Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 263
  • 13 719
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sinun kohdalla näin tosiaan tuntuu olevan. Selasin huvikseen 200 edellistä viestiäsi haun avulla ja peräti yksi niistä oli kirjoitettu jääkiekko-osioon, sekin tosin otteluseurantaketjuun. Noin kuusi viestiä taisi olla muu urheilu-osion potkupalloketjuihin ja noin 193 sitten vapaaseen tai kierrätyskeskukseen.

Kun tosiaan palstan sääntöihin on linjattu, että pääasiallisesti odotetaan keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista, niin kysyisin moderaattoreilta, että mitä tämä konkretiassa tarkoittaa? Onko se riittävää, että yksi viesti kahdestasadasta on jääkiekkoaiheinen? Oman ymmärrykseni mukaan ei. Ja oletteko puuttuneet tai aiotteko puuttua sellaisten nimimerkkien touhuihin, joiden ansiot jääkiekkokeskustelun saralla ovat nollatasoa?
Kannattaa ehdottomasti raportoida moderaattoreille, niin kenties saadaan tapaiseni rikkaruohot pois palstalta, ja sinun kaltaisille provoilusta ja kaikkinaisista typeryyksistä täysin puhtaille kirjoittajille jää enemmän ansaittua elintilaa.

Onhan tässä kohta kahdeksan vuotta kirjoiteltu Jatkoaikaan, tähän saakka ilman kirjoituskieltoja ja varoituksia. Siinäpä olisi ihmettelemistä, jos vihdoin saisin vaikka laakista kenkää. Enkä sen takia mitä olen kirjoittanut, vaan mitä olen jättänyt kirjoittamatta. Sitä odotellessa!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin tiedä sitten, jos Käyttiksen kohdalla katsottiin ongelmaksi se että miehen anti jääkiekkopuolelle on prosentuaalisesti "vähäinen" (kuten jotkut täällä yrittävät siihen suuntaan viitata), niin eikö olisi ollut sitten alkuun hyvä kokeilla esim. sellaista että olisi annettu fudut vaikkapa Vapaan keskustelun puolelle? Kohtalaisen kova ratkaisu pistää kokonaan kylmäksi.

Edelleenkin pidän tätä täysin käsittämättömänä poistona.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sääntöjen pitää silti olla samat kaikille, ainakin jos arvioidaan niinkin rankkoja toimia kuin nimimerkin poistoa palstalta. Ei voi lähteä siitä, että ikään kuin johonkin näkymättömään "koodiin" perustuen ns. kovat lätkäkirjoittajat, tietty sisäpiiri tai joku saunakaveri saavat meuhkata palstalla ihan eri säännöillä kuin muu säännöllisesti kirjoittava väki.
Eikö tässä kohdassa sen kuuluisan pelisilmän käyttö olekaan sallittua?

Useastihan täällä itketään, että miksi Moderaattorit eivät käyttäneet tässä ja tässä tapauksessa sitä kuuluisaa pelisilmää. Miksi tämä sai rangaistuksen tästä - eikö tässä olisi voinut käyttää sitä kuuluisaa pelisilmää? Mitä jos... sen pelisilmän käyttö tapahtuukin toisinpäin? Säännöt ovat samat kaikille - rangaistukset vaihtelevat kirjoitushistorian mukaan. Näinhän se menee uusienkin kirjoittajien kohdalla. 5.000+ viestin kirjoittaja voi sanoa asioita, joita <10 viestin kirjoittaja ei voi. Tämä on sitä kuuluisaa pelisilmää. Aivan vastaavasti aktiivinen lätkäaiheinen kirjoittaja voi saada "vain" varoituksen jostain samasta aiheesta kuin aktiivinen Vapaan puolen kirjoittaja voi saada kirjoituskiellon.

Tietääkö täällä muuten joku ovatko Moderaattorit lähestyneet Käyttäjänimetöntä yksityisviesteillä ja kehottaneet häntä siistimään linjaansa?

Todennäköisesti näin on käynyt, mutta en voi tietää sitä varmaksi. Perustan tämän omakohtaiseen kokemukseeni. Yhden kerran Moderaattorit ovat lähettäneet mulle yksityisviestin, jossa he kehottivat minua lopettamaan erään asian. Lähetin viestistä lukukuittauksen enkä koskaan enää palannut kyseiseen aiheeseen. JOS kuitenkin tämän jälkeen olisin "sohaissut muurahaispesää", NIIN takuuvarmasti olisin saanut jonkinlaisen rangaistuksen. Tällöin kirjoitushistoriallani ei olisi ollut enää mitään merkitystä. Uskon, että sain tuon "vain" varoituksen yksityisviestillä viestihistoriani johdosta. Jos olisin ollut joku "rookie", niin suora rangaistus olisi ollut todennäköinen.
Kun tosiaan palstan sääntöihin on linjattu, että pääasiallisesti odotetaan keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista, niin kysyisin moderaattoreilta, että mitä tämä konkretiassa tarkoittaa? Onko se riittävää, että yksi viesti kahdestasadasta on jääkiekkoaiheinen? Oman ymmärrykseni mukaan ei. Ja oletteko puuttuneet tai aiotteko puuttua sellaisten nimimerkkien touhuihin, joiden ansiot jääkiekkokeskustelun saralla ovat nollatasoa?
Tuskinpa tuossa on mitään numeraalista tai prosentuaalista arvoa. Kuten jo aiemmin sanoin, niin varmasti Jatkoajan keskustelupalstallakin voi pyöriä ja kirjoittaa vapaasti kirjoittamatta yhtään ainoata jääkiekkoaiheista viestiä. Tällöin sääntöjen noudattamisessa vain pitää olla tavallistakin huolellisempi. Oman (maalais-) järjen käyttö lienee tässäkin tapauksessa sallittua ja jopa toivottavaa.

Tämähän on melkein vastaava kysymys kuin se, että millä asetuksilla ja resoluutiolla Moderaattorit päättävät onko joku viesti oneliner vai ei. Joissain tapauksissa jopa yksikin sana voi olla riittävä vastaus. Yksinkertainen esimerkki: "Miksi XXX ei ole kokoonpanossa?" - "Pelikiellossa". Tuo yksi sana on aivan riittävä vastaus tuohon kysymykseen. Ei siinä tarvitse alkaa mitään onelinereita miettiä. Toinen hirvittävän vaikea ymmärrettävä asia on tuo lainauksen ja oman tuotoksen suhde. Jos tuota kysymystä olisi edeltänyt koko kyseisen joukkueen kokoonpano ja oltaisiin lainattu kaikkea, mutta vastattu vain yhdellä sanalla... penalty! Mikä tässä voi olla niin vaikeata ymmärtää?
 
Voisin kyllä antaa vähän asiakaspalautetta saamastani rikkeestä. Laitoin siis kokoomus-ketjuun päivien asiallisen keskustelun päätteeksi yhteen viestiini kuvalinkin, jonka palstalla linkkinä näkyvässä url-osoitteessa kuvan nimi oli ocean_trash.jpg ja kuvassa muovinen jätevuori meren rannalla. Ja tästä rike.

Ensinnäkin, jos vajakkilisäyksiä vaaditaan, olisi niistä hyvä mainita jossain säännöissä.

Toisekseen, jos ei vittu "ocean trash .jpg" linkkiä painaessaan ymmärrä että linkki johtaa kuvaan jossa on roskaa valtameressä, niin saa kyllä olla jo aika supervajakki.

Ei mulla muuta. Kauhulla odottelen sitä päivää kun riketili täyttyy ja johonkin tärkeään ajankohtaiseen jääkiekkoaiheiseen keskusteluun osallistuminen estyy yllättäen, vaikka vilpitön tarkoitukseni täällä on vain osaltani tuottaa sitä laadukasta keskustelua. Vitun natsit.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä tässä voi olla niin vaikeata ymmärtää?

Sä et tajunnut vielä, että tässä ketjussa ei saa olla moderaattorien puolella, varsinkaan tässä Käyttis-gatessa. Sun pitää paheksua moderaattorien toimintaa, tai olet perseenuolija, tietämätön tai muuten vain hieman vainoharhainen.

Viestisi ovat kyllä täyttä asiaa, mutta sillä ei ole väliä, koska mielipiteesi ovat vääriä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Voisin kyllä antaa vähän asiakaspalautetta saamastani rikkeestä. Laitoin siis kokoomus-ketjuun päivien asiallisen keskustelun päätteeksi yhteen viestiini kuvalinkin, jonka palstalla linkkinä näkyvässä url-osoitteessa kuvan nimi oli ocean_trash.jpg ja kuvassa muovinen jätevuori meren rannalla. Ja tästä rike.

Ensinnäkin, jos vajakkilisäyksiä vaaditaan, olisi niistä hyvä mainita jossain säännöissä.

Toisekseen, jos ei vittu "ocean trash .jpg" linkkiä painaessaan ymmärrä että linkki johtaa kuvaan jossa on roskaa valtameressä, niin saa kyllä olla jo aika supervajakki.

Ei mulla muuta. Kauhulla odottelen sitä päivää kun riketili täyttyy ja johonkin tärkeään ajankohtaiseen jääkiekkoaiheiseen keskusteluun osallistuminen estyy yllättäen, vaikka vilpitön tarkoitukseni täällä on vain osaltani tuottaa sitä laadukasta keskustelua. Vitun natsit.
Ymmärtääkseni automaatio tsekkaa tuollaiset rikkeet tai "rikkeet", jolloin modejen ei tarvitse skannata koko palstaa koko ajan läpi ainakaan teknisesti löydettävissä olevien juttujen suhteen. Kuvailemattomat linkit tms. lienevät esimerkki tällaisista, kuten on joskus modejen toimesta kerrottu.

Olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi, aika ilmeistä mitä linkin takaa voisi löytyä. Kai se on parempi kuvailla ihan rauhassa selkokielellä, mistä linkissä on kulloinkin kysymys. Mulla on tapana kirjoittaa linkistä aina jotain, niin onpahan kerrottu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei mulla muuta. Kauhulla odottelen sitä päivää kun riketili täyttyy ja johonkin tärkeään ajankohtaiseen jääkiekkoaiheiseen keskusteluun osallistuminen estyy yllättäen, vaikka vilpitön tarkoitukseni täällä on vain osaltani tuottaa sitä laadukasta keskustelua. Vitun natsit.

"Vitun natsit" - onko tuo sitä laadukkaan keskustelun tuottamista vilpittömäin tarkoitusperin? Jos et ole samaa mieltä jostain yksittäisen rikkeen tulkinnasta, niin sitten mennään vitun natseilla. Sehän se varmasti edistää asiaa ja saa moderaattorit suhtautumaan palautteesi asiallisella tavalla.

Muutenkin erikoisia purkauksia tullut puolin ja toisin, ja keskustelu on harhautunut joidenkin prosenttiosuuksien laskemiseen eri ketjuista. Mr. Foxin tuorein viesti tähän ketjuun osui hyvin kohdalleen, kannattaa mennä vaikka nukkumaan ja lukea se seuraavana päivänä uudestaan maltillisemmassa mielentilassa jos ei sisäistä Kettuherran asiallisen viestin ydintä.

Minun mielestäni moderaattorien päätös oli oikea. Ei tässä ollut kyse yksittäisistä hairahduksista tai yksittäisestä viestistä eikä siitä, mikä on prosenttiosuus mihinkäkin osioon vaan usean päivän trollaamisesta, flamettamisesta ja henkilökohtaisuuksiin menevistä solvauksista.

Tähän päälle aikaisempi rikehistoria (johon selkeästi viitattiinkin päätöksessä), niin melko selvä tapaushan tämä lopulta varmasti oli. Paljon selkeämpi kuin vaikkapa schollin tapauksessa, jossa laaja-alaisen kirjoittajan jokuset yksittäiset kovan luokan kilahdukset tuottivat lopulta saman seurauksen.

EDIT: Tarkennettakoon vielä, että Käyttäjänimetön on vuosien varrella kirjoittanut paljon hyviä tekstejä, monesta asiasta olen ollut tismalleen samaa mieltä. Mutta jokaisen meistä on tullut joskus aika lähteä, ja hieman haiskahti tämä tapaus ns. palstaitsemurhalta, jossa tietoisesti haettiin hankaluuksia ja niitä sitten tulikin.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tähän päälle aikaisempi rikehistoria (johon selkeästi viitattiinkin päätöksessä), niin melko selvä tapaushan tämä lopulta varmasti oli.

Näinhän tämä on kun moderaattorit sen sanovat. Toisinaan on hyvä kuitenkin kyseenalaistaa asioita jos ei ole omakohtaista varmaa tietoa. Totuus on tuolla jossakin ja paljastunee vielä. Kuinka kattava oikeasti oli Käyttäjänimettömän rikelista?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näinhän tämä on kun moderaattorit sen sanovat. Toisinaan on hyvä kuitenkin kyseenalaistaa asioita jos ei ole omakohtaista varmaa tietoa. Totuus on tuolla jossakin ja paljastunee vielä. Kuinka kattava oikeasti oli Käyttäjänimettömän rikelista?
Käyttiksen itsensä mukaan hänelle on langetettu kolmesti viikon verran pelikieltoa vuosina 2010, 2012 ja 2014. On tuossa siis jotain pelikieltohistoriaa, mutta monella "elossaolevalla" nimimerkillä on paljon värikkäämpi palstamenneisyys. Puhumattakaan muutamista jo kenkää saaneista, joilla hankittu rangaistushistoria ehti toimia koventamisperusteena 1-6 kk banneihin saakka. Näitä Käyttäjänimetön ei nähtävästi koskaan saanut, kun ei itsekään muista kärsineensä kuin nuo kolme viikon mittaista istuntoa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Käyttiksen itsensä mukaan hänelle on langetettu kolmesti viikon verran pelikieltoa vuosina 2010, 2012 ja 2014. On tuossa siis jotain pelikieltohistoriaa, mutta monella "elossaolevalla" nimimerkillä on paljon värikkäämpi palstamenneisyys. Puhumattakaan muutamista jo kenkää saaneista, joilla hankittu rangaistushistoria ehti toimia koventamisperusteena 1-6 kk banneihin saakka. Näitä Käyttäjänimetön ei nähtävästi koskaan saanut, kun ei itsekään muista kärsineensä kuin nuo kolme viikon mittaista istuntoa.

Tuon vuoden 2010 viikon jäähyn pyysi modeilta itse itselleen ja nuo seuraavat kaksi olivat pituuksiltaan tosiaankin vain viikon kumpainenkin. Ei minusta niin ihmeellinen recordi vaikkakin kirjoitusoikeuksien poistoon rikehistoria juurikin moderaattorien mukaan vaikutti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vittu miten nerokasta alkaa kesälomalla laskemaan, että kuinka monta viimeisintä viestiä on kirjoitettu lätkäpuolelle. Toki NHL:ssä pelataan vielä finaaleita, mutta Suomessa ei ole kiekkoa pelattu about pariin kuukauteen ja siirtorintamallakin on jo kohtuullisen hiljaista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei minusta niin ihmeellinen recordi vaikkakin kirjoitusoikeuksien poistoon rikehistoria juurikin moderaattorien mukaan vaikutti.
No, eihän tuo mistään muusta kerro kuin, että Käyttis on tavalla tai toisella päässyt Moderaattorien tai ainakin jonkun niistä ihon alle. Eli kaikin puolin epäreilu, perustelematon ja paska tuomio. Kyseenalaistaisin kyvyt toimia tuossa virassa.

Vaadin, että Käyttäjänimettömän tuomio muutetaan kuukauden kirjoituskielloksi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Käyttiksen itsensä mukaan hänelle on langetettu kolmesti viikon verran pelikieltoa vuosina 2010, 2012 ja 2014. On tuossa siis jotain pelikieltohistoriaa, mutta monella "elossaolevalla" nimimerkillä on paljon värikkäämpi palstamenneisyys. Puhumattakaan muutamista jo kenkää saaneista, joilla hankittu rangaistushistoria ehti toimia koventamisperusteena 1-6 kk banneihin saakka. Näitä Käyttäjänimetön ei nähtävästi koskaan saanut, kun ei itsekään muista kärsineensä kuin nuo kolme viikon mittaista istuntoa.
Tuon vuoden 2010 viikon jäähyn pyysi modeilta itse itselleen ja nuo seuraavat kaksi olivat pituuksiltaan tosiaankin vain viikon kumpainenkin. Ei minusta niin ihmeellinen recordi vaikkakin kirjoitusoikeuksien poistoon rikehistoria juurikin moderaattorien mukaan vaikutti.
Voisiko tässä kohtaa siis astua kuvaan juuri tuo mainitsemani koko kirjoitushistoria - kokonaisanti jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle?

Maistellaanpa hetki näitä lauseita Sääntö-osiosta:

"Mikäli viesteistä ilmenee, että käyttäjällä ei ole mitään annettavaa keskustelupalstalle ["Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."], tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet poistetaan pysyvästi ilman varoitusta."

Ei kai se ole mikään itsetarkoitus, että seuraava rangaistus on aina (tilanteesta riippumatta) edellistä kovempi? Eli ei kai se automaattisesti mene sillä tavalla, että 1vk - 1kk - 3kk - 6kk - ikibannit? Jos on havaittavissa viitteitä siitä, että mikään ei tule muuttumaan, niin nuo kovennetut välivaiheethan ovat aivan turhia. Schollille näitä mahdollisuuksia annettiin - samoin muutamille muillekin. Käyttäjänimettömän kohdalla näitä välivaiheita ei käytetty - olisiko siis mahdollista, että Moderaattoreilla oli viitteitä siitä, että tyyli ei tule muuttumaan? Ehkä tämä on juuri osoitus siitä kuuluisasta pelisilmästä?

Mulla on jopa omakohtainen kokemus asiasta. Syksyllä 2013 sain kuukauden bannin §10 perusteella. Olin siinä uskossa, että Jatkoajan päätoimittajan keskustelupalstalla käyttämä nimimerkki on päätoimittajan "itse tietoisesti paljastama" sekä "yleisessä tiedossa". Kyseinen nimimerkki löytyi usealtakin nettisivulta kaikilla muillakin yhteystiedoilla ja oikeilla henkilötiedoilla maustettuna. Sain tästä kuitenkin kuukauden bannin nimimerkin ja todellisen henkilön yhdistämisestä. Purnasin tästä melkoisesti jälkeenkin päin. Olen edelleen sitä mieltä, että kyseessä oli oikeusmurha.

Tammikuussa 2014 yhdistin tietoisesti - mutta asiaa ymmärtämättä - mahdollisen todellisen henkilön nimen erääseen Jatkoajan nimimerkkiin. Tästä syntyi ensin hirveä polemiikki, jonka jälkeen sain Moderaattoreilta rangaistuksen. Puolen vuoden sisään tehtynä rikoksen uusintakaan ei tuonut mulle mitään pidennettyä rangaistusta. Selvisin jälleen kuukaudella. Otin tästä opikseni. Mä myönnän täysin avoimesti, että tammikuussa 2014 tuli tehtyä selkeä virhe. Kärsin rangaistukseni - jonka kuitenkin oletin olevan rikoksenuusijana lyhyen ajan sisään ns. "kovennettu" eli 3kk. Tässä kohden Moderaattorit ilmeisesti käyttivät sitä kuuluisaa pelisilmäänsä ja antoivat "vain" toisen samanlaisen kakun. Myönnän virheeni ja olen edelleen rangaistuksen kärsittyänikin pahoillani siitä. Yritän myös jatkossa olla Moderaattorien luottamuksen arvoinen sekä kiitollinen siitä, että selvisin toisestakin samanlaisesta rikkeestäni "vain" kuukaudella.

Mikä on tärkeintä? Mä otin opikseni virheistäni. Nykyään olen helvetin varovainen mitä tulee mihinkään sellaiseen, että edes vahingossa voisin yhdistää Jatkoajan nimimerkin johonkin todelliseen henkilöön. Yksi esimerkki on vajaan viikon takaa Turku-ketjusta.
Tätä mun on itse asiassa pitänyt kysyä sulta jo vuosia - kun olen tiennyt, että olet Jyrkkälän poikia!

Oliko sulla aikoinaan parvekkeellasi iso TPS:n kannatuslippu? Logo mallia 90-luku kultalehväksillä?

Yhdeltä parvekkeelta tällainen ainakin pomppasi silmään vuosikausia. Nyt sitä ei ole enää ehkä pariin-kolmeen vuoteen näkynyt. Tunnustatko?
Ei ole ollut minun parvekkeeni ja valitettavasti en omista tuon kokoista TPS-lippua.
No nyt kun sanoit suoraan, että se ei ollut sinun parvekkeesi, niin rohkenen kertoa asiasta hieman lisää. Olin nimittäin aavistuksen varpaillani kysyessäni tätä näin suoraan yhdeltä tietyltä nimimerkiltä - etten vain vahingossa olisi yhdistänyt yhtä tiettyä nimimerkkiä ja yhtä tiettyä asuntoa. Jonkun tulkinnan mukaan tämä saattaisi jopa tarkoittaa nimimerkin ja todellisen henkilön (=asunnon omistaja/haltija) yhdistämistä.

Eli kyseessä on/oli Suikkilantietä lähinnä sijaitseva talo eli VXY-talo Lippu oli ylimmän kerroksen parvekkeella aavistuksen talon keskilinjasta oikealle (=satamaan) päin. Se oli siellä varmasti ainakin 5-7 vuotta. Sanotaanko jotain tyyliin 2005-2011 tai jotain sinne päin? Itse asiassa lippu näkyy jopa Google Mapsin Street View'ssakin. Nuo kuvat ovat elokuulta 2011.
Voisiko siis kyse olla siitä, että Käyttäjänimetön on saanut vain viikon bannit henkilökohtaisuuksistaan tai provoistaan tai flametuksestaan? Bannit eivät kuitenkaan ole vaikuttaneet kirjoitustyyliin mitenkään, vaan sama meno on jatkunut aina uudestaan ja uudestaan. Olisiko mahdollista, että viimeisen bannin jälkeen Moderaattorit ovat "vain" yksityisviesteillä kehottaneet Käyttäjänimetöntä muuttamaan kirjoitustyyliään? Kun nämä kehotukset eivät ole tehonneet, niin ratkaisu on ollut kova - kovin mahdollinen.

Mä olen aivan varma siitä, että Käyttäjänimetön olisi edelleen Jatkoajan muonavahvuudessa, JOS hän olisi ajoissa älynnyt kitkeä viesteistään nuo pahimmat provoilut (Koira-ketjuissa on loistavia esimerkkejä näistä) sekä näyttänyt, että hänellä on jotain annettavaa myös jääkiekkopuolella.

Yleisellä tasolla: jos ei järki riitä siihen, että kehotuksista ottaa opikseen, niin seuraamukset on vain kärsittävä. Päätän tämän asian vatvomisen lempilauseeseeni: "yksilön vastuu omista teoistaan"!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaadin, että Käyttäjänimettömän tuomio muutetaan kuukauden kirjoituskielloksi.
Onko näitä kertaalleen annettuja kieltoja muuten koskaan muutettu jälkikäteen? Tai onko pysyvästi kengittyjä kirjoittajia otettu takaisin palstalle? Olisi siinä mielessä ihan merkittävä asia jos nyt muutettaisiin kieltoa. Ei sillä, itsekin kyllä kannatan tuomion muuttamista.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Muistaakseni joku mainitsi, että tutzballe ja mitä niitä nyt oli tarjottiin paluumahdollisuus.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko näitä kertaalleen annettuja kieltoja muuten koskaan muutettu jälkikäteen? Tai onko pysyvästi kengittyjä kirjoittajia otettu takaisin palstalle? Olisi siinä mielessä ihan merkittävä asia jos nyt muutettaisiin kieltoa. Ei sillä, itsekin kyllä kannatan tuomion muuttamista.
Muistelisin, että ainakin Olkun kirjoitusoikeudet on kerran viety pysyvästi, mutta myöhemmin hän on palannut muonavahvuuteen. Joku voi korjata jos muistan väärin, joko mies itse tai joku muu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No, eihän tuo mistään muusta kerro kuin, että Käyttis on tavalla tai toisella päässyt Moderaattorien tai ainakin jonkun niistä ihon alle. Eli kaikin puolin epäreilu, perustelematon ja paska tuomio. Kyseenalaistaisin kyvyt toimia tuossa virassa.

Vaadin, että Käyttäjänimettömän tuomio muutetaan kuukauden kirjoituskielloksi.
Ehdottomasti viimeinen viestini koskien tätä aihetta (Käyttäjänimetön + Ikuiset Banaanisaaret)!

Tai Moderaattorien (-tiimi) kyvyistä toimia heidän virassaan huolimatta, ehkä jos... Käyttis on tavalla tai toisella näyttänyt Moderaattoreille (+ kaikille meille muille kirjoittajille), että hän on yksinkertaisesti kykenemätön muuttamaan kirjoitustyyliään ja suhtautumistaan kanssakirjoittajiin. Hänen kirjoitustyylinsä tulee aina ja iankaiken olemaan provosoiva, henkilökohtaisuuksiin menevä, kenties jopa flamettava. 6.841 viestiä ja mistä hänet muistan? Kalsarikänniketjusta! Tämä on tietysti vain yhden aktiivisen kirjoittajan ja lukijan mielipide - mielipiteitähän on suunnilleen yhtä paljon kuin persereikiäkin. 1:1

Jotkut pitävät/pitivät hänen tyylistään - toiset eivät! Jotkut pitivät Nakkikastikkeen (#8 @ KKK - 1.397 viestiä - 37,04%) tyylistä kirjoittaa - toiset eivät! Tästä huolimatta tai juuri siitä johtuen myös Nakkikastike sai kutsun (24.09.2010) Ikuisille Banaanisaarille. Mikä oli tällöin nimimerkin Käyttäjänimetön reaktio asialle?
Aluksi kirjoittaja voi olla varovaisempi. Sitten kirjoittaja voi muuttua. Aina siis ei linja muutu vaan kirjoittaja voi venyttää aikansa ja jossain kohtaa venymiskyvylle laitetaan piste. Noin on käynyt monille.

En ymmärrä mitä puolusteltavaa on pitkissä lainauksissa. Totaalisen turhia semmoiset lainaukset.

Mielestäni linja on hyvä, SM-liigaosiossa se linja on jopa aivan liian japamaisen "antaa poikain pelata" -linjalla!

Vaan mitenpä olisi vuoden pelikielto, viitaten vaikkapa tuhansia viestejä kirjoittaneisiin. Ehtisi miettiä, että kannattaako enää venyttää tai kirjoittaa.

Heti alkuunsa liian pitkille meneville voi antaa sitä monoa kankkuun. Joka ei tätä vivahde-eroa ymmärrä, ei ymmärrä vähästäkään vähää, saati paljosta paljoa.
"Aina siis ei linja [FoxNotes: kirjoittajan kirjoittamistyyli] muutu vaan kirjoittaja voi venyttää aikansa ja jossain kohtaa venymiskyvylle laitetaan piste."

"Mielestäni linja [FoxNotes: Jatkoajan moderointikäytäntö] on hyvä"

Nämä ovat siis suoria lainauksia Käyttäjänimettömän viestistä Nakkikastikkeen saatua ikibannit. Onko jotain syytä uskoa, että Käyttäjänimettömän mielipiteet olisivat jotenkin vaihtuneet tämän jälkeen? Muutenkin tuota linkkaamaani viestiketjua selailemalla löytää näitä tiettyjä, samoja nimimerkkejä - KKK:n vakiokalustoa - jauhamassa tuota samaa paskaa (Jatkoajan alasajosta) heti Nakkikastikkeen poispotkimisen jälkeen. Ehkäpä vuonna 2018 Kettuherra räkättää taas paskaisesti, kun jälleen yksi KK-ketjun "sankareista" on potkittu huut helv... tai siis pois palstalta? - "Aavistelin tätä jo vuonna 2014..."

"Vaan mitenpä olisi vuoden pelikielto, viitaten vaikkapa tuhansia viestejä kirjoittaneisiin." - edelleen suora lainaus Käyttäjänimettömän viestistä! Tätä ei ollut tarjolla vuonna 2010 Nakkikastikkeelle - tätä ei ollut tarjolla vuonna 2014 Käyttäjänimettömälle. Missä on ristiriita?
 
Mä en vaan jaksa lukea niitä.
Eli palstan kirjoittajien pitää ensisijaisesti tuottaa tekstiä, mitä sinä jaksat lukea?

Kuitenkin... JOS mietin vastaavalla tavalla mistä kyseiset nimimerkit ovat mulle edes etäisesti tuttuja...

- P.Sihvonen - jääkiekon pelitapakeskustelu
- TOJ - jääkiekkoilu Venäjällä
- Käyttäjänimetön - niin... Kalsarikänniketju
Tarkoitatko, että kirjoittaja on sääntöjen perusteella poistettava sen vuoksi, että hän kirjoittaa suhteellisesti keskimääräistä kirjoittajaa useammin kk-ketjuun? Mielestäni se, että kyseinen ketju on annettu olla olemassa, on vahva merkki siitä, että sinne saa myös kirjoittaa. Yleensä moderaattorit ovat poistaneet sellaiset ketjut, jotka ovat katsoneet sopimattomiksi.

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."
Ja tästä tullaan mielestäni siihen, että sama kirjoittaja voi kirjoittaa kuukaudessa 300 viestiä kalsarikänniketjuun ja yhden viestin jääkiekkopuolelle. Tuo yksi jääkiekkopuolen viesti voi olla laadukkaampi kuin niiden, jotka suoltavat lätkäviestejä parinkymmenen viestin vuorokausitahdilla.

Pienenä vinkkinä vaikkapa Kärpät-osiossa käyty keskustelu Tomi Karhusesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vittu miten nerokasta alkaa kesälomalla laskemaan, että kuinka monta viimeisintä viestiä on kirjoitettu lätkäpuolelle. Toki NHL:ssä pelataan vielä finaaleita, mutta Suomessa ei ole kiekkoa pelattu about pariin kuukauteen ja siirtorintamallakin on jo kohtuullisen hiljaista.

Joo, mua nauratti tämä sama asia.

Kovin vähän tullut itsekään lätkästä kirjoitettua, kun kausi jo mm-finaaliin päättyi. Nyt välillä kirjoitetaan muista jutuista ja varmasti futiksestakin, sitten uusin voimin kohti uutta Liiga-kautta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Vittu miten nerokasta alkaa kesälomalla laskemaan, että kuinka monta viimeisintä viestiä on kirjoitettu lätkäpuolelle. Toki NHL:ssä pelataan vielä finaaleita, mutta Suomessa ei ole kiekkoa pelattu about pariin kuukauteen ja siirtorintamallakin on jo kohtuullisen hiljaista.

Näinpä. Muistan, kun joskus vuosi tai pari sitten joku tai jotkut olivat sitä mieltä, että Jatkoajasta pitäisi potkia pellolle ne nimimerkit, jotka kirjottavat enemmän vapaaseen kuin lätkäkeskusteluun. Menisi kyllä ihan älyttömäksi moinen. Ja kuten totesit, niin tässä eletään kesää. Tällaisilta nimimerkeiltä tekisi mieli kysyä, että pitäisikö heidän mielestään palsta sulkea kesän ajaksi, ettei vaan keskustella muusta kuin lätkästä.

Tämä viesti ei ollut sitten kohdistettu kenellekkään tietylle nimimerkille. Tuli vaan mieleen tuo juttu, kun dana77 otti tuon asian puheeksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vapaan keskustelun alueelle ei tarvitse mennä, jos ne kirjoitukset ja niiden määrä niin kovasti pahoittaa mieltä. Sitä aluetta ei tarvitse klikata ja lueskella. Helppoa kuin mikä. Eli pysykää poissa ja jankuttakaa lätkästä vaikka 24/7.

Tietysti vapaalla puolella on ketjutolkulla ihan tyhjänpäiväistä paskaa, sitä en kiistä, mutta myös ihan helvetin avartavia ja asiantuntevia (ja usein ajankohtaisia) keskusteluja jotka informatiivisuudessaan peittoaa mennen tullen useimmat diipadaapa lätkä"keskustelut" ja pikkuasioista vänkäämiset joita lätkäpuolikin on täynnä. Turhuusprosentti lienee aika samaa luokkaa molemmilla puolin. Määrällisesti vapaassa ehkä enemmän, mutta uusia ketjuja nyt syntyykin tänne nopeammassa tahdissa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eli palstan kirjoittajien pitää ensisijaisesti tuottaa tekstiä, mitä sinä jaksat lukea?
Missä kohtaa väitin näin? Muistaakseni sanoin palstaa lukiessani skippaavani tiettyjen nimimerkkien tuotokset. Vedätkö sä tästä lauseesta oikeasti yhtäläisyysmerkit näiden lauseiden välille?

"Mr.Fox ei lue kaikkien kirjoittajien tekstejä." = "Palstan kirjoittajien pitää ensisijaisesti tuottaa tekstiä, jota Mr.Fox jaksaa lukea."

Suoraan sanottuna sulla on oltava oikeasti ongelmia sisälukutaidon kanssa.
Tarkoitatko, että kirjoittaja on sääntöjen perusteella poistettava sen vuoksi, että hän kirjoittaa suhteellisesti keskimääräistä kirjoittajaa useammin kk-ketjuun? Mielestäni se, että kyseinen ketju on annettu olla olemassa, on vahva merkki siitä, että sinne saa myös kirjoittaa. Yleensä moderaattorit ovat poistaneet sellaiset ketjut, jotka ovat katsoneet sopimattomiksi.
Touché... kiitokset päivän hyvistä nauruista! Onneksi aavistelin tätä naurunremakkaa jo eilen iltaseitsemän aikoihin Mille naurat juuri nyt? -ketjussa. Luepa nyt se edellinen tekstini uudelleen läpi (josta teit päätelmäsi tuolle kysymyksellesi) ja kysy itseltäsi: "Sanoiko Mr.Fox tosiaan noin?".
Seuraavaksi todennäköisesti nauran kunnolla, kun tietyt koirat älähtävät kalikan kalahduksesta, että "ei KK-ketjuun kirjoitettujen viestien määrä voi olla mikään syy ikibanneille". Erittäin tyypillinen Jatkoaika-tyyli tulkinnoissa - erityisesti tietyiltä "laatukirjoittajilta". Nauran nyt jo paskaista naurua ensimmäiselle, joka tulkitsee mun kirjoittaneeni, että Modet potkisivat kirjoittajia pois KK-ketjun viestien määrän perusteella.
Loistavaa! Tämä oli oikeasti palkinnon arvoinen suoritus. Pitänee perustaa Kuukauden sisälukutaidottomin jatkoaikalainen -ketju, jonne voidaan postailla parhaita puusilmänäytteitä ja tyhmyyden osoituksia. Ehdotan vielä, että jaettava palkinto olisi nimeltään Toejoen Veikkonen. Joka kuukausi valitaan yksi uusi puusilmäisin Toejoen Veikkonen - vuoden kuluttua meillä on jo kasassa 12 takuuvarmasti pätevää ammatti-Moderaattoria - Toejoen Veikkoset.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
En muuten halua ottaa kantaa tähän tapaukseen, mutta pakko tulla ampumaan alas tuo Mr.Foxin teoria siitä, että perusteena olisi toiminut tuo maininta "jääkiekkoaiheisesta" palstasta, jossa pitäisi kirjoittaa jääkiekkoaiheista asiaa.

Nimimerkki Nurmisaha (jonka varmasti monet jalkapallon ystävät muistavat) kertoi itse jo hakemuksessaan maininneen sen, että ei tule ensimmäistäkään jääkiekkoaiheista viestiä kirjoittamaan. Siltikin Nurmisaha ehti kirjoittamaan vähän vajaan puolentoista vuoden aikana yli 2000 viestiä, ennenkuin sai kenkää palstalta. Ja se palstalta pois potkiminenkaan ei liittynyt millään tavalla tähän "ei-jääkiekkokeskusteluun", vaan siihen kun kyseinen nimimerkki oli puusilmäinen trolli.

En jaksa uskoa, että tuolla tekstillä varsinaisesti on enää virkaa, tai sen perusteella ketään täältä potkitaan pois. Varsinkin, jos tänne otetaan jo sisäänkin sellaisia, ketkä ilmoittavat heti jäävänsä pois jääkiekosta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En muuten halua ottaa kantaa tähän tapaukseen, mutta pakko tulla ampumaan alas tuo Mr.Foxin teoria siitä, että perusteena olisi toiminut tuo maininta "jääkiekkoaiheisesta" palstasta, jossa pitäisi kirjoittaa jääkiekkoaiheista asiaa.
Huoh... vielä kerran!

Kirjoittaja voi kirjoittaa vaikka 100% viestinsä Kalsarikänniketjuun - eli 100% Kierrätyskeskukseen - eli 100% Vapaan keskustelun puolelle - saamatta kenkää! Tämän tien (100% KKK) valitessaan kirjoittajan kannattaa vain noudattaa tavallistakin huolellisemmin palstan sääntöjä ja ohjeistuksia. Mä olen nimittäin satavarma siitä, että aktiivinen lätkäpuolen kirjoittaja saa enemmän siimaa epäselvissä tapauksissa kuin 100% KK-ketjun kirjoittaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös