Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 140
  • 13 719

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laittakaa kaveri joko konkreettiseen tai mentaaliseen ignoreen, jos jutut rassaavat tai lopettakaa valitus.

No jopas. Ei mua henkilökohtaisesti jaksa ko. nimimerkin jutut häiritä. Olen jo oppinut tuntemaan kirjoittajan, joten on helppo lukea tai jos vähääkään näyttää siltä, että sama levy alkaa pyörimään, niin helppohan se on skipata.

Minä vaan sitä, että kun flametus ja trollaaminen täällä ovat kiellettyjä, niin raportoimalla viestit saa myös moderaattorien kannan selville. Nuo kun ovat aika pitkälti subjektiivisia asioita, että mikä kutakin ottaa päähän ja mitä kukakin pitää esim. flamettamisena.

Jatkoajassa sen määrittää nimimerkki Moderaattorit. En minä, ei nimimerkki floikkari, tai kukaan muukaan. Joten miksipä ei sitä moderaattorien mielipidettä yrittäisi ottaa selville sillä ainoalla tavalla, joka on (ainakin näin olettaisin) reilu sekä raportoijalle, että raportoidun viestin kirjoittajalle.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saisinko tähän vastaukseksi vaikkapa kolme aurajoen viestiä, joissa hän selkeästi rikkoo joitain sääntöjä?

Eikös siitä ole säädetty jotain, että ns. saman wanhan toistoa ei tulisi jatkuvasti harjoittaa, etenkään flametusmielessä? Ainakin pelikieltoja on tällaisille tipahdellut moneen otteeseen vuosien saatossa. Tuo on oikeastaan räikeintä mitä tämän hassuttelijan viesteistä paistaa läpi, lähes poikkeuksetta. Lähes.

Ei tarvinnut viestihistoriassaan edes mennä toiselle sivulle, kun sain kasaan muutaman kaverin viestin, joita en olisi jaksanut lukea. Nimenomaan siksi että ne ovat pelkästään provokatiivisia ja myös sisällöiltään sitä same ol'-flametusta. Kerta toisensa jälkeen.

Tässä tää sankari ei ole edes nähnyt ottelua, vaan ratsastaa paikalle vitutusketjuun tilittämään miten Ässät voitto näytti nousseen pelaajien hattuun. Runkosarjan kolmannessa ottelussa. Sillä lailla.

Tässä viestissä kertoo TPS:n toimitusjohtajasta mietteitään. Ei mielestäni ole järin tasokasta pohdiskelua. Lieneekö Österlund veivannut mrs. aurajokea edestä ja takaa (huumoria), mutta jotain helvetin suurta siellä hampaankolossa on. Itse harkitsisin todella kauan sen enterin painamista tällaisten viestien kohdalla. Pelkkää flametusta.

Tämän hyvinkin tarpeellisen hassuttelun kohteeksi pääsivät kanssakirjoittajat. En edes ymmärtänyt läppää. Lisäarvoa saatiin kuitenkin keskusteluun. Tai sitten ei.

Tuossa nyt on kolme. Ja löydän takuulla kolme lisää. Ja senkin jälkeen niitä löytyisi. Eikä tämä lukumäärä ole se relevantti asia tässä, vaan metsän näkeminen puilta. Etkö Mr.Fox oikeasti muka huomaa mitää tää kaveri touhuaa? Välillä tosiaan osaa naamioida tuon settinsä edes kelvollisesti lukukelvolliseksi, mutta silti. Tulee nää jokeriosion maukat yms. mieleen. Ja nämä veijarit on täältä poistettu aikoja sitten, yksi kerrallaan.

Auriksella on luotuna oma tavaramerkkikin täällä. Yltiöoptimistit. Tuota viljellään joka paikassa, välittämättä esimerkiksi siitä että tuon sanan määritelmä ei varsinaisesti pue TPS:n nykyosiota millään tasolla. Eikä ketään yksittäistä kirjoittajaakaan. Ei, jos osaa lukea myös niitä viestejä joihin ei ole ensimmäisenä provoamalla vastaamassa koska ei sillä hetkellä ole mitään provottavaa mielessä. Minua ainakin jurppii esim. tuo ihan vitusti.

Tämä kaveri myös kiukutteli huhtikuussa sitä miksi tulevan kauden jengi ei ollut valmis. Huhtikuussa.

E:
Laittakaa kaveri joko konkreettiseen tai mentaaliseen ignoreen, jos jutut rassaavat tai lopettakaa valitus.

Tää on ihan validi pointti, mutta ei omasta mielestäni ole tarkoitus että jätkä kirjoittelee sellaista tavaraa tänne että useat laittavat ignoreen.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tässä tää sankari ei ole edes nähnyt ottelua, vaan ratsastaa paikalle vitutusketjuun tilittämään miten Ässät voitto näytti nousseen pelaajien hattuun. Runkosarjan kolmannessa ottelussa. Sillä lailla.
Arvasin tämän viestin tulevan esille. Toisaalta mäkään en nähnyt peliä, vaan kuuntelin sen Auran Aalloilta. Onko nyt näin, että mulla ei siis ole oikeutta kommentoida kyseistä matsia - tai ei ainakaan negatiiviseen sävyyn?

Mitä jos mä kirjoittaisin viestin: "Radioselostuksen perusteella TPS:n peli kuulosti todella aneemiselta. Missä oli tänä iltana se taisteleva TPS-ryhmittymä, joka pisti lauantaina Ässiä käkättimeen? Toivottavasti tuo Ässät-voitto ei noussut pelaajien hattuun, mitä se nyt kuulosti tehneen. Tämä havainto siis Järvenpään selostuksen perusteella"? Mitä Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjenvastaista tuossa viestissä nyt sitten on?

Tämähän käytännössä oli aurajoen viestin pointti!
Tässä viestissä kertoo TPS:n toimitusjohtajasta mietteitään. Ei mielestäni ole järin tasokasta pohdiskelua. Lieneekö Österlund veivannut mrs. aurajokea edestä ja takaa (huumoria), mutta jotain helvetin suurta siellä hampaankolossa on. Itse harkitsisin todella kauan sen enterin painamista tällaisten viestien kohdalla. Pelkkää flametusta.
Jälleen millä sanoilla viesti alkaa? "Minusta tuntuu, että..."

Tämä on aurajoen henkilökohtainen mielipide HC TPS Turku Oy:n toimitusjohtajasta. Kenties hänellä on jotain omakohtaisia kokemuksia toimitusjohtaja Österlundin käyttäytymisestä. Kenties aurajoki on lähettänyt Österlundille jonkun kysymyksen sähköpostitse, johon ei ole saanut vastausta. Kenties aurajoki edelleen odottaa Österlundin selkeää ulostuloa julkisuudessa vastailemassa kysymyksiin koskien seuran tulevaisuutta, strategiaa, pitkän ajan suunnitelmia. Minäkin odotan tätä! Uskoakseni en ole myöskään tässä asiassa yksin. Aurajoki vain kirjoittaa palstalle sen, mitä monet meistä ajattelevat.

Mä allekirjoitan täysin tuon aurajoen viestin - olen täysin samaa mieltä! Otetaan hypoteettinen ajatus, että TPS olisi valinnut toimitusjohtajaksi Niklas Österlundin sijaan Juhani Tammisen. Voin vain kuvitella kuinka paljon enemmän TPS:n toimitusjohtaja sekä TPS seurana saisivat palstamillimetrejä ja minuutteja mediassa. Olisiko tämä paha asia? Meillä olisi sellaisia Tammisen luomia visioita ja suunnitelmia ja näkymiä, että niitä ei voi uskoa todeksikaan.

En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä asiasta, että juuri Juhani Tammisen tulisi olla TPS:n toimitusjohtaja. Kenties aurajokikaan ei ole sitä mieltä, mutta hän haluaa TPS:lle jonkun juhanitammismaisen toimitusjohtajan - sellaisen touhupetterin, joka esiintyy viikottain useita kertoja mediassa, pistää projekteja liikkeelle ja pitää TPS:n kaikkien huulilla. Tämä on jälleen aurajoen henkilökohtainen mielipide: hän haluaisi, että TPS:n toimitusjohtaja esiintyisi Niklas Österlundia enemmän julkisuudessa. Edelleen hänelläkin lienee oikeus mielipiteensä ilmaisemiseen?

Tämä on aurajoen viestin pointti!
Tämän hyvinkin tarpeellisen hassuttelun kohteeksi pääsivät kanssakirjoittajat. En edes ymmärtänyt läppää. Lisäarvoa saatiin kuitenkin keskusteluun. Tai sitten ei.
Hyvä haku!
Toimii erityisesti kontekstista irrotettuna - eli juuri kuten olet aurajoen viestin liittänyt omaan viestiisi yksittäisenä viestinä.
Täysin turha viesti!

Tosin niin on siinä samassa ketjussa ~10 edeltävääkin viestiä. Irroitan vastaavasti Naavaparran viestin kolmea viestiä ylempää...
TuTo KHL:ssä, mitä vittua?
Allekirjoituskamaa.
Jos aurajoki mielestäsi tuosta viestistään ansaitsisi vähintään viikon pelikiellon tai jopa kokonaan potkut palstalta, niin mikä on mielipiteesi mm. tuosta Naavaparran viestistä? Mielestäni aivan yhtä turhaa lässytystä. Entäpä sitten M.O.R.O:n viesti?
Kuulin huhun jonka mukaa Putin on ostamassa TuTon ja turkuhallin, joukkueen nimi käännetään suoraan venäjäksi; Turku Tavaritsh.
TuTon logon tilalle pelipaitaan istutetaan isä aurinkoisen kasvokuva.
Putin kävi hiljattain Turussa, Niinistön kanssa ilmeisesti neuvottelivat juuri tästä KHL kuviosta.
Salli mun hieman epäillä, mutta tuskinpa M.O.R.O on oikeasti tuollaista huhua kuullut. Toisin sanoen kyseessä on pelkkää hakamussuttelua, ja sitähän tämä palsta on nykyisellään väärällään.

Kuinka monta kertaa nyt viimeisen kolmen päivän aikana mm. TPS-kirjoittajat ovat hakamussutelleet tuolla Jeff Halpern-Mikko Aronen -kombolla? SM-liigan toimistolla on tulospalvelun suhteen vehkeet levällään ja homma ei pelitä. Tästä syystä Jeff Halpernin nimi on tilastoissa merkitty Mikko Aroseksi. Siitä huolimatta pers'tuntumalta parisenkymmentä kirjoittajaa luulee olevansa hassunhauskoja, kun toistavat tuota samaa vitsiä kerta kerran jälkeen. Minuakin vituttaa tuo tulospalvelun toimimattomuus ja selkeät virheet. Liigan nettisivut -ketju on muutenkin täynnä kaikkien joukkueiden kirjoittajien hassutteluja ja vittuuntumista tulospalvelun toimimattomuuteen. Oletko vaatimassa myös näille kaikille pelikieltoja tai palstapoistoja?

Vastaavasti aurajoella on henkilökohtainen mielipide ja vankka näkemus siitä, että TPS:n toimistolla on vehkeet levällään ja homma ei pelitä. Viimeisen kolmen kauden loppusijoituksia tarkastelemalla on helppo olla hänen kanssaan asiasta samaa mieltä. Hän vain ilmaisee tuon mielipiteensä palstakirjoituksissaan - aivan samoin kuin kymmenet tai jopa sadat muut kirjoittajat ilmaisevat mielipiteensä tulospalvelun toimimattomuudesta Liigan nettisivut -ketjussa.
Tuossa nyt on kolme. Ja löydän takuulla kolme lisää. Ja senkin jälkeen niitä löytyisi. Eikä tämä lukumäärä ole se relevantti asia tässä, vaan metsän näkeminen puilta. Etkö Mr.Fox oikeasti muka huomaa mitää tää kaveri touhuaa? Välillä tosiaan osaa naamioida tuon settinsä edes kelvollisesti lukukelvolliseksi, mutta silti. Tulee nää jokeriosion maukat yms. mieleen. Ja nämä veijarit on täältä poistettu aikoja sitten, yksi kerrallaan.
Kieltämättä - nyt mä tunnen oloni harvinaisen tyhmäksi - ei, en näe mitä tämä kaveri touhuaa.

Mä näen ainoastaan sen, että aurajoki ei todellakaan ole tyytyväinen siihen, mitä TPS:n toimistolla puuhataan. Mun nähdäkseni hänellä on myös oikeus mielipiteensä ilmaisemiseen. Jos Moderaattorit alkaisivat rankoa tällaisista mielipiteistä, niin sitten palstalla ollaan syvässä suossa.

Jos aurajoen profiili on yhtäänkään totuudenmukainen (enkä näe mitään syytä miksi ei olisi), niin todennäköisesti aurajoki on nähnyt enemmän TPS:n matseja paikan päällä kuin 90% TPS-osion kirjoittajista. Yhtä todennäköisesti hän on myös nähnyt TPS:n otteluita paikan päällä jo ennen kuin suurin osa palstan käyttäjistä on edes syntynytkään - mukaanlukien minä (s.1976). Näillä perusteilla hänellä myös lienee jonkinlaista kompetenssia muodostaa mielipiteitään.

Onhan meillä TPS-osiossa aurajoen lisäksi muitakin nimimerkkejä, jotka eivät todellakaan ole tyytyväisiä TPS-toimiston toimintaan. Heitetään nyt esimerkiksi vaikkapa kaksi nimeä: kausi ja sunnuntai. Näiden lisäksi mm. Mr.Fox on helvetin pettynyt esimerkiksi TPS:n kotisivujen historiaosioon sekä tilastointiin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arvasin tämän viestin tulevan esille. Toisaalta mäkään en nähnyt peliä, vaan kuuntelin sen Auran Aalloilta. Onko nyt näin, että mulla ei siis ole oikeutta kommentoida kyseistä matsia - tai ei ainakaan negatiiviseen sävyyn?

Luonnollisesti on. Kuten itsekin kirjoitit, pystyy tuon saman sisällön tuottamaan paljon fiksumminkin. Osoitit sen aivan itse. Flametukseksihan tuo menee kun sieltä tulee sitä samaa vanhaa aurajokea, ja lisäksi kerrotaan että ei edes nähty ottelua. Tuossa sinun tavassasi esittää sama asia ei ollut mielestäni vikaa. Ja itsekin muuten kommentoin lauantain ottelua aluksi Yle Puheen varassa olleena koska olin duunireissulla. Älä ymmärrä tahallasi väärin.

Tämä on aurajoen henkilökohtainen mielipide HC TPS Turku Oy:n toimitusjohtajasta. Kenties hänellä on jotain omakohtaisia kokemuksia toimitusjohtaja Österlundin käyttäytymisestä. Kenties aurajoki on lähettänyt Österlundille jonkun kysymyksen sähköpostitse, johon ei ole saanut vastausta. Kenties aurajoki edelleen odottaa Österlundin selkeää ulostuloa julkisuudessa vastailemassa kysymyksiin koskien seuran tulevaisuutta, strategiaa, pitkän ajan suunnitelmia. Minäkin odotan tätä! Uskoakseni en ole myöskään tässä asiassa yksin. Aurajoki vain kirjoittaa palstalle sen, mitä monet meistä ajattelevat.

Kyllä, ja itsekin olen ulostulojen perään kysellyt aivan helvetin kauan. Silti, keksin 1000 ja 1 parempaa tapaa ilmaista pettymystäni. Onhan se vähän 12-vuotiasta kirjoittaa että Österlund on sokea, kuuro ja mykkä. :D Eihän tuo edes ole millään tavalla nasevaa tai nokkelaa. Minä en halua vetää Tamminen-hypoteesia tähän nyt mukaan, mutta ymmärrän eron sillä että meillä on Österlund, joka on hiljaisempi ja taustalla toimiva pukumies, verrattuna esim. Tammisen, Valavuoren tai Joni Vesalaisen tyyliseen kaveriin. Relevanttia oli mielestäni tässä se, miten tuo taas muille esitettiin. Veikkaan että 3-vuotias kummipoikanikin olisi osannut esittää saman asian järkevämmin. Kun tämä oli aurajoen näppäimistöltä noin 186. samansävyinen teksti, pidän edelleen flametuksena ja muiden tarkoituksellisena suututtamisena.

Tosin niin on siinä samassa ketjussa ~10 edeltävääkin viestiä. Irroitan vastaavasti Naavaparran viestin kolmea viestiä ylempää...Jos aurajoki mielestäsi tuosta viestistään ansaitsisi vähintään viikon pelikiellon tai jopa kokonaan potkut palstalta, niin mikä on mielipiteesi mm. tuosta Naavaparran viestistä? Mielestäni aivan yhtä turhaa lässytystä. Entäpä sitten M.O.R.O:n viesti?Salli mun hieman epäillä, mutta tuskinpa M.O.R.O on oikeasti tuollaista huhua kuullut. Toisin sanoen kyseessä on pelkkää hakamussuttelua, ja sitähän tämä palsta on nykyisellään väärällään.

Joo, bannia jokaiselle vaan. Ihan sama mulle. Kuitenkin nuo kaksi muuta kirjoittajaa ovat pystyneet olemaan hankkimatta itselleen vastaavaa mainetta kuin aurajoki. Huomasitko muuten, että nuo ironiset ja sarkastiset heitot, ns. mukahassuttelut, olivat perua siitä että aurajoki esitti TUTO:a KHL:ään pystyäkseen nostamaan esiin kaupungin toista jengiä, sitä joka tahkoaa yhtä sarjatasolla alempaa. Pointti oli muistaakseni se, että TPS ei kiinnosta KHL-omistajia mutta TUTO kiinnostaa (tästä saat ehkä vasta-argumentin koska en jaksa nyt tarkistaa menikö se sanatarkalleen noin).

Kun tietää palstan muutaman TPS-kirjoittajan Toveri-vastaisuuden niin olihan tämäkin melko posketon heitto ja jo se itsessään suisti keskustelun raiteiltaan. Eli irroitin tuon kontekstista tahallani, koska konteksti oli naurettava.

Kuinka monta kertaa nyt viimeisen kolmen päivän aikana mm. TPS-kirjoittajat ovat hakamussutelleet tuolla Jeff Halpern-Mikko Aronen -kombolla? SM-liigan toimistolla on tulospalvelun suhteen vehkeet levällään ja homma ei pelitä. Tästä syystä Jeff Halpernin nimi on tilastoissa merkitty Mikko Aroseksi. Siitä huolimatta pers'tuntumalta parisenkymmentä kirjoittajaa luulee olevansa hassunhauskoja, kun toistavat tuota samaa vitsiä kerta kerran jälkeen. Minuakin vituttaa tuo tulospalvelun toimimattomuus ja selkeät virheet. Liigan nettisivut -ketju on muutenkin täynnä kaikkien joukkueiden kirjoittajien hassutteluja ja vittuuntumista tulospalvelun toimimattomuuteen. Oletko vaatimassa myös näille kaikille pelikieltoja tai palstapoistoja?

En ole. Mielestäni lennokkaasti ja hauskasti saa kirjoittaa, ja olen itsekin altis rikkomaan varmaan useampaakin palstapykälää jos joskus sarkastisesti kommentoin jollekin jotain. Esimerkiksi aurajoki ja futispuolen trollit ovat sellaisia, joille joskus tulee vastattua itsekin asiattomasti. Sitä ne kuitenkin hakee, ja tuo veren kaivaminen nenästä on jokseenkin kaiken pahan alku ja juuri. Tuo tilastosekoilu nyt on niin koomista touhua jo kaikkinensa, että ei ole ihme jos jengillä hirttää kiinni sen kanssa. Trollit kuitenkin ovat toista maata, ne hakemalla hakevat tiettyjä asetelmia keskusteluissa. Pyritään väkisin syövyttämään jo olemassaolevaa keskustelua ja lähdetään ilman kunnon perusteluita vänkäämään. Ja hoetaan samaan sävyyn samoja vanhoja asioita, vaikka keskustelu olisi edennyt jo seuraavaan asiaan. Keksitään omia termejä, sovitellaan niitä muiden ylle ja hoetaan niitä joka väliin. What's the fucking point?

Mä näen ainoastaan sen, että aurajoki ei todellakaan ole tyytyväinen siihen, mitä TPS:n toimistolla puuhataan. Mun nähdäkseni hänellä on myös oikeus mielipiteensä ilmaisemiseen. Jos Moderaattorit alkaisivat rankoa tällaisista mielipiteistä, niin sitten palstalla ollaan syvässä suossa.

Jokeriosiossa ollaan täysin eri mieltä asiasta, vaikka nuo tubet, maukat yms. sekoilijat on saatu JA:n vahvuudesta poistettua. Minäkin olen pettynyt TPS-toimiston tiettyjä toimia koskien, mutta noin monotoonisesti trollaava kirjoittaja en itse koe olevani. Jos menet Vähiten arvostamasi nimimerkit-ketjuun, törmäät siellä muutamaan kertaan aurajoen nimimerkkiin. Etkö oikeasti ymmärrä miksi?

Jos aurajoen profiili on yhtäänkään totuudenmukainen (enkä näe mitään syytä miksi ei olisi), niin todennäköisesti aurajoki on nähnyt enemmän TPS:n matseja paikan päällä kuin 90% TPS-osion kirjoittajista. Yhtä todennäköisesti hän on myös nähnyt TPS:n otteluita paikan päällä jo ennen kuin suurin osa palstan käyttäjistä on edes syntynytkään - mukaanlukien minä (s.1976). Näillä perusteilla hänellä myös lienee jonkinlaista kompetenssia muodostaa mielipiteitään.

Onhan meillä TPS-osiossa aurajoen lisäksi muitakin nimimerkkejä, jotka eivät todellakaan ole tyytyväisiä TPS-toimiston toimintaan. Heitetään nyt esimerkiksi vaikkapa kaksi nimeä: kausi ja sunnuntai. Näiden lisäksi mm. Mr.Fox on helvetin pettynyt esimerkiksi TPS:n kotisivujen historiaosioon sekä tilastointiin.

Otan taas esimerkiksi oman kummipoikani. Kaveri ei osaa kirjoittaakaan, mutta silti lyön vetoa että jos olisi Jatkoajan jäsen, olisi kirjoitushistoriansa järkevämpää luettavaa kuin tuo aurajoen mokoma. Vaikka kirjoittaisi pelkkää siansaksaa ja sanoja joita kukaan ei ymmärrä, ei olisi siltikään todennäköisesti niin paljon muiden ihon alla kuin aurajoki. Tää kaveri on TPS-osion ikioma Jarkko Ruutu. Olkoot nähnyt vaikka miten monta Palloseuran ottelua, niin odottaisin silti että osaisi kommentoida nyky-TPS:n touhuja edes jotenkin niin että ei saa koko osiota sekaisin. Kuten jo todettua, täällä on useita muita nimimerkkejä jotka myös pitävät TPS:n toimia puuhasteluna, mutta silti asioista pystytään keskustelemaan suht järkevästi.

Nimimerkki sunnuntai on kirjoittaja, jonka kanssa olen useasti eri linjoilla mutta ei hänkään aurajoen veroinen ole ulosanniltaan. Nimimerkki kausi on ihan asiakirjoittaja, kuten itsekin olet. Aurajoki harrastaa trollaamista, ja todella läpinäkyvää sellaista. Mutta tämä tästä, en ala väkisin kääntämään päätäsi jos väität ettet rehellisesti tuota trollausta osaa tulkita. Omasta mielestäni tämä kaverin touhu on jatkunut jo niin pitkään (tulee kohta 200 viestiä täyteen) täysin samanlaisena että en koe että hän nykyisellään tuo mitään uutta keskusteluihin. Enkä ole muuten yksin ajatusteni kanssa. Ylenpalttinen toisten riivaaminen on sekin tällä palstalla rangaistavaa. Tuo -TMA-:n tyhjentävä hymiövastaus tälle hassuttelijalle oli sääntöjen vastainen, mutta en jaksa käsittää sitä että modet ovat satavarmasti saaneet kymmeniä raportointeja aurajoen tekeleistä ja edelleen tämä vaikuttaa täällä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aurajoki vaikuttaa samantyyliseltä hahmolta kuin Ässät-osiossa Puksprööti ja Kekkonen. Maneerit ovat samoja, "yltiöoptimisti" mukaan lukien. Ymmärrän kanssakirjoittajien vitutuksen, mutta voin omasta kokemuksesta kertoa että fiksuimmin teette kuin kuittaatte huumorilla tai jätätte huomiotta kokonaan. Silloin ei synny tätä meta-keskustelua johon floikkari viittaa.

Mr.Fox:lta taas sen tason saivartelua että oksat pois. On kumma, ettei vitutuksen ilmaisemiseen tarkoitetussa ketjussa saa ilmaista vitutustaan ilman että yksi pilkunnussija ratsastaa paikalle.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ei liity moderaattoreihin, mutta Mr. Fox voisi tosiaan säätää tuota nillitystään tässä nimenomaisessa ketjussa hieman inhimillisempiin lukemiin, niin saatettaisiin joskus saada keskusteluakin aikaiseksi ilman, että yksi ratsastaa paikalle kera aanelosen mittaisen postauksen ja tukahduttaa muiden postausinnon.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei se nyt sillä lailla voi mennä että eräs vatsatauti käy jatkuvasti trollaamassa Ässien osiossa ja jos hänelle toivottaa painumista vittuun tuon takia saa tuosta toivotuksesta viikon pelikieltoa.

Ehkä siellä moderaattoritiimillä olisi jonkun pikku juurisyy -analyysin paikka.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Ei se nyt sillä lailla voi mennä että eräs vatsatauti käy jatkuvasti trollaamassa Ässien osiossa ja jos hänelle toivottaa painumista vittuun tuon takia saa tuosta toivotuksesta viikon pelikieltoa.

Ehkä siellä moderaattoritiimillä olisi jonkun pikku juurisyy -analyysin paikka.

Crapbagille täältäkin kyllä synninpäästö. Hiukan voisi ajatella sitä pelisilmää kun jaellaan näitä/jätetään jakamatta. Muistuttaa Liigan tuomaritoimintaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se nyt sillä lailla voi mennä että eräs vatsatauti käy jatkuvasti trollaamassa Ässien osiossa ja jos hänelle toivottaa painumista vittuun tuon takia saa tuosta toivotuksesta viikon pelikieltoa.

Crapbagille täältäkin kyllä synninpäästö. Hiukan voisi ajatella sitä pelisilmää kun jaellaan näitä/jätetään jakamatta. Muistuttaa Liigan tuomaritoimintaa.

Jos puhutaan tämänkertaisesta Zalmonellan vierailusta Ässä-osioon, niin aika herkkänahkaista porukkaa, jos noista viesteistä vetää herneen nenään.
En nyt jaksa mennä lukemaan uudestaan niitä viestejä. Muistikuvani mukaan kuitenkaan se ei ollut Zalmonella, joka meni henkilökohtaisuuksiin, enkä nyt tiedä mistään pahemmasta trollaamisestakaan. Ainakaan tällä kertaa.

Mielestäni ihan ok viikon penaltti tälläisistä "painu vittuun täältä" purkauksista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos puhutaan tämänkertaisesta Zalmonellan vierailusta Ässä-osioon, niin aika herkkänahkaista porukkaa, jos noista viesteistä vetää herneen nenään.
En nyt jaksa mennä lukemaan uudestaan niitä viestejä. Muistikuvani mukaan kuitenkaan se ei ollut Zalmonella, joka meni henkilökohtaisuuksiin, enkä nyt tiedä mistään pahemmasta trollaamisestakaan. Ainakaan tällä kertaa.

Mielestäni ihan ok viikon penaltti tälläisistä "painu vittuun täältä" purkauksista.
Mielestäni jääkiekkokeskustelussa olisi ihan suotavaa sallia "painu vittuun" -toivotukset. Ihan kuin oikeassa elämässäkin. En minä jaksa kaiken maailman puliveivareita oikeassa elämässäkään kuunnella. Jos jonkun sielu saa siitä vamman, niin se on voi-voi. Ihmetyttää, että aikuisten ihmisten keskustelussa pitää olla joku poliisi valvomassa, ettei kukaan pahoita mieltään. Jos mopo keulii liikaa, niin sitten voi tulla vihjaamaan, että rauhoittukaapas pikkuisen, vekarat. Jos sanaa ei uskota, niin sitten toinen poika korvasta pitäen toiseen huoneeseen ja toinen toiseen huoneeseen. Noita automaattipenaltteja en vain vieläkään jaksa ymmärtää.

Enkä usko selityksiä mistään resurssipulasta ja viestien paljoudesta. Jos on resurssi antaa se pelikielto, on myös resurssi heittää se kalemainen jyrähdys sinne keskustelun sekaan. Nythän nuo penaltit tulevat jälkiseurannan perusteella, mutta tapauksia ja niihin johtaneita syitä ei vain jakseta selvittää. Pykälien taakse kyllä osataan piiloutua.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni jääkiekkokeskustelussa olisi ihan suotavaa sallia "painu vittuun" -toivotukset. Ihan kuin oikeassa elämässäkin. En minä jaksa kaiken maailman puliveivareita oikeassa elämässäkään kuunnella. Jos jonkun sielu saa siitä vamman, niin se on voi-voi. Ihmetyttää, että aikuisten ihmisten keskustelussa pitää olla joku poliisi valvomassa, ettei kukaan pahoita mieltään. Jos mopo keulii liikaa, niin sitten voi tulla vihjaamaan, että rauhoittukaapas pikkuisen, vekarat. Jos sanaa ei uskota, niin sitten toinen poika korvasta pitäen toiseen huoneeseen ja toinen toiseen huoneeseen. Noita automaattipenaltteja en vain vieläkään jaksa ymmärtää.

Enkä usko selityksiä mistään resurssipulasta ja viestien paljoudesta. Jos on resurssi antaa se pelikielto, on myös resurssi heittää se kalemainen jyrähdys sinne keskustelun sekaan. Nythän nuo penaltit tulevat jälkiseurannan perusteella, mutta tapauksia ja niihin johtaneita syitä ei vain jakseta selvittää. Pykälien taakse kyllä osataan piiloutua.

Joo, ei minullakaan olisi mitään vastaan väljempää penaltikäytäntöä noin niin kuin yleisesti ja nuo varoitukset ovat toimineet ihan hyvin jos keskustelu on lähtenyt täysin sivuraiteille vaikkapa siirtohuhuketjussa.
Mielestäni Zalmonella (ainakaan tällä kerralla) ei provoillut mitään kovin pahasti ja ihmettelin vähän tuota reaktiota. Eri asia, jos Zalmonella olisi tykittänyt tuutin täydeltä.
Jos ei jaksa kuunneella, niin ei jaksa eikä silloin tarvitse. Tuleehan noita tiettyjen kirjoittajien viestejä skipattua vähän mielialan mukaan.

Jos provosoi, pitää sietää . Jääkiekossa tuomareille opetetaan, että pelaajan spontaani reaktio tulee sietää, vaikka se olisi värikäskin.

Onhan se tietysti noinkin.

E: Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että Crapbagin "painu vittuun" ei olisi mielestäni ansainnut penalttia, jos spontaani reaktio olisi ollut perusteltua. Mutta nyt vedettiin herne nenään vähän olemattomasta.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni Zalmonella (ainakaan tällä kerralla) ei provoillut mitään kovin pahasti ja ihmettelin vähän tuota reaktiota. Eri asia, jos Zalmonella olisi tykittänyt tuutin täydeltä.

Tuttu juttu, pelkkä nimimerkin näkeminen aiheuttaa primitiivireaktion, viestien sisällöstä huolimatta. En taatusti halua puolustella Zalmonellaa, mutta kun täällä moderaattoreiden pelisilmää kysellään, niin samaa voisi kysyä myös käyttäjiltä. Ei taida olla ensi kerta JA:n historiassa kun painu vittuun - tyylinen viesti tuottaa bannia.

Leonin kanssa kyllä yleisellä tasolla samaa mieltä. Välillä tosiaan näyttää että bannien jakaminen on oleellisempaa kuin keskustelun siistinä pitäminen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Zalmonellan yleisen ulosannin huomioiden palstan tason kannalta oikea ratkaisu olisi antaa viikon jäähy jokaiselle keskusteluun osallistuneelle, joka hahmolle vastasi muulla tavoin kuin toivottamalla menolippua vaginaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menee niin OT:ksi, mutta missä muka opetetaan tuomaria sietämään pelaajien spontaanit huutelut? Ymmärrän tietenkin ettei jokaisesta huutelusta heitetä kympille, mutta eihän tuomarin huutelua täydy sietää. Se lukee ihan säännöissä ja rangaistusasteikko siinäkin on kakkosesta ottelurangaistukseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee niin OT:ksi, mutta missä muka opetetaan tuomaria sietämään pelaajien spontaanit huutelut? Ymmärrän tietenkin ettei jokaisesta huutelusta heitetä kympille, mutta eihän tuomarin huutelua täydy sietää. Se lukee ihan säännöissä ja rangaistusasteikko siinäkin on kakkosesta ottelurangaistukseen.

Minulle asian aikanaan opetti Porin erotuomarikerhon kouluttaja Pertti Juhola. Hänen mukaansa pelaajat käyvät pelissä "kuumana", koska antavat pelille kaikensa. Tästä voi seurata kiivastuminen ja ajattelematon huuto, mikä tuomarin kuuluu sietää.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on totta, että tuomari pitää kestää huutelua sekä pelaajilta ja valmentajilta. Mutta näissä kaikissa menee tietty epäselvä raja mitä pitää sietää ja mitä ei.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei mennyt väärää osoitteeseen tuo pitkä penaltti. Provopetteri kerjäsi suhteellisen kauan tätä kakkua, kun joka paikkaan piti mennä yrittämään provoilua toinen toistaan huonommalla menestyksellä.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ei mennyt väärää osoitteeseen tuo pitkä penaltti. Provopetteri kerjäsi suhteellisen kauan tätä kakkua, kun joka paikkaan piti mennä yrittämään provoilua toinen toistaan huonommalla menestyksellä.

Eri, Eltonilla sentään jonkinlainen tolkku noissa puheissaan, toisin kuin tällä meidän osion uusimmalla trollilla.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Lton se vaan jaksaa! Onneksi ei seuraavaan puoleen vuoteen. Paras uutinen Jatkoajassa vuosikausiin. Silloin trollaakin jo KHL-osiossa, eli ihan sama! Hieno tyttönen, toivottavasti saa kaikki hiekat kaivettua pillustaan. Aikaa siihen ainakin on!
 

axe

Jäsen
Jaa scholl pihalle? Ei saatana oo totta millainen tumpeloparvi täällä "johtaa" keskustelua. Harmittoman hauskat (oikeasti vieläpä hauskat) tyypit pihalle ja sitten ne häiriköt, provosoijat, ihan vitun tyhmät ihmiset saa suoltaa paskaansa illasta toiseen.

Haistakaa vittu, ei mulla oikein muuta. Tyhmiä ootte.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös