Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 044
  • 15 436

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka mielipidettäni ei kysyttykään, niin kerron sen silti. Olivathan nuo viestisi sisällöltään varsin, mikä olisi oikea sana, maltillisiakin, mutta ei kai niillä tainnut muuta tarkoitusta olla kuin lämmittää keskustelua kivasti. Tämä siis minun näkemykseni. Joskus siitä turhaa lämmittämistäkin on hyvä rauhoitella.
Eihän nuo edes aiheuttaneet mitään flamesotaa, paskaa on privosointiarvo viesteillä, joista kukaan ei provosoidu. Isohko joukko näytti niistä kuitenkin tykänneen eli enemmän hyvää tuottivat palstalle kuin pahaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Käsityksesi on väärä, olin "ensimmäistä kertaa pelikiellossa tuon aihealueen tiimoilta".. Sen sijaan vuosi tai pari sitten sain huomautuksen siitä, että käytin siviilipalvelun suorittaneesta perussuomalaisesta puheenjohtajasta muutaman kerran nimitystä "sivari". Ja tämä oli aikaa paljon ennen noita Löylyhuone-sääntöjä. Liekö siten sattumaa että sekä huomautus ja nyt tämä varsinainen rangaistus tuli perussuomaisuden kritiikistä.

Tämä selvä ja pahoittelut toki. Noissa poliittisissa keskusteluissa heitetään siinä määrin löylyä että muistelin teikäläisen saaneen kakkua aiemmin.

Itse en osta tuota persu-väitettä aivan täysin, mutta joku tilastointi tuosta pitäisi faktoja varten tehdä. Kyllä esimerkiksi Laura Huhtasaaresta on saanut maalailla melkoista kuvastoa ilman huolta pelikiellosta. Tuo vain yhtenä esimerkkkinä.

Ja täytyy vältellä persuleimaa ja todeta että aika pitkälle vietyä rasismiakin on saanut sanojen avulla maalailla.

Jälleen kerran se oma ihmettely kiteytyy siihen että tuolla tuotetaan fiksua ja tiukkaa sisältöä, mutta sitten sitä provotrolliflametusta pitää saada mukaan. Ja sitten ihmetellään jos pelikieltoa tulee.

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
joskus takavuosina taisi puoluekannatus-gallup täällä mennä PS 38%, Kok 35%. Jääkiekko on sinimusta laji.
Olisi mielenkiintoista lukaista tuo galluppi läpi, varsinkin jos siinä olisi alue/seura jakauma saatu eriteltyä. Siinä olisin Kantarille seuraavan gallupin paikka haastatella eri fanien mielipiteet kehiin!

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sen sijaan vuosi tai pari sitten sain huomautuksen siitä, että käytin siviilipalvelun suorittaneesta perussuomalaisesta puheenjohtajasta muutaman kerran nimitystä "sivari".
Kun modet ovat kollektiivisesti katsoneet tuon huomautuksen syyksi niin kyllä se kertoo aika paljon siitä, mihin suuntaan he poliittisesti kallistuvat.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen kerran se oma ihmettely kiteytyy siihen että tuolla tuotetaan fiksua ja tiukkaa sisältöä, mutta sitten sitä provotrolliflametusta pitää saada mukaan. Ja sitten ihmetellään jos pelikieltoa tulee.
Vastaavaa poliittista satiiria, mitä minä heitin, voi nähdä sanomalehdissä ja televisiossa päivittäin, eikä sitäkään kukaan täysipäinen pidä tuomittavana provokaationa, miksei sitten samankaltaisen huumorin pitäisi olla mahdollista keskustelupalstan poliittisessa osiossa? Kuitenkin huumorisuuden lisäksi viestini sisälsivät aidon mielipiteeni.

Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.

Jos jossain ketjussa täällä on erimieltä suuren enemmistön kanssa, kutenpa vaikka hiihdossa tai Patrik Laineen ketjussa niin minkä ihmeen takia se otetaan provosoinnista? Myönnän, että oma antini hiihtoketjuun oli turha provo, mutta asiaviesti Patrik Laineen ketjuun, jossa kerron oman mielipiteeni niin tulkitaan provoksi? Tuo on oikeasti noloa, tuo on niin noloa moderaattoreiden puolelta. Eipä tässä hirveämmin uskalla kovemmin arvostella ketään, kun kohta tulee taas sakkoa. Ikävä kyllä moderaattoreiden toiminta menee mielivaltaiseksi kovisteluksi välillä ja toimioissa ei ole välillä linjaa ollenkaan.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Annan nyt palautteeni, joka ei koske ainostaan minua vaan aika moniakin ja tähän haluaisin kuulla vastauksen.

Jos jossain ketjussa täällä on erimieltä suuren enemmistön kanssa, kutenpa vaikka hiihdossa tai Patrik Laineen ketjussa niin minkä ihmeen takia se otetaan provosoinnista? Myönnän, että oma antini hiihtoketjuun oli turha provo, mutta asiaviesti Patrik Laineen ketjuun, jossa kerron oman mielipiteeni niin tulkitaan provoksi? Tuo on oikeasti noloa, tuo on niin noloa moderaattoreiden puolelta. Eipä tässä hirveämmin uskalla kovemmin arvostella ketään, kun kohta tulee taas sakkoa. Ikävä kyllä moderaattoreiden toiminta menee mielivaltaiseksi kovisteluksi välillä ja toimioissa ei ole välillä linjaa ollenkaan.
Eri mieltä olemisen tai oman mielipiteensä voi kirjoittaa asiallisesti. Mitä nyt kävin viestejäsi katsomassa, niin eivät nuo (ainakaan kaikki) ihan asiallisimmasta päästä olleet. Ja jos kirjoittaa muuten kuin asiallisesti, sitä pidetään suht helposti provona. Tämä minun mielipiteeni aiheeseen.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Pikaisella kurkkauksella voi huomata, että kävit ennen pelikieltoasi vuorokauden sisällä kolmessa eri ketjussa provoamassa. Todennäköisesti saat parhaan vastauksen palautteeseesi ostamalla peilin.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Toi hiihtojuttusi oli kertakaikkisen typerä juttu. En minä siitä olisi antanut mitään. Voisit kyllä kysyä itseltäsi, että miten meni noin niin kuin omasta mielestä. Nooh, ei toi Laine-juttukaan kovin hyvä ollut.

Hiihtojutussa olit yksinkertaisesti väärässä. Laine-juttusi tulokulma oli kieltämättä myös freesi.

Ystävällisin terveisin,

T. Kaukalo, varjomoderaattori

Viimeisen puolen vuoden aikana olen muistaakseni kuunnellut yli yhden jakson seuraavia säännöllisesti ilmestyviä ohjelmia:

Puck Soup
ESPN on ice with Wyshynski and Kaplan
Total NHL Forever
Total Hockey Forever
Lehtinen-podcast
Kiekkokiuas
Lindgren & Sihvonen
Tomin nuoteista
Kirvescast
Go Mode: A Link to the Past Randomizer Podcast
The One Piece Podcast

Jollain katkeaa jänne Rantaseen, niin minulla aina välillä meinaa katketa Sihvoseen. Silti hänen ohjelmiaan syystä tai toisesta kuuntelen. Radio-ohjelman ja podcastin ero on varsin häilyvä, mutta sisällytin tähän nyt nimenomaisesti verkkotallenteelta suoratoistettua sisältöä.
Onko tästä viestistä oikeasti annettu pelikieltoa vai onko kyseessä jokin bugi? Minulla ainakin käyttäjän perässä lukee lukee että viestistä on annettu pelikielto.

Edit. Näköjään kyseessä on suosikkijoukkue ja Poulu Jukki tarvitsee uudet silmälasit.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Moderaattoreista sanoisin saman kuin tuomareista: ovat onnistuneet silloin, kun eivät hirveästi näy missään. Selkeät törppöilyt vihelletään pois, mutta kiistanalaisia tuomioita tulee mahdollisimman vähän. Annetaan poikien pelata, vaikka paine kattilassa kasvaa.

Ja tiedän kyllä, ettei ole helppo tehtävä.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aliarvioin korona-apatian vaikutuksen keskimääräisen internet-käyttäjän yksityiskohtien havainnointiin, joten muutin nyt hieman hassutteluani. Enkä väitä olevani keskimääräistä tarkkaavaisempi, vaan olisin näin jälkikäteen ajateltuna voinut mennä samaan. Tämä oli enemmän sellainen performanssi. Sulatetut lukot ja kissantappovideot, kyllä te tiedätte.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aliarvioin korona-apatian vaikutuksen keskimääräisen internet-käyttäjän yksityiskohtien havainnointiin, joten muutin nyt hieman hassutteluani. Enkä väitä olevani keskimääräistä tarkkaavaisempi, vaan olisin näin jälkikäteen ajateltuna voinut mennä samaan. Tämä oli enemmän sellainen performanssi. Sulatetut lukot ja kissantappovideot, kyllä te tiedätte.

Vituttaa, etten tuota itse keksinyt. Mulla on kyllä ideoita suosikeiksi ja allekirjoituksiksi, mutten niitä kerro, koska pöllitte kaiken.

Terveisin: Turha Kaukalo, natsivarjomode jo melkein viikon (tässähän on se, kuten kaveri ilmoitti, että vaikka olet tehnyt tuhat taloa ja kerran äänestänyt vihreitä, niin ei kukaan tuhatta taloa muista vaan sen typeryyden. Tosin kolmesta nollautuu, mutta valitettavasti natsivarjomodeiluni kestää vain kaksi viikkoa)

4

444

Nyt tarkkana pojat ja tytöt ja muunsukupuoliset. Mikäli joku käryää ratista, niin häntä ei saa kutsua rattijuopoksi eikä nyt ainakaan mitenkään vihjata, että alkoholi maistuu. Täysin edesvastuutonta sellainen vihjailu. Rikepisteitä sataa moisesta sopimattomasta käytöksestä.
Sinällään menee kyllä ihan linjassa. Kaikki seksiin liittyvä halutaan sensuroida alaikäisten palstalaisten ja rekisteröitymättömien vuoksi, mutta viinan juonnin ihannoinnissa ei ole mitään moitittavaa. Koska viina kuuluu kaikille suomalaisille, se on kirjattu perustuslakiin. Ja jos nyt kännissä ja läpällä vähän töppäilee, niin se on ihan ok. Mutta seksi on saatanasta seuraava, sitä ei kuulu hyväksyä, koska raamatun mukaan seksi on vain aviopuolisoiden välinen asia ja sen ulkopuolella suurinta mahdollista syntiä. Helvetin tulet odottavat. Onkohan muuten rattijuoppous ok, jos samalla harrastaa seksiä? Eli kumpi kumoaa kumman?

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Nyt tarkkana pojat ja tytöt ja muunsukupuoliset. Mikäli joku käryää ratista, niin häntä ei saa kutsua rattijuopoksi eikä nyt ainakaan mitenkään vihjata, että alkoholi maistuu.

Mitä nyt, oletko mollannut Japaa? Eikös se ole nykyään ihan kuivilla?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki seksiin liittyvä halutaan sensuroida alaikäisten palstalaisten ja rekisteröitymättömien vuoksi, mutta viinan juonnin ihannoinnissa ei ole mitään moitittavaa.
Toisaalta seksuaalista väkivaltakuvastoa näyttää olevan ihan ok käyttää tehostuskeinona kirjoituksissaan...

Varsinkin nyt, kun kepu antaa vaikka pistää pesäpallomailaa kuivana kakkoseen, kunhan saavat maakuntahimmelinsä.
Auttakee joku tuota Orpoa, Saarikko vetelee sit höyläämättömällä kakkosnelosella kuivana kakkoseen.
Siinä diilissä ladit otttavat kunnolla kuivana kakkoseen

Mutta erehdypä esittämään mielipiteesi persujen politiikasta että se on huuhaata ja humpuukia, niin banaanisaari kutsuu.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Mutta erehdypä esittämään mielipiteesi persujen politiikasta että se on huuhaata ja humpuukia, niin banaanisaari kutsuu.
On kyllä ihmeellistä että siitä saa kakkua, mutta että rinnastaa BLM-prostetit (tai oikeastaan sen että norjalainen ehdotti rauhanpalkintoa tästä) terrorismiin ja väkivallan -ketjuun niin ei ole kuulunut mitään.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
On muuten ihan totta, että Levosen historiaa saa käyttää aika surutta lyömäaseena, mutta kaikkien osalta tilanne ei ole sama.

Totta, aavistelinkin että kyse ei ole hänestä.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Kun olen lukenut näitä kritisointeja pelikielloista, niin olen tullut siihen tulokseen, että palstan poliittisesti oikealle suuntautuneet ovat sitä mieltä, että kaikki moderaattorit ovat fillarikommunisteja, kun taas vasemmalle suuntautuneet ovat sitä mieltä, että kaikki moderaattorit ovat kiitospaitajuntteja. Eihän nämä molemmat väitteet voi mitenkään pitää paikkansa, joten mikä nyt on oikeasti totuus? Kumpaa porukkaa palstalla syrjitään?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy