Käyttiksen itsensä mukaan hänelle on langetettu kolmesti viikon verran pelikieltoa vuosina 2010, 2012 ja 2014. On tuossa siis jotain pelikieltohistoriaa, mutta monella "elossaolevalla" nimimerkillä on paljon värikkäämpi palstamenneisyys. Puhumattakaan muutamista jo kenkää saaneista, joilla hankittu rangaistushistoria ehti toimia koventamisperusteena 1-6 kk banneihin saakka. Näitä Käyttäjänimetön ei nähtävästi koskaan saanut, kun ei itsekään muista kärsineensä kuin nuo kolme viikon mittaista istuntoa.
Tuon vuoden 2010 viikon jäähyn pyysi modeilta itse itselleen ja nuo seuraavat kaksi olivat pituuksiltaan tosiaankin vain viikon kumpainenkin. Ei minusta niin ihmeellinen recordi vaikkakin kirjoitusoikeuksien poistoon rikehistoria juurikin moderaattorien mukaan vaikutti.
Voisiko tässä kohtaa siis astua kuvaan juuri tuo mainitsemani koko kirjoitushistoria - kokonaisanti jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle?
Maistellaanpa hetki näitä lauseita Sääntö-osiosta:
"
Mikäli viesteistä ilmenee, että käyttäjällä ei ole mitään annettavaa keskustelupalstalle ["Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."], tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet poistetaan pysyvästi ilman varoitusta."
Ei kai se ole mikään itsetarkoitus, että seuraava rangaistus on aina (tilanteesta riippumatta) edellistä kovempi? Eli ei kai se automaattisesti mene sillä tavalla, että 1vk - 1kk - 3kk - 6kk - ikibannit? Jos on havaittavissa viitteitä siitä, että mikään ei tule muuttumaan, niin nuo kovennetut välivaiheethan ovat aivan turhia. Schollille näitä mahdollisuuksia annettiin - samoin muutamille muillekin. Käyttäjänimettömän kohdalla näitä välivaiheita ei käytetty - olisiko siis mahdollista, että Moderaattoreilla oli viitteitä siitä, että tyyli ei tule muuttumaan? Ehkä tämä on juuri osoitus siitä kuuluisasta pelisilmästä?
Mulla on jopa omakohtainen kokemus asiasta. Syksyllä 2013 sain kuukauden bannin §10 perusteella. Olin siinä uskossa, että Jatkoajan päätoimittajan keskustelupalstalla käyttämä nimimerkki on päätoimittajan "itse tietoisesti paljastama" sekä "yleisessä tiedossa". Kyseinen nimimerkki löytyi usealtakin nettisivulta kaikilla muillakin yhteystiedoilla ja oikeilla henkilötiedoilla maustettuna. Sain tästä kuitenkin kuukauden bannin nimimerkin ja todellisen henkilön yhdistämisestä. Purnasin tästä melkoisesti jälkeenkin päin. Olen edelleen sitä mieltä, että kyseessä oli oikeusmurha.
Tammikuussa 2014 yhdistin tietoisesti - mutta asiaa ymmärtämättä - mahdollisen todellisen henkilön nimen erääseen Jatkoajan nimimerkkiin. Tästä syntyi ensin hirveä polemiikki, jonka jälkeen sain Moderaattoreilta rangaistuksen. Puolen vuoden sisään tehtynä rikoksen uusintakaan ei tuonut mulle mitään pidennettyä rangaistusta. Selvisin jälleen kuukaudella. Otin tästä opikseni. Mä myönnän täysin avoimesti, että tammikuussa 2014 tuli tehtyä selkeä virhe. Kärsin rangaistukseni - jonka kuitenkin oletin olevan rikoksenuusijana lyhyen ajan sisään ns. "kovennettu" eli 3kk. Tässä kohden Moderaattorit ilmeisesti käyttivät sitä kuuluisaa pelisilmäänsä ja antoivat "vain" toisen samanlaisen kakun. Myönnän virheeni ja olen edelleen rangaistuksen kärsittyänikin pahoillani siitä. Yritän myös jatkossa olla Moderaattorien luottamuksen arvoinen sekä kiitollinen siitä, että selvisin toisestakin samanlaisesta rikkeestäni "vain" kuukaudella.
Mikä on tärkeintä? Mä otin opikseni virheistäni. Nykyään olen helvetin varovainen mitä tulee mihinkään sellaiseen, että edes vahingossa voisin yhdistää Jatkoajan nimimerkin johonkin todelliseen henkilöön. Yksi esimerkki on vajaan viikon takaa
Turku-ketjusta.
Tätä mun on itse asiassa pitänyt kysyä sulta jo vuosia - kun olen tiennyt, että olet Jyrkkälän poikia!
Oliko sulla aikoinaan parvekkeellasi iso TPS:n kannatuslippu? Logo mallia 90-luku kultalehväksillä?
Yhdeltä parvekkeelta tällainen ainakin pomppasi silmään vuosikausia. Nyt sitä ei ole enää ehkä pariin-kolmeen vuoteen näkynyt. Tunnustatko?
Ei ole ollut minun parvekkeeni ja valitettavasti en omista tuon kokoista TPS-lippua.
No nyt kun sanoit suoraan, että se ei ollut sinun parvekkeesi, niin rohkenen kertoa asiasta hieman lisää. Olin nimittäin aavistuksen varpaillani kysyessäni tätä näin suoraan yhdeltä tietyltä nimimerkiltä - etten vain vahingossa olisi yhdistänyt yhtä tiettyä nimimerkkiä ja yhtä tiettyä asuntoa. Jonkun tulkinnan mukaan tämä saattaisi jopa tarkoittaa nimimerkin ja todellisen henkilön (=asunnon omistaja/haltija) yhdistämistä.
Eli kyseessä on/oli Suikkilantietä lähinnä sijaitseva talo eli VXY-talo Lippu oli ylimmän kerroksen parvekkeella aavistuksen talon keskilinjasta oikealle (=satamaan) päin. Se oli siellä varmasti ainakin 5-7 vuotta. Sanotaanko jotain tyyliin 2005-2011 tai jotain sinne päin? Itse asiassa lippu näkyy jopa Google Mapsin Street View'ssakin. Nuo kuvat ovat elokuulta 2011.
Voisiko siis kyse olla siitä, että Käyttäjänimetön on saanut vain viikon bannit henkilökohtaisuuksistaan tai provoistaan tai flametuksestaan? Bannit eivät kuitenkaan ole vaikuttaneet kirjoitustyyliin mitenkään, vaan sama meno on jatkunut aina uudestaan ja uudestaan. Olisiko mahdollista, että viimeisen bannin jälkeen Moderaattorit ovat "vain" yksityisviesteillä kehottaneet Käyttäjänimetöntä muuttamaan kirjoitustyyliään? Kun nämä kehotukset eivät ole tehonneet, niin ratkaisu on ollut kova - kovin mahdollinen.
Mä olen aivan varma siitä, että Käyttäjänimetön olisi edelleen Jatkoajan muonavahvuudessa, JOS hän olisi ajoissa älynnyt kitkeä viesteistään nuo pahimmat provoilut (Koira-ketjuissa on loistavia esimerkkejä näistä) sekä näyttänyt, että hänellä on jotain annettavaa myös jääkiekkopuolella.
Yleisellä tasolla: jos ei järki riitä siihen, että kehotuksista ottaa opikseen, niin seuraamukset on vain kärsittävä. Päätän tämän asian vatvomisen lempilauseeseeni: "
yksilön vastuu omista teoistaan"!