Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 686
  • 13 719

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tähän kaipaisi kyllä faktaa. Modeilta. Onko todellakin RM raportoinut henkilöllisyyden arvuuttelun, joka ei ole johtanut toimenpiteisiin. Jos näin on, miksi näin on.
Voihan se olla että ovat niin kiireisiä ettei ehdi tuomioita jakaa, mutta voin vannoa että tuosta raportoinnista on pyöreästi viikko ja yleensä nämä tuomiot on kuitenkin tulleet ihan parin-kolmen päivän sisällä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei varmaankaan, mutta aavistuksen outoon valoon kyllä menee kyllä tämä moderaattoreiden "linja" tässäkin. Harmi kun en enää muista missä se viest oli, mutta ihan selvästi siinä kymppipykälää rikottiin. Toki moderaattoreiden linja on ollut se että pelikieltoa tulee jopa siitä kun toista kirjoittajaa kutsuu Tähtien Sodan hahmon nimellä, että tuota niin...
Rokotuskeskusteluketjussa on viesti, missä lukee Vai mitä Jussi? Minusta siinä ei ehdotettu ketään palstaveljeä Jussiksi vaan kyseessä oli retorinen kysymys Jussi Halla-aholle.

En siis tiedä, tarkoittaako veli @Roger Moore sitä viestiä vai jotain muuta.

Antti Mäkisen ketjussa on ainakin tällainen tapaus (huomaa linkki).
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei se ollut tämäkään viesti, jos nyt en väärin muista niin liigan puolella tämä oli. Mutta en nyt lähde varmaksi sanomaan kun en tarkkaan muista.

Ajattelinkin, että tuskin oli tämä toissapäivänä kirjoitettu. Eiköhän tästä sanktio ole vielä tulossa.
 
Tähän kaipaisi kyllä faktaa. Modeilta. Onko todellakin RM raportoinut henkilöllisyyden arvuuttelun, joka ei ole johtanut toimenpiteisiin. Jos näin on, miksi näin on.

Justiinsa edellisellä sivulla kerrottiin, että:

Raportit näkyvät vain moderaattoreille (tai en ole varma näkeekö myös @Ylläpito ne). Niistä ei paljasteta tietoja raportoijille, raportoinnin kohteelle tai muillekaan ulkopuolisille.


T: Modet
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Huomasin muuten että viime aikoina ainakin yksi "henkilöllisyyden arvuuttelu" on mennyt moderaattoreilta ohi. Myönnän että ihan pikkumaisuuttani raportoin erään viestin missä oli selkeää "moi Juha Mieto" -tason hassuttelua, tämä siis lähinnä sen vuoksi kun aiemmin oli tällaisesta tullut pelikieltoa ja modeilla on olevinaan tämä selvä linja näissä.

Mutta näköjään kaikkien tekemät henkilöllisyyden arvuuttelut eivät ole pelikiellon arvoisia.
Minä olen selvinnyt henkilön arvuuttelusta ilman pelikieltoa, mikä hieman yllätti. Tosin se oli kierrätyskeskuksessa ja siinä viestissä ilmaisin, että en tosissani ollut arvuuttelemassa henkilöllisyyttä, vaan kyseessä oli vitsiksi tarkoitettu, mutta kyllä silti vähän jännitti, koska sen saman "hei nönnönnöö" siihen laitoin. Että onhan tuo vähän kummallinen sääntö ja sen tulkinnat samaten. Ehkä kukaan ei rämpännyt raporttinappulaa tms. vanheneekohan täällä rangaistusika joskus, että lähteekö tälläisestä itsensä ilmiantamisesta nyt lauluun.
 

444

Jäsen
Minä olen selvinnyt henkilön arvuuttelusta ilman pelikieltoa, mikä hieman yllätti. Tosin se oli kierrätyskeskuksessa ja siinä viestissä ilmaisin, että en tosissani ollut arvuuttelemassa henkilöllisyyttä, vaan kyseessä oli vitsiksi tarkoitettu, mutta kyllä silti vähän jännitti, koska sen saman "hei nönnönnöö" siihen laitoin. Että onhan tuo vähän kummallinen sääntö ja sen tulkinnat samaten. Ehkä kukaan ei rämpännyt raporttinappulaa tms. vanheneekohan täällä rangaistusika joskus, että lähteekö tälläisestä itsensä ilmiantamisesta nyt lauluun.
Ettei menisi jopa itsemoderoinnin puolelle. Tarkkana nyt!
Olen syyllistynyt tuohon mainitsemaasi minäkin. Toisaalta, taparikollisiahan tässä molemmat ollaan. Modehenkilöoletettujen mustalla listalla. Mutta ehkä tuo tosiaan on lieventävä asianhaara, että mainitsee todella todella tarkasti, että ihan läpällähän tässä vain nimiä sanotaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkos tää nyt jotain varjomoderoinnin aiheuttamaa sekoilua, kun ketjussa kerrotaan @Jannacci :n saaneen viestistään rikepisteen ja pari päivää myöhemmin rangotaankin samasta viestistä uudestaan ja pistetään hemppa kahdeks viikoks pihalle?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onkos tää nyt jotain varjomoderoinnin aiheuttamaa sekoilua, kun ketjussa kerrotaan @Jannacci :n saaneen viestistään rikepisteen ja pari päivää myöhemmin rangotaankin samasta viestistä uudestaan ja pistetään hemppa kahdeks viikoks pihalle?

Käsittämätön pelikielto ja lähentelee sensuuria. Todellisuudessa kyse on Hakkaraisen puheesta, joka on otsikoitu mm. YT:ssa kuten Janacci kertoo: Hakkarainen puhuu eduskunnassa vuohipaimenten ja kamelinkesyttäjien kotouttamisesta ja jossa Hakkarainen niistä puhuu.

Minä en ole samaa mieltä Hakkaraisen kanssa, mutta ei hänen puheeseensa viittaaminen voi olla "rikollinen" teko.
 
Onkos tää nyt jotain varjomoderoinnin aiheuttamaa sekoilua, kun ketjussa kerrotaan @Jannacci :n saaneen viestistään rikepisteen ja pari päivää myöhemmin rangotaankin samasta viestistä uudestaan ja pistetään hemppa kahdeks viikoks pihalle?
Kyllä tässä vain kävi modesedälle ajatusvirhe ja sormet ja pää eivät suostuneet erityisen hyvin yhteistyöhön parin annetun rikepisteen jäljiltä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käsittämätön pelikielto ja lähentelee sensuuria. Todellisuudessa kyse on Hakkaraisen puheesta, joka on otsikoitu mm. YT:ssa kuten Janacci kertoo: Hakkarainen puhuu eduskunnassa vuohipaimenten ja kamelinkesyttäjien kotouttamisesta ja jossa Hakkarainen niistä puhuu.

Minä en ole samaa mieltä Hakkaraisen kanssa, mutta ei hänen puheeseensa viittaaminen voi olla "rikollinen" teko.
Naurettavin pelikielto mitä olen nähnyt. Omat pelikieltoni ovat sentään olleet ansaittuja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Naurettavin pelikielto mitä olen nähnyt. Omat pelikieltoni ovat sentään olleet ansaittuja.

Samoin. Itselläni on jotain yli 10 pelikieltoa, joten kokemustakin on. Jos laittaisin Lölyyn viittauksen Putinin puheeseen, jossa Putin kertoisi esimerkiksi Venäjän muutamia valikoituja valheita, ja pilkkaisi länsimaita maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta, pitäisi mun saada pelikielto. Jos siis Jannacci olisi verrokkina ja hänen saamansa perusteet valideja.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ei jeesus. Eräs nimeltä mainitsematon kaveri saa tulla RIP-ketjuun tanssimaan nuorena kuolleen muusikon haudalle uskontoonsa vedoten, mutta Hakkaraiseen viittaamisesta saa pelikieltoa. Ei muuta kuin kaikki lukemaan Raamattua, se ilmeisesti on koskematon ja sen varjolla saa tehdä mitä haluaa. Varmaan jopa tisseistä puhua!

Tämähän on pahempi farssi kuin case-Nordlund SM-liigassa.

Edit: korjattu termiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samoin. Itselläni on jotain yli 10 pelikieltoa, joten kokemustakin on. Jos laittaisin Lölyyn viittauksen Putinin puheeseen, jossa Putin kertoisi esimerkiksi Venäjän muutamia valikoituja valheita, ja pilkkaisi länsimaita maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta, pitäisi mun saada pelikielto. Jos siis Jannacci olisi verrokkina ja hänen saamansa perusteet valideja.
Kohta saat pelikieltoa kun referoit @Jannacci viestiä eläintenhoitajista tänne mode-ketjuun. Mä saan pelikiellon kun lainasin referaattiasi. Täytyy nauttia vielä kun voi.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ehkä tässä pahentavana asiahaarana on se että ei puolueettomasti siteraanut Hakkaraista. Nosti tuon puheen hienona puheena. Jos nostat rasistisen puheen hyvänä esimerkkinä henkilöstä niin onko se rasistista? Onko se keskustelun kannalta rakentavaa? Onko juuri tuon puheen siteeraminen hyvänä puheena rasismin levittämistä palstalla?


Tälläsiä asioita nousi tästä mieleen. Eihän nuo selkeitä asioita ole ja rajanveto voi joskus olla vaikeaa. En siis puolustele pelikieltoa ja aika kovalta se tuntuu itsestänikin. Jannaccilla taitaa historiansa takia aika lyhyt nauha.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mitä ihmeen siteeraamista on kertoa Hakkaraisen pitäneen hienon puheen vuohipaimenista, mutta suuren yleisön pahoittaneen siitä turhaan mielensä. Ei kai se nyt ihan niinkään voi mennä että tänne voi suoltaa mitä tahansa paskaa jos joku muu on sen sanonut julkisesti ensiksi. Aika vakaasti olen siinä uskossa että Hakkaraista olisi saanut siteerata jos olisi huomioinut sen olleen rasistinen tai vaikka suoraan kutsunut paskaksi puheeksi.

On sitä suurmiehet ja pienemmät kautta historian puhuneet manifesteissä kaikenlaista, mutta kyllä minä näkisin sen rikkovan palstan sääntöjä jos joku kertoisi Breivikin olleen oikeassa demareista ja ihmisten suuttuneen ihan turhaan. Tälleen kärjistettynä esimerkkinä tämä.

Ja vastahan tässä muutenkin ihan selkeästi ilmoitettiin että rasismiin on tiukempi seula jatkossa. Ihan täysin linjan mukaista ko. kirjoittajan historialla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä ihmeen siteeraamista on kertoa Hakkaraisen pitäneen hienon puheen vuohipaimenista, mutta suuren yleisön pahoittaneen siitä turhaan mielensä. Ei kai se nyt ihan niinkään voi mennä että tänne voi suoltaa mitä tahansa paskaa jos joku muu on sen sanonut julkisesti ensiksi. Aika vakaasti olen siinä uskossa että Hakkaraista olisi saanut siteerata jos olisi huomioinut sen olleen rasistinen tai vaikka suoraan kutsunut paskaksi puheeksi.

Joo, näissä toki on kirjoittajan tausta myös. Kuuntelin puheen, ja olisin voinut kirjoittaa ivallisesti, että Hakkarainen piti hienon puheen, jota suuri yleisö ei ymmärtänyt (vaan äänesti hänet eduskuntaan). Menee siis tulkinnan puolelle, koska samalla tekstillä voi olla erilaisia tarkoituksia. Itse puhehan oli mitä oli, ja onnekseen lyhyt.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Minusta molemmat pelikiellot oli vähän kyseenalaisia. Eivät nyt pippelivitsit nyt niin vakavia ole?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Joo, näissä toki on kirjoittajan tausta myös. Kuuntelin puheen, ja olisin voinut kirjoittaa ivallisesti, että Hakkarainen piti hienon puheen, jota suuri yleisö ei ymmärtänyt (vaan äänesti hänet eduskuntaan). Menee siis tulkinnan puolelle, koska samalla tekstillä voi olla erilaisia tarkoituksia. Itse puhehan oli mitä oli, ja onnekseen lyhyt.
Ehdottomasti. Sinun tapasi tulkita viesti oli sellainen, joita juuri Persuketjussakin tasaisin väliajoin esiintyy. Usein kuitenkin sarkasmin pystyy tunnistamaan muun viestin kontekstista tai viimeistään kirjoittajan nimestä. Minä en tästä rankkuun johtaneesta viestistä ainakaan sellaista sävyä löytänyt ja kirjoittajan tausta vain vahvistaa epäilyä siitä että ihan tosissaan tässä oltiin.

Uskoisin ettei keskustelupalstaa voi moderoida arvioimalla viestejä täydessä tyhjiössä, koska silloin jokainen nokkela satiirikko olisi bannissa milloin mistäkin. Modet joutuvat viestejä arvioimaan siinä kontekstissa missä itse ne ymmärtävät. Se saattaa joskus johtaa kevyehköiltä tuntuviin vihellyksiin, mutta ainakin tällä kertaa ymmärrän ratkaisun hyvin.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Minusta molemmat pelikiellot oli vähän kyseenalaisia. Eivät nyt pippelivitsit nyt niin vakavia ole?
Pippeli rinnastetaan seksiin, ja seksihän on tunnetusti tabu palstalla. Vajayjay-karvat ketjuhan bannattiin muiden alapää/seksiketjujen ohella, joten ihan linjassa näiden tuomioiden kanssa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eiköhän varjomodet edesauta poimimaan mahdollisimman monta rasistista viestiä. Kyllä vuohipaimen-jutut ovat silkkaa flirttailua rasismin kanssa.

Nyt jäädään myös jännittämään että kuinka moni kovemmilla kiertoilmauksilla persuja idiooteiksi haukkuva lähtee pelikieltoon.

Itseasiassa tuo koko Löylyhuone huutaa kohta hoosiannaa kun oletetusti edes vähän samoilla säännöillä pelataan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tässä vain kävi modesedälle ajatusvirhe ja sormet ja pää eivät suostuneet erityisen hyvin yhteistyöhön parin annetun rikepisteen jäljiltä.
Niin siis oliko nyt kakkua saaneella kirjoittajalla alla kaksi rikepistettä ja tästä tuli kolmas ja siitä pelikielto? Jos näin, niin miksi siitä tuli kaksi viikkoa eikä viikkoa mikä kolmesta rikepisteestä seruaa? Plus eihän näitä rikepisteistä tulleita pelikieltoja ilmoiteta julkisesti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää sain muistaakseni aikanaan kuukauden kakun kun siteerasin rallienglanniksi tänne sen, mitä Nokka Jalonen sanoi Kimmo Kapaselle. Kai tästä vedettiin johtopäätös että se ei ollut siteeraus, koska se oli huumorikäännös. Kai mää sen sit ansaittin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mää sain muistaakseni aikanaan kuukauden kakun kun siteerasin rallienglanniksi tänne sen, mitä Nokka Jalonen sanoi Kimmo Kapaselle. Kai tästä vedettiin johtopäätös että se ei ollut siteeraus, koska se oli huumorikäännös. Kai mää sen sit ansaittin.
En tiiä asiasta muuten, mutta juuri lukemani perusteella voin vain todeta, että Kapasille ei vittuilla eikä heistä sovi vitsiäkään vääntää.
Olet aikanaan siis kakkusi ansainnut. Toivottavasti maistui eikä jättänyt pahaa makua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös