykyisellä foorumialustalla helppoa tarkistaa "data" kun pelikieltopalsta on oma alaosionsa. Menee ko. alaosioon, laittaa hakuun "hae tästä foorumista" avainsanaksi haluamansa käyttäjänimen niin löytyy tässä tapauksessa seuraavaa:

02.05.2020, 1 kuukausi, "saaga" yksityisviestien ruodinnasta
2.9.2020, 1 viikko, sisällötön tuotanto
22.11.2020, 1 kuukausi, spämmäys
26.3.2021, 2 kuukautta, provosoiva kalsarikännisekoilu
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nykyisellä foorumialustalla helppoa tarkistaa "data" kun pelikieltopalsta on oma alaosionsa. Menee ko. alaosioon, laittaa hakuun "hae tästä foorumista" avainsanaksi haluamansa käyttäjänimen niin löytyy tässä tapauksessa seuraavaa:

02.05.2020, 1 kuukausi, "saaga" yksityisviestien ruodinnasta
2.9.2020, 1 viikko, sisällötön tuotanto
22.11.2020, 1 kuukausi, spämmäys
26.3.2021, 2 kuukautta, provosoiva kalsarikännisekoilu
Kiitos, tämä oli oikein hyvä ja mielenkiintoinen tieto. Alan tätä ehdottomasti seurata.

Pääsiäinen tulee, minkäslaiselle ristille Punis laitetaan?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kiitos, tämä oli oikein hyvä ja mielenkiintoinen tieto. Alan tätä ehdottomasti seurata.

Pääsiäinen tulee, minkäslaiselle ristille Punis laitetaan?

Don't shoot the messenger jne. Kerroin vain miksi rikehistoria on helposti tiedossa niillä jotka rangaistuksiin täälä kantaa ottaa. Että ei tuo mitään salatiedettä ole tai henkilökohtaista kirjanpitoa toisten tekemisistä vaan jokaisella on se "data" yhden haun päässä.

Toivottavasti kuitenkin löytyy parempaa tekemistä pääsiäiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös