Minä en usko että Kalsarikänniketjulla ja ikuisilla banneilla on mitään erityisempää yhteyttä; eikö tuo ketjun otsikko jo kerro mistä on kysymys?
Ei kai näin ketään ole väittänytkään? Ei kai tuossa mitään suoraa korrelaatiota olekaan?
Mutta... mielestäni se on
jännä havainto, että KK-ketjun TOP10-kirjoittajista viisi on jo poistunut Ikuisille Banaanisaarille. Mikä selitys tälle voisi olla? Sitähän mä mielestäni olen tässä pohtinut koko ajan - sikäli mikäli olen muiden hyökkäyksiltä ehtinyt.
Ja hyvin harvoin ko. ketjussa käydään huutomerkin arvoisia keskustelu vrt. vaikkapa jotkut Vapaan puolen politiikkaan liittyvät väännöt.
Tämä on täysin totta!
Voisin melkein jopa väittää, että Kalsarikänniketjussa moderointi on normaalia löysempää - esimerkkinä vaikkapa linkitykset, onelinerit jne. Näin sen pitää ollakin. Onko yksikään kirjoittaja ei ole saanut (edes viikon) kirjoituskieltoa tai edes rikepistettä Kalsarikänniketjusta? Kuten sanoin: todennäköisesti moderointi ko. ketjussa on aavistuksen normaalia löysempää ja niin sen pitää ollakin.
Mitään faktaa mulla ei kuitenkaan näistä väitteistäni ole - kaikki perustuu vain omiin havaintoihini ja kokemuksiini.
Minä väittäisin että ne jotka eniten kirjoittavat Jatkoaikaan ovat yleensä myös eniten alttiina banneille siinä missä myönteiselle erottumisellekin.
Tämäkin on täysin totta! Viedäänpä tätä ajatusmallia hieman pidemmälle.
Väite 1: ne, jotka eniten kirjoittavat Jatkoaikaan, ovat yleensä myös eniten alttiina banneille siinä missä myönteiselle erottumisellekin!
Väite 2: ne, jotka eniten kirjoittavat Kalsarikänniketjuun, ovat yleensä myös melko usein Jatkoaikaan kirjoittaessaan humalassa!
Yleisesti hyväksytty faktahan lienee se, että humalassa tulee huomattavasti enemmän sekä fyysisiä että verbaalisia ylilyöntejä kuin selvinpäin ollessa.
Jonkun kirjoittajan tuotoksista 1/3 on kirjoitettu Kalsarikänniketjuun - eli humalassa. Voidaanko tällöin olettaa, että automaattisesti nuo loput 2/3 kyseisen kirjoittajan viesteistä on kirjoitettu selvinpäin? Mielestäni ei! Lienee hyvin todennäköistä, että nämä samat sankarit kirjoittelevat muihinkin ketjuihin viestejään enemmän tai vähemmän humbla-humblassa. Näin ollen lienee perusteltua olettaa, että näille henkilöille sattuu ylilyöntejä muissa ketjuissa kuin Kalsarikänniketjussa huomattavasti keskivertokirjoittajaa enemmän. Riittävästi kun näitä ylilyöntejä sattuu => todennäköisyys banneihin (jopa matkalippuun Ikuisille Banaanisaarille) kasvaa.
Näillä perusteilla teen olettamuksen, että Kalsarikänniketjun vakiokirjoittajilla on keskivertokirjoittajaa huomattavasti suurempi riski joutua ulostetuksi koko palstalta. Tätä olettamustani tukee myös se tosiseikka, että Kalsarikänniketjun TOP10-kirjoittajista puolet on jo lomalla Ikuisilla Banaanisaarilla. Saa myös esittää vastakkaisia näkemyksiä - perusteluineen kiitos!
Tästä korrelaatiosta tuli mieleeni se wanha esimerkki jäätelönsyönnin ja hukkumisonnettomuuksien suhteesta. Ehkä siitä voidaan saada hieman osviittaa näihinkin tapauksiin?
Fakta 1: tiettynä kesänä ihmiset ostavat huomattavasti keskimääräistä enemmän jäätelöä
Fakta 2: samaisena kesänä ihmisiä myös hukkuu huomattavasti keskimääräistä enemmän
Väärä päätelmä: jäätelönsyönti altistaa hukkumisonnettomuuksille
Oikea päätelmä: kuumana kesänä ihmiset ostavat enemmän jäätelöä SEKÄ liikkuvat paljon vesistöjen äärellä
Fakta 1: tietyt henkilöt kirjoittavat keskivertokirjoittajaa enemmän Kalsarikänniketjuun
Fakta 2: samaiset henkilöt saavat keskivertokirjoittajaa enemmän matkalippuja Ikuisille Banaanisaarille
Väärä päätelmä: Kalsarikänniketjuun kirjoittaminen altistaa ikibanneille
Oikea päätelmä: humalapäissään tietyt ihmiset kirjoittavat paljon Kalsarikänniketjuun SEKÄ myös muihin ketjuihin
Eli jäätelöesimerkissä syy on kuuma kesä - EI pelkkä jäätelönkulutus
Ikibanni-esimerkissä syy on humalassa kirjoittelu - EI pelkkä KK-ketjuun kirjoittelu