Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 625
  • 13 719
Voi olla sitten joo, mutta jos täällä olisi johdonmukainen linja, niin moni muu nimimerkki olisi joutanut tulla siivotuksi bittien tuonelaan yhtä lailla.

Linjan pitäminen samana kaikille on tunnetusti helkutin vaikea homma ihan lähtökohtaisesti. Jopa ihan ammatikseenkin moista hommaa tekeville.


Ylipäätään nimimerkkien poistaminen palstalta on aika radikaali ele, jota ei soisi käytettävän sen enempää puhtaan mielivaltaisesti kuin henkilökohtaisen nokittelun välineenä. En tiedä Käyttiksen poiston kaikkia vaikuttimia, eikä se henkilökohtaisesti niin kiinnostakaan, mutta en voi olla panematta merkille vallitsevaan meininkiin nähden pikkumaisesti vihellettyä tuomiota.

Onhan tuo toki radikaali liike, mutta eipä tuo käyttis koskaan osoittanut merkkejä siitä, että osaisi joskus tulevaisuudessa lopettaa sen muiden ajatuksille sokean inttämisen. Aika hedelmätöntä on keskustelu ihmisten kanssa jotka eivät pysty näkemään/hyväksymään edes vähää alusta toisten ihmisten mielipiteitä, vaikka kuinka verhoaisi moisen hyvän kirjoitusasun taakse. SM-liiga osion kirjoituksista en tiedä yhtään mitään, kun en sitä osiota koskaan lue.

Nyt kun tässä puolustelen näitä banneja, niin on todettava, että en olisi kyllä sitäkään pitänyt kohtuuttomana, että olisi pistetty erittäin pitkää kakkua "viimeinen mahdollisuus" ajatuksella.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oh-hoh... muutaman päivän hiljaiseloni aikana palstalla on tapahtunut "huutava vääryys". Avasin Ilmoitusosion ja näin ilmoituksen: "Nimimerkin Käyttäjänimetön kirjoitusoikeudet on poistettu sääntöjen 4, 6 ja 9§:n perustella. Aiemmalla rikehistorialla oli oma vaikutuksensa pelikiellon kovuuteen.".

Ensireaktioni tähän oli "No jo oli aikakin!". Itse asiassa en edes tiedä miksi. En muista ensimmäistäkään pidempää pelikieltoa tms. Mulla ei myöskään koskaan ole ollut mitään henkilökohtaisia vääntöjä tms nyt poistetun nimimerkin kanssa. Jotenkin vain oma mielikuvani Käyttäjänimettömän kirjoittamista viesteistä on ollut sellainen, että ne ovat joko täynnä paskaa, provoa tai flametusta. Tämä on ollut siis suuremmassa kuvassa - ei siis yksittäisinä viesteinä tai ketjunavauksina vaan nimenomaan suuremmassa kuvassa - oma mielikuvani hänen annistaan palstalle. Suurimman osan hänen viesteistään olen skipannutkin näiden aiempien mielikuvieni perusteella.

Ensimmäinen ketju, johon yhdistän nimimerkin Käyttäjänimetön, on Kalsarikänniketju. Ajattelin ihan piruuttani katsoa, onko mielikuvani oikea. Sieltähän Käyttäjänimetön löytyi ihan TOP10:stä. Tämän TOP-listan lukemisesta tuli muutenkin jännä olo. Tuttuja nimimerkkejä oli vaikka millä mitalla. Noin puolet ovat jo poispotkittuja - ja lopuistakin suurin osa taitaa nyt huudella millainen vääryys on tapahtunut, kun jälleen "yksi palstan värikkäimmistä persoonista on potkittu pois ja ikibannattu".

Tarkastellaanpa vähän noita Kalsarikänniketjun TOP12-kirjoittajia - jokaisella 1.000+ KKK-viestiä:
Koodi:
[B][U]##  NIMIMERKKI             KKK     TOTAL   %-OSUUS[/U][/B]
 1. Mielikuvitushahmo     2.817 -  5.035 -  55,95%
 2. Freddie Freeloader    2.788 -  7.711 -  36,16%
 3. Evil                  2.423 - 13.787 -  17,57%
 4. -FNM-                 2.173 -  5.892 -  36,88%
 5. tiuke                 1.911 - 10.086 -  18,95%
 6. Buddha                1.779 -  5.255 -  33,85%
 7. Blue J                1.454 -  3.896 -  37,32%
 8. Nakkikastike          1.397 -  3.772 -  37,04%
 9. Noosebleed 68686      1.224 -  2.691 -  45,48%
10. Käyttäjänimetön       1.101 -  6.841 -  16,09%
11. banaaninviljelijä     1.049 -  3.232 -  32,46%
12. Jääkoneenkuljettaja   1.026 -  8.527 -  12,03%

- - - bubbling under - - -

13. Uleåborgir              939 - 10.080 -   9,32%
Pysyvillä Banaanisaarilla näistä kirjoittajista ovat ainakin: Mielikuvitushahmo, Nakkikastike, Noosebleed 68686 sekä nyt Käyttäjänimetön. Eikö Evil pyytänyt omien tunnustensa omaehtoista poistoa?

KKK:n ykköspaikkaa kärkkyvä Freddie Freeloader päätti ilmoituksen jälkeen avata ketjun:
Tässä ketjussa vaadimme Käyttäjänimettömän kirjoitusoikeuksien palauttamista.

Muutamia valikoituja paloja kyseisestä ketjusta:
Onhan tuo nyt jo törkeää pohjoiskorealaista mielivaltaa, että laatukirjoittajat yksi toisensa jälkeen ammutaan tältä palstalta.
Tuossa kaiketi kaikki tämän palstan nykytilasta. Jos poikkeat valtavirrasta ja osaat vähänkin ilmaista itseäsi, niin kenkää saat, tai se on vain ajan kysymys.
Allekirjoitan vaatimuksen saatana. Onko tässä sattunut jokin virhe? Välissä kai pitäisi olla pitempiä banneja tai sitten jokin erittäin räikeä rikos. Ei sellaista pysty löytämään, vaikka kuinka tiheällä kammalla tutkisi.
Pitäisköhän liittyä koirannussimiskerhoon? Tosin silloin voi joutua moderaattoriksi, mikä on vielä pahempi homma.
Et tiedä tapausta, mutta silti annat mielipiteesi tapausta käsittelevään ketjuun. Onnea! Sinulla ja palstan moderaattoreilla lienee ainakin yksi yhteinen tekija - tietämättömyys.

E. Ja pusipusi.
Täältäkin iso ja haiseva vastalause kirjoitusoikeuksien poistoa kohtaan. Kuka onkaan seuraava uhri?
Lasketaanko tietyissä piireissä "värikkyys" ja "persoonallisuus" vedettyjen kalsarikännien määrästä?

Jatkoajan moderointi-linjaa haukutaan usein linjattomaksi. Nyt havaitsemani asian jälkeen ainakin itse pidän linjaa kohtuullisenkin linjakkaana. Kalsarikänniketjun TOP12-kirjoittajista neljä (viisi) on jo Ikuisilla Banaanisaarilla. Ehkä siinä voi itse kukin miettiä hieman asioita, jos tuhansista ja tuhansista palstalle kirjoitetuista viesteistä yli kolmasosa on kirjoitettu Kalsarikänniketjuun. Ehkä siinä vaiheessa jokainen voisi hieman miettiä, että mitäköhän annettavaa kyseisillä kirjoittajilla on/on ollut jääkiekkoaiheiselle palstalle.

Ehkä tästä voisi pistää pienen äänestyksenkin pystyyn:
Kenelle KKK:n TOP12-kirjoittajista - "värikkäistä ja persoonallisista kirjoittajista" - napsahtaa seuraavaksi ikibannit?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Vaikka Käyttiksen kanssa monesti eri mieltä olinkin niin ei ne miehen viestihistorian tuotokset ainakaan olleet tilastoilla täytettyä paskaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olin Käyttiksen tähtäimessä usein ja sain häneltä muutamia yksityisviestejäkin, jotka vahvistivat palstapersoonan olevan aito ihminen, samaa provosointi jatkui yv:lläkin.

Mulla oli kanssa joskus jotain vääntöä kaverin kanssa, mutta toisaalta laittoi muutaman kerran ihan asiallisen yv:n ja vaikutti aivan normijannulta. Liiga/Kärppäpuolta ei ole tullut niin seurattua, mutta noin yleisesti ei varsinaisesti pahaa sanottavaa ukosta jäänyt ja aikamoinen ihmetys näistä fuduista jäi. Silläkin uhalla, että allekirjoittanut dumataan täyden yhdeksän KK-ketjun viestin perusteella, niin kyllä nyt menetettiin oikeasti hyvä kirjoittaja, vaikka joskus läikkyikin. Noh, näillä mennään ja onhan meillä onneksi edes näitä tilastoniiloja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaikka Käyttiksen kanssa monesti eri mieltä olinkin niin ei ne miehen viestihistorian tuotokset ainakaan olleet tilastoilla täytettyä paskaa.

Mun mielestäni herra Ketulla on tällä kertaa pointti kohdallaan, vaikka en kalsarikännistatistiikkaa pidä potkujen lähtökohtana kellään. Tai toivon ettei näin ole.

Fiksumpaa on hajauttaa hassuttelunsa, kuten minä teen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensin täällä vaaditaan jotain evidenssiä siitä, miksi banaanit tuli ja sitten kun joku yrittää avata asiaa joltain muultakin kuin mututuntumalta tai tunnepohjalta, niin hän saa sitten paheksunnat niskaansa. Taitaa olla niin, että todisteet oman mielipiteen puolesta kelpaavat, mutta vastaan ei, lapsellista.

Mun mielestä on linjan mukaista, ettei kenenkään banneja perustella moderaattorien toimesta sen enempää, kuin muidenkaan. Toki olen sitä mieltä, että tuota linjaa tulisi muuttaa ja kirjoituskieltoja voisi perustella. Pysyvä kirjoituskiellon poistaminen on myös aika raju tuomio, eikö puoli vuotta riittäisi? tai vuosi?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lasketaanko tietyissä piireissä "värikkyys" ja "persoonallisuus" vedettyjen kalsarikännien määrästä?
Mietipä nyt, kannattaako sinunkaan ihan takki auki meuhkata. Kiitos muuten tilasto-orientoituneisuudestasi, samoin kuin monivuotisesta panoksestasi Juhannuksen Supertriplaan. Sanon tämän ihan kenkkuilematta. Elämässä on muutakin kuin hokia, ja on lupa olla tälläkin palstalla.

Kk-ketjun kirjoituksista kohtuullinen osa on jotakin aivan muuta kuin juopuneiden tyhjänpäiväistä lätinää. Analogisesti ottaen, voisi olla johdonmukaista, että lätkämatseissa ei enää tarjoiltaisi olutta, ettei synny kalsarointiin viittaavaa viihdyttävää porinaympäristöä pyhän kiekkopelin kylkeen. Lisäksi matsien päälle ei saisi mennä huurteiselle pelaamaan jälkipelejä, vaan jokainen rientäisi kotiinsa keskittymään seuraaviin otteluihin, jotta pysytään kanki kovana itse asiassa. Tilastomiehet sitten heittäisivät veks vittuun sellaiset olustelijat, joilla paikan päällä nähtyjen matsien %-osuus on nautittujen ravintola-annosten lukumäärästä alle 27 %. Rajan likellä hiihteleville annetaan varoituksia ja erimittaisia porttikieltoja hallille.

Suomi on kyllä melkoinen regulaatioiden ja itsesääntelyn penishelvetti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vaikka Käyttiksen kanssa monesti eri mieltä olinkin niin ei ne miehen viestihistorian tuotokset ainakaan olleet tilastoilla täytettyä paskaa.
Noh, näillä mennään ja onhan meillä onneksi edes näitä tilastoniiloja.
Niin, jääkiekko ja tilastothan eivät kuulu yhteen?
Elämässä on muutakin kuin hokia, ja on lupa olla tälläkin palstalla.
Elämässä on muutakin kuin hokia - täysin samaa mieltä! Lähdetään tässä asiassa kuitenkin liikkeelle ihan perusasioista. Mä otan pari lainausta suoraan Sääntöosiosta.

"Nämä säännöt on laadittu, jotta keskustelu Jatkoajassa olisi mahdollisimman sujuvaa ja laadukasta."

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

"Mikäli viesteistä ilmenee, että käyttäjällä ei ole mitään annettavaa keskustelupalstalle, tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet poistetaan pysyvästi ilman varoitusta."

"4 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen.
"

"6 §
Kohtele muita kirjoittajia niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. Henkilökohtaiset loukkaukset ja henkilöön/nimimerkkiin kohdistuvat hyökkäykset ovat rangaistavia.
"

"9 §
Trollaaminen/flametus on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään provosoimaan lukijoita ja tietoisesti saamaan kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.
"

Yleisesti ottaen - ei siis liity mitenkään nimimerkkiin Käyttäjänimetön - jos joka kolmas viesti on kirjoitettu Kalsarikänniketjuun, niin niissä lopuissa 2/3 viesteistä pitäisi olla aivan helvetisti (jääkiekkoaiheista) asiaa. Muutenhan alkaa herkästi herätä jo sellainenkin ajatus, että onkohan kyseisellä kirjoittajalla mitään annettavaa jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle.

Mietipä asiaa jonkun toisen lajin kannalta. JOS mä rekisteröityisin nyt vaikkapa jollekin naisten telinevoimistelufoorumille - NIIN kauankohan saisin siellä riehua? Joka kolmas viestini olisi jotain känniääliöjuttuja, joka kolmas viestini olisi tarkoituksellista ja tietoista provosointia tai jopa henkilökohtaisuuksiin menoa, jokunen asiallinen ei-telinevoimisteluaiheinen viesti sekä loput (ehkä max 15-20%) viesteistäni liittyisivät jotenkin edes etäisesti telinevoimisteluun. Kuinka kauan saisin riehua kyseisellä palstalla? Kuinka moni kyseisen telinevoimistelufoorumin vakiokirjoittajista jäisivät kaipaamaan minua, kun olin niin "värikäs" ja "persoonallinen" kirjoittaja?

Edellisestä esimerkistäni lajin saa vaihtaa aivan mieleisekseen!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lähdetään tässä asiassa kuitenkin liikkeelle ihan perusasioista. Mä otan pari lainausta suoraan Sääntöosiosta.
Aivan totta. Joihinkin sääntöihin toiminnan on syytä perustua, muuten ei synny tolkkua.

Käytännön tasolla ei jää enää uupumaan kuin se, että pidetään linja, ja että säännöt ovat oikeasti samat kaikille. En väitä että tulkintani on erehtymätön, mutta mielestäni monen muun kuin Käyttiksen kohdalla säännöt ovat joustaneet ihan eri tavalla. Tästä jo mainitsinkin aiemmin, ei asiasta sen enempää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Aivan totta. Joihinkin sääntöihin toiminnan on syytä perustua, muuten ei synny tolkkua.

Käytännön tasolla ei jää enää uupumaan kuin se, että pidetään linja, ja että säännöt ovat oikeasti samat kaikille.
Aivan, mutta mielestäni vaikka kaikkia ei (ehditä?) rangaista - se ei ole mikään syy ummistaa silmiään joltain selkeältä yksittäistapaukselta.
En väitä että tulkintani on erehtymätön, mutta mielestäni monen muun kuin Käyttiksen kohdalla säännöt ovat joustaneet ihan eri tavalla. Tästä jo mainitsinkin aiemmin, ei asiasta sen enempää.
Poliisi antaa rikesakon punaisia päin kävelystä. Pitäisikö tämä rangaistus perua sillä verukkeella, että 50m päässä toinen henkilö teki aivan saman rikkeen, mutta häntä ei juuri sillä hetkellä ehditty rangaista? Ei se näin voi toimia. Jos tämä rangaistuksetta jäänyt henkilö jatkaa valitsemallaan linjalla, niin ennemmin tai myöhemmin se nalli napsahtaa sinnekin.

En ainakaan huomannut, että olisit edellisessä viestissäsi maininnut nimiltä jotain muita nimimerkkejä, joiden kohdalla säännöt olisivat jotenkin joustaneet Käyttäjänimetöntä enemmän. Jotain olettamuksia mulla on, että saattaisit tarkoittaa esimerkiksi nimimerkkejä P.Sihvonen tai TOJ? Korjaa jos olen väärässä! Itse asiassa mä skippaan molempien viestit aivan samalla tavalla kuin Käyttäjänimettömän viestit. Mä en vaan jaksa lukea niitä. Kuitenkin... JOS mietin vastaavalla tavalla mistä kyseiset nimimerkit ovat mulle edes etäisesti tuttuja...

- P.Sihvonen - jääkiekon pelitapakeskustelu
- TOJ - jääkiekkoilu Venäjällä
- Käyttäjänimetön - niin... Kalsarikänniketju

Niinpä... miksi toisten käyttäjien kohdalla säännöt mahtavat joustaa enemmän kuin toisten kohdalla? Toistan edelleen yhtä kohtaa säännöistä.

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Aikoinaan schollin kohdalla vieteri venyi ja venyi, kunnes viime syksynä paukahti. Mielestäni nämä tapaukset ovat hyvinkin verrannollisia keskenään. Oletan, että Moderaattorit katsoivat schollilla olevan enemmän annettavaa HIFK-osiossa kuin Käyttäjänimettömällä Kärpät-osiossa. TÄSTÄ SYYSTÄ schollin kohdalla vieteri venyi pidempään kuin Käyttäjänimettömän kohdalla. Hyvin usein HIFK-osiossa näkyi viimeisenä kirjoittajana scholl. Vastaavasti Käyttäjänimetöntä en muista nähneeni Kärpät-osion viimeisenä kirjoittajana tuskin koskaan. Pidän kuitenkin itseäni kohtuullisen aktiivisena lukijana, joten tällainen olisi todennäköisesti jäänyt mieleeni. En missään nimessä väitä, etteikö Käyttäjänimetön olisi kirjoittanut myös jääkiekkopuolelle - (provosoiva) aktiivisuus vapaan puolella oli vain huomattavasti runsaampaa.

Mulle ei tule mieleeni yhtään ainoata Käyttäjänimettömän avaamaa jääkiekkoaiheista ketjua. Schollista mulle tulee välittömästi mieleen se ketju HIFK:n uudesta (uudistetusta?) hallista - KOFF GARDEN tervetuloa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos se kerran noin kovasti sinua itkettää, Mr Fox, että täällä puhutaan muustakin kuin jääkiekosta, niin sen kun jynkytät sitä raporttinappia. Kyllä ne modet hoitaa loput.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jahas pakko sitten lopettaa vapaaseen kirjoittelu, ei uskalla enää lukeakkaan ko. palstaa, perskele kun kerkesin osallistua johonkin visailuunkin tuolla roskalaatikon puolella, johan sitä saa muutamalla viestillä uhkaavasti siirrettyä painopistettänsä jääkiekosta kaikkeen muuhun, helvetti tonne MM2014 ketjuunkin meinasin lipsahtaa ja jalkapallosta ja muusta urheilusta olen joskus livesurantaan kirjoittanut... nyt pelottaa, varmaan pakko mennä spämmäämään vähän jotain epämääräsiä jääkiekkoaiheisia ketjuja, ettei vahingossakaan näin kesäaikaan enää lipsu.

Teitä kaikkia muitakin on nyt varoitettu!
Kettu vie muuten kanat ja munat.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Voisin tältä istumalta heittää useammankin nimimerkin, jotka eivät juuri koskaan ole kirjoittaneet tällä palstalla jääkiekosta. Mustan suden kanssa samoilla linjoilla. Pitääköhän mennä heittämään muutama one-lineri KalPa-osioon, ettei tule fuduja - nyt ja välittömästi...

Niin. Jos tuo kalsarikänniketju on kenkäämisen peruste, niin saanko fudut, jos olen kirjoittanut sinne 4,6% kaikista viesteistä?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Yläoleva sääntökohta on vanhentunut Jatkoajan keskustelupalstan valtavan suosion seurauksena. Palstasta on tullut jääkiekkopalsta, jolla on erittäin laaja vapaaosio. Mielestäni mainittu kohta ei toimi tänä päivänä minkään näköisenä perusteena.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos se kerran noin kovasti sinua itkettää, Mr Fox, että täällä puhutaan muustakin kuin jääkiekosta, niin sen kun jynkytät sitä raporttinappia. Kyllä ne modet hoitaa loput.
Ei se minua itketä! Muita sen sijaan näyttää itkettävän se, jos/kun palstalta poistetaan nimimerkkejä, joiden pääasiallisin anti on ollut provosoivat viestit Vapaan keskustelun puolella.
Jahas pakko sitten lopettaa vapaaseen kirjoittelu, ei uskalla enää lukeakkaan ko. palstaa, perskele kun kerkesin osallistua johonkin visailuunkin tuolla roskalaatikon puolella, johan sitä saa muutamalla viestillä uhkaavasti siirrettyä painopistettänsä jääkiekosta kaikkeen muuhun, helvetti tonne MM2014 ketjuunkin meinasin lipsahtaa ja jalkapallosta ja muusta urheilusta olen joskus livesurantaan kirjoittanut... nyt pelottaa, varmaan pakko mennä spämmäämään vähän jotain epämääräsiä jääkiekkoaiheisia ketjuja, ettei vahingossakaan näin kesäaikaan enää lipsu.

Teitä kaikkia muitakin on nyt varoitettu!
Kettu vie muuten kanat ja munat.
Voisin tältä istumalta heittää useammankin nimimerkin, jotka eivät juuri koskaan ole kirjoittaneet tällä palstalla jääkiekosta. Mustan suden kanssa samoilla linjoilla. Pitääköhän mennä heittämään muutama one-lineri KalPa-osioon, ettei tule fuduja - nyt ja välittömästi...
Eh-heh-heh... tulihan nämä tyypilliset JA-"tulkinnatkin" tähän aiheeseen.

Mä uskon täysin siihen, että Jatkoajan keskustelupalstallakin voi kirjoittaa aivan hyvin vuosikausia postaamatta yhtään ainoata jääkiekkoaiheista viestiä. Tässä tapauksessa nämä viestit on vain syytä sitten kirjoittaa provosoimatta, flamettamatta, menemättä henkilökohtaisuuksiin jne. Jos kirjoittajan anti jääkiekkopuolella on lähellä nollaa, niin takuuvarmasti Moderaattorit kiinnittävät enemmän huomiota kirjoittajan provosoiviin viesteihin Vapaan keskustelun puolella. Tämä lienee aika pitkälle syy, miksi täällä tasaisin väliajoin itketään, että "Nyyh... säännöt eivät ole samat kaikille!".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Yläoleva sääntökohta on vanhentunut Jatkoajan keskustelupalstan valtavan suosion seurauksena. Palstasta on tullut jääkiekkopalsta, jolla on erittäin laaja vapaaosio. Mielestäni mainittu kohta ei toimi tänä päivänä minkään näköisenä perusteena.
Kyllä, olet aivan oikeassa tässä asiassa!

Käsittääkseni kuitenkin tuo kohta toimii silti tänä päivänäkin eräänä perusteena - vaikka sitten vain "kunnioituksena JA:n alkutaipaleelle". Sääntötulkinnat saattavat olla/ovat tiukempia niiden kirjoittajien kohdalla, joilla ei ole paljoa/mitään annettavaa jääkiekkoaiheiseen keskusteluun.

Eikä tämä nyt ole edes mikään oma mielipiteeni. Tämä on vain päätelmäni näistä erilaisista banaaneista täällä Jatkoajan keskustelupalstalla - tulkitsen tämän siis Moderaattorien yleiseksi kannaksi. Mielestäni tälle (päätelmälle) on enemmän perusteluita kuin vaikkapa päätelmälle, että joku "kesä-Mode" on kännipäissään päättänyt potkaista Käyttäjänimettömän pois palstalta tai että Moderaattorit ovat niin koiraihmisiä, että tuo Käyttäjänimettömän avaama ketju aiheutti poispotkimisen.

Saa esittää muunkinlaisia tulkintoja - mutta perusteluineen, kiitos!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei se minua itketä! Muita sen sijaan näyttää itkettävän se, jos/kun palstalta poistetaan nimimerkkejä, joiden pääasiallisin anti on ollut provosoivat viestit Vapaan keskustelun puolella.

Tuskinpa noita viestejä on kenenkään pakko lukea. En minäkään tilaa kotiini Seiskaa, koska tiedän ilmankin, että se on näkemättä paskaa.

Jos olet sitä mieltä, että Käyttäjänimettömän pääasiallisin anti on ollut provosoivat viestit, niin olet harvinaisen kujalla, ei voi muuta sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niinpä... miksi toisten käyttäjien kohdalla säännöt mahtavat joustaa enemmän kuin toisten kohdalla? Toistan edelleen yhtä kohtaa säännöistä.

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

...

Mulle ei tule mieleeni yhtään ainoata Käyttäjänimettömän avaamaa jääkiekkoaiheista ketjua. Schollista mulle tulee välittömästi mieleen se ketju HIFK:n uudesta (uudistetusta?) hallista - KOFF GARDEN tervetuloa.
Sääntöjen pitää silti olla samat kaikille, ainakin jos arvioidaan niinkin rankkoja toimia kuin nimimerkin poistoa palstalta. Ei voi lähteä siitä, että ikään kuin johonkin näkymättömään "koodiin" perustuen ns. kovat lätkäkirjoittajat, tietty sisäpiiri tai joku saunakaveri saavat meuhkata palstalla ihan eri säännöillä kuin muu säännöllisesti kirjoittava väki. En usko, että moderointi haluaa tietoisesti vetää tällaista epätasa-arvoista linjaa, mutta tuossa tehtävässä voi olla vaikeaa olla edes kohtuullisen objektiivinen. Sama on tilanne myös kiekkokaukaloissa tuomareilla. On paineita tuomita Putinin joukkueen eduksi, vaikka kukaan ei käskisi näin toimiakaan. Puhumattakaan, että vielä vihjattaisiin miten pilliin kannattaa puhaltaa.

Olen sivusilmällä seurannut muutaman kärppäkirjoittajan kuten Käyttäjänimettömän panosta Kärppä-puolella. Käyttis on siellä ollut kiinnostava kirjoittaja, joka on toki saanut välillä veret seisahtumaan muutamilta kanssapalstalaisilta.

Erityisesti on jäänyt mieleeni monivuotinen maalivahtivääntö, ja Käyttiksen vankka usko Tomi Karhuseen. Lopulta Karhunen osoittautui Käyttäjänimettömän hehkutuksen arvoiseksi pelimieheksi, joka on rivien välistä lukien tainnut olla muutamalle kärppäpalstalaiselle arka paikka, Kärppien ansaitusta mestaruudesta huolimatta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Elämässä on muutakin kuin hokia, ja on lupa olla tälläkin palstalla.

Sinun kohdalla näin tosiaan tuntuu olevan. Selasin huvikseen 200 edellistä viestiäsi haun avulla ja peräti yksi niistä oli kirjoitettu jääkiekko-osioon, sekin tosin otteluseurantaketjuun. Noin kuusi viestiä taisi olla muu urheilu-osion potkupalloketjuihin ja noin 193 sitten vapaaseen tai kierrätyskeskukseen.

Kun tosiaan palstan sääntöihin on linjattu, että pääasiallisesti odotetaan keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista, niin kysyisin moderaattoreilta, että mitä tämä konkretiassa tarkoittaa? Onko se riittävää, että yksi viesti kahdestasadasta on jääkiekkoaiheinen? Oman ymmärrykseni mukaan ei. Ja oletteko puuttuneet tai aiotteko puuttua sellaisten nimimerkkien touhuihin, joiden ansiot jääkiekkokeskustelun saralla ovat nollatasoa?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ensireaktioni tähän oli "No jo oli aikakin!". I
Tarkastellaanpa vähän noita Kalsarikänniketjun TOP12-kirjoittajia - jokaisella 1.000+ KKK-viestiä:
1. Mielikuvitushahmo 2.817 - 5.035 - 55,95%
2. Freddie Freeloader 2.788 - 7.711 - 36,16%
3. Evil 2.423 - 13.787 - 17,57%
4. -FNM- 2.173 - 5.892 - 36,88%
5. tiuke 1.911 - 10.086 - 18,95%
6. Buddha 1.779 - 5.255 - 33,85%
7. Blue J 1.454 - 3.896 - 37,32%
8. Nakkikastike 1.397 - 3.772 - 37,04%
9. Noosebleed 68686 1.224 - 2.691 - 45,48%
10. Käyttäjänimetön 1.101 - 6.841 - 16,09%
11. banaaninviljelijä 1.049 - 3.232 - 32,46%
12. Jääkoneenkuljettaja 1.026 - 8.527 - 12,03%


Jatkoajan moderointi-linjaa haukutaan usein linjattomaksi. Nyt havaitsemani asian jälkeen ainakin itse pidän linjaa kohtuullisenkin linjakkaana. Kalsarikänniketjun TOP12-kirjoittajista neljä (viisi) on jo Ikuisilla Banaanisaarilla.
Miten minulla tulee tämän palstan keskustelusta mieleen vanha kunnon DDR ja sen salainen poliisi Stasi, minkä urkkijoita oli iso osa maan kansalaisista. Naapureita seurattiin ja heidän mielipiteitään ilmiannettiin Stasille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jos olet sitä mieltä, että Käyttäjänimettömän pääasiallisin anti on ollut provosoivat viestit, niin olet harvinaisen kujalla, ei voi muuta sanoa.

Käyttäjänimettömän pääasiallisin anti tälle palstalle oli provosoivat viestit ja oman ryhmänsä kanssa sanailu. Itse loukkaisin häntä aikanaan, enkä ikinä saanut anteeksi. Yrittäessäni myöhemmin kommentoida hänen jotain viestiään, vastaukset olivat pelkkää vittuilua. Ihan vastaavaa tuli yksityisviesteillä.

Tästä syystä jätin hänen viestinsä huomioimatta, turhaa meidän kahden on vängätä tappiin asti, viisaampi väistyy. Tästä huolimatta pidin Käyttäjänimettömän viestien kirjoitustyylistä, hän osasi oikeasti kirjoittaa, niitä luki ihan mielellään.

Tälle palstalle pitäisi sopia Käyttäjänimettömän tyylinen kirjoittaja, kun raja ylittyy kuukaudeksi jäähylle ja taas homma jatkuu.
 
Käyttäjänimettömän provosointi vaan oli niin paskaa (koiraketju #2) että lipsahti rajan yli ja napsahti ihan oikea tuomio. Vähän tamimainen narsismi haiskahti kun piti väkisin yrittää pelkkää trollausketjua pinnalla pelkällä trollauksella viestien tasosta huolimatta. Olisi jättänyt joka toisen viestin laittamatta niin olisi voinut pysyäkin tutkan alla. Nyt kävi näin, ei tule ikävä.
 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
Minä olen Mr.Foxin ja erkun kanssa samoilla linjoilla, tämä on jääkiekko-palsta ja toivottavasti sellaisena tulee myös pysymään. Eiköhän Internetin ihmeellisestä maailmasta löydy vinopino foorumeita joilla tuota "värikästä" hassuttelua voi harrastaa.

Jääkiekkoaiheisista keskustelupalstoista Jatkoaika sen sijaan on ainoa vakavasti otettava. Ja edelleenkin toivottavasti sellaisena pysyykin, vaikka taso kiistatta onkin laskenut, eikä vähiten näiden Kierrätyskeskuksen hassunhauskojen elämäntapajatkoaikalaisten takia. Ikävä kyllä, sillä olisi hienoa jos näillä mahtavilla kynäniekoilla olisi annettavaa myös kiekkoa koskeviin keskusteluihin, mutta jos ei ole, vaan suorastaan laskevat tuon tämän palstan tärkeimmän osion antia niin tervemenoa vain.

Eli täältä hatunnosto moderaattoreiden suuntaan mikäli palstalla tähdätään jälleen jääkiekon osalta laadukkaanpaan keskusteluun.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ja oletteko puuttuneet tai aiotteko puuttua sellaisten nimimerkkien touhuihin, joiden ansiot jääkiekkokeskustelun saralla ovat nollatasoa?

Niin. Entä sitten ne nimimerkit jotka trollaavat lähes jokaissa ketjussa vapaan puolella. Mitä te teette heille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös