Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 649
  • 13 719

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl on muuten uudessa osoitteessaankin, jota on aikanaan anarkistiseksi mekaksikin kutsuttu, tällä hetkellä pelikiellossa. Hävytöntä touhua yhtä asiakirjoittajaa tuolla tavalla vainota ympäri internettiä. TOJ:llä on hieman samanlainen tilanne, "viimeisiä varoituksia" on tullut pitkien pelikieltojen muodossa useasti. Juurihan vasta edellisestä vapautui, ei lopullinen saunan taakse vienti mikään väärä ratkaisu olisi ollut. Eltonin bänneissä ei ole myöskään mitään väärää, mutta ne olisi pitänyt antaa jo kauan sitten. Nämä tulivat nyt puhtaasti huutoäänestyksellä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TOJ on tosiaan ajautunut nyt samaan kierteeseen, joka lopulta kävi schollin kohtaloksi. Seuraavaksi kosahtanee lopullisesti.

Elton oli omanlaisensa persoona ja "elä ja anna elää" -henkisenä tyyppinä olisin antanut hänelle vielä mahdollisuuden. No, eipä kaveria sentään ikävä tule, mutta aina harmi, kun tuttuja ja turvallisia nikkejä heivataan mäkeen.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mielipiteet näistä muutamista keskustelua aiheuttaneesta henkilöstä:

TOJ: Jags on vähän kuin alkoholisti, niinkauan kun ei saa viinaa (=venäjäkeskustelua) ja keskittyy kiekkoasioihin, ihan ok. Sitten ottaa viina vallan ja meno on järjetöntä. Mielestäni tuo ketju "KHL:n pelin ulkopuoliset asiat" on kuin tarjoaisi alkoholistille parit terävät. Tällä palstalla ja nykytilanteessa kannattaisi ihan vakavasti miettiä kieltoa käsitellä politiikkaa ja talousasioita KHL-osiossa. TOJ tulee takaisin ja toivottavasti pysyy kohtuukäytön puolella. Nyt en itse törmännyt viime viikkoina mihinkään syihin laittaa noin pitkään banniin, mutta varmaan kirjoitushistoriaan tutustumalla syyt löytyy.

Elton: Yllättävän kauan sai täällä heilua. Tätä pro-KHL vaihetta edelsi pitkä pätkä erilaisia provoilukausia, joista ainakin itselle jäi hyvin mieleen tuo HPK-viha. Tämmöisten henkilöiden anti tälle palstalle on nolla ja tervemenoa.

Nuorempi Nelson: olen aika hämmentynyt että vasta nyt tämä kaveri lähti veke. Hirveää antijokeriprovoa ketjusta ja vuodesta toiseen. Samaa tasoa Eltonin kanssa.

scholl: mielestäni turha poisto aikoinaan, ainakin siitä mistä lähti. Silloin olin aika sydämmistynyt schollin lähdöstä, mutta ei se nyt enää niin pahalta tunnu, parit hyvät saksa/speedo-läpät varmasti jäänyt kokematta, mutta ei scholl mikään vlad tai Cobol ole.

erku: mielestäni erku on turhan paljon porukan hampaissa. Mielipiteet on eri, mutta mitään asiattomuuksia ei ainakaan keskivertoa enemmän esiinny. Myöskään mikään TOJ tai psychodad tason jankkaaja ei ole kyseessä. Palstalla heiluu paljon pahempi foliohattuja vapaan keskusteluissa kuin erku, kuten vaikka Magnum37 tai Edustaja. Toisaalta kiekkopuolella näillä kavereilla on paljonkin hyvää annettavaa, erkun ansioista siellä en tiedä, ei pyöritä samoissa ketjuissa pahemmin.

Summa summarum: pelkkään provoiluun keskittyvät veke, suvaitaan eriävät mielipiteet muttei annata sitä kautta mandaattia tuhota ketjuja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Scholl on sikäli huono vertailukohde, koska hän ei kyllä omannut jääkiekkokontekstissa mitään vastaavaa etua kuten TOJ ja tämä on edelleen ensisijaisesti lätkäpalsta.
Tuosta kohtaa olen lujasti eri mieltä. TOJ ei tajua kiekosta hevon vittua, kun taas scholl on ihan aidosti kiekkofani. Molemmilla on omat erikoisuutensa (=idealisminsa), minkä takia banaanisaaret kutsuvat vähän joka palstalta, mihin osallistuvat. Ainakaan schollilla banni ei tullut kiekkopuolen teksteistä, vaan vapaasta osiosta. Viimeinen pisara saattoi tulla jostain kiekkopuolen kilahduksesta, mutta se taisi olla vain keppihevonen, millä hänet saatiin potkittua ulos.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tuosta kohtaa olen lujasti eri mieltä. TOJ ei tajua kiekosta hevon vittua, kun taas scholl on ihan aidosti kiekkofani. Molemmilla on omat erikoisuutensa (=idealisminsa), minkä takia banaanisaaret kutsuvat vähän joka palstalta, mihin osallistuvat. Ainakaan schollilla banni ei tullut kiekkopuolen teksteistä, vaan vapaasta osiosta. Viimeinen pisara saattoi tulla jostain kiekkopuolen kilahduksesta, mutta se taisi olla vain keppihevonen, millä hänet saatiin potkittua ulos.

Minullekin on tullut TOJ:sta sellainen kuva, että hän kyllä osaa luetella monia venäläisiä jääkiekkoilijoita ja pystyy luettelemaan Hanti-Mantinskin pelaajarosterin vuolailla adjektiiveilla höystettynä, mutta jotenkin päälleliimatun oloista googletietoutta.

Scholl sen sijaan esiintyi todellisena urheilufanina, kylläkin laajemmin kuin vain jääkiekon osalta. Hänen "parisuhdeneuvonsa" olivat asia sikseen, mutta anti fanituksen analysoimisessa ja jääkiekossakin (lähinnä IFK:n ja Jokereiden osalta) oli erittäin kovalla tasolla.

(Missä muuten scholl nykyisin nauttii pelikielloista? :)
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Leon kirjoitti:
TOJ ei tajua kiekosta hevon vittua, kun taas scholl on ihan aidosti kiekkofani.

Raflaava heitto, mutten vain tunnista tuollaista todellisuutta. Mihinkään "faniaitouteen" en ota kantaa, kun sellainen ei minusta liity tähän.

Oma tietämykseni varsinkin venäläiskiekosta on hyvin ohutta, joten siksikin TOJ:n on helppo tehdä kaltaisiini pelaajatietämyksellä vaikutusta. Schollilta muistan sen sijaan hauskoja pakinanomaisia kirjoituksia, mutta hänen mahdollinen poikkeuksellista jääkiekkotietoutta levittävä puoli on mennyt minulta ohi.

Tarkennettakoon, että omasta puolestani scholl ja TOJ voisi hyvin jatkaa sääntöjen puitteissa Jatkikseen kirjoittelua, muttei tuota myöskään minkäänlaisia vaikeuksia ymmärtää miksi kyseisten sankareiden kohdalla heiluu bannivasara.
 

Nick Neim

Jäsen
Eniten ihmetyttää tämä Jagsin Vapaalle kirjoituskielto - tai pikemminkin se - miksi sitä ei olla sovellettu ilmeisesti keneenkään muuhun käyttäjään? Jos kerta scholl ja Käyttäjänimetön niin pahasti mukamas vittuilivat ja provoilivat täällä Vapaalla, niin miksi vastaavaa osiokohtaista, lopullista pelikieltoa ei annettu heille? Kumpikin käyttäjä kuitenkin kirjoitti myös jääkiekosta, ja vaikuttivat ymmärtävän itse pelistäkin jotain.

Jagsilla on nähtävästi täysin erilaiset vapaudet kuin muilla kirjoittajilla, ja syitä voi vain arvailla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
TOJ-tapaus on sikäli kyllä mielenkiintoinen, että esimerkiksi schollin poisto oli melko kohtuuton, varsinkin kun kyseessä oli täysin häikäilemätön provokaatio, johon scholl sitten lankesi, käytti vähän kirosanoja ja huis vaan lensi kokonaan palstalta.

Mikäs ihmeen urbaani legenda täällä on kehittymässä? Tuo kun sattui olemaan about miljoonas kerta huomattavan usean pitkän rangaistuksen jälkeen niin on vaikea kuvitella schollia (lue trollia) selvempää poistoa. TOJ:n kohdalla on ollut tämä poikkeuksellinen vapaa-kielto, mutta KHL:n myötä on mies päässyt takaisin lempiaiheeseensa, joten epäilisin että lähtölaskenta on hänelläkin menossa.

Anyway, yksi järjettömimpiä rangaistuksia täällä on tietysti jotakuinkin palstan parhaimman ja kiinnostavimman ja kohteliaimman kirjoittajan vladin käsittämätön ketjunavaus-kielto. Tekisi mieli siitä sanoa, että valot päälle, modet. (Vaikka muuten tekevätkin todella ensiluokkaista työtä.)
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schollia oli varoitettu henkilökohtaisuuksista useamman kerran pitkillä pelikielloilla ja siltikään kaveri ei osannut pitää päätä kylmänä provoilijoiden kanssa.

Mulle jäi sellainen kuva, että schollia ei lätkä hirveästi kiinnostanut ja eihän mies juurikaan itse pelistä kirjoittanut - TOJ sen sijaan tuntuu ihan oikeasti seuraavan KHL:n pelejä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Anyway, yksi järjettömimpiä rangaistuksia täällä on tietysti jotakuinkin palstan parhaimman ja kiinnostavimman ja kohteliaimman kirjoittajan vladin käsittämätön ketjunavaus-kielto. Tekisi mieli siitä sanoa, että valot päälle, modet. (Vaikka muuten tekevätkin todella ensiluokkaista työtä.)

Tuus ny itte vladi kertoo tää ketjunavausjuttu.

Oman muistikuvani mukaan vlad on itse pyytänyt tuota kieltoa, mutta muisti voi tehdä kepposet.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai nyt voidaan sanoa, että "kansa on puhunut". Toisaalta moni pääsi tässä rytäkässä, kuin koira veräjästä. Sen jälkeen kun TOJ:sta, Eltonista ja erkusta (kahdesta ensimmäisestä täysin syystä) tuli julkista riistaa, sai heitä kyllä vetää täysin alta lipan jokaisessa osiossa. Harmi, ettei näihin puututtu ja tästä jäi tällaisen käyttäjien päättämien bannien maku. Bannit meni toki oikeaan osoitteeseen, mutta ei niitä huutamalla pitäisi jakaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuus ny itte vladi kertoo tää ketjunavausjuttu.

Oman muistikuvani mukaan vlad on itse pyytänyt tuota kieltoa, mutta muisti voi tehdä kepposet.

Pyynnöstä.

En siis ole itse pyytänyt ketjunavauskieltoa vaan se on langetettu minulle moderaattoreiden toimesta syksyllä 2013 ja olettaen siihen oli riittävän painavat syyt kun olin avannut suhteellisen tiiviillä aikataululla muutaman hiukan arvelluttavan ketjun. Ketjut löytyvät haun avulla, en itse niitä viitsi erikseen poimia näytille - ovat osoitus siitä kuinka oma ajatusmaailma ei aina käy yksiin muiden ihmisen vastaavan kanssa.

En kuitenkaan purnaa saamani rangaistuksen tähden. Se kun on arvon moderaattoreiden tahto niin eipä sille mahda minkään. Itsepä viljani kylvin...

vlad.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Minun mielestäni TOJ tietää paljon jääkiekosta, mutta kovin fiksuksi häntä en kyllä sanoisi. Hän elää omaa rinnakkaistodellisuuttaan, kirjoitukset muistuttavat monesti sellaisia, mitä netistä tapaa erilaisten ääriryhmien kirjoittamana.

No joo, olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin tuo. Eli on HALUTESAAN fiksu janari.

Mutta tosiaan vähän tuommoinen "Tuksumainen omassa maailmassaan eläminenhän" TOJ:lla tuntuu olevan. Tai sitten on vaan yksi kovimpia näyttelijöitä Suomessa, jos sketsihahmoksi tunnistautuisi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En kuitenkaan purnaa saamani rangaistuksen tähden. Se kun on arvon moderaattoreiden tahto niin eipä sille mahda minkään. Itsepä viljani kylvin...

No, enpä tiedä, kyllähän tuon omalaatuisen viljan kylvivät lähinnä modet itse. On tunnettua, että useimmat ketjusi ovat täsmälleen yleiseen makuun sopivia, ja että asiantuntemuksesi niiden suhteen on yleensä poikkeuksellisen laaja ja ne, hmm, hieman erikoislaatuisemmat puolestaan ovat olleet selkeästi monia kiinnostavia ja värikästä keskustelua synnyttäneitä. Ihan järjetöntä että yleisesti poikkeuksellisen hyväksi kirjoittajaksi tunnustettua nickiä rangaistaan näin suhteettomasti - olisivat edes antaneet pari viikkoa varoitukseksi ja katsoneet miten käy. Täysin älyvapaa banni. (Siis yksi niitä aika harvoja täällä, mutta kuitenkin sellainen, josta ei juuri mene yli kuin totaalisen järjetön Tutzban pois potkiminen aikoinaan.)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka en yleensä mihinkään salajuoniin usko niin tämä vladin turha ja poikkeuksellinen pelikielto johtuu varmaan jostain poikkeuksellisesta syystä. Olisiko joku JA:n sponsori tms. esittänyt ukaasin. Jokatapauksessa tuo kielto pitäisi purkaa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bannit meni toki oikeaan osoitteeseen, mutta ei niitä huutamalla pitäisi jakaa.

Huutamalla tai raportoimalla viestejä, ihan sama. Eiköhän noista kyseisten kirjoittajien viesteistä ole mennyt satoja raportointeja eteenpäin. Jostain syystä nyt vain päätösten teko kesti normaalia kauemmin.

Otin kyllä aika kovan riskin kun kirjoitin tämän viestin. Sain nimittäin äsken yksityisviestinä seuraavan "uhkauksen". Viestin lähettäjä on edellisen julkisen viestin palstalle kirjoittanut vuonna 2008. Taitaa olla sama joka mulle kirjoitti joskus aikaisemminkin. Miten tuo voi olla mahdollista, että moinen pelle voi yksityisviestejä lähetellä? Taisin sitä silloinkin ihmetellä ja ei siihen mitään faktaa tainnut silloinkaan saada vastaukseksi, en muista.

Viesti oli lyhyt ja ytimekäs:

kohta lennät

sinä lennät myös kohta kuten elton.

yksikin viesti vielä

t: modet
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kyllä Melko Huonoa nyt mahtaa hirvittää, mahtaako saada unta? Samoja hassutteluviestejä yyveellä minulle kanssa, saadaan nauraa yhdessä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuumottaako?

Ei silleen ihan älyttömästi.

Kyllä Melko Huonoa nyt mahtaa hirvittää, mahtaako saada unta? Samoja hassutteluviestejä yyveellä minulle kanssa, saadaan nauraa yhdessä.

Pakko ottaa pari yömyssyä, muuten voi tehdä tiukkaa nukkumisen kanssa.
On toi vaan ihmeellistä, että noita pystyy lähettämään.

edit. Joo, olin näköjään viime joulukuussa tuosta kysellyt tuolla missä modeille voi kysymyksiä laittaa. Yllätys yllätys, ei vastausta...
 
Viimeksi muokattu:

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Sinne lähti Elton lopultakin, hyvä homma. TOJ sai ainoastaan puolen vuoden kirjoituskiellon, taas. Olikohan mones kerta kysymyksessä? Puolen vuoden päästä taas odotettavissa noin vuorokauden ajan vapaan puolella melkosta menoa...


Kieltämättä outoa. Jos modet ajattelee, että TOJilla on paljon annettavaa KHL:stä, niin eiköhän jo ensi kaudella löydy jo muutama muu jotka pystyvät asioista keskustelemaan ilman turhaa propagandaa/julistamista. Ehkäpä ketjuissa on jo tulevalla kaudella ilo vierailla.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Mä olisin varmaan antanut sen vuoden pelikiellon kaikille täällä ruikuttaville nimimerkeille. Jotenkin oksettavaa touhua.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä olisin varmaan antanut sen vuoden pelikiellon kaikille täällä ruikuttaville nimimerkeille. Jotenkin oksettavaa touhua.

Aika masokistista touhua... No ei siinä, koitappa karitynittää niin etköhän pääse tavoitteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
On se helvetti ihmeellinen asia, että ensin linjataan KHL osiossa, että poliittiset keskustelut käydään niille tarkoitetuissa ketjuissa. Sitten ikään kuin asiaa painottaakseen potkitaan TOJ pois, mutta muut politiikkaröllit saavat jäädä. Käykää nyt arvoisat modet katsomassa taas mitä paskaa se keskustelu pitää sisällään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On se helvetti ihmeellinen asia, että ensin linjataan KHL osiossa, että poliittiset keskustelut käydään niille tarkoitetuissa ketjuissa. Sitten ikään kuin asiaa painottaakseen potkitaan TOJ pois, mutta muut politiikkaröllit saavat jäädä. Käykää nyt arvoisat modet katsomassa taas mitä paskaa se keskustelu pitää sisällään.

En huomannut sinulta tämän tyylisiä viestejä TOJ:n kommentoinnin yhteydessä, miksi nyt?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös