Tai luulen tietäväni. Olin väärässä tosiaankin tuossa kun mainitsin kirjautuneiden lukijoiden panoksesta.
Ach... kun pippeli on riittävän pitkä, niin mieskin voi helposti myöntää olleensa väärässä. ARVOSTAN!!! Samaan aikaan kun isomunaiset tosimiehet nostavat reilusti kätensä pystyyn virheen merkiksi pienimunaiset tosifanit vain jatkavat koukussa kiemurtelua.Minusta Liljaniemen kirjoitus oli heikosti argumentoitu.
Ketä täällä sitten on inissyt siitä?Jos palveluntarjoaja tarjoaa vapaan keskustelun on aivan turha inistä montako viestiä kukin on kirjoittanut vapaan puolelle. Jos halutaan pelkää kiekkojorinaa täytyy muut osiot poistaa. Ja voi olla aika hiljaista sen jälkeen koko palstalla...
Ei se ole mikään henkilökohtainen mielipiteeni, että kirjoittajien tulisi kirjoittaa tietty prosenttiosuus viesteistään kiekkokeskustelun puolelle ollakseen "parempi kirjoittaja". Mä vain mainitsin yleisellä tasolla, että tällä prosenttiosuudella saattaa olla/todennäköisesti onkin vaikutusta Moderaattoreiden päätöksiin. Mitkään kaupalliset intressit eivät vaikuta Moderaattoreiden päätöksiin. Tämä on nyt tullut ihan viralliselta taholta esille - joskin jotkut pitävät tuotakin heikosti argumentoituna.
Miksi se nyt tuntuu olevan niin saatanan vaikeata joillekin myöntää, että aktiivinen ja asiantunteva osallistuminen kiekkokeskusteluun todennäköisesti venyttää Moderaattoreiden pinnaa? Kaikki viitteet, kaikki merkit tästä ovat kaikkien nähtävillä. Miksi mä saan kaiken paskan niskaani kerrottuani julkisesti niin päivänselvän asian? "Don't shoot the messenger jne..."
Onko tämä (Moderaattorien pinnan venyminen tiettyjen keskustelijoiden kohdalla) oikein vai väärin? Siihen mä olen ottanut harvinaisen vähän kantaa. Mä pystyn ymmärtämään asian, sillä kyseessä on kuitenkin jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta. Jokainen meistä on vapaaehtoisesti täyttänyt hakemuksen saadakseen tänne tunnukset. Jokainen meistä on vapaaehtoisesti hyväksynyt ja lupautunut noudattavansa tämän palstan sääntöjä hakiessaan tunnuksia tänne. Missä kohtaa siis jollekin voisi tulla yllätyksenä, että kyseessä on edelleen jääkiekkoaiheinen palsta? Näemmä tietyille pienimunaisille koukussakiemurtelijoilla se voi tulla yllätyksenä vielä näin 13 vuoden jälkeenkin.
Tiivistän vielä kerran: se ei siis ole mikään oma mielipiteeni tai oma agendani tai oma jankkaukseni, että asian pitäisi olla juuri näin. Se on vain oma havaintoni asiasta.
Otetaan harvinaisen yksinkertainen esimerkki:
- kaksi kirjoittajaa - molemmilla 1.000 viestiä Jatkoajan keskustelupalstalle
- Kirjoittaja 1: viesteistä 700 jääkiekkopuolelle, 300 vapaan puolelle
- Kirjoittaja 2: viesteistä 100 jääkiekkopuolelle, 900 vapaan puolelle
Molemmat tekevät samanarvoisen rikkeen. Kummalla näistä kirjoittajista on mahdollisuus saada lievempi tuomio? Jääkiekkoaiheisella palstalla? Kumpikaan kirjoittaja ei tule saamaan aiemman käyttäytymisensä perusteella (viestien suhde) kovempaa tuomiota - toisella on mahdollisuus saada lievempi tuomio. Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?