Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 245 467
  • 13 706
Niin siis oliko nyt kakkua saaneella kirjoittajalla alla kaksi rikepistettä ja tästä tuli kolmas ja siitä pelikielto? Jos näin, niin miksi siitä tuli kaksi viikkoa eikä viikkoa mikä kolmesta rikepisteestä seruaa? Plus eihän näitä rikepisteistä tulleita pelikieltoja ilmoiteta julkisesti.
Selvennetään vielä sen verran, että tälle käyttäjälle annettiin aivan tarkoituksellisesti pelikieltoa ja käyttäjällekin tämä informoitiin pelikieltona. Tyhjennämme kurinpitopäätösten jonoa useimmiten isompana nippuna ja tällä kertaa useampi kurinpitopäätös tuotti rikepisteen. Tämän jälkeen tätä pelikieltoa antaessa tuli jokin ajatuskatkos ja alkuperäiseen viestin yhteyteen tulevaan ilmoitukseen tuli erheellisesti maininta rikepisteestä pelikiellon sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiiä asiasta muuten, mutta juuri lukemani perusteella voin vain todeta, että Kapasille ei vittuilla eikä heistä sovi vitsiäkään vääntää.
Olet aikanaan siis kakkusi ansainnut. Toivottavasti maistui eikä jättänyt pahaa makua.
Ai vvviiddu! Jatkis oli joskus Turengin mafia. Onko se ollut myös Savon Sherwood...? :D
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni tämä kyseinen nimimerkki ei ole myöskään ensimmäistä kertaa pelikiellossa tuon aihealueen tiimoilta. Uskon myös että hän riittävän fiksuna kirjoittajana tiedostaa milloin kirjoittaa terävän asiallisesti ja milloin homma vain läikkyy yli.
Käsityksesi on väärä, olin "ensimmäistä kertaa pelikiellossa tuon aihealueen tiimoilta".. Sen sijaan vuosi tai pari sitten sain huomautuksen siitä, että käytin siviilipalvelun suorittaneesta perussuomalaisesta puheenjohtajasta muutaman kerran nimitystä "sivari". Ja tämä oli aikaa paljon ennen noita Löylyhuone-sääntöjä. Liekö siten sattumaa että sekä huomautus ja nyt tämä varsinainen rangaistus tuli perussuomaisuden kritiikistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta puhuen niin tuskinpa lienee. Anyways, ei varmasti mikään ihme tällä foorumilla - joskus takavuosina taisi puoluekannatus-gallup täällä mennä PS 38%, Kok 35%. Jääkiekko on sinimusta laji.
Ylpeähän tässä kai pitäisi olla että juuri minun mielipiteeni nähdään niin vaarallisiksi, että ne pitää vaientaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Liekö siten sattumaa että sekä huomautus ja nyt tämä varsinainen rangaistus tuli perussuomaisuden kritiikistä.
Vaikka mielipidettäni ei kysyttykään, niin kerron sen silti. Olivathan nuo viestisi sisällöltään varsin, mikä olisi oikea sana, maltillisiakin, mutta ei kai niillä tainnut muuta tarkoitusta olla kuin lämmittää keskustelua kivasti. Tämä siis minun näkemykseni. Joskus siitä turhaa lämmittämistäkin on hyvä rauhoitella.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka mielipidettäni ei kysyttykään, niin kerron sen silti. Olivathan nuo viestisi sisällöltään varsin, mikä olisi oikea sana, maltillisiakin, mutta ei kai niillä tainnut muuta tarkoitusta olla kuin lämmittää keskustelua kivasti. Tämä siis minun näkemykseni. Joskus siitä turhaa lämmittämistäkin on hyvä rauhoitella.
Eihän nuo edes aiheuttaneet mitään flamesotaa, paskaa on privosointiarvo viesteillä, joista kukaan ei provosoidu. Isohko joukko näytti niistä kuitenkin tykänneen eli enemmän hyvää tuottivat palstalle kuin pahaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Käsityksesi on väärä, olin "ensimmäistä kertaa pelikiellossa tuon aihealueen tiimoilta".. Sen sijaan vuosi tai pari sitten sain huomautuksen siitä, että käytin siviilipalvelun suorittaneesta perussuomalaisesta puheenjohtajasta muutaman kerran nimitystä "sivari". Ja tämä oli aikaa paljon ennen noita Löylyhuone-sääntöjä. Liekö siten sattumaa että sekä huomautus ja nyt tämä varsinainen rangaistus tuli perussuomaisuden kritiikistä.

Tämä selvä ja pahoittelut toki. Noissa poliittisissa keskusteluissa heitetään siinä määrin löylyä että muistelin teikäläisen saaneen kakkua aiemmin.

Itse en osta tuota persu-väitettä aivan täysin, mutta joku tilastointi tuosta pitäisi faktoja varten tehdä. Kyllä esimerkiksi Laura Huhtasaaresta on saanut maalailla melkoista kuvastoa ilman huolta pelikiellosta. Tuo vain yhtenä esimerkkkinä.

Ja täytyy vältellä persuleimaa ja todeta että aika pitkälle vietyä rasismiakin on saanut sanojen avulla maalailla.

Jälleen kerran se oma ihmettely kiteytyy siihen että tuolla tuotetaan fiksua ja tiukkaa sisältöä, mutta sitten sitä provotrolliflametusta pitää saada mukaan. Ja sitten ihmetellään jos pelikieltoa tulee.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
joskus takavuosina taisi puoluekannatus-gallup täällä mennä PS 38%, Kok 35%. Jääkiekko on sinimusta laji.
Olisi mielenkiintoista lukaista tuo galluppi läpi, varsinkin jos siinä olisi alue/seura jakauma saatu eriteltyä. Siinä olisin Kantarille seuraavan gallupin paikka haastatella eri fanien mielipiteet kehiin!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sen sijaan vuosi tai pari sitten sain huomautuksen siitä, että käytin siviilipalvelun suorittaneesta perussuomalaisesta puheenjohtajasta muutaman kerran nimitystä "sivari".
Kun modet ovat kollektiivisesti katsoneet tuon huomautuksen syyksi niin kyllä se kertoo aika paljon siitä, mihin suuntaan he poliittisesti kallistuvat.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen kerran se oma ihmettely kiteytyy siihen että tuolla tuotetaan fiksua ja tiukkaa sisältöä, mutta sitten sitä provotrolliflametusta pitää saada mukaan. Ja sitten ihmetellään jos pelikieltoa tulee.
Vastaavaa poliittista satiiria, mitä minä heitin, voi nähdä sanomalehdissä ja televisiossa päivittäin, eikä sitäkään kukaan täysipäinen pidä tuomittavana provokaationa, miksei sitten samankaltaisen huumorin pitäisi olla mahdollista keskustelupalstan poliittisessa osiossa? Kuitenkin huumorisuuden lisäksi viestini sisälsivät aidon mielipiteeni.
 
Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.

Jos jossain ketjussa täällä on erimieltä suuren enemmistön kanssa, kutenpa vaikka hiihdossa tai Patrik Laineen ketjussa niin minkä ihmeen takia se otetaan provosoinnista? Myönnän, että oma antini hiihtoketjuun oli turha provo, mutta asiaviesti Patrik Laineen ketjuun, jossa kerron oman mielipiteeni niin tulkitaan provoksi? Tuo on oikeasti noloa, tuo on niin noloa moderaattoreiden puolelta. Eipä tässä hirveämmin uskalla kovemmin arvostella ketään, kun kohta tulee taas sakkoa. Ikävä kyllä moderaattoreiden toiminta menee mielivaltaiseksi kovisteluksi välillä ja toimioissa ei ole välillä linjaa ollenkaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.

Jos jossain ketjussa täällä on erimieltä suuren enemmistön kanssa, kutenpa vaikka hiihdossa tai Patrik Laineen ketjussa niin minkä ihmeen takia se otetaan provosoinnista? Myönnän, että oma antini hiihtoketjuun oli turha provo, mutta asiaviesti Patrik Laineen ketjuun, jossa kerron oman mielipiteeni niin tulkitaan provoksi? Tuo on oikeasti noloa, tuo on niin noloa moderaattoreiden puolelta. Eipä tässä hirveämmin uskalla kovemmin arvostella ketään, kun kohta tulee taas sakkoa. Ikävä kyllä moderaattoreiden toiminta menee mielivaltaiseksi kovisteluksi välillä ja toimioissa ei ole välillä linjaa ollenkaan.
Eri mieltä olemisen tai oman mielipiteensä voi kirjoittaa asiallisesti. Mitä nyt kävin viestejäsi katsomassa, niin eivät nuo (ainakaan kaikki) ihan asiallisimmasta päästä olleet. Ja jos kirjoittaa muuten kuin asiallisesti, sitä pidetään suht helposti provona. Tämä minun mielipiteeni aiheeseen.
 

Barney

Jäsen
Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.
Pikaisella kurkkauksella voi huomata, että kävit ennen pelikieltoasi vuorokauden sisällä kolmessa eri ketjussa provoamassa. Todennäköisesti saat parhaan vastauksen palautteeseesi ostamalla peilin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.

Jos jossain ketjussa täällä on erimieltä suuren enemmistön kanssa, kutenpa vaikka hiihdossa tai Patrik Laineen ketjussa niin minkä ihmeen takia se otetaan provosoinnista? Myönnän, että oma antini hiihtoketjuun oli turha provo, mutta asiaviesti Patrik Laineen ketjuun, jossa kerron oman mielipiteeni niin tulkitaan provoksi? Tuo on oikeasti noloa, tuo on niin noloa moderaattoreiden puolelta. Eipä tässä hirveämmin uskalla kovemmin arvostella ketään, kun kohta tulee taas sakkoa. Ikävä kyllä moderaattoreiden toiminta menee mielivaltaiseksi kovisteluksi välillä ja toimioissa ei ole välillä linjaa ollenkaan.

Toi hiihtojuttusi oli kertakaikkisen typerä juttu. En minä siitä olisi antanut mitään. Voisit kyllä kysyä itseltäsi, että miten meni noin niin kuin omasta mielestä. Nooh, ei toi Laine-juttukaan kovin hyvä ollut.

Hiihtojutussa olit yksinkertaisesti väärässä. Laine-juttusi tulokulma oli kieltämättä myös freesi.

Ystävällisin terveisin,

T. Kaukalo, varjomoderaattori
 
Viimeisen puolen vuoden aikana olen muistaakseni kuunnellut yli yhden jakson seuraavia säännöllisesti ilmestyviä ohjelmia:

Puck Soup
ESPN on ice with Wyshynski and Kaplan
Total NHL Forever
Total Hockey Forever
Lehtinen-podcast
Kiekkokiuas
Lindgren & Sihvonen
Tomin nuoteista
Kirvescast
Go Mode: A Link to the Past Randomizer Podcast
The One Piece Podcast

Jollain katkeaa jänne Rantaseen, niin minulla aina välillä meinaa katketa Sihvoseen. Silti hänen ohjelmiaan syystä tai toisesta kuuntelen. Radio-ohjelman ja podcastin ero on varsin häilyvä, mutta sisällytin tähän nyt nimenomaisesti verkkotallenteelta suoratoistettua sisältöä.
Onko tästä viestistä oikeasti annettu pelikieltoa vai onko kyseessä jokin bugi? Minulla ainakin käyttäjän perässä lukee lukee että viestistä on annettu pelikielto.

Edit. Näköjään kyseessä on suosikkijoukkue ja Poulu Jukki tarvitsee uudet silmälasit.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko tästä viestistä oikeasti annettu pelikieltoa vai onko kyseessä jokin bugi? Minulla ainakin käyttäjän perässä lukee lukee että viestistä on annettu pelikielto.


Menin samaan ansaan. Vekkuli temppu!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Moderaattoreista sanoisin saman kuin tuomareista: ovat onnistuneet silloin, kun eivät hirveästi näy missään. Selkeät törppöilyt vihelletään pois, mutta kiistanalaisia tuomioita tulee mahdollisimman vähän. Annetaan poikien pelata, vaikka paine kattilassa kasvaa.

Ja tiedän kyllä, ettei ole helppo tehtävä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aliarvioin korona-apatian vaikutuksen keskimääräisen internet-käyttäjän yksityiskohtien havainnointiin, joten muutin nyt hieman hassutteluani. Enkä väitä olevani keskimääräistä tarkkaavaisempi, vaan olisin näin jälkikäteen ajateltuna voinut mennä samaan. Tämä oli enemmän sellainen performanssi. Sulatetut lukot ja kissantappovideot, kyllä te tiedätte.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aliarvioin korona-apatian vaikutuksen keskimääräisen internet-käyttäjän yksityiskohtien havainnointiin, joten muutin nyt hieman hassutteluani. Enkä väitä olevani keskimääräistä tarkkaavaisempi, vaan olisin näin jälkikäteen ajateltuna voinut mennä samaan. Tämä oli enemmän sellainen performanssi. Sulatetut lukot ja kissantappovideot, kyllä te tiedätte.


Vituttaa, etten tuota itse keksinyt. Mulla on kyllä ideoita suosikeiksi ja allekirjoituksiksi, mutten niitä kerro, koska pöllitte kaiken.

Terveisin: Turha Kaukalo, natsivarjomode jo melkein viikon (tässähän on se, kuten kaveri ilmoitti, että vaikka olet tehnyt tuhat taloa ja kerran äänestänyt vihreitä, niin ei kukaan tuhatta taloa muista vaan sen typeryyden. Tosin kolmesta nollautuu, mutta valitettavasti natsivarjomodeiluni kestää vain kaksi viikkoa)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös