Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 330
  • 13 719
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Se on totta, että toisinaan heitän pieniä sivalluksia, mutta sitä edeltää liki poikkeuksetta aina toiselta puolelta jokin nimimerkkiini kohdistuva henkilökohtainen hyökkäys.

Hetkinen. Jos löydät sellaisen viestin, jossa olen sinua henkilökohtaisesti haukkunut, niin vilpittömät pahoitteluni. Olen sitä mieltä, että asiat riitelee, ei ihmiset. Joskus provosoidun kyllä, ja saatan sanoa pahasti. Henkilökohtaisuuksiin menemistä pyrin välttämään aina. Sinä haukuit minua heikoksi ja vähä-älyiseksi(vai mitä nyt olikaan). Millainen henkilökohtainen hyökkäys tätä edelsi minun puolelta?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onko tuo viestisi mielestäsi kokonaisuudessaan sellainen, että se käsittelee ketjun aihetta? Minun mielestä siinä on vain siteeksi KHL:ään liittyvää asiaa, muuten viestille oikea paikka on vapaalla puolella.

Niinkuin hyvin tiedät ko. viesti oli vastaus sinun viestiisi, jossa edelleen jankkasit, ettei KHL:llä ja politiikalla ole mitään yhteyttä. On totta, että lievästi tuskastuin tahallisesta provosointiyrityksestäsi, mitä tietenkin pahoittelen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niinkuin hyvin tiedät ko. viesti oli vastaus sinun viestiisi, jossa edelleen jankkasit, ettei KHL:llä ja politiikalla ole mitään yhteyttä.

Tämä väite on yksinkertaisesti väärä ja kertoo ettet ymmärtänyt lukemaasi. Siinä viestissäni ei suinkaan sanota, että KHL:llä ja politiikalla ei ole mitään yhteyttä, vaan siinä sanotaan, että KHL:llä ei ole mitään yhteyttä siihen asiaan mitä vastaan sinä ja jotkut muut aktivistit haluatte osoittaa mieltänne, eli Venäjän toimiin Ukrainassa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Näytät olevan linjoilla erku, joten voisitko vastata nyt kysymykseeni? Vai oletko tähän jo niin monta kertaa vastannut ettet viitsi enää itseäsi toistaa?


Hetkinen. Jos löydät sellaisen viestin, jossa olen sinua henkilökohtaisesti haukkunut, niin vilpittömät pahoitteluni. Olen sitä mieltä, että asiat riitelee, ei ihmiset. Joskus provosoidun kyllä, ja saatan sanoa pahasti. Henkilökohtaisuuksiin menemistä pyrin välttämään aina. Sinä haukuit minua heikoksi ja vähä-älyiseksi(vai mitä nyt olikaan). Millainen henkilökohtainen hyökkäys tätä edelsi minun puolelta?

Boldasin sen kysymyksen tuosta mihin odotan vastausta. Kiitos.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Tämä väite on yksinkertaisesti väärä ja kertoo ettet ymmärtänyt lukemaasi. Siinä viestissäni ei suinkaan sanota, että KHL:llä ja politiikalla ei ole mitään yhteyttä, vaan siinä sanotaan, että KHL:llä ei ole mitään yhteyttä siihen asiaan mitä vastaan sinä ja jotkut muut aktivistit haluatte osoittaa mieltänne, eli Venäjän toimiin Ukrainassa.

Ok, se selittää, eli et vain ymmärrä asiaa. Tuo viimeinen lauseesi paljastaa missä mennään. Olisi pitänyt jo tajuta tuon vänkäämisen jälkeen, ettei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu - my bad. Alunperinkään ei olisi kannattanut tuhlata aikaa rautalangan vääntämiseen.
 
eli kaikki KHL:ää koskeva keskustelu on KHL:n arvostelua? Onnittelut tästä päättelykyvystä.
Nopeasti ovat jatkoajan separatistit oppineet ihannevaltakuntansa mediapelin hengen.

Voihan se toki olla niinkin, ettei KHL:n länsilaajentumisella ei ole mitään poliittista yhteyttä sen kanssa, että Venäjäkin tuntee kovasti tarvetta saada siirrettyä valtakuntansa rajoja pidemmälle länteen.
 

Nick Neim

Jäsen
On kyllä hienoa huomata, kuinka Action Bronsonilla on sydän mukana sääntöjen noudattamisessa ja palstatoverien kirjoituksien huolehtimisesta. Tarkkaan seurataan ja ilmoitetaan rölläilyistä, pompitaan eri ketjuissa ja vaaditaan pelikieltoa. Samaan aikaan kirjoitetaan seuraavanlainen lainaus Jokerit & KHL - millä fiiliksillä? -ketjuun:

Muistakaahan raportoida noista rölläyksistä. Kyllä se TosiFanikin banaanisaarille seilaa kun vaan muutama jaksaa raportoida.

Osittainen itsemoderointi ja täydellinen offtopic on esimerkillistä sääntöjen noudattamista. Voihan tekopyhyys sentään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Niinpä esitän toiveen, että sellainen henkilö, joka saa avata ketjuja ja jolla on kyky kirjoittaa syvällinen ja tasokas avausviesti, avaisi ketjun, jonka nimi olisi vaikkapa KHL:n poliittiset kytkennät tjsp.
Minulle on tullut ihan sama ajatus mieleen, kun on tullut esiin, että noista asioista ei ole suotavaa kirjoittaa KHL-ketjussa.

Vapaaseen keskusteluun ketju, missä saa vapaasti keskustella KHL:stä ilman, että on vaara saada penaltia tai joutua baaninisaarille. Ja jolta mielensäpahoittajat osaavat pysyä poissa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Vapaaseen keskusteluun ketju, missä saa vapaasti keskustella KHL:stä ilman, että on vaara saada penaltia tai joutua baaninisaarille. Ja jolta mielensäpahoittajat osaavat pysyä poissa.

Kannatetaan. Tai miksei KHL osioonkin KHL, politiikka&Putinin lähipiiri yms-ketju, mikäli näistä ei voi KHL pelin ulkopuoliset asiat-ketjussa enään keskustella.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tarkkaan seurataan ja ilmoitetaan rölläilyistä, pompitaan eri ketjuissa ja vaaditaan pelikieltoa.

Hyvänen aika sentään. Sanoin sen siksi, että mieluummin raportoi ne provoviestit kuin vastaa niihin 10:llä vastaprovolla. Vai ihan pompitaan eri ketjuissa :D. Siinä nyt ei kuitenkaan mistään itsemoderoinnista ole kyse vaan kehotus noudattamaan palstan sääntöjä.
 

Nick Neim

Jäsen
Hyvänen aika sentään. Sanoin sen siksi, että mieluummin raportoi ne provoviestit kuin vastaa niihin 10:llä vastaprovolla. Vai ihan pompitaan eri ketjuissa :D. Siinä nyt ei kuitenkaan mistään itsemoderoinnista ole kyse vaan kehotus noudattamaan palstan sääntöjä.

Siinä vaiheessa kun sinä alat kehottamaan muita raportoimaan "röllääviä" viestejä, on kyse itsemoderoinnista. Ei se ole käsittääkseni sinun käsissäsi päättää, mikä on trollaamista tai pelikiellon arvoista.

18 §
Itsemoderointi on kiellettyä. Älä lähde palstalla vänkäämään toisen kirjoittajan viesteistä, vaan raportoi ne Moderaattoreille, jotka päättävät mahdollisista sanktioista.

Mikäli jotain sääntökohtaa ei jostain kumman syystä ymmärrä, ei se tarkoita sitä, että rikettä ei olisi tapahtunut.

P.S. Miksi ihmeessä täydellisellä offtopicilla, täysin aiheeseen liittymättömällä viestillä, ts. sääntöjen rikkomisella kehotetaan "vastapuolta" noudattamaan sääntöjä? Ethän sinäkään niitä tuolla viestilläsi noudata.

Ihan ihme kaksinaamaisuutta ja vänkäämistä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ihan ihme kaksinaamaisuutta ja vänkäämistä.

Nimenomaan. Itsemoderointi kun olisi ja on jatkoajan tapauksessa sitä, että kerron jonkun painumaan osiosta helvettiin. Nyt kehotin, että mieluummin kuin vastaa tuleen tulella niin raportoi viestistä joka vituttaa. Nyt olet saanut selityksen kahteen kertaan ja jos et sitä ymmärrä niin ei se ole minun ongelmani.
 

Nick Neim

Jäsen
Nimenomaan. Itsemoderointi kun olisi ja on jatkoajan tapauksessa sitä, että kerron jonkun painumaan osiosta helvettiin.

Täh? Mistä ihmeestä sä tuollaisen linjauksen olet keksinyt? Johan tuo sääntö selviää hieman hitaammallekin henkilölle kun lukee tuon sääntökohdan huolellisesti.

Se ei edelleenkään ole tavallisen käyttäjän tehtävänä arvioida, onko kirjoitettu viesti pelikiellon arvoinen suoritus vai ei. Sun aikaisempaa rikehistoriaa tarkasteltaessa ei tosin yhtään yllätä, että säännöt ovat ainakin osittain hakusessa.

Tässä sulle asiaan lisäselvitystä, jos ei meinaa muuten ymmärtää. Jaxuhaleja.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Se ei edelleenkään ole tavallisen käyttäjän tehtävänä arvioida, onko kirjoitettu viesti pelikiellon arvoinen suoritus vai ei. Sun aikaisempaa rikehistoriaa tarkasteltaessa ei tosin yhtään yllätä, että säännöt ovat ainakin osittain hakusessa.

Linjauksesta sen verran, että näin sen olen ymmärtänyt. Miksikö? Koska sellaisissa tapauksissa on seilattu banaanisaarille. Moniko TOJ, Erkun ja Eltonin yksisuuntaista matkaa banaanisaarille toivonut lähti lepuuttamaan hermojaan? Sinun linjauksesi mukaan olisi ainakin ollut syytä. Mitä tuohon linkkiisi tulee niin moderaattorithan neuvoivat niistä raportoimaan provosoitumisen sijasta. Noudatin siis heidän toivetta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitikö hyvä ketju nyt pilata väännöllä jostain nevahöörd-KHL-ketjusta? Tän ketjun tarkoitus on mitä moninaisimmilla tavoilla kritisoida Jatkoajan moderaattori-instituution toimenpiteitä sekä niiden tekemättä jättämisiä.

Enemmän banneja kaikille toivova
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitikö hyvä ketju nyt pilata väännöllä jostain nevahöörd-KHL-ketjusta? Tän ketjun tarkoitus on mitä moninaisimmilla tavoilla kritisoida Jatkoajan moderaattori-instituution toimenpiteitä sekä niiden tekemättä jättämisiä.

Enemmän banneja kaikille toivova

Posia modeille, bannailu tekee hyvää. Oli ilo havaita Moderaattorit ilmoitus, joka sisälsi ison määrän nimimerkkejä. JA on taas vähän parempi paikka. Ja Käyttäjänimetön takas!
 

Nick Neim

Jäsen
Linjauksesta sen verran, että näin sen olen ymmärtänyt. Miksikö? Koska sellaisissa tapauksissa on seilattu banaanisaarille. Moniko TOJ, Erkun ja Eltonin yksisuuntaista matkaa banaanisaarille toivonut lähti lepuuttamaan hermojaan? Sinun linjauksesi mukaan olisi ainakin ollut syytä. Mitä tuohon linkkiisi tulee niin moderaattorithan neuvoivat niistä raportoimaan provosoitumisen sijasta. Noudatin siis heidän toivetta.

Eli siis tiedät myös onko käyttäjiä kyseisestä toiminnasta varoitettu tai huomautettu? Vai johtaako tosiaan jokainen rike suoraan pelikieltoon? Mä en oikeasti tiedä vastausta, minkä vuoksi asiaa tiedustelen.

Toki linja voi olla muuttunutkin, mutta pidän sitä aikamoisena ihmeenä mikäli siitä ei mitään ilmoiteta.

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Käsittääkseni itsemoderointi on sitä, että tavallinen jatkislainen hyppää moderaattoriksi moderaattorin paikalle, eli ryhtyy huomauttelemaan omatoimisesti kanssapalstalaisille näiden tekemistä sääntörikkeistä. Näin olen itse asian ymmärtänyt. Korjatkoon joku (esim moderaattorit), jos olen käsittänyt väärin.

Moderaattorit kirjoitti:
Kyllä asia on juurikin noin, kuten tahtookirjoittaa ensimmäisessä postauksessaan toteaa, eli itsemoderoinnilla tarkoitamme juuri sitä, että joku hyppää moderaattoriksi moderaattorin saappaisiin.

Mun mielestä trollaamisen voi aika varmasti laskea sääntörikkeeksi, ja siitähän sinä huomauttelit. Itseasiassa jopa parissa ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tosin tässä ketjussa pitää itsemoderoinnin rajan ja sen ylittämisen valvonnan oleman muuta palstaa häilyvämmän. Muutoinhan ei voida nimimerkin Moderaattorit erityisoikeuksien käyttämättä jättämistä arvioida. Sääntöjä nimimerkin Moderaattorit mielestä rikkoneiden käyttäjien saamien tuomioiden puinti tuskin sitten itsemoderointia enää onkaan?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tosin tässä ketjussa pitää itsemoderoinnin rajan ja sen ylittämisen valvonnan oleman muuta palstaa häilyvämmän. Muutoinhan ei voida nimimerkin Moderaattorit erityisoikeuksien käyttämättä jättämistä arvioida. Sääntöjä nimimerkin Moderaattorit mielestä rikkoneiden käyttäjien saamien tuomioiden puinti tuskin sitten itsemoderointia enää onkaan?


Jotakuinkin näin. Vaikkei Banaanisaarille päässeetkään kaikki (IMHO) lipun ansainneet niin ainakin KHL osiota se rauhoitti kummasti. Toistaiseksi se riittää minulle. Epäilemättä moderaattorit painivat saman asian kanssa ehkä jo ensi viikonloppuna kun korkit napsahtelee auki. Toisaalta ei ne säännöt ole kaikille samat edes jääkiekossa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotakuinkin näin. Vaikkei Banaanisaarille päässeetkään kaikki (IMHO) lipun ansainneet niin ainakin KHL osiota se rauhoitti kummasti. Toistaiseksi se riittää minulle. Epäilemättä moderaattorit painivat saman asian kanssa ehkä jo ensi viikonloppuna kun korkit napsahtelee auki. Toisaalta ei ne säännöt ole kaikille samat edes jääkiekossa.

On joo ilmeisesti KHL-osio rauhoittunut kun sun on pitänyt taas siirtyä Liigan puolelle oksentelemaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä rikon nyt §18, ja itsemoderoin. En vaan jaksa raportoida jokaista viestiä tässä ketjussa, jotka rikkovat §2.

Pyydän modeilta banaania kaikille, jotka ovat tässä ketjussa väitelleet ohi ketjun aiheen. Minulle voitte antaa banaanin itsemoderoinnista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Viikko? Viikko tästä?

Älkää nyt enää jaksako kitistä. Yksi vitun kirjoittaja heitettiin nettifoorumilta pois, so what.
Hommatkaa elämä, haistelkaa ruusuja. Kaveri vitutti monia provosoinnillaan, raportti-nappi kävi kuumana, end of story.

Otan vastaan kritiikkiä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Viikko? Viikko tästä?
--
Otan vastaan kritiikkiä.

Näin irrallaan kontekstista, niin eihän tuossa ole, ei sitten mitään väärää. Tää on tätä nyky-Jatkoaikaa, "vääriä" mielipiteitä ei sallita. Koirista ei saa olla pitämättä, idioottia ei saa sanoa idiootiksi jne. Mutta oikeanmerkkistä propagandaa saa suoltaa 24/7, eikä ketään (Moderaattoreita) kiinnosta. Vuosi sitten tää oli niin paljon parempi palsta, mutta kyllä on taidokkaasti ajettu alas.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Näin irrallaan kontekstista, niin eihän tuossa ole, ei sitten mitään väärää. Tää on tätä nyky-Jatkoaikaa, "vääriä" mielipiteitä ei sallita. Koirista ei saa olla pitämättä, idioottia ei saa sanoa idiootiksi jne. Mutta oikeanmerkkistä propagandaa saa suoltaa 24/7, eikä ketään (Moderaattoreita) kiinnosta. Vuosi sitten tää oli niin paljon parempi palsta, mutta kyllä on taidokkaasti ajettu alas.

Näin viikon käyttäytymiseni seurausta mietittyäni on toki todettava, että käyttämäni termi oli kovin brutaali - sen sijaan, että kirjoitin "vitun idiootti" olisi minun tullut valita sanani hellävaraisemmin ja todeta kyseisen kirjoittajan olevan "lukutaidottoman debiilin (debilis)" - mutta tehty mikä tehty eikä kirjoitettua saa tekemättömäksi.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös