Oh-hoh... muutaman tunnin hiljaiseloni aikana palstalla on tapahtunut "huutava vääryys". Avasin Ilmoitusosion ja näin ilmoituksen: "Nimimerkki Ralph huilaa viikon sääntöjen 7§:n perusteella."
Ensireaktioni tähän oli "No jo oli aikakin!". Itse asiassa en edes tiedä miksi. En muista ensimmäistäkään pidempää pelikieltoa tms. Mulla ei myöskään koskaan ole ollut mitään henkilökohtaisia vääntöjä tms nyt jäähylle poistetun nimimerkin kanssa. Jotenkin vain oma mielikuvani Ralphin kirjoittamista viesteistä on ollut sellainen, että ne ovat joko täynnä asiaa, Varlamovia tai flametusta. Tämä on ollut siis suuremmassa kuvassa - ei siis yksittäisinä viesteinä tai ketjunavauksina vaan nimenomaan suuremmassa kuvassa - oma mielikuvani hänen annistaan palstalle. Suurintaa osaa hänen viesteistään en ole skipannut näiden aiempien mielikuvieni perusteella.
Ensimmäinen ketju, johon yhdistän nimimerkin Ralph, on Coloradon kausiketju. Ajattelin ihan piruuttani katsoa, onko mielikuvani oikea. Sieltähän Ralph löytyi ihan TOP10:stä. Tämän TOP-listan lukemisesta tuli muutenkin jännä olo. Tuttuja nimimerkkejä oli vaikka millä mitalla. Arviolta ketään ei ole pois potkittu - ja loputkin taitavat nyt huudella millainen vääryys on tapahtunut, kun jälleen "yksi palstan värikkäimmistä persoonista on potkittu viikoksi pois".
Tarkastellaanpa vähän noita Coloradon kausiketjun TOP12-kirjoittajia - jokaisella 10+ Avalanche-viestiä:
Koodi:
[B][U]## NIMIMERKKI COL TOTAL %-OSUUS[/U][/B]
1. Ralph 199 - 13,137 - 1,5%
2. avs 89 - 941 - 9,4%
3. Juteeni 80 - 1,454 - 5,5%
4. Dissonanssi 56 - 3,493 - 1,6%
5. Froggy 47 - 137 - 34 %
6. LostHorizon 37 - 281 - 13 %
7. Wolwes 31 - 3,322 - 0,9%
8. Bosco 16 - 5,781 - 0,3%
9. MCSane 14 - 31 - 45%
10. Logan 12 - 515 - 2,3%
11. Ävssät 12 - 36 - 33%
12. Henkka 11 - 13,997 - 0,07%
COL-ketju:n jaettua viimeistä sijaa kärkkyvä Leon päätti ilmoituksen jälkeen avata ketjun: Tässä ketjussa vaadimme Ralphin pelikiellon peruuttamista!
Muutamia valikoituja paloja kyseisestä ketjusta:
Kahden (2) minuutin pelikielto olisi kohtuullinen tässä tapauksessa.
Ja Ralphille väkevä ryhmähali, sillä paha mieli poistuu.
Lasketaanko tietyissä piireissä "paha mielisyys" ja "samankaltaisuus nenää kaivavan pojan kanssa" katsottujen pelejen määrästä?
Jatkoajan moderointi-linjaa haukutaan usein linjattomaksi. Nyt havaitsemani asian jälkeen ainakin itse pidän linjaa kohtuullisenkin linjakkaana. Avalanche-ketjun TOP12-kirjoittajista nolla (0) on jo Ikuisilla Banaanisaarilla. Ehkä siinä voi itse kukin miettiä hieman asioita, jos tuhansista ja tuhansista palstalle kirjoitetuista viesteistä alle 2 prosenttia on kirjoitettu NHL-seuran kausiketjuun. Ehkä siinä vaiheessa jokainen voisi hieman miettiä, että mitäköhän annettavaa kyseisillä kirjoittajilla on/on ollut jääkiekkoaiheiselle palstalle.
Ehkä tästä voisi pistää pienen äänestyksenkin pystyyn:
Kenelle Colorado-ketjun TOP12-kirjoittajista - "värikkäistä ja persoonallisista kirjoittajista" - napsahtaa seuraavaksi viikon pelikielto?